Lukaku afbryder Moratas Unitedskifte

9 år 3 uger siden #13 af El_Juan
Det virker lidt underligt. Alt tegnede til, at Morata skulle til United og Lukaku skulle tilbage til Chelsea. Har Real virkelig presset prisen så meget på Morata, at de har valgt at gå efter Lukaku i stedet (Sky Sports snakker om en pris på £75 mio. for Lukaku, hvilket svarer til €85 mio.)? Eller er hele historien et røgslør fra Manchester Uniteds side, for at lægge pres på Real Madrid? Jeg tror det ikke, den virker god nok, men det var ærligt talt min første tanke, at Lukaku pludselig blev nævnt, så de kunne lægge pres på Real Madrid i Morata-forhandlingerne.

Og jeg finder det endnu mere underligt, fordi det for nogle uger siden blev meldt ud fra Lukakus lejr, at hans fremtid allerede var på plads. Men det var den så måske ikke alligevel...

Så må vi tage den med omvendt fortegn i stedet. Morata til Chelsea og Lukaku til United. Jeg kan stadig ikke forestille mig andet, end at Morata forlader Real Madrid. Og jeg tror rigtig gerne Conte vil have ham.
Sidste redigering: 9 år 3 uger siden ved El_Juan.
Følgende bruger(e) sagde tak: Neye

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 3 uger siden #14 af Zyconith

PMO skrev:

Salix7 skrev:

PMO skrev:

Salix7 skrev:

Sahinovic skrev:

Salix7 skrev: Umiddelbart en rigtig god nyhed, hvis Man U. har trukket sig, da jeg gerne ser, at vi beholder Morata og gør ham til fast starter i den kommende sæson. Det er nok ren ønske tænkning, men jeg så gerne at Benzema, Bale og evt. James sælges, så der skabes plads til flere af de spillere vi allerede har til rådighed.

Morata som fast starter, er du dybt seriøs? I forrige sæson blev det forsøgt i to omgange hvor det, som forventet, ikke blev til noget der har med fodbold at gøre. Jeg ved i forvejen ved hvad der sker når man f.eks. spiller Morata og Ronaldo sammen, nu må du forklare mig hvad dine forventninger er, og hvad de bliver bygget på?

Hvad skulle han ellers have gjort?

De Gea / Donnarumma
Carvajal, Varane, Ramos, Marcelo
Casemiro, Kroos
Modric, Isco, Asensio
Ronaldo

Kan vi ikke snart få aflivet De Gea/Donnarumma "drømmen". Det er næsten for meget at man ikke kan se en "next season line-up" uden de to. De kommer ikke til Real Madrid, det må vi snart have indset. Og godt for det.

Hvad får dig til at skrive, at du helst er fri for begge målmænd i klubben? Ser du hellere en helt tredje målmand? Eller satser du bare på, at Navas ikke har lange udfald som i denne sæson?

Jeg synes hele sagaen om De Gea er blevet en joke og allerede var det da fax-historien kom frem. De Gea forlængede sin kontrakt et par dage senere og dér burde RM have begravet sin interesse permanent. Verdens største klub skal jo spille med på De Geas melodi. Ang. Donnarumma tvivler jeg på at han på noget tidspunkt har været et seriøst samtaleemne, dertil er han simpelthen for ung - en så ung knejt bliver ikke 1. målmand i RM, hvorfor "målmandsproblemet" alligevel ikke vil være løst.
Hvis der skal købes en keeper skal det være kvalitet (givet De Gea er dette, men synes sagaen er en farce uden lige). Jeg har ikke det store keeper kendskab, så jeg kan ikke nævne nogle som kunne være egnet, men er Leno fra Leverkusen faldet i niveau, mindes han var rygtet til RM?

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

9 år 3 uger siden #15 af Salix7

PMO skrev:

Salix7 skrev:

PMO skrev:

Salix7 skrev:

Sahinovic skrev:

Salix7 skrev: Umiddelbart en rigtig god nyhed, hvis Man U. har trukket sig, da jeg gerne ser, at vi beholder Morata og gør ham til fast starter i den kommende sæson. Det er nok ren ønske tænkning, men jeg så gerne at Benzema, Bale og evt. James sælges, så der skabes plads til flere af de spillere vi allerede har til rådighed.

Morata som fast starter, er du dybt seriøs? I forrige sæson blev det forsøgt i to omgange hvor det, som forventet, ikke blev til noget der har med fodbold at gøre. Jeg ved i forvejen ved hvad der sker når man f.eks. spiller Morata og Ronaldo sammen, nu må du forklare mig hvad dine forventninger er, og hvad de bliver bygget på?

De Gea / Donnarumma
Carvajal, Varane, Ramos, Marcelo
Casemiro, Kroos
Modric, Isco, Asensio
Ronaldo

Kan vi ikke snart få aflivet De Gea/Donnarumma "drømmen". Det er næsten for meget at man ikke kan se en "next season line-up" uden de to. De kommer ikke til Real Madrid, det må vi snart have indset. Og godt for det.

Hvad får dig til at skrive, at du helst er fri for begge målmænd i klubben? Ser du hellere en helt tredje målmand? Eller satser du bare på, at Navas ikke har lange udfald som i denne sæson?

Jeg synes hele sagaen om De Gea er blevet en joke og allerede var det da fax-historien kom frem. De Gea forlængede sin kontrakt et par dage senere og dér burde RM have begravet sin interesse permanent. Verdens største klub skal jo spille med på De Geas melodi. Ang. Donnarumma tvivler jeg på at han på noget tidspunkt har været et seriøst samtaleemne, dertil er han simpelthen for ung - en så ung knejt bliver ikke 1. målmand i RM, hvorfor "målmandsproblemet" alligevel ikke vil være løst.
Hvis der skal købes en keeper skal det være kvalitet (givet De Gea er dette, men synes sagaen er en farce uden lige). Jeg har ikke det store keeper kendskab, så jeg kan ikke nævne nogle som kunne være egnet, men er Leno fra Leverkusen faldet i niveau, mindes han var rygtet til RM?

Ingen tvivl om, at vi skulle have hentet De Gea det år, hvor "faxen" ødelagde handlen - jeg har selv tvivlet på ham siden, men vil stadig gerne have ham, da han er spansk og har niveau til RM:) Angående Donnarumma tror jeg godt det kan være seriøst, fordi klubben har skiftet strategi (heldigvis) og nu køber unge store talenter - derudover har vi haft så ung en 1. målmand tidligere, som rent faktisk holdt indtil Mourinho kom til:( Donnarumma skulle efter meget at dømme være et lige så stort talent som Casillas var i sin tid - derfor ser jeg bestemt muligheden for at han kommer til.
Leno har været rygtet til af flere omgange, men jeg tror ikke meget på, at han skulle være et seriøst bud, som tingene ser ud nu, og rygterne om ham har ikke været i spil længe:)

"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."

“Oh, extraordinary! They prayed for miracles and miracles arrived! … For the 17th time, this club of glitz and legend will go to the final of the European Cup.”

9 år 3 uger siden #16 af Hugol

Sahinovic skrev:

Hugol skrev: Morata er blevet lovet en masse ting men det har ikke holdt stand. Spilletid og tror næppe på at Morata for tredje gang finder sig i en dårlig behandling. Ancelotti var en klods omkring Morata, Zidane var fair men gav stadig ikke spilletid nok.

Alle har jo set at selvom Benzema ikke scorede i 15-16 kampe i streg stadig blev brugt fast.

Ja, det fortæller vel en del om Moratas niveau, hverken Ancelotti, Allegri eller Zidane så noget stort i ham. Jeg håber ihvertfald aldrig at Real Madrid falder ned på et niveau hvor Morata skal være fast starter, det ville være tragisk.

Problemet er ikke hvad trænerne så i ham, men hvem man helst vil arbejde med i truppen. Ligeledes så er der jo nogle offensive spillere der måske heller prioritere at spille med Benzema fremfor Morata. Sådan er det også på alle andre jobs, hvor du skal have nogle medspillere du kan fungere med fremfor nogle medspillere der måske modarbejder din egen succes.

Allegri købte Morata og brugte ham flittigt, især i ChL, hvor Morata jo slog os ud.

www.football-italia.net/84914/allegri-‘i-told-morata-stay

Denne her artikel viser bare at du ikke aner hvad du snakker om ift Allegri.

Ancelotti havde ikke et problem med Morata, han var bare ikke så dygtig som Zidane til at inkludere alle i truppen.

Har valgt at takke af på forum!
Sidste redigering: 9 år 3 uger siden ved Hugol.

9 år 3 uger siden #17 af zizou21

El_Juan skrev: Det virker lidt underligt. Alt tegnede til, at Morata skulle til United og Lukaku skulle tilbage til Chelsea. Har Real virkelig presset prisen så meget på Morata, at de har valgt at gå efter Lukaku i stedet (Sky Sports snakker om en pris på £75 mio. for Lukaku, hvilket svarer til €85 mio.)? Eller er hele historien et røgslør fra Manchester Uniteds side, for at lægge pres på Real Madrid? Jeg tror det ikke, den virker god nok, men det var ærligt talt min første tanke, at Lukaku pludselig blev nævnt, så de kunne lægge pres på Real Madrid i Morata-forhandlingerne.

Og jeg finder det endnu mere underligt, fordi det for nogle uger siden blev meldt ud fra Lukakus lejr, at hans fremtid allerede var på plads. Men det var den så måske ikke alligevel...

Så må vi tage den med omvendt fortegn i stedet. Morata til Chelsea og Lukaku til United. Jeg kan stadig ikke forestille mig andet, end at Morata forlader Real Madrid. Og jeg tror rigtig gerne Conte vil have ham.

Lukaku er Chelsea fan - så har svært ved at se ham i Man Utd, medmindre Conte har udelukket et køb. Lukaku passer ikke til Man Utd - i hvert fald ikke måden de spillede med Zlatan på.. Der tror jeg Morata ville passe dem bedre.

Jeg har allerede sagt det flere gange - det ville være så utrolig dumt af os ikke at sælge Morata. Alt over de €32 mil vi gav for ham ville være en gevinst. Misforstå mig ikke - elsker den knægt, men han er slet ikke god nok til Madrid. Det har vi set over flere omgange nu.. Hvis vi solgte ham imorgen, ville vores trup ikke være dårligere på nogen måde. Vi ville til gengæld have €80(!!) mil på kontoen, vi kunne bruge til at forstærke truppen.

Så kunne man passende lige skrive et år med Zlatan og hente Mbappe næste år! :-)

Drømmen er stadig Lewandowski.. Hold k*** han kunne gøre vores angreb komplet....

Hala
Følgende bruger(e) sagde tak: El_Juan

9 år 3 uger siden #18 af Sahinovic

Hugol skrev:

Sahinovic skrev:

Hugol skrev: Morata er blevet lovet en masse ting men det har ikke holdt stand. Spilletid og tror næppe på at Morata for tredje gang finder sig i en dårlig behandling. Ancelotti var en klods omkring Morata, Zidane var fair men gav stadig ikke spilletid nok.

Alle har jo set at selvom Benzema ikke scorede i 15-16 kampe i streg stadig blev brugt fast.

Ja, det fortæller vel en del om Moratas niveau, hverken Ancelotti, Allegri eller Zidane så noget stort i ham. Jeg håber ihvertfald aldrig at Real Madrid falder ned på et niveau hvor Morata skal være fast starter, det ville være tragisk.

Problemet er ikke hvad trænerne så i ham, men hvem man helst vil arbejde med i truppen. Ligeledes så er der jo nogle offensive spillere der måske heller prioritere at spille med Benzema fremfor Morata. Sådan er det også på alle andre jobs, hvor du skal have nogle medspillere du kan fungere med fremfor nogle medspillere der måske modarbejder din egen succes.

Allegri købte Morata og brugte ham flittigt, især i ChL, hvor Morata jo slog os ud.

Ancelotti havde ikke et problem med Morata, han var bare ikke så dygtig som Zidane til at inkludere alle i truppen.

Jeg er helt sikker på, at Zidane foretrækker at spille med de elleve bedste fra start. Hvis Morata er dygtigere end f.eks. Benzema, så får han naturligvis også lov til at spille, det har dog bare aldrig været tilfælde. Det eneste tilfælde hvor en dårligere spiller har været foretrukket må have været da Bale spillede istedet for Isco.

Hvis man ser på de antal kampe han har spillet eller været første valg under Allegri, så falder den artikel vidst hurtigt til jorden igen. Zidane har også været ude og sige at han ser Morata blive i klubben, men det gør ham ikke til førstevalg til den kommende sæson og det kommer det forhåbentligt heller aldrig til.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 9 år 3 uger siden ved Sahinovic.

9 år 3 uger siden #19 af Hugol
Måske havde Morata udsigt til mere spiletid i Juve end sæsonen før. Når nan får start plads i ChL både mod Madrid og barcelona i semi og finale, så er der tillid til ham. Det ville han aldrig ha fået i Madrid.

Morata er vel bedre end Benzema når man tænker i mål. Det er det en angriber hovedsageligt skal give. Han blev vores anden topscorer. Hele problematikken ligger i at angrebet er bygget op omkring Ronaldo og der ved vi alle at Benzema passer bedre end Morata, selvom Morata er en bedre angriber og scorer flere mål end Benzema. Så Morata er ikke fravalgt fordi Benzema er en bedre angriber men fordi han ikke passer i Madrids spillestil når Ronaldo er på banen.

En træner går ikke ud og siger til en spiller at han vil have at han skal blive hvis han ikke har i sinde at bruge ham.

Mbappe er en spiller som måske har bedre evner til samarbejde i toppen end Morata. Morata er en angriber som skal fodres og det er der ikke plads til.

Har valgt at takke af på forum!
Sidste redigering: 9 år 3 uger siden ved Hugol.

9 år 3 uger siden #20 af Kassow-Rossing
Der er ingen tvivl om at Morata kan score mål og at han heller ikke indgår særlig godt i samarbejdet med resten af angrebet. Der så vi både i hans første periode i klubben, i Juventus og i den forgangne sæson.

Sahinovic er der ikke netop præcedens for at Zidane ikke altid vælger den bedste spiller til at starte? Du nævner selv Bale-Isco fejlen.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

9 år 3 uger siden #21 af Pelle

Sahinovic skrev:

Hugol skrev:

Sahinovic skrev:

Jeg er helt sikker på, at Zidane foretrækker at spille med de elleve bedste fra start. Hvis Morata er dygtigere end f.eks. Benzema, så får han naturligvis også lov til at spille, det har dog bare aldrig været tilfælde. Det eneste tilfælde hvor en dårligere spiller har været foretrukket må have været da Bale spillede istedet for Isco.

Hvis man ser på de antal kampe han har spillet eller været første valg under Allegri, så falder den artikel vidst hurtigt til jorden igen. Zidane har også været ude og sige at han ser Morata blive i klubben, men det gør ham ikke til førstevalg til den kommende sæson og det kommer det forhåbentligt heller aldrig til.

"Aldrig" er alligevel et stort ord, når man tænker på, at Benzema kun spiller for Real, fordi han kan finde ud af at servicere Ronaldo. Ronaldo har ikke mange sæsoner tilbage i klubben, så Benzema må og skal leve på lånt tid, for han bidrager vitterligt ikke med andet end den forståelse, han og Ronaldo har. Og selv her synes jeg, at Benzema ofte fejler.

Det bliver trættende, når man har så meget behov for at forsvare en spiller uanset dennes præstation.
Lad os kigge lidt på stats fra den netop overstået sæson:

Benzema - 17 mål på tværs af alle turneringer fordelt på 2.866 minutter. Det svarer til et mål pr. 2 kampe næsten!
"Men han laver mange assists". Ja føj for den da - hele 5 af slagsen i ligaen og ingen i CL. Det er jo den nye Özil.

Morata - 27 mål på tværs af alle turneringer fordelt på 1.790 minutter. Det svarer til et mål pr. 66 minut. Han har sjovt nok lavet ligeså mange assists

Man kan ikke kun kigge på statistikker, men det er da pudsigt, at Morata kan spille 10 fulde kampe MINDRE end Benzema, og stadig opnå at score 10 mål mere. Modstanderne har måske været af lavere kvalitet, men ofte har holdet, Morata spillede på, også været af lavere kvalitet, uden Modric, Ronaldo, osv. på banen. Morata har haft en fænomenal sæson målt på mål. Og så rammer det mig, når du skriver, at du ikke håber, han bliver førstevalg nogensinde, når din egen superhelt kun eksisterer i klubben på grund af en anden spiller.

Det er fint at forsvare den spiller, man nu godt kan lide (selv om jeg stadig ikke fatter dit mancrush på Benzema!).
Men der må også være grænser, og grænsen er virkelig ved at være nået.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Sidste redigering: 9 år 3 uger siden ved Pelle.
Følgende bruger(e) sagde tak: KWE, Kassow-Rossing, Lars1991, BBB, R7CR7GB11, Cristiano Ronaldo, AmorMadrid

9 år 3 uger siden #22 af Salix7

Pelle skrev:

Sahinovic skrev:

Hugol skrev:

Sahinovic skrev:

"Aldrig" er alligevel et stort ord, når man tænker på, at Benzema kun spiller for Real, fordi han kan finde ud af at servicere Ronaldo. Ronaldo har ikke mange sæsoner tilbage i klubben, så Benzema må og skal leve på lånt tid, for han bidrager vitterligt ikke med andet end den forståelse, han og Ronaldo har. Og selv her synes jeg, at Benzema ofte fejler.

Det bliver trættende, når man har så meget behov for at forsvare en spiller uanset dennes præstation.
Lad os kigge lidt på stats fra den netop overstået sæson:

Benzema - 17 mål på tværs af alle turneringer fordelt på 2.866 minutter. Det svarer til et mål pr. 2 kampe næsten!
"Men han laver mange assists". Ja føj for den da - hele 5 af slagsen i ligaen og ingen i CL. Det er jo den nye Özil.

Morata - 27 mål på tværs af alle turneringer fordelt på 1.790 minutter. Det svarer til et mål pr. 66 minut. Han har sjovt nok lavet ligeså mange assists

Man kan ikke kun kigge på statistikker, men det er da pudsigt, at Morata kan spille 10 fulde kampe MINDRE end Benzema, og stadig opnå at score 10 mål mere. Modstanderne har måske været af lavere kvalitet, men ofte har holdet, Morata spillede på, også været af lavere kvalitet, uden Modric, Ronaldo, osv. på banen. Morata har haft en fænomenal sæson målt på mål. Og så rammer det mig, når du skriver, at du ikke håber, han bliver førstevalg nogensinde, når din egen superhelt kun eksisterer i klubben på grund af en anden spiller.

Det er fint at forsvare den spiller, man nu godt kan lide (selv om jeg stadig ikke fatter dit mancrush på Benzema!).
Men der må også være grænser, og grænsen er virkelig ved at være nået.

Det er mig uforståeligt, hvordan Morata kan få så meget kritik af, at han ikke passer ind og ikke leverer varen - specielt når han sammenlignes med Benzema. Benzema har efter min mening ikke leveret varen i flere perioder i hans tid hos RM. Jeg er imponeret over, at Benzema har fået så lang snor i klubben - det fik spillere som Di Maria og særligt Özil ikke.

"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."

“Oh, extraordinary! They prayed for miracles and miracles arrived! … For the 17th time, this club of glitz and legend will go to the final of the European Cup.”

9 år 3 uger siden #23 af Sebberg
Morata - 27 mål? Jeg kan da kun få det til 20 mål?

9 år 3 uger siden #24 af elle44
@Pelle
Du nævner at Benzema scorer et mål i hver anden kamp. Har du kun fulgt fodbold i Ronaldo/Messi æraen? For et scoringsnit i den størrelsesorden er på ingen måde dårligt. Derudover siger du at Morata har scoret 27 mål, hvilket, som Sebberg siger, ganske enkelt ikke er korrekt.

Jeg er ellers helt enig i at Benzema havde en ringe sæson, som bunder ud i at han i store dele af den netop overståede sæson ikke magtede den opgave han er der for, nemlig at binde spillet sammen oppe i angrebet. Han havde dog et par gode kampe i foråret.

I forhold til debatten om hvem der så bør starte, så vil jeg alligevel mene at vi så evidens for at Morata er en født målscorer og er bedst når han bliver serviceret, og det samme gør sig gældende for Ronaldo. Derfor ser jeg faktisk at debatten egentlig bør være Morata mod Ronaldo, og her er der jo ingen tvivl.
Følgende bruger(e) sagde tak: Sahinovic

Leveret af Kunena Forum