Bedømmelse af truppen mod Manchester United
Jonas skrev:
Sahinovic skrev: En omgang idioti at give Benzema et 1-tal, men ja i to må sove godt (-:
Ja man kan jo intet andet end at være enig med dig når nu du kommer med så gode argumenter for andet..
For mig lå karakteren på 1-2 og den landede på 1 fordi holdet spillede så godt i første halveg ,og han havde så gode betingelser for at se god ud, men han leverede ingenlunde.Han var en ok spilstation men ellers usynlig og virkede for mig langsom, tung og uskarp. Der har været mange tåbelige karakterer genem tiden (typisk relateret til isco eller ronaldo) men at råbe vagt i gevær over denne her er sgu for meget af det gode
Du kunne jo prøve at læse tråden igennem, så finder du hurtigt ud af hvorfor Benzemas præstation var godkendt igår.
Ja holdet spillede godt i første halvleg, men Benzema var jo også en del af del af det(?), så allerede her hænger det ikke sammen det du skriver. Jeg ved ikke hvad du forventer af ham, men hvis vi tager i betragtning af at Manchester United parkerede bussen og havde elleve mand bag bolden i hele første halvleg - selv efter vi scorede - så er det altså svært, at gøre et stort væsen af sig selv når man spiller helt fremme hvor der ikke er meget plads - hvis det var din forventning. Real Madrid (sammen med Benzema) gjorde alt rigtigt i kampen igår, de spillede med stor tålmodighed igennem Manchester Uniteds bus.
Florentino Pérez
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Husker jeg virkelig forkert, hvis jeg siger du var en kæmpe kritiker af Benzema for nogle år tilbage? Hvis ja, hvad har så ændret sig så drastisk? :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Brylle
- Gæst
-
Men derfor behøver man ikke stille sig tilfreds med de mange brændte chancer og den type angriber, han er. Personligt så synes jeg stadig han falder voldsomt meget ud af kampene i perioder i forhold til, at han nogle gange bliver fremstillet som en kombinationsspiller i Isco-klassen. Jeg må indrømme, at jeg slet ikke ser ham så vigtig som mange andre. Du nævner bl.a at han er god til at vende på sin modstander, men det synes jeg sjældent vi ser. Ja, han er god til at spille med ryggen til målet, men han er ikke den type, der vender og får sat en mand af. Oftest lægger han bolden af til midtbanen eller løber væk fra sin modstander for så at forsøge nogle stepovers, der aldrig bliver til noget.Sebberg skrev: Kan vi ikke bare snart drage den konklusion, at Benzema aldrig bliver 'elsket', så længe han ikke scorer flere mål og ikke brænder så mange chancer?
Jeg synes, helt ærligt, at han var fremragende i går. Det er helt tydeligt, at han har en nøglerolle i det system, som vi praktiserer, og det er især at falde ned i banen og være med til at skabe plads til medspillerne.
Han er ufattelig dygtig til at modtage bolden med ryggen til mål og vende på modstanderen, og hvis man har spillet fodbold på et nogenlunde niveau, så ved man også, at det er voldsomt svært. Selvfølgelig ville jeg og vi allesammen ønske, at han bare lige kunne tilføje ti procent til hans afslutninger, og det kommer forhåbentlig i denne sæson.
Når vi spiller med 4 så gode midtbanespillere samt en så bevægelig Bale, så ser jeg slet ikke behovet for Benzema. Når Benzema falder ned i banen, så ender han i en klump af teknisk stærke spillere, der ikke i forvejen har problemer med at spille sig ud af modstanderens pres, så selvom Benzemas bidrag selvfølgelig ikke er ligegyldigt, så tror jeg, at man får mere ud af at spille med Ronaldo og Bale, når alle er klar. Altså en mere fysisk stærk angriber som bomber igennem og så en dybdeløber, der kan udfordre på kanten og har et bedre slutprodukt. Dette er måske et lille sidespring men det fortæller mig, at Benzemas type er en smule overflødig. Jeg kunne i højere grad se Benzemas bidrag dengang man kørte mere på omstillinger og direkte angreb. Her kunne han nemlig bruge sin spilforståelse og sit spil med ryggen til mål til at sætte dem i gang, når boldene kom op til ham. Men når spillet er mere kontrollerende og med mange mand på midten, så har man brug for en god afslutter, som finder de rette positioner til at lave mål og som også kan putte bolden i kassen. Der er Benzema ikke god nok. Havde han ikke spillet i går, så er min teori, at det ikke havde betydet det store. Spillet ville flyde alligevel.
Jeg gav ham dog et 3-tal, og specielt hans første halvleg var rigtig god.
Sahinovic skrev:
Jonas skrev:
Sahinovic skrev: En omgang idioti at give Benzema et 1-tal, men ja i to må sove godt (-:
Ja man kan jo intet andet end at være enig med dig når nu du kommer med så gode argumenter for andet..
For mig lå karakteren på 1-2 og den landede på 1 fordi holdet spillede så godt i første halveg ,og han havde så gode betingelser for at se god ud, men han leverede ingenlunde.Han var en ok spilstation men ellers usynlig og virkede for mig langsom, tung og uskarp. Der har været mange tåbelige karakterer genem tiden (typisk relateret til isco eller ronaldo) men at råbe vagt i gevær over denne her er sgu for meget af det gode
Du kunne jo prøve at læse tråden igennem, så finder du hurtigt ud af hvorfor Benzemas præstation var godkendt igår.
Ja holdet spillede godt i første halvleg, men Benzema var jo også en del af del af det(?), så allerede her hænger det ikke sammen det du skriver. Jeg ved ikke hvad du forventer af ham, men hvis vi tager i betragtning af at Manchester United parkerede bussen og havde elleve mand bag bolden i hele første halvleg - selv efter vi scorede - så er det altså svært, at gøre et stort væsen af sig selv når man spiller helt fremme hvor der ikke er meget plads - hvis det var din forventning. Real Madrid (sammen med Benzema) gjorde alt rigtigt i kampen igår, de spillede med stor tålmodighed igennem Manchester Uniteds bus.
Nej, ved at læse tråden finder jeg ud af hvorfor nogle enkeltpersoner mener at hans præstation var godkendt. Der er folk der har givet ham 2 som tydeligvis ikke mener hans indsats ej heller var godkendt. Derudover kom de "forklarende" indlæg senere end dit, men du vidste vel at de ville komme så du behøvede ikke forklare dig selv..
Der var primært midtbanen anført af casemiro der spillede fantastisk i første halveg i går. De satte spillet langt oppe på uniteds banehalvdel. Vi spillede dem af flere gange tynde og jeg havde forventet at benz ville skabe flere chancer for sig selv og andre under sådanne betingelser. For ikke at tale om at score et par mål.. Når vi trykker modstanderne forventer jeg at der kommer mere fra angriberne. Bale tilbød sig dog mere og lavede et par gode løb..
Se Isco's mål.
Hypotetisk set, så stiller vi med Isco, Ronaldo og Bale. Er det så Bale der skal trække ud på kanten for at gøre plads til Ronaldo centralt? Er det Isco som skal trække ud på kanten, og spille den ind til Ronaldo, som så i 9 ud af 10 gange afslutter første gang? Hvem er bedst af Bale og Benzema til at spille ryggen mod målet, trække fokus væk centralt, og generelt kombinere med sine holdkammerater?
Vil det være en forstærkning af holdet, hvis Bale ligepludselig skal spille Benzema's plads? Vi taler ikke om hvem der skal have sidste fod på bolden, men hvem der skal modtage bolden først, og holde i bolden, for derefter at spille den videre og holde flowet i spillet, så angrebet kan fortsætte?
Se på alle vores omstillinger hvem der rent faktisk sørger for, at bolden kommer det rigtige sted hen, så omstillingen kan blive fuldført. Se på hvem der ikke tager dybdeløbet, og fokusere på målet, men i stedet har øjne på, at placere sig korrekt i siden, for at skabe plads til hurtige centrale løb.
Jeg siger på ingen måder Benzema er fejlfri, men han er om nogen, som gør holdet bedre ved at søge de rum, som hverken Bale eller Ronaldo søger, da de konstant har øjne på målet.
Problemet er, at der går lidt for meget Fifa snak i den. For hvem af Ronaldo og Bale skal modtage bolden først for at spille den videre på 3. manden? Isco har endelig fundet sin position, men halvdelen af gangene bliver han først farlig når han lavet 1-2 med Benzema, og kommer i det overtal som skaber pladsen til ham. Vi så det 3-4 gange igår, hvor den "farligste" situation endte ud i et forfærdeligt skud på mål fra hans side af. Nuvel, så lavede Bale og et fremragende 1-2 med Isco, men her kommer min pointe så. Er det så vores farligste mand i boksen, som skal skabe den plads til Isco og Bale ved at søge bredden? Her drejer det sig om Ronaldo, og de løb han tager, som ofte er centralt. Krydsløb mm. er hvad Benzema tilføjer til holdet, som Bale ikke på samme måde bidrager til, fordi han har ligeså meget øje på målet som Ronaldo.
Jeg kunne seriøst blive ved, og det eneste som stopper mig er, at min søn ikke skal have et så elendigt højreben som Bale :D
- Brylle
- Gæst
-
Iscos mål er et glimrende eksempel på din påstand, men jeg vil gerne se andre eksempler på det. Og netop i den situation, placerer Bale sig jo også i en situation, hvor han kan spille 1-2 med Isco omkring feltet, og dermed kommer målet. Vi så rigtig mange gange, at Bale både trækker ned i banen, trækker ud på kanten og forsøger at true bagkæden med dybdeløb, og hvis der ikke er en reel trussel mod bagkæden, så bliver det aldrig farligt. Bale gik super fint med i spillet og var med i nogle hurtige kombinationer, hvor også han får afleveret første gang og holder tempo i spillet. Hvis du siger, at Bale ikke søger ud på kanten, så ser vi to forskellige ting. Vi så jo flere gange, at Bale også lå derude og fik slået indlæg, udfordret og spillet bolden videre. Han var rigtig mange steder og formåede både at spille med ryggen til mål og løbet med forsvaret. Der kommer ingen powerplay, hvis der er så lidt trussel mod forsvaret, at de kan stå højt på banen. Det kan simpelthen ikke være rigtigt at der konstant skal løbe 5 mand på midten og langt væk fra forsvaret, for så er der ingen til at lave mål. I går blev der scoret på et dybdeløb fra Casemiro og et mål fra Isco, hvor man netop har tilstedeværelse i og omkring feltet ved kombinationerne. Hvis ikke Bale var i feltet, så ville Isco sikkert have driblet ind i 2 mand, drejet 4 gange rundt om sig selv og spillet bolden til siden.
En stationær Bale på en kant vil virkelig irritere mig, men kan man have ham som angriber, hvor han kan bevæge sig rundt og finde rum, så kan det sagtens fungere. Bedre end Benzema som spiller elendigt over halvdelen af sæsonen.
Prøv og se et 8-10 min. langt youtube klip kun med Benzema, og så prøv at læg mærke til det i en kamp, og glem den irritation du allerede har inden kampen er gået igang. Glem det du forventer, og læg i stedet mærke til hvor meget Benzema egentlig bidrager med til holdet. Grunden til jeg nævner youtube er, at der bliver lagt vægt på hans løb og afleveringer.
Bale placerede sig, hvor Ronaldo oftest ville placere sig, og derfor kommer mit spørgsmål. Hvem skal så erstatte Benzema's indflydelse på målet af Isco, Bale og Ronaldo? Min pointe er, at Bale ikke er i nærheden af Benzema når det kommer til at skabe plads til sine medspillere, og mere individuel kvalitet kommer han altså heller ikke med ift. netop Benzema.
Som jeg skrev et andet sted herinde, så spillede Bale vel nok sin bedste kamp i 2 sæsoner igår. Det var på ingen måder fremragende, ej heller ligeså forfærdeligt, som han ellers plejer at lægge for dagen.
Det var dejligt og se en god præstation fra hans side af, men han står immervæk stadig som den klart svageste af BBC, Isco og Asensio, hvis du spørger mig.
Hvergang United gik frem og pressede i første halvleg, så spillede vi i trekanter, og hvergang havde vi en spiller i mellemrummet, som modtog bolden. Det behøver der altså ikke et dybdeløb til, selvom det er endnu en force at tilføje vores mange måder at spille på. At der i mine øjne kommer alt for mange ufarlige dybdebolde fra forsvaret af, er en anden ting, men det kan jo aldrig blive Bale's problem, selvom han indikere han vil ha den i dybden.
Jeg forstår ikke den med ikke, at scorer mål blot fordi man ikke har 3 angribere som laver plus 50 mål. Når holdet sprudler som igår, så bliver der spillet så hurtigt, at selv Casemiro var alle United spillere overlegne i det offensive spil. Rum bliver skabt, og chancer vil der komme. Vi kunne vel snildt have scoret 4-5 mål igår, men en skidt beslutning fra Benzema, en halv sløj afslutning for Asensio, et ukontrolleret spark fra Bale plus Casemiro's hovedstød på overliggerne, og Ramos i noget der minder om en 100% chance for ham på hjørnespark gjorde, at vi kun scorede 2 mål. Det må man da sige er chancer og mål nok til at vinde fodboldkampe.
Hvis ikke Bale havde været i feltet, så havde Ronaldo. Så lad os dog erstatte Benzema der spiller elendigt over halvdelen af sæsonen med en spiller som spiller én god kamp på 2 sæsoner :D Det gør det næppe bedre ;)
Det første klip viser glimrende hvad Benzema er så fremragende til, og hvad jeg specielt kigger meget på. En total presset sitation vender han, og spiller Modric i en favorabel position, som gør vi ikke kommer under yderligere pres, og samtidig kan sætte et angreb igang.
Derudover, så læg mærke til hvor mange af hans førsteberøringer som blot er en lille berøring, men skaber overtal, da den bliver lagt af med det samme, og holder farten i angrebet.
Nu taler vi om hvad Benzema bidrager med som ingen andre af de offensive spillere bidrager med. Det er lige netop det her jeg frygter vi kommer til at indse var guld værd når det er væk. Det er de små detaljer som skaber flow.
Jeg prøver ikke at gøre Benzema bedre end han er, for han er immervæk også alt for svingende, og jeg har ligeså mange negative ting at sige om ham, men du du skrev, at du ikke kunne se Benzema gjorde holdet bedre, som vi andre mener han gør.
Jonas skrev:
Sahinovic skrev:
Jonas skrev:
Nej, ved at læse tråden finder jeg ud af hvorfor nogle enkeltpersoner mener at hans præstation var godkendt. Der er folk der har givet ham 2 som tydeligvis ikke mener hans indsats ej heller var godkendt. Derudover kom de "forklarende" indlæg senere end dit, men du vidste vel at de ville komme så du behøvede ikke forklare dig selv..
Der var primært midtbanen anført af casemiro der spillede fantastisk i første halveg i går. De satte spillet langt oppe på uniteds banehalvdel. Vi spillede dem af flere gange tynde og jeg havde forventet at benz ville skabe flere chancer for sig selv og andre under sådanne betingelser. For ikke at tale om at score et par mål.. Når vi trykker modstanderne forventer jeg at der kommer mere fra angriberne. Bale tilbød sig dog mere og lavede et par gode løb..
Når man så lige ser indlæggene igennem - igen - så er jeg den første der forklarer hvorfor hans præstation var godkendt, igen ingen sammenhæng mellem det du skriver og realiteten - det var det jeg havde (-:
Florentino Pérez
Heldigvis har vi Cristiano, men man kan ikke regne med ham i alle kampe nu.
Sandheden er jo, at vi virkeligt får brug for Benzema denne sæson. Ikke kun som oplægger (dem har vi så mange af), men som målscorer. Ellers er det jo lige før, at Ramos skal lave cirka 10 mål i ligaen igen før vi har en chance for at genvinde mesterskabet.
Er det bare mig eller?
Fondo_Sur skrev: Det at man overhovedet diskuterer hvorvidt Benzema er hans plads berrettiget eller ej tyder jo på, at han ikke er så afgørende alligevel. Bevares, han er god, men er hjulpet af, at han har gode medspillere, der kan sparke bolden i kassen. Hvis der ikke var det, så ville alle øjne pege på ham, holdets nummer 9.
Sandheden er jo, at vi virkeligt får brug for Benzema denne sæson. Ikke kun som oplægger (dem har vi så mange af), men som målscorer. Ellers er det jo lige før, at Ramos skal lave cirka 10 mål i ligaen igen før vi har en chance for at genvinde mesterskabet.
Er det bare mig eller?
Er det ikke nærmere at vi ikke har brug for ham i alle kampe nu? Hans skade sidste sæson var jo højst sandsynligt hovedårsagen bag hans manglende præstationer den første halvdel af sæsonen.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Zyconith skrev:
Fondo_Sur skrev: Det at man overhovedet diskuterer hvorvidt Benzema er hans plads berrettiget eller ej tyder jo på, at han ikke er så afgørende alligevel. Bevares, han er god, men er hjulpet af, at han har gode medspillere, der kan sparke bolden i kassen. Hvis der ikke var det, så ville alle øjne pege på ham, holdets nummer 9.
Er det bare mig eller?
Er det ikke nærmere at vi ikke har brug for ham i alle kampe nu? Hans skade sidste sæson var jo højst sandsynligt hovedårsagen bag hans manglende præstationer den første halvdel af sæsonen.
En Cristiano i god form kan alle bruge ;-) Handler bare om afslutningerne. Resten har vi jo. Vi havde 6 afslutninger på mål mod United... ligeså mange som United havde.