Bale: 28, fed og færdig? Eller fremtidens mand?
Jaken skrev: Ved ikke om det er det rette sted at skrive, men har nu set emnet blive omtalt en del for tiden. For mig begynder det at blive problematisk når et forum i højere grad vurderes efter aktivitetsniveau.
Det er jo meget naturligt og forventeligt at der ikke er megen debat når pre-season knap nok er begyndt. Mit eget aktivitetsniveau på siden har også været kraftigt dalende, da min holdning og/eller de relevante sider af en sag typisk allerede er berørt af andre, så det ikke er særlig interessant for nogen at læse endnu en udlægning af nøjagtigt det samme. Megen aktivitet på en side er heller ikke nødvendigvis godt, som trådene med mudderkast og begrebsdefinitioner også bevidner.
Og så er det jo også begrænset hvor meget der reelt kan debatteres af fodbold - og navnlig når det hovedsageligt vedrører ét hold.
Du har helt ret. Det var nu ikke for at angribe aktivitetsniveauet - eller manglen på samme - men det er jo klart, at meget aktive brugere er i større risiko for at havne i en uheldig debat, mudderkastning eller andet. Jeg vil gerne være aktiv herinde, da Madridista.dk ofte fungerer som mit daglige Real Madrid fix i en travl hverdag, så det er en kalkuleret risiko at jeg kan havne i fedtefadet, hvis ikke jeg vælger mine ord med omhu :-)
"Maybe they hate me because I'm too good."
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Sahinovic skrev: På topplan er Bale i mine øjne en færdig mand, ligemeget hvor man sender ham hen. Han lever nærmest udelukkende på sin hurtighed, han er lige fyldt 28 år og der går ikke lang tid før han af fysiologiske årsager bliver langsommere og langsommere. Selv hvis Real Madrid gerne vil af med ham til næste sommer fordi han igen kommer til at floppe fælt, så er der ingen klubber der gider at betale noget i nærheden af de €100 millioner, og samtidig er der heller ingen der gider at betale hans absurd høje løn.
Mon ikke Bale lige har ét eller to år mere? Altså lige inden hans fysik daler, men hvor han kan bruge sin formodede voksende erfaring. At spille med Lucas eller Bale er dog stort set det samme.
Jeg synes dog at vi fans går for meget op i klubbens økonomi. Det var åbenlyst en ringe handel, men mon ikke klubben klarer den med alle de indtægter?
Real Madrid største udfordring er vel lige nu at få vristet Manchester United og Barca af pinden angående det globale appel. Her er det godt at have en profil som Bale, hvis det bare giver nogenlunde mening sportsligt.
Ellers har jeg det som mange andre der af ren princip vil se ham blive solgt for et højt beløb.
Fondo_Sur skrev:
Sahinovic skrev: På topplan er Bale i mine øjne en færdig mand, ligemeget hvor man sender ham hen. Han lever nærmest udelukkende på sin hurtighed, han er lige fyldt 28 år og der går ikke lang tid før han af fysiologiske årsager bliver langsommere og langsommere. Selv hvis Real Madrid gerne vil af med ham til næste sommer fordi han igen kommer til at floppe fælt, så er der ingen klubber der gider at betale noget i nærheden af de €100 millioner, og samtidig er der heller ingen der gider at betale hans absurd høje løn.
Mon ikke Bale lige har ét eller to år mere? Altså lige inden hans fysik daler, men hvor han kan bruge sin formodede voksende erfaring. At spille med Lucas eller Bale er dog stort set det samme.
Jeg synes dog at vi fans går for meget op i klubbens økonomi. Det var åbenlyst en ringe handel, men mon ikke klubben klarer den med alle de indtægter?
Real Madrid største udfordring er vel lige nu at få vristet Manchester United og Barca af pinden angående det globale appel. Her er det godt at have en profil som Bale, hvis det bare giver nogenlunde mening sportsligt.
Ellers har jeg det som mange andre der af ren princip vil se ham blive solgt for et højt beløb.
Jeg skrev også, at der ikke går lang tid - som i et år, eller to - før han bliver langsommere (-;
Han har som minimum ét år tilbage i det spanske, og som nævnt tidligere, regner jeg med at han kommer til at floppe fælt igen, ligesom han har gjort det i samtlige af sine sæsoner i Real Madrid. Efter sæsonen er blevet spillet færdig, bliver han altså 29 år og hvis vi antager at han skifter til en anden klub, så skal han jo igen til at tilpasse sig og det tager tid, og så rammer han lige pludseligt de 30 år, og herfra går det stærkt ned ad bakke hvad angår farten, vi så det selv med f.eks. Ronaldo. Hvis Bale mister sin fart, hvad er det så han har tilbage? I mine øjne, nærmest ingenting udover et godt skud, en målscorer er han ikke ligefrem, derfor mener jeg han er færdig på topplan.
Hvad angår det økonomiske, så er det mere med henblik på et videresalg af Bale, for jeg tvivler faktisk lidt på at Florentino vil sælge ham til meget mindre end €100 millioner, og derfor kan det ende med at han bliver her længe endnu og det gavner ikke ligefrem Real Madrid på det sportslige plan.
Florentino Pérez
Han er i sin karrieres bedste alder.
Han får chancen for at shine i Ronaldos fravær i den Europæiske Supercup.
Mathiaska skrev: Jeg synes det lugter meget af, at Bale kommer til at tage røven på nogle stykker i den kommende sæson. At der stadig bliver sat spørgsmålstegn ved hans niveau - når fit - er mig en gåde. Husker folk ikke længere end 6 måneder tilbage?
Først og fremmest, så håber jeg - og alle andre vel - at han tager røven på os, det vil jo kun gavne Real Madrid.
Når fit? Hvornår har han sidst været fit over en længere periode, der er jo altid et eller andet. En spiller bliver vel også vurderet på sin skadeshistorik, er man konstant skadet, så trækker det ned og blandt andet også derfor jeg ser ham som færdig på topplan. Når han så endeligt er fit, så husker jeg ham egentligt heller ikke som særligt prangende, han fik ihvertfald skrabet sig en masse et-taller sammen.
Florentino Pérez
Tror også heldigvis, at han har det fint med at indgå i rotationen.
Du fremhævede Benzema som fit forleden, Sahinovic. Man skal ikke se mange billeder af Bale på USA-turen, før man indser, at han ligeledes er i vanvittig god form.
Derfor kan han jo stadig løbe ind i eksempelvis ankelskader, det har bare ikke noget med hans fysiske form at gøre.
Pelle skrev: Nu har det at være fit jo intet med skader at gøre. Lad os ikke blande tingene sammen.
Du fremhævede Benzema som fit forleden, Sahinovic. Man skal ikke se mange billeder af Bale på USA-turen, før man indser, at han ligeledes er i vanvittig god form.
Derfor kan han jo stadig løbe ind i eksempelvis ankelskader, det har bare ikke noget med hans fysiske form at gøre.
Måske har jeg blandet ordene sammen, men når jeg skriver fit så mener jeg spilleklar/skadesfri. Så vidt jeg ved, har Bale altid været i god fysisk form.
Florentino Pérez
Jeg tror desværre også, at Bale vil være ligeså skadet i denne sæson som i de foregående, de ankler er dømt til at blive ødelagt.
Første sæson var han meget afgørende, og så husker jeg ham faktisk også som særdeles velspillende. Gode soloaktioner, flotte kombinationer og vigtige mål.
Men der er altså også sidste sæson. I december og januar bombede han helt vildt, før han blev holdt ude i seks kampe af en skade. Da han vendte tilbage, var Ronaldo ude i et stykke tid, og det var her, at Bale pludselig greb taktstokken og scorede vigtige mål.
Det er rigtigt, at udviklingen er gået i stå, hvis ikke nedad, men i gør det altså værre. Han er sgu stadig en verdensklasse spillere med nogle indiskutable imponerende kvaliteter. Det så vi allesammen til EM.
Sahinovic skrev:
Mathiaska skrev: Jeg synes det lugter meget af, at Bale kommer til at tage røven på nogle stykker i den kommende sæson. At der stadig bliver sat spørgsmålstegn ved hans niveau - når fit - er mig en gåde. Husker folk ikke længere end 6 måneder tilbage?
Når fit? Hvornår har han sidst været fit over en længere periode, der er jo altid et eller andet.
Det var han ved slutningen af 15/16 sæsonen og henover den sommer, et godt stykke ind i efteråret. Du kan jo lige finde nogle tal frem og se hvor "elendigt" han præsterede i samme periode :-)
Han sagde fornylig til Marca, at det var en fejl at forcere hans tilbagevendinger i år, og at han aldrig var på mere end 80% pga. anklen bremsede ham. Det er forbi nu 7-9-13.
Sebberg skrev: Det er rigtigt, at udviklingen er gået i stå, hvis ikke nedad, men i gør det altså værre. Han er sgu stadig en verdensklasse spillere med nogle indiskutable imponerende kvaliteter. Det så vi allesammen til EM.
Enig. Prøv at tænk, hvis han så kommer til at spille som striker foran Isco ved siden af Ronaldo, fremfor at spille på den gyselige højrekant. Det kommer til at klæde ham!