Isco fortsat uden ny kontrakt

8 år 11 måneder siden #37 af Zyconith

El Siete skrev:

Zyconith skrev:

Daniel skrev:

Zyconith skrev:

Daniel skrev: Så længe troværdige medier som The Sun og Daily Mail ikke har meldt noget ud om, at Isco ikke ønsker at forlænge sin kontrakt med Real Madrid, så er jeg ganske rolig!

Isco forlænger og det er blot et spørgsmål om formaliteter. Jeg kan i min vildeste fantasi ikke forestille mig, at Isco, den måske mest elskede Real Madrid-spiller blandt madridistas, ønsker at forlade Real Madrid og slet ikke in mente spanierens mange udtalelser om, at han har ambitioner om at blive i verdens største fodboldklub.

Isco har ambitioner, så når han fra tid til anden siger, at han ønsker at spille mere, så er det nødvendigvis ikke ensbetydende med, at han ønsker at forlade klubben til fordel for spilletid andetsteds. Nej, det er snarere et udtryk for, at han er klar over sine kvaliteter, ligesom han også er ambitiøs på egne vegne.

Jeg er slet ikke bekymret og forstår slet ikke de mange bekymringer herinde :-)

Utroligt hvordan han har fået alle jer, der normalt går og drømmer om Barcelonas strande, byens største holds spillestil og spilletyper, helt op på dupperne i forhold til lovprisningerne. Nu har Isco samlet set i sin tid i Real Madrid ikke præsteret alverden og har en del at bevise endnu. Et par succesfulde piruetter og en stikning i dybden eller to sidste forår, er ikke nok for at retfærdiggøre det fuldstændigt ligegyldige spil han har præsteret i længere perioder.

Jeg tror der er nogen er ved at bilde sig selv godt og grundigt ind at han er den nye Messi(as). Det har han stadig at bevise.

Nå ja, det var en afstikker, mest elskede? Så foretrækker jeg Navas, Carvajal, Modric, Kroos, Marcelo, Ramos og Ronaldo.

Det er utroligt, hvordan man kan have så lidt indsigt i den enkelte bruger, når man har navigeret rundt på madridista.dk siden 2012. Og ja, jeg formoder det meget lidt kløgtige ovenstående svar fra din hånd var møntet undertegnede.

Jeg foretrækker direkte fodbold (jeg har alle dage forkastet Barcelonas boldflytteri). Jeg foretrækker hovedstadsbyer rig på betagende kultur (min blegfede nordjyske krop hader strande!). Jeg foretrækker slutprodukt, hvorfor jeg også har holdt hånden over James og Bale her på forum i laaaaaang tid.

Det ændrer imidlertid ikke på Iscos fodboldkundskaber som er eminente, og som er at foretrække i Real Madrid. Jeg foretrækker selv Asensio, men det handler igen om slutprodukt; det har nummer 22 i allerhøjeste grad i sin fremragende venstreskøjte.

Det var på mange måder bekræftende og tilfredstillende at se Isco træde i karakter i foråret. Kundskaber har han nok af, det er mere spørgsmålet om at omsætte dem til noget reelt, ellers må han gerne tage sine boldflytter-kunstner med sig til Barcelona.

Det er ikke mit ønske at gå i grumpy old man mode, jeg fryder mig over Isco's tilstedeværelse, det er ikke det, men jeg forlanger (og håber) at han fortsætter de gode takter før han tilnærmelsesvis skal betegnes som en ubetinget kandidat til startelleveren. Han har i min optik ikke merit eller niveaumæssige overlegenhed til nødvendigvis at sætte Bale af for eksempel.

@El Siete

Hvis man spiller for Real Madrid og det brasilianske landshold og ikke er blandt verdens bedste fodboldspillere, så ved jeg ikke hvad jeg ville betegne ham som. Danilo er ubetinget en af verdens bedste på hans position.

Ps. Jeg tror jeg har huseret på hjemmesiden i længere tid som mindre aktiv, mener også at jeg oprettede min bruger tidligere end det der står, det er som om der er en del der har samme oprettelsesdato ud for deres bruger navn, med samme klokkeslæt ligefrem , har der været en systemopdatering eller lignende? Men skidt pyt det.

Det var bare lidt drilleri :)
Jeg er nogenlunde enig med dig, han skal selvfølgelig fortsætte de gode takter denne sæson, og vise sig værdig over en længere periode, men det kræver altså også noget spilletid, og deraf selvtillid, og så er jeg sikker på han bliver en vigtig spiller for os i denne og kommende sæsoner.

Ja, det samme kunne siges om Danilo:)

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 11 måneder siden #38 af Dios
Besvaret af Dios på emne Isco fortsat uden ny kontrakt
@Zyconith.

Ærligt spørgsmål. Hvor meget af det du skriver mener du egentlig? Og hvor meget af det skriver du for at få en reaktion, eller prøve at skabe en debat? :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

8 år 11 måneder siden #39 af Zyconith

Dios skrev: @Zyconith.

Ærligt spørgsmål. Hvor meget af det du skriver mener du egentlig? Og hvor meget af det skriver du for at få en reaktion, eller prøve at skabe en debat? :)

Hvad får dig til at tro, at jeg ikke mener det jeg skriver?

Nu er vi vel ikke ude i et af dine vanlige meningstyranni-togter...

8 år 11 måneder siden #40 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Isco fortsat uden ny kontrakt

Zyconith skrev:

Eller også er det simpelthen, fordi du vrøvler? Intet mindre.

Du skriver i ramme alvor: "Han har i min optik ikke merit eller niveaumæssige overlegenhed til nødvendigvis at sætte Bale af for eksempel".

Det er jo vrøvl, og det kan ikke være anderledes. Du taler helt seriøst på den ene side om en mand, der alene afgjorde kampe i foråret, og som løftede holdet helt ekstremt, efter han blev spillet ind i startopstillingen. Du mener dog ikke, at han har niveaumæssig overlegenhed i forhold til en mand, der uden at overdrive ikke har spillet en god kamp i to år.

Det er sgu bare useriøst. Man kan have sine præferencer, men jo, som Dios skriver, så virker det sgu lidt som om, at du synes, der er lidt for stille herinde for tiden, og at du så hiver sådan en svada op af troll-ærmet.
Følgende bruger(e) sagde tak: DarioGomez, Dios, Real HWL, andreashn, Neye

8 år 11 måneder siden #41 af Dios

Zyconith skrev:

Dine indlæg og holdninger får mig til at tro det :)

Egentlig berører Sebberg fint emnet, men det er bare ofte du går imod det åbenlyse.
Alle uanset hvor farvet eller kontroversiel man er kan se, at de mest svingende præstationer er, at finde hos Navas, Danilo, Bale og Benzema.
Alligevel er det alle spillere du konsekvent får til at lyde som de bedstpræsterende i truppen.
Vi alle har vores præferencer, selvom du oftest har talt om, at du ikke har det.
Jeg elsker den måde Benzema spiller fodbold på, og hans kvaliteter, men jeg kan jo også godt se det samme som hans største kritikere herinde kan se.

Den "indsigt" lader du bare ikke til at have. Du var ikke bleg for at kalde Danilo en bedre højreback end Carvajal sidste sæson. Nu siger du Isco ikke har vist overlegen spil til ikke at slå Bale af holdet.
Det er vrøvl uanset hvor farvede man så må være.

Fair nok, hvis det er din oprigtige holdning, men jeg håber du kan forstå hvorfor der bliver stillet spørgsmålstegn ved det?

8 år 11 måneder siden #42 af Zyconith

Dios skrev:
1) Alligevel er det alle spillere du konsekvent får til at lyde som de bedstpræsterende i truppen.

2) Du var ikke bleg for at kalde Danilo en bedre højreback end Carvajal sidste sæson.

3) Nu siger du Isco ikke har vist overlegen spil til ikke at slå Bale af holdet.

1) Se, jeg fornemmer/oplever at du (samt Sebberg, Brylle, Daniel, samt diverse andre af dine meningsfæller), har en tendens til at læse alt muligt ind i hvad jeg skriver, nok særligt fordi det tit og oftest er i modstrid hvad I propaganderer af forskellige perspektiver på klubben, spillet og spillerne. Tit og oftest undrer jeg mig over folks hukommelse og manglende tålmodighed, tiltro, loyalitet og støtte til vores spillere. Husker jeg ikke meget forkert, ønskede eksempelvis Sebberg (blandt mange) at Ronaldo skulle gå planken ud i efteråret/vinters, efter han var vendt tilbage efter EM med en ikke-uvæsentlig knæskade. Så vidt jeg husker gik han senere på sæsonen og erkendte at på trods af hans tidligere holdninger, kunne han godt anerkende Ronaldo's indflydelse og betydning i sidste ende. Gud hvor var det forfriskende og fedt endelig at opleve... Den der med, at Real Madrid fans er de mest utålmodige er ikke nødvendigvis et absolut positivt aspekt af klubben og dets fans.

Generelt synes jeg ikke min hukommelse fejler spor (så længe vi ikke taler Redondo/Guti's tidlige dage), jeg kan sagtens huske og anerkende præstationer, fra spillere som Ronaldo, Benz, Navas, etc. også selvom de periodevist ikke lever op til ens forventninger. Det gør ikke at jeg hopper med på den hadske folkestemning der spreder sig som steppebrande når eksempelvis Navas laver et yderst sjældent drop eller Kroos kommer til at lave to sideafleveringer i træk.

Du taler om at jeg opfører mig polemisk. Der er jeg af den fuldstændige modsatte opfattelse. Hvis jeg til tider har en agenda der rækker ud over at skulle bidrage til debatten, så er det at kaste et brandtæppe ud over den kavalkade af ytringer der alt for ofte placerer et helt igennem urealistisk ansvar på vores spillere eller hænger dem ud uden nogen form for anerkendelse af skader, manglende spilletid/selvtillid, etc.

2) Carvajal spillede samlet set en bedre sæson end Danilo. Har aldrig ment andet. At han periodevis - kan ikke huske om det var sidste eller forrige sæson - spillede bedre end Carvajal og var foretrukken er blot en konstatering, som jeg mener vidner om en niveauforskel der ikke er alverden, hvilket vi som udgangspunkt skulle være glade for, altså at vi havde en super backup/rotationsspiller i Danilo

3) Nej, ikke ultimativt. Bale er stadig en fantastisk spiller der har været uheldig med sine skader.

8 år 11 måneder siden #43 af Macon
Besvaret af Macon på emne Isco fortsat uden ny kontrakt

Zyconith skrev:

Dios skrev:
1) Alligevel er det alle spillere du konsekvent får til at lyde som de bedstpræsterende i truppen.

2) Du var ikke bleg for at kalde Danilo en bedre højreback end Carvajal sidste sæson.

3) Nu siger du Isco ikke har vist overlegen spil til ikke at slå Bale af holdet.

1) Se, jeg fornemmer/oplever at du (samt Sebberg, Brylle, Daniel, samt diverse andre af dine meningsfæller), har en tendens til at læse alt muligt ind i hvad jeg skriver, nok særligt fordi det tit og oftest er i modstrid hvad I propaganderer af forskellige perspektiver på klubben, spillet og spillerne. Tit og oftest undrer jeg mig over folks hukommelse og manglende tålmodighed, tiltro, loyalitet og støtte til vores spillere. Husker jeg ikke meget forkert, ønskede eksempelvis Sebberg (blandt mange) at Ronaldo skulle gå planken ud i efteråret/vinters, efter han var vendt tilbage efter EM med en ikke-uvæsentlig knæskade. Så vidt jeg husker gik han senere på sæsonen og erkendte at på trods af hans tidligere holdninger, kunne han godt anerkende Ronaldo's indflydelse og betydning i sidste ende. Gud hvor var det forfriskende og fedt endelig at opleve... Den der med, at Real Madrid fans er de mest utålmodige er ikke nødvendigvis et absolut positivt aspekt af klubben og dets fans.

Generelt synes jeg ikke min hukommelse fejler spor (så længe vi ikke taler Redondo/Guti's tidlige dage), jeg kan sagtens huske og anerkende præstationer, fra spillere som Ronaldo, Benz, Navas, etc. også selvom de periodevist ikke lever op til ens forventninger. Det gør ikke at jeg hopper med på den hadske folkestemning der spreder sig som steppebrande når eksempelvis Navas laver et yderst sjældent drop eller Kroos kommer til at lave to sideafleveringer i træk.

Du taler om at jeg opfører mig polemisk. Der er jeg af den fuldstændige modsatte opfattelse. Hvis jeg til tider har en agenda der rækker ud over at skulle bidrage til debatten, så er det at kaste et brandtæppe ud over den kavalkade af ytringer der alt for ofte placerer et helt igennem urealistisk ansvar på vores spillere eller hænger dem ud uden nogen form for anerkendelse af skader, manglende spilletid/selvtillid, etc.

2) Carvajal spillede samlet set en bedre sæson end Danilo. Har aldrig ment andet. At han periodevis - kan ikke huske om det var sidste eller forrige sæson - spillede bedre end Carvajal og var foretrukken er blot en konstatering, som jeg mener vidner om en niveauforskel der ikke er alverden, hvilket vi som udgangspunkt skulle være glade for, altså at vi havde en super backup/rotationsspiller i Danilo

3) Nej, ikke ultimativt. Bale er stadig en fantastisk spiller der har været uheldig med sine skader.

Efter sidste sæson, især sidste halvdel, er det vist ingen tvivl hvem er der bør være første mand på holdkortet, altså efter Navas da vi ikke har erstattet ham, det er isco,

Bale med eller uden skader, når ikke isco til sokkeholderne, jo vis det drejer sig om topfart, hovedspil og i at blive skadet,

8 år 11 måneder siden #44 af Dios
Zyconith skrev:

Det er da altid noget du ikke trækker offer-kortet :D Nu syntes jeg du havner i noget der minder om Kassow's sidste rolle herinde. Når der er så mange ifølge dig selv, som åbnebart læser imellem linjerne på alle dine indlæg, så skulle man måske overveje om det var en selv? Det er intet galt i dine holdninger, så misforstå mig ikke. Der er bare en grund til, at folk eller jeg undres over dine holdninger herinde.

Problemet er ikke, at spillerne ikke lige præstere i 1-2-3 kampe i streg, men generelt efterlader et tvivlsomt niveau. Her er Bale jo det perfekte eksempel. Han har vel ikke præsteret på et acceptabelt niveau siden hans første sæson. Lige det med ikke at præstere i 1-2-3 kampe i streg er det stik modsatte med ham, hvor han præstere i de kampe, og spiller under niveau i resten af kampene. Her kan du jo ikke bruge hukommelse, hvis der er 8 dårlige kampe i streg og 2 gode.

Danilo blev købt dyrt ind, og blev selvfølgelig brugt langt oftere da han var ny. Carvajal var ung, og var relativ uprøvet på højeste niveau. Benitez gav ham chancen fra start, og spillede da også en helt fin pre-season under ham. Det ændrede sig hurtigt, og Carvajal blev igen førstevalg. Noget af det samme skete under Zidane i starten af hans trænerkarriere, hvor han også gav chancen til Danilo. En chance han stadig ikke greb, og resten taler vel sit tydelige sprog når vores 4. valg i det centrale forsvar blev valgt foran Danilo.
Danilo spillede fint under hans første pre-season i klubben, men ellers var hans niveau jo på samme stadie hele vejen igennem. Igen, så taler du om en ikke synderlig stor forskel på Danilo og Carvajal's niveau, selvom alle mener noget andet, og selv Zidane valgte Danilo fra da Carvajal blev skadet. Dette er jo et perfekt eksempel på hvorfor jeg stiller spørgsmålstegn til din gøren herinde.

Men du mener stadig at Bale skal vælges foran Isco, hvis man udelukkende fokusere på deres niveau i årets 8 måneder? Glem skader, for dem har Bale konstant! Vi kan jo ikke tilsidesætte en sprudlende Isco, fordi Bale måske kommer i form inden han rammer sin næste skade. Den bedste spiller skal spille medmindre der er tale om et kontinuerligt højt niveau fra den anden spiller, men er inde i en mindre formkrise. Den krise har varet 4 år for Bale.

Følgende bruger(e) sagde tak: Neye

8 år 11 måneder siden #45 af Zyconith

Dios skrev: Det er da altid noget du ikke trækker offer-kortet :D Nu syntes jeg du havner i noget der minder om Kassow's sidste rolle herinde. Når der er så mange ifølge dig selv, som åbnebart læser imellem linjerne på alle dine indlæg, så skulle man måske overveje om det var en selv? Det er intet galt i dine holdninger, så misforstå mig ikke. Der er bare en grund til, at folk eller jeg undres over dine holdninger herinde. .

Ja, og nu er vi lidt tilbage ved udgangspunktet... Kernen af det hele måske.

Jeg tror immervæk ikke, at der er den store forskel på hvad vi hver især bevidner. Men der simpelthen nogle udlægninger af, og holdninger til det vi bevidner, som jeg ikke altid er enig med og derfor opponerer imod. Og så er det mig lidt underordnet, om min opposition nødvendigvis går imod den fakkelbærende pøbel og deres til tider småpopulistiske opfattelser af tingene. Dermed ikke sagt, at jeg ikke godt kan se hvis en given spiller ikke præsterer. Men tit og oftest oplever jeg, at kritikken af denne præstation ikke tager højde for alle de perspektiver der ligger til grund for en spillers præstation.

Så, fx. i Danilo's tilfælde... For det første er jeg ret ligeglad med prisen, det gælder enhver spiller. Det må klubbens økonomiske afdeling stå til regnskab for om man har råd til eller ej, og så er der nogle andre (Florentino, whoever) der må foretage en rimelighedsbetragtning. Jeg husker ikke Danilo's spil fra pre-sæsonerne, men jeg husker, at han har gjort en godkendt indsats i langt de fleste kampe han har spillet i første og anden sæson. Der har været kampe og perioder hvor selvtilliden har været i bund, hvilket kom til udtryk i hans spil, men det vel ligeså meget forskyldt dem der forsøgte at finde et sort får (man må antage at han læser aviser og de fremmødte på stadion ligeså, hvilket alt andet lige har det med at forme folks opfattelser). At der er nogle der er forhippet på at vurdere hans præstationer som en sæk kartofler, ser jeg i mindre grad som en reel fremstilling af virkeligheden, men mere som et hetz der på et menneskeligt plan, og ift. konteksten (her tænker jeg på skader, etc.), var dybt usmagelig og bundede i en ikke altid retvisende diskurs om hans spil.

Og lige for den demagogiske retoriks skyld - den virker efterhånden en kende medtaget sådan som den konstant skal anvendes - så er jeg altså ikke den eneste i verden der så Danilo som et aktiv for klubben. Heller ikke herinde. Heller ikke selvom du ønsker at fremstille det sådan.

Sidste redigering: 8 år 11 måneder siden ved Zyconith.
Følgende bruger(e) sagde tak: El_Juan

8 år 11 måneder siden #46 af Carlos3
Besvaret af Carlos3 på emne Isco fortsat uden ny kontrakt
Isco confirms new contract is 'very close' after stellar Real Madrid display via @OnefootballEN. Read it here:

1.ftb.al/zNTc/CRWCiPNstF

"I chose Real Madrid instead of Barcelona because I'm a winner, not a loser"

- Alfredo Di Stefano

8 år 11 måneder siden #47 af Carlos3
Besvaret af Carlos3 på emne Isco fortsat uden ny kontrakt
AS: Isco signs new 5 year contract with a €700M release clause

www.reddit.com/r/soccer/comments/6szpdp/...ontract_with_a_700m/

"I chose Real Madrid instead of Barcelona because I'm a winner, not a loser"

- Alfredo Di Stefano

Leveret af Kunena Forum