Bale: 28, fed og færdig? Eller fremtidens mand?

9 år 2 uger siden #49 af madrid2000
Jeg synes folk er ekstremt negative omkring Bale. Man får det til at lyde som om han er en handel i Faubert/Woodgate/Graversen klassen og har intet bidraget med? Samtidig ligger folk og nærmest kommer i bukserne over enhver god aktion Isco laver. Nuvel var Isco i formidabel form i sidste halvdel af sidste sæson og Bale ligeledes totalt ude af form på grund af alle hans skader, derfor var jeg også enormt irriteret, at Bale blev foretrukket frem for Isco, men lad os ikke negligere Bales præstationer i RM.

Sahinovic skriver blandt andet, at Bale har floppet i alle sæsoner i RM.
I hans første sæson 2013/2014 lavede 15 mål og 12 assists i 24 ligakampe. 6 mål og 4 assists i 8 CHL kampe, hvor hans assist til Ronaldo på udebane står klarest i hukommelsen i 0-4 sejren. Han scorede også åbningsmålet runden forinden mod Dortmund i 3-0 sejren. Vi endte med at vinde vores første CL siden 2002 og Bale spillede en afgørende rolle. Så var der også hans legendariske aktion mod Barcelona, der afgjorde CDR finalen. Ingen snakkede om, at han ikke var pengene værd, så man kan umuligt kalde hans første sæson et flop.

I 2014/15 blev det til 13 mål og 9 assists.
I 2015/16 blev det til 19 mål og 10 assists.
I år blev det til 7 mål og 2 assists.

I alt 54 mål og 37 assists i ligaen på 4 sæsoner må siges at være rimeligt godkendt. Jeg er godt klar over, at statistik ikke fortæller hele sandheden, men lad være med at får det til at lyde som om han er uduelig og intet bidraget med. Hans helt store problem er skader, hvilket er et stort problem, men jeg synes han har gjort det godkendt på trods af det og på trods af, at han aldrig har spillet på sit favorit position i RM.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista, Pelle

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 2 uger siden #50 af BBB
Det er godt at se, at nogle stykker alligevel forsvarer Bale. Så vidt jeg husker var han også en af grundlæggerne til sidste sæson qua hans efterår (den periode Ronaldo var dårligst).

Dios skrev:

Sebberg skrev: Nu har jeg i adskillige år debatteret med dig, Dios, og jeg har ærlig talt ingen idé om, hvem du er. Alder, udseende eller noget som helst. Jeg forestiller mig lidt noget rødt hår, lidt fregner, en foroverbøjet ryg og en eastpak taske, men det er seriøst kun et skud i tågen.

Hahaha :D

Det er ellers godt ramt mht. udseende. Det kan BBB eller Jimmy vel skrive under på, eller noget :P Hvis Jimmy vel og mærke kan huske noget fra den aften :D Vi har talt om at få den øl et par gange efterhånden, så det er måske tid? :)

Dios går op i trylletricks, rollespil og at beholde hans hudfarve, som han beskriver som "en bleg version af #FFFFFF". Jeg vil til enhver tid drikke en øl med ham, hvis han ikke var allergisk overfor hvede.

10/10 would recommend! ;-)
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

9 år 2 uger siden #51 af Pelle
Jeg forsvarede Bale de første 3 sæsoner, fordi jeg virkelig syntes, at han bidrog væsentligt til spillet. Men man kan ikke se bort fra sidste sæson, som var decideret beskæmmende at være vidne til. Han skal simpelthen benyttes på en anden måde, for han er rædderlig på den kant.

Jeg synes også, at "Bale kan tage over efter Ronaldo"-kortet er blevet spillet en gang eller to for meget efterhånden. Han har jo spillet, mens Ronaldo har siddet ude - med meget blandede præstationer til følge.

Har aldrig været så splittet omkring en spiller i den hvide trøje, som jeg er med Bale.

"Maybe they hate me because I'm too good."

9 år 2 uger siden #52 af nono
Det er mig meget magtpåliggende at Bale bliver solgt. Jeg forstår ikke at administrationen og Zidane orker en hel sæsons polemik omkring hvorvidt han starter inde eller ej. Jeg har det sådan her: Hver gang Bale betræder græsset stjæler han dyrebar tid fra enten Isco, Asensio eller evt. Mbappe.

Bale er en dygtig spiller, men han er jo på sin egen lidt sørgelige vis også en slags dinosaur der minder en om en lang og trist tid hvor vores præsident, før han så lyset, købte spillere af navn og ikke af gavn. En trøstepræmie, et plaster pp såret for Neymar. Købt som verdens dyreste fodboldspiller til trods for at vi allerede verdens næstdyreste, verdens bedste venstre fløj. Idioti.

Hans spillestil passer ikke til La Liga. Han er ikke integreret i truppen og har ry for at være en stille mand der holder sig for sig selv. Han er hele tiden skadet og nu står der velintegrerede, unge talentfulde spillere fra øverste hylde og venter på st han viger pladsen.

Kommer der et bud fra PSG så bør svaret være et rungende JA og et los i røven.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Sahinovic, Neye

9 år 2 uger siden #53 af Sahinovic
Til dem der forsvarer Bale, så lad os slå en streg over de forgangne sæsoner og udelukkende fokusere på den kommende sæson (-:

Mathiaska skrev:

Du kan jo lige finde nogle tal frem og se hvor "elendigt" han præsterede i samme periode :-)

Off topic, ville det være helt umuligt for Madridista, at oprette en tråd med kun karakterbedømmelser for evt. at kunne gå tilbage og se på tidligere bedømmelser? Eller kan det allerede gøres via søgefunktionen? Jeg har før forsøgt det, men synes egentligt det var noget bøvl. Man kunne jo f.eks. oprette en tråd og navngive den Karakterbedømmelser for 2017/2018. Efterfølgende kunne man opdatere den kamp efter kamp og lægge ud med den første officielle turneringskamp Real Madrid - Manchester United, 08/08/2017 (UEFA Super Cup), og så bare dele selve linket til den oprindelige karakterbedømmelse, så vi ihvertfald har dem samlet et sted.

Måske en lidt plat ide :-D Men jeg har ihvertfald før gerne ville se på tidligere bedømmelser bare for den seneste sæson, men synes det var alt for overskueligt at finde.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 9 år 2 uger siden ved Sahinovic.

9 år 2 uger siden #54 af Dios

Sebberg skrev: Jeg synes måske også, at folk er lige hårde nok ved den kære waliser. 'At han intet har vist' i fire sæsoner er jo løgn.

Første sæson var han meget afgørende, og så husker jeg ham faktisk også som særdeles velspillende. Gode soloaktioner, flotte kombinationer og vigtige mål.

Men der er altså også sidste sæson. I december og januar bombede han helt vildt, før han blev holdt ude i seks kampe af en skade. Da han vendte tilbage, var Ronaldo ude i et stykke tid, og det var her, at Bale pludselig greb taktstokken og scorede vigtige mål.

Det er rigtigt, at udviklingen er gået i stå, hvis ikke nedad, men i gør det altså værre. Han er sgu stadig en verdensklasse spillere med nogle indiskutable imponerende kvaliteter. Det så vi allesammen til EM.

Første sæson var hans klart bedste. Han havde nemlig nogle utrolig gode soloaktioner, og fungerede langt bedre end jeg turde håbe på. Det spil er jo bare pist forsvundet, også selvom der har været minimale glimt af en udmærket fodboldspiller.

Her kan man jo set et klassisk eksempel på, at man ser det man vil se. Bale har selv lige været ude og sige det præcis modsatte af det du siger her, og for at være mere specifik så handler det selvfølgelig om, at Bale spillede 0 kampe i december og januar. Måske er det hukommelsen, måske er det fordi man er overbevist om noget andet, men bombet og bombet er vidst også et vidt begreb :D
Han scorede lige akkurat 5 mål fra 3 måneder før hans første slemme skade (september, oktober og november), og 2 mål efter hans skade. Altså det blev til 7 mål i ligaen og 2 i Chl, så bombet er nok ikke det rette ord at bruge :D

Jeg siger ikke, at jeg til tider er lidt farvet, men det her er jo grænsen til det groteske :D Bale startede fantastisk, hvor han sammen med Morata ødelagde Sociedad, og det var vel faktisk det. Så scorede han et fandens vigtigt mål imod Eibar, hvor vi spillede helt igennem elendigt.

Jeg er måske en kæmpe kritiker af Bale, men det er vel egentlig også på sin plads set over 4 sæsoner, hvis man udelukkende vurdere ham på hans spil, mål, assist og hans holdkammerater. Folk må da have haft langt større forhåbninger om Bale, eller er dette hvad man havde håbet på? Jeg fatter det bare ikke.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 9 år 2 uger siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: Sahinovic

9 år 2 uger siden #55 af Hugol
Jeg tror på Bale, men han er ikke den der lynhurtige spillere længere som man så ham i Tottenham og mod Barcelona i pokalen. Det er som om han er blevet en langsom starter. Han mangler den der lethed som set tidligere.

Har valgt at takke af på forum!

9 år 2 uger siden #56 af Sebberg

Dios skrev:

Sebberg skrev: Jeg synes måske også, at folk er lige hårde nok ved den kære waliser. 'At han intet har vist' i fire sæsoner er jo løgn.

Første sæson var han meget afgørende, og så husker jeg ham faktisk også som særdeles velspillende. Gode soloaktioner, flotte kombinationer og vigtige mål.

Men der er altså også sidste sæson. I december og januar bombede han helt vildt, før han blev holdt ude i seks kampe af en skade. Da han vendte tilbage, var Ronaldo ude i et stykke tid, og det var her, at Bale pludselig greb taktstokken og scorede vigtige mål.

Det er rigtigt, at udviklingen er gået i stå, hvis ikke nedad, men i gør det altså værre. Han er sgu stadig en verdensklasse spillere med nogle indiskutable imponerende kvaliteter. Det så vi allesammen til EM.

Første sæson var hans klart bedste. Han havde nemlig nogle utrolig gode soloaktioner, og fungerede langt bedre end jeg turde håbe på. Det spil er jo bare pist forsvundet, også selvom der har været minimale glimt af en udmærket fodboldspiller.

Her kan man jo set et klassisk eksempel på, at man ser det man vil se. Bale har selv lige været ude og sige det præcis modsatte af det du siger her, og for at være mere specifik så handler det selvfølgelig om, at Bale spillede 0 kampe i december og januar. Måske er det hukommelsen, måske er det fordi man er overbevist om noget andet, men bombet og bombet er vidst også et vidt begreb :D
Han scorede lige akkurat 5 mål fra 3 måneder før hans første slemme skade (september, oktober og november), og 2 mål efter hans skade. Altså det blev til 7 mål i ligaen og 2 i Chl, så bombet er nok ikke det rette ord at bruge :D

Jeg siger ikke, at jeg til tider er lidt farvet, men det her er jo grænsen til det groteske :D Bale startede fantastisk, hvor han sammen med Morata ødelagde Sociedad, og det var vel faktisk det. Så scorede han et fandens vigtigt mål imod Eibar, hvor vi spillede helt igennem elendigt.

Jeg er måske en kæmpe kritiker af Bale, men det er vel egentlig også på sin plads set over 4 sæsoner, hvis man udelukkende vurdere ham på hans spil, mål, assist og hans holdkammerater. Folk må da have haft langt større forhåbninger om Bale, eller er dette hvad man havde håbet på? Jeg fatter det bare ikke.

Vi misforstår hinanden, min ven. Når jeg skriver sidste sæson = 15/16.

Her scorede han ti mål i de syv La Liga-kampe, han spillede i december og januar. Så fik han en skade, men da han kom tilbage scorede han blandt andet to mål i en vigtig kamp mod Vallecano og et essentielt hovedstødsmål i en sen 1-0 sejr ude mod Sociedad.

I år har han været uduelig - ingen tvivl der.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Leveret af Kunena Forum