Marca: Mbappe skifter til PSG

8 år 11 måneder siden #1 af ChrillRM14

Hele sommeren har Mbappe formentlig været højt på ønskelisten hos samtlige storklubber i Europa. Særligt har Real Madrid været meldt ganske interesserede i det purunge talent, og mange eksperter har også forudset, at Mbappe ville ende i den hvide trøje, når det blev d. 1 september.

Virkeligheden er dog en anden. Marca melder, at der kun er små formalia i vejen, før en kontrakt med PSG bliver en realitet. Det skulle være Mbappes far, der har været tungen på vægtskålen, da han i stedet for Madrid har ønsket, at sønnen skulle ende i Paris, hvor Mbappe også er født. 
Det har ellers forllydt, at Mbappe har udtalt, at det var hans drøm at spille for Kongeklubben, men faderen har angiveligt lavet et anseeligt lobbyarbejde for at få handlen igennem, selvom Monaco natuligvis har været tilbageholdende med at sælge til en direkte rival.

Prisen lyder på 160 millioner euro + 20 millioner ekstra, hvilket har udmanøvreret Madrid, der ikke har ville matche dette. I skriven stund er det dog endnu ikke helt officielt. Real Madrid har derfor muligvis været for langsomme i optrækket, og man må altså skyde en lang pil efter den forgangne sæsons mest opsigtsvækkende gnnembrud.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 11 måneder siden #2 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Marca: Mbappe skifter til PSG
Jeg tog mig i at spørge mig selv, om Neymar og Mbappé mon har den samme far... Fædre burde være banlyst i fodbold...
Følgende bruger(e) sagde tak: DarioGomez, Real HWL, Gribben, Bangow, ChrillRM14

8 år 11 måneder siden #3 af DarioGomez
Hvor er FIFA henne i det her?

Står de monstro klar med endnu en vag straf fil pariserne? For det må da være en grund til, at de er klar til at smadre Financial Fair Play så vildt...

Oblak meldes også på vej. Omtrent 100 mio Euro.

Suk!

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, ChrillRM14

8 år 11 måneder siden #4 af Fondo_Sur
Det er helt gak gak.

Jeg tror ikke på nyheden før skiftet er en realitet.

8 år 11 måneder siden #5 af Higuain99
Markedet er virkelig gået agurk efter neymar-handlen :/. Men det kan virkelig ikke passe, at de kan få lov at lave så mange 100 mio + handler.. vil også se det før jeg tror det.

8 år 11 måneder siden #6 af Sahinovic
Siden Financial Fair Play har klubberne jo kun brugt flere og flere penge, de blæser jo fuldstændigt på tiltaget. Jeg kan ihvertfald slet ikke få det til at hænge sammen, og det har jeg ikke kunne siden de hentede Neymar, men nu henter de åbenbart også Mbappé til absurde €180 millioner, fucking lol.

Florentino Pérez

8 år 11 måneder siden #7 af Zyconith

DarioGomez skrev: Hvor er FIFA henne i det her?

Står de monstro klar med endnu en vag straf fil pariserne? For det må da være en grund til, at de er klar til at smadre Financial Fair Play så vildt...

Oblak meldes også på vej. Omtrent 100 mio Euro.

Suk!

FIFA? De griner da hele vejen til banken, mon ikke de har fået smurt alle hullerne godt og grundigt til. Det ville ligne dem.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

8 år 11 måneder siden #8 af DarioGomez
Faldt over en artikel med sanktionerne mod klubber, der bryder FFP:

a) warning
b) reprimand
c) fine
d) deduction of points
e) withholding of revenues from a UEFA competition
f) prohibition on registering new players in UEFA competitions
g) restriction on the number of players that a club may register for participation in UEFA competitions, including a financial limit on the overall aggregate cost of the employee benefits expenses of players registered on the A-list for the purposes of UEFA club competitions
h) disqualification from competitions in progress and/or exclusion from future competitions
i) withdrawal of a title or award

Jf. en artikel på AS, så kigger UEFA meget nøje på Paris pt.

PSG knokler i øvrigt for at sende Jesé til Fiorentina.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: Bangow

8 år 11 måneder siden #9 af DarioGomez
PSG var vist hele nede ved punkt g) sidste (eller forrige?) år, hvor de blot måtte registrere 21 spillere til CL. Mod normalt 25.

8 år 11 måneder siden #10 af Bangow
Besvaret af Bangow på emne Marca: Mbappe skifter til PSG

DarioGomez skrev: Faldt over en artikel med sanktionerne mod klubber, der bryder FFP:

a) warning
b) reprimand
c) fine
d) deduction of points
e) withholding of revenues from a UEFA competition
f) prohibition on registering new players in UEFA competitions
g) restriction on the number of players that a club may register for participation in UEFA competitions, including a financial limit on the overall aggregate cost of the employee benefits expenses of players registered on the A-list for the purposes of UEFA club competitions
h) disqualification from competitions in progress and/or exclusion from future competitions
i) withdrawal of a title or award

Jf. en artikel på AS, så kigger UEFA meget nøje på Paris pt.

PSG knokler i øvrigt for at sende Jesé til Fiorentina.

Er det bare mig, eller er de sanktioner forholdsvist vage? Man skal da helt ned til punkt h, før det rigtigt batter.

Hvis de slipper fra alt det her med en bøde og en reprimande, så har det kun én effekt: De gør det igen næste sommer.

Det er netop i en situation som denne, at FIFA/UEFA skal vise omverdenen, at de er igang med at bevæge sig væk fra den dybt korrupte organisation fra de seneste år. Dette kan de jo passende gøre ved at afstraffe PSG og deres Qatar-dollars - alle er jo lige under loven ;-)

Edit: Jeg så lige dit næste indlæg. Men okay - er vi ude i direkte diskvalifikation - og måske endda for flere sæsoner - så begynder det at ligne noget.
Sidste redigering: 8 år 11 måneder siden ved Bangow.

8 år 11 måneder siden #11 af Mølbat
Besvaret af Mølbat på emne Marca: Mbappe skifter til PSG
Samtidig med at Marca skriver, at Mbappé stort set allerede er PSG-spiller, så skriver Goal.com, at de ikke kommer til at hente ham: www.goal.com/en/news/paris-saint-germain...ij1aohd1wdcgcjx1gjbw
Hvem skal man tro på?

8 år 11 måneder siden #12 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Marca: Mbappe skifter til PSG
Han forlanger efter sigende omkring 175000 euro/uge..-hvorfor Real Madrid takker nej til ham

Det er strategisk smart af Perez. Hvis han forlanger så meget i løn vil en 18 årig knægt der har leveret fremragende i ca. 1 sæson være på lønniveau med Modric og Benzema og bedre lønnet end Kroos! Det vil bla. have flg konsekvenser:

1) Domino effekt. De spillere der får lavere løn end ham vil have forhøjet lønnen - og de har trods alt været med til at vinde titler!

2) Dårlig harmoni i klubben. Tror bestemt hverken Ramos eller Kroos, Carvajal mfl. vil finde sig i at en 18 årig får så høj status og penge i klubben. Og hvis han falder igennem fra start bliver det endnu værre!

Tror at et så dyrt indkøb/løn vil være at betragte som alt for high risk.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Vildfaren

Leveret af Kunena Forum