Marca: Mbappe skifter til PSG
mohbar skrev: Han forlanger efter sigende omkring 175000 euro/uge..-hvorfor Real Madrid takker nej til ham
Det er strategisk smart af Perez. Hvis han forlanger så meget i løn vil en 18 årig knægt der har leveret fremragende i ca. 1 sæson være på lønniveau med Modric og Benzema og bedre lønnet end Kroos! Det vil bla. have flg konsekvenser:
1) Domino effekt. De spillere der får lavere løn end ham vil have forhøjet lønnen - og de har trods alt været med til at vinde titler!
2) Dårlig harmoni i klubben. Tror bestemt hverken Ramos eller Kroos, Carvajal mfl. vil finde sig i at en 18 årig får så høj status og penge i klubben. Og hvis han falder igennem fra start bliver det endnu værre!
Tror at et så dyrt indkøb/løn vil være at betragte som alt for high risk.
Jeg ville gerne have set Mbappè i Madrid, han er et kæmpe talent og under Zidane tror jeg han med resten af talenterne ville kunne nå ekstreme højder i den hvide trøje. Men ikke på de her præmisser, jeg synes det er vanvittig hva han forlanger, det virker lidt til at hans far også er pengegrisk. Jeg havde håbet Mbappè havde været mere moden og ydmyg omkring sin situation, i stedet har han valgt gå med pengene. Men hvem ved hvor meget VM spiller ind, han var måske godt klar over at spilletiden ville være knap i Real i forhold til VM står for døren, men man kan da håbe at han en dag hvis han bliver en stor angriber at han stadig bærer kærlighed til Real.
Og på en sidste note, hvis PSG ender med at have købt 2 spillere til omkring €400m+ så går vi enten en meget interessant tid i møde rent fodboldøkonomisk eller så står PSG overfor den helt store tur af FFP
"I chose Real Madrid instead of Barcelona because I'm a winner, not a loser"
- Alfredo Di Stefano
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
mohbar skrev: Han forlanger efter sigende omkring 175000 euro/uge..-hvorfor Real Madrid takker nej til ham
Det er strategisk smart af Perez. Hvis han forlanger så meget i løn vil en 18 årig knægt der har leveret fremragende i ca. 1 sæson være på lønniveau med Modric og Benzema og bedre lønnet end Kroos! Det vil bla. have flg konsekvenser:
1) Domino effekt. De spillere der får lavere løn end ham vil have forhøjet lønnen - og de har trods alt været med til at vinde titler!
2) Dårlig harmoni i klubben. Tror bestemt hverken Ramos eller Kroos, Carvajal mfl. vil finde sig i at en 18 årig får så høj status og penge i klubben. Og hvis han falder igennem fra start bliver det endnu værre!
Tror at et så dyrt indkøb/løn vil være at betragte som alt for high risk.
Har lige fundet ud af at han forlangte omkring 222.000 Euro pr. uge! Det er altså meget mere end hvad vores afgørende spillere (foruden Ronaldo og Bale) tjener.
En signing af Mbappe under disse lønvilkår vil altså uundgåelig føre til at vores lønbudget skal øges gevaldigt fordi at andre af vores rigtig gode spillere med rette vil kræve en højere løn end den de får.
Synes det er rigtig ærgerligt vi ikke får Mbappe, for han virker til at have et kæmpepotentiale. Men har virkelig fået stor respekt for Perez for at han umiddelbart (Igen!) har lavet en ordentlig risikovurdering her og ikke blot handlet i panik fordi vi "skal simpelthen have Mbappe".
Men håber vi får mindst en stjerne feks. Hazard... Og om ikke særlkig længe har vi nok en spiller der sagtens vil kunne matche Mbappe: Vinicius. Hvis man følger ham lidt på Youtube er han altså en type der både teknisk og fysisk sagtens vil kunne blive den næste store verdensstjerne.
Og så lidt off topic: Hvor kunne det være fedt vi mødte Paris i CL så de kunne sættes ordentlig på plads!
Kimbo skrev: Jeg tror ikke PSG bliver sjove at rende ind i fremover
Jo det tror jeg. Det ville være en fed kamp!
I denne sæson kan det jo allerede ske i gruppespillet, da de er 2. seedet.
Passer det, har jeg godt nok haft for høje tanker om ham.
www.managingmadrid.com/2017/8/11/1613022...ppe-rumors-news-2017
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
El Siete skrev: Ifølge Managing Madrid skulle Mbappe forlange €18M årligt, hvor Real Madrid "kun" tilbyder 7M årligt. Kun PSG skulle være villige til at betale 18M, og skiftet skal eftersigende først finde sted næste sommer.
Der er spillere, som har sportslige ambitioner og så er der spillere, som har økonomiske ambitioner. Jeg foretrækker spillere med sportslige ambitioner. Disse kan så blive honoreret økonomisk, når værdien på grønsværen tillader det.
18 millioner euro årligt for et talent? Spænd nu hjelmen, Mbappé!
Daniel skrev:
El Siete skrev: Ifølge Managing Madrid skulle Mbappe forlange €18M årligt, hvor Real Madrid "kun" tilbyder 7M årligt. Kun PSG skulle være villige til at betale 18M, og skiftet skal eftersigende først finde sted næste sommer.
Der er spillere, som har sportslige ambitioner og så er der spillere, som har økonomiske ambitioner. Jeg foretrækker spillere med sportslige ambitioner. Disse kan så blive honoreret økonomisk, når værdien på grønsværen tillader det.
Det gør jeg bestemt også. Jeg havde i hvert fald højere tanker om ham på et personligt plan, da han virker/virkede som en knægt med hovedet skruet rigtigt på og som ved at pengene følger efter triumferne. Som 18-årig supertalent er der mange år til at blive multimillionær endnu.
En sådan løn ville splitte vores ellers harmoniske trup. 18 millioner, slap af.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
El Siete skrev:
Daniel skrev:
Det gør jeg bestemt også. Jeg havde i hvert fald højere tanker om ham på et personligt plan, da han virker/virkede som en knægt med hovedet skruet rigtigt på og som ved at pengene følger efter triumferne. Som 18-årig supertalent er der mange år til at blive multimillionær endnu.
En sådan løn ville splitte vores ellers harmoniske trup. 18 millioner, slap af.
I skriver det alle sammen; drengen er 18 år gammel. -Han bliver selvfølgelig manipuleret med så meget det er muligt af folkene omkring ham til at gøre lige netop det som er det helt rigtige (læs: for dem).
De færreste 18 årige knægte vil gå egne "veje" hvis et hav af rådgivere (rådgivere som sikkert for en god portion moneter ved et salg) fortæller en, at det klogeste vil være at blive i Frankrig osv osv. Der er flere ting der taler imod at rykke hele sit fede talent til en klub som Real Madrid eksempelvis.
Han er i sidste ende rigtig nok manden der siger ja og nej til hvad rådgiverne/agenten foreslår. Men alle teenagere kan præges i en bestemt retning. Det er ikke så sort og hvidt som i gør det til imo.
Jeg er her stadig XOXO
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Men jeg er da naturligvis helt enig i at man ik bare ska betale urimelige summer og at man da også ska forsøge at tage hensyn til harmoni og sådan. Men man har jo utallige muligheder for at betale en spiller på andre måder end i grundløn - som jo er det der sammenlignes her - man ka betale i sign-on fee og i et væld af præstationsbetingede bonuser, rettigheder osv osv. Men igen, alternativet er en Bale der tosser rundt til kæmpehyre og gang på gang kæmper om at være mindst ringe af ham og Benzema - det ser jeg ik som nogen bedre løsning. Hvis ik Mbappé, så find for guds skyld en anden som ka gøre at vi ka få et bedre angreb end vi havde sidste år - med mindre vi satser på igen at ku hive så mange point i de sidste sekunder på ren vilje. For uden det samme held var vi aldrig blevet mestre sidste sæson og det ka blive vanskeligt at blive mestre igen hvis det er den forfærdelige opfindelse, BBC, som igen ska brillere i impotens
Siempre fiel skrev: Der er da intet galt i at sku ha det samme i løn som Bale - hvis det er fordi lønnen ska matche præstationerne, så burde Bale jo ligge i bunden. Bales løn er vel kommet af hva markedet dikterer han ku forlange og ik af hva han har præsteret i Madrid - det samme er vel tilfældet med Mbappé. Og desuden er jeg ik så vanvittigt bekymret for den dominoeffekt folk taler om - hvis Modric, Kroos eller andre pludselig vil ha det dobbelte i løn, så ska markedet jo ville betale det - hvis de ik ka få det andre steder, så ka de jo heller ik få det hos os - hva vil de gøre med en evt utilfredshed? Jeg tror de fleste er så fornuftige at de kender deres værdi og ved at markedet dikterer hva de ka få - og de ka også godt se at klubben nogle gange må betale for at forstærke truppen - det hjælper jo også dem, da der så er flere titler, bonuser osv
Men jeg er da naturligvis helt enig i at man ik bare ska betale urimelige summer og at man da også ska forsøge at tage hensyn til harmoni og sådan. Men man har jo utallige muligheder for at betale en spiller på andre måder end i grundløn - som jo er det der sammenlignes her - man ka betale i sign-on fee og i et væld af præstationsbetingede bonuser, rettigheder osv osv. Men igen, alternativet er en Bale der tosser rundt til kæmpehyre og gang på gang kæmper om at være mindst ringe af ham og Benzema - det ser jeg ik som nogen bedre løsning. Hvis ik Mbappé, så find for guds skyld en anden som ka gøre at vi ka få et bedre angreb end vi havde sidste år - med mindre vi satser på igen at ku hive så mange point i de sidste sekunder på ren vilje. For uden det samme held var vi aldrig blevet mestre sidste sæson og det ka blive vanskeligt at blive mestre igen hvis det er den forfærdelige opfindelse, BBC, som igen ska brillere i impotens
Jamen, helt enig omkring Bale, hans bidrag matcher måske ikke hans løn, men han havde trods alt noget at have det i før sit skifte, i modsætning til Mbappe, der er et talent, og så er jo ret svært at trække i land igen for Real Madrid i de kommende sæsoner.
En eventuel utilfredshed ved fx. Modric og Kroos, som du skriver, ville være katastrofal, for selvom de ikke ville kunne gøre meget (de ville stadig kunne bede om at blive solgt, ikke præstere på top-niveau osv), så ville det trække hele holdet ned at enkelte, eller flere, spillere render rundt og er utilfredse. Det er netop harmonien, mener jeg, og som Zidane har fundet frem til, der er medvirkende til at vi sidder på toppen af europæisk fodbold netop nu.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,