Lukaku afbryder Moratas Unitedskifte
Sebberg skrev: Morata - 27 mål? Jeg kan da kun få det til 20 mål?
Beklager, jeg havde ikke spottet, at statistikken tog EM og Fifa World Cup med. Det er naturligvis "kun" 20 mål. Det ændrer dog ikke meget ved pointen. Det er stadig flere mål i langt færre kampe.
"Maybe they hate me because I'm too good."
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det er rigtigt, at spanieren vinder på målgennemsnittet, men det er så også udelukkende det. Han har simpelthen ikke bygget nok på sit spil andet end en fornuftig målnæse. Jeg har det sådan, at der er forskellige typer af angribere. Der er dem, der har en spidskompetence, som kan kompensere for målfattige perioder.
Det kan være, at angriberen er et stort skur, der kan tilføre en dimension, hvor man kan spille den op på vedkommende (Zlatan, Lukaku). Det kan være en skræmmende hurtighed, der tvinger forsvaret til ikke at stå for højt (Aguero, Aubameyang). Og det kan være en teknisk kunnen, der tillader angriberen at søge ned i banen og være med til at bygge spillet op (Benzema, Griezmann).
Og så er der bare dem, der egentligt bare er så absurd gode boksspillere, at det er nok i sig selv (Suarez, Lewandowski, Ronaldo - boblere: Higuain, Cavani). Spillere, der afslutter med begge ben, stærke på hovedet, god timing, god positioneringsevne og bare en generel målnæse.
Morata er hverken stærk med ryggen til mål, en trussel i dybden eller dygtig på bolden. Det efterlader ham som den rene 9'er, og der er han bare ikke god nok. Han afslutter da fint med højre fod og med hovedet og han positionerer sig fint i feltet, men det er bare ikke på det niveau, som vi forventer i Real Madrid, når man KUN får målene. Barcelona gik på kompromis med utrolig meget, da de skiftede Messi, der ligesom Benzema kunne blende ind i spillet, ud på toppen med Suarez, men det krævede så også, at de fik en verdensklasse målscorer. Det har de fået, og hans kvaliteter som 9'er kompenserer for de manglende kvaliteter i den opbyggende fase.
Vi negligerer Benzemas rolle, når vi skriver, at han kun er på holdet, fordi han servicerer Ronaldo. Hvis i virkelig dykker ned i Real Madrids spil eller selv har spillet fodbold på et nogenlunde seriøst niveau, så kan I se, hvilken ekstra dimension det giver, når franskmanden falder ned i banen og pludselig lader sine medspillere indtage positioner længere fremme på banen. Det gør spillet dynamisk og uforudsigeligt.
Hvis vi fortsætter i denne her 4-4-2 filosofi, som vi har spillet med i foråret, hvor Ronaldo er anden angriber, så kan jeg kun se én anden angriber, der kan slå Benzema af: Griezmann. Han har også kvaliteterne til at falde ned i banen og bygge spillet op, men han er samtidig en bedre afslutter og har også den hurtighed, der kan tillade ham at rykke ud på kanten. Den har Benzema ikke, hvis altså lige man glemmer CL på Calderon :D
Pelle skrev:
Sahinovic skrev:
Hugol skrev:
Sahinovic skrev:
Hugol skrev: Morata er blevet lovet en masse ting men det har ikke holdt stand. Spilletid og tror næppe på at Morata for tredje gang finder sig i en dårlig behandling. Ancelotti var en klods omkring Morata, Zidane var fair men gav stadig ikke spilletid nok.
Alle har jo set at selvom Benzema ikke scorede i 15-16 kampe i streg stadig blev brugt fast.
Ja, det fortæller vel en del om Moratas niveau, hverken Ancelotti, Allegri eller Zidane så noget stort i ham. Jeg håber ihvertfald aldrig at Real Madrid falder ned på et niveau hvor Morata skal være fast starter, det ville være tragisk.
Problemet er ikke hvad trænerne så i ham, men hvem man helst vil arbejde med i truppen. Ligeledes så er der jo nogle offensive spillere der måske heller prioritere at spille med Benzema fremfor Morata. Sådan er det også på alle andre jobs, hvor du skal have nogle medspillere du kan fungere med fremfor nogle medspillere der måske modarbejder din egen succes.
Allegri købte Morata og brugte ham flittigt, især i ChL, hvor Morata jo slog os ud.
www.football-italia.net/84914/allegri-‘i-told-morata-stay’
Denne her artikel viser bare at du ikke aner hvad du snakker om ift Allegri.
Ancelotti havde ikke et problem med Morata, han var bare ikke så dygtig som Zidane til at inkludere alle i truppen.
Jeg er helt sikker på, at Zidane foretrækker at spille med de elleve bedste fra start. Hvis Morata er dygtigere end f.eks. Benzema, så får han naturligvis også lov til at spille, det har dog bare aldrig været tilfælde. Det eneste tilfælde hvor en dårligere spiller har været foretrukket må have været da Bale spillede istedet for Isco.
Hvis man ser på de antal kampe han har spillet eller været første valg under Allegri, så falder den artikel vidst hurtigt til jorden igen. Zidane har også været ude og sige at han ser Morata blive i klubben, men det gør ham ikke til førstevalg til den kommende sæson og det kommer det forhåbentligt heller aldrig til.
"Aldrig" er alligevel et stort ord, når man tænker på, at Benzema kun spiller for Real, fordi han kan finde ud af at servicere Ronaldo. Ronaldo har ikke mange sæsoner tilbage i klubben, så Benzema må og skal leve på lånt tid, for han bidrager vitterligt ikke med andet end den forståelse, han og Ronaldo har. Og selv her synes jeg, at Benzema ofte fejler.
Det bliver trættende, når man har så meget behov for at forsvare en spiller uanset dennes præstation.
Lad os kigge lidt på stats fra den netop overstået sæson:
Benzema - 17 mål på tværs af alle turneringer fordelt på 2.866 minutter. Det svarer til et mål pr. 2 kampe næsten!
"Men han laver mange assists". Ja føj for den da - hele 5 af slagsen i ligaen og ingen i CL. Det er jo den nye Özil.
Morata - 27 mål på tværs af alle turneringer fordelt på 1.790 minutter. Det svarer til et mål pr. 66 minut. Han har sjovt nok lavet ligeså mange assists
Man kan ikke kun kigge på statistikker, men det er da pudsigt, at Morata kan spille 10 fulde kampe MINDRE end Benzema, og stadig opnå at score 10 mål mere. Modstanderne har måske været af lavere kvalitet, men ofte har holdet, Morata spillede på, også været af lavere kvalitet, uden Modric, Ronaldo, osv. på banen. Morata har haft en fænomenal sæson målt på mål. Og så rammer det mig, når du skriver, at du ikke håber, han bliver førstevalg nogensinde, når din egen superhelt kun eksisterer i klubben på grund af en anden spiller.
Det er fint at forsvare den spiller, man nu godt kan lide (selv om jeg stadig ikke fatter dit mancrush på Benzema!).
Men der må også være grænser, og grænsen er virkelig ved at være nået.
Vi kan lynhurtigt blive enige om, at set over en hel sæson så havde Benzema en dårlig sæson, det blev så bedre for enden af sæsonen som i den grad kom Real Madrid til gode, men samtidig håber jeg da at Zidane til den kommende sæson forsøger at erstatte ham med Asensio. Når det er sagt, så burde det være indlysende at Benzema ikke er der for at score mange mål, og derfor finder jeg disse type statistikker fuldstændigt ligegyldige. Jeg ved ikke hvor du har det fra, men det er en komplet omgang nonsens når du skriver, at Benzema kun er der for at servicere Ronaldo, han spiller LANGT bedre med 'B-holdet' og det er blevet bevist over flere kampe hvor Ronaldo ikke har været til stede, så han er absolut IKKE afhængig af Ronaldo.
Morata har absolut intet andet han kan bidrage med end mål, det er i sig selv også fint nok, men det så der vi har Ronaldo og som brugeren elle44 selv siger, så må debatten jo egentligt gå ud på Morata/Ronaldo, og her er der vidst ingen tvivl.
Edit: Kan se at Sebberg kom mig i forkøbet.
Florentino Pérez
En af Benzemas funktioner er at servicere Ronaldo, bliver der tit nævnt. Og igennem hans karriere er det også franskmanden som står for flest assist til Ronaldo, men ser man på denne sæson, så er det tydeligt at Ronaldos rolle er at blive serviceret af hele holdet og ikke kun Benz, men også af Carvajal, Marcelo, Modric, Kroos osv osv. Og derfor ville det ikke gøre mig noget hvis enten Benzema blev mere selvisk, eller at vi fik en rigtig 9'er ind så vi ikke konstant var afhængig af Sergio Ramos' 90'minut scoringer når portugiseren havde sine down perioder. og her kunne Morata/Mpabbe være nogle bud som gjorde at angrebet kunne få den dimension mere end "bare" Ronaldo"
I Barcelona har de altid haft Messi som deres topscore, og alligevel henter de en målsluger som Suarez, hvilket har ført til at de nu begge score mange mål og begge er højt at finde på topscorelisterne. Vi ser en Ronaldo som er begyndt at acceptere at det ikke er ham der behøver at score alle målene, og mere hold orienteret end tidligere, spiller bolden i stedet for at prøve at drible, spiller bolden i stedet for at skyde fra 30 meters afstand, spiller bolden for at gøre chancen større i stedet for at afslutte selv, kort sagt så er Ronaldo begyndt at servicere sine medspillere Og derfor er timingen til at spille med en mere direkte 9'er mere aktuel nu end nogensinde, og her synes jeg desværre ikke at Benzema passer til den profil, jeg tror egentlig at han ville passe godt hvis man spillede med 2 angribere hvor han kunne være den hængende angriber, men ellers ikke. Om Morata har niveauet i det lange løb kan man ikke rigtig vide, andet end at han har vist sig at være vital som super sub og reddet os for mange point. Jeg håber at de kan fortsætte denne sæson som i sidste sæson dog med flere spilleminutter til Morata end sidst.
¡Hasta la Victoria Siempre!
REAList skrev: Argumentet med: "Vi allerede har en målscore en i Ronaldo så derfor er det ham man skal op imod" synes jeg ikke rigtig holder. Ronaldo er ikke som Ronaldo var for 5 år siden, dette så vi i store dele af denne sæson, hvilket også førte til at andre spillere blev nød til at træde til og at næsten hele truppen endte sæsonen med at have scoret mål.
En af Benzemas funktioner er at servicere Ronaldo, bliver der tit nævnt. Og igennem hans karriere er det også franskmanden som står for flest assist til Ronaldo, men ser man på denne sæson, så er det tydeligt at Ronaldos rolle er at blive serviceret af hele holdet og ikke kun Benz, men også af Carvajal, Marcelo, Modric, Kroos osv osv. Og derfor ville det ikke gøre mig noget hvis enten Benzema blev mere selvisk, eller at vi fik en rigtig 9'er ind så vi ikke konstant var afhængig af Sergio Ramos' 90'minut scoringer når portugiseren havde sine down perioder. og her kunne Morata/Mpabbe være nogle bud som gjorde at angrebet kunne få den dimension mere end "bare" Ronaldo"
I Barcelona har de altid haft Messi som deres topscore, og alligevel henter de en målsluger som Suarez, hvilket har ført til at de nu begge score mange mål og begge er højt at finde på topscorelisterne. Vi ser en Ronaldo som er begyndt at acceptere at det ikke er ham der behøver at score alle målene, og mere hold orienteret end tidligere, spiller bolden i stedet for at prøve at drible, spiller bolden i stedet for at skyde fra 30 meters afstand, spiller bolden for at gøre chancen større i stedet for at afslutte selv, kort sagt så er Ronaldo begyndt at servicere sine medspillere Og derfor er timingen til at spille med en mere direkte 9'er mere aktuel nu end nogensinde, og her synes jeg desværre ikke at Benzema passer til den profil, jeg tror egentlig at han ville passe godt hvis man spillede med 2 angribere hvor han kunne være den hængende angriber, men ellers ikke. Om Morata har niveauet i det lange løb kan man ikke rigtig vide, andet end at han har vist sig at være vital som super sub og reddet os for mange point. Jeg håber at de kan fortsætte denne sæson som i sidste sæson dog med flere spilleminutter til Morata end sidst.
Ronaldo assisterer ikke mere end normalt og hans rolle er netop blevet mere som en 9'er i den her sæson, ikke omvendt. Messi kan ikke sammenlignes med Ronaldo i spillestil, det kan Suarez til gengæld. Messi er rykket længere tilbage og Ronaldo længere frem, så jeg ser ærligt talt ikke din pointe. Dit argument havde været fint hvis Ronaldo havde samme evner som Messi til at sætte spillet op, men det er jo en påstand man ikke kan bakke op.
Jeg er kæmpe fan af Benzema, og jeg kan godt se, at han er fandens ustabil og ikke er den bedste på sin plads, hvis man tager alt i betragtning. Jeg kan bare ikke få mig selv til at sige, at Morata skal være ham vi stoler blindt på, for hvad har han som er godt nok udover et Real Madrid hjerte? Absolut ingenting!
Jeg prøver ikke at negligere Morata's evner, for selvfølgelig er han en fremragende fodboldspiller, men god nok til Real Madrid har han aldrig været, eller kommer til at være. 25 år! Tænk over det engang, og lad vær og kald os der et fint tilfredse med Benzema for usaglige og jeg ved ikke hvad.
Det er direkte useriøst at nævne en angriber som ikke engang er i top 10 over de bedste spillere i verden.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Så må Morata håbe på Chelsea har interessen.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Jeg skriver IKKE, at Morata skal være fast starter i Real Madrid!
Jeg advokerer bare for, at det er fuldstændig latterligt, at man "aldrig" ser Morata som en førsteangriber i Madrid, for han er naturligvis ikke færdig med at udvikle sig. Tværtimod bliver Benzema dårligere og dårligere.
Jeg er ikk fan af ideen om at beholde og spille Morata, hvis præmissen er, at han VIL være i start 11'eren, men han er en fandens farlig angriber, der scorer rigeligt med mål. Han gør det, en angriber skal. Og selv om han ikke er starter, bør man gå langt for at beholde ham, for han gør det godt, når han får spilletid. Måske er han ikke teknisk dygtig som Benzema, men han arbejder 10x så hårdt - og scorer flere mål på færre minutter.
Og lad nu være med at tale Benzema op, som om han binder hele angrebet sammen, Sebberg. Det er jo pinligt at læse! Når Ronaldo ikke længere er i Real, skal Benzema sparkes væk også. Han scorer ikke, og han assisterer endnu mindre. Vi har masser af folk til at bygge spillet, og Isco har givet os den ekstra dimension. Benzema har på ingen måde den rolle, som i pådutter ham. Han er 9'er - og han magter overhovedet ikke en 9'ers opgaver. Jovist, han har sine momenter, men der er fanden-fuckmig langt imellem.
- Brylle
- Gæst
-
Jeg ser gerne Morata fortsætte i klubben, og jeg ser også gerne, at han får mere spilletid end i sidste sæson, for det har han i den grad fortjent.
Pelle skrev: Jeg ved ikke, om folk har drukket af potten eller bare generelt er møgvisne og gået tidligt på sommerferie.
Jeg skriver IKKE, at Morata skal være fast starter i Real Madrid!
Jeg advokerer bare for, at det er fuldstændig latterligt, at man "aldrig" ser Morata som en førsteangriber i Madrid, for han er naturligvis ikke færdig med at udvikle sig. Tværtimod bliver Benzema dårligere og dårligere.
Jeg er ikk fan af ideen om at beholde og spille Morata, hvis præmissen er, at han VIL være i start 11'eren, men han er en fandens farlig angriber, der scorer rigeligt med mål. Han gør det, en angriber skal. Og selv om han ikke er starter, bør man gå langt for at beholde ham, for han gør det godt, når han får spilletid. Måske er han ikke teknisk dygtig som Benzema, men han arbejder 10x så hårdt - og scorer flere mål på færre minutter.
Og lad nu være med at tale Benzema op, som om han binder hele angrebet sammen, Sebberg. Det er jo pinligt at læse! Når Ronaldo ikke længere er i Real, skal Benzema sparkes væk også. Han scorer ikke, og han assisterer endnu mindre. Vi har masser af folk til at bygge spillet, og Isco har givet os den ekstra dimension. Benzema har på ingen måde den rolle, som i pådutter ham. Han er 9'er - og han magter overhovedet ikke en 9'ers opgaver. Jovist, han har sine momenter, men der er fanden-fuckmig langt imellem.
Så så, min ven. Er det den tid, hvor damen har sit lort? Jeg er der selv lige nu!
Jeg siger jo ikke, at han binder hele angrebet sammen. Jeg siger bare, at det tilfører en ekstra dimension i spillet, at vi har angriber, der ulig mange andre er gode venner med bolden. Du ved selv, at jeg har været en af franskmandens største kritikere, men når Ronaldo scorer så mange mål, og man spiller med to angribere, så kan vi godt klare os med Benzemas lidt fesne målsnit, når vi til gengæld får nogle andre kvaliteter. Isco er også dygtig på bolden, men når angriberen falder ned i banen, giver det bare nogle helt strukturelle problemer for modstanderen. Det er lidt noget andet, når en midtbanespiller kommer bagfra og modtager den.
Og så er der jo også lige en lille sløjfe. Igen, jeg har været en stor kritiker af Benzema, men det er sgu lidt sjovt, at vi kamp efter kamp, uge efter uge og sæson efter sæson kan kritisere ham for de samme ting, men hver træner spiller ham jo fra start, om så han ikke scorer i ti kampe. Giver han bare Zidane et helt igennem formidabelt Blowjob? Næppe. Ser Zidane (og Benitez og Ancelotti) - med en noget andet fodboldintelligens end os - bare nogle kvaliteter, som vi dødelige ikke kan se? Sandsynligvis.
Kys!
"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."
“Oh, extraordinary! They prayed for miracles and miracles arrived! … For the 17th time, this club of glitz and legend will go to the final of the European Cup.”