Inden Real Madrid - Barcelona, spansk Super Cup
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Vi gør klar til returkampen i den spanske Super Cup med dette indlæg til jer.
1) Dine forventninger til kampen:
Daniel: Det bliver en kamp, hvor Real Madrid nok en gang lader Barcelona have initiativet på bolden. Barcelona skal ud og skabe en gedigen overraskelse på Santiago Bernabéu - det skal Real Madrids giftige kontramaskine lukrere på.
Christian: Jeg forventer, at Zidane formentlig ser sit snit til at bygge videre på det absolut godkendte defensive fundament fra i søndags. Har hørt, at dagens træning centrerede sig omkring defensive pres, så det bliver en kamp, hvor Barca formentlig får lov at trille bolden rundt en 70% af tiden, hvorimellem RM folder sig ud med hurtige pasninger, omstillinger og Asensio-knalddrøn.
Jesper: Jeg forventer en kamp med langt mere nerve ind i første opgør. Vi er nu tæt på sæson-start og Barcelona kan næsten ikke tåle et nyt nederlag, hvis der snart skal begynde at fortælles positive historier om dem. Omvendt vil Real Madrid sikkert også gerne lukke de to kampe med endnu en sejr og dermed booste selvtilliden inden sæson-start.
2) Hvad skal der holdes særligt øje med hos modstanderen:
Daniel: Hvordan vil Barcelona gribe opgøret an nede 3-1? Det bliver spændende at se. De skal selv sagt ud over stepperne og det kan meget vel blive anført af en veloplagt Messi, der plejer at levere store præststioner på fremmed græs i El Clasico, hvorfor Real Madrid skal holde et vågent øje med den lille argentiner.
Christian: Messi. Barca ligner ikke et hold med en plan. Valverdes Bilbao-hold var kendt for hurtigt og aggressivt spil og pres. Det har de ikke vist endnu, så det er nok en aften, hvor samtlige katalanere vil søge argentineren for idéer. Jeg orker ikke, at ham den lille skal få sig endnu en magisk Bernabeu-aften...
Jesper: Ernesto Valverde har ikke det store at skyde med fra bænken, så det bliver nok stort set samme hold, men Barcelona har også i de senere år spillet bedre på Estadio Santiago Bernabéu end på Nou Camp i de indbyrdes opgør, så jeg tror at man vil se et Barcelona-mandskab som fra start vil forsøge at få overtaget på midtbanen og skabe lidt uro i de defensive geledder hos Real Madrid.
3) Dit råd til Zinedine Zidane:
Daniel: Smid et par reserver for løverne. Jeg nævner i flæng Theo, Nacho og Ceballos. Hver og en kan løfte opgaven mod Barcelona.
Christian: Zidane ved, at Barca skal score mindst 3 mål, så selvom de er tvunget fremad, så kan RM sagtens - selv uden Ronaldo - splitte catalanerne ad i deres nuværende forfatning. Jeg håber, Asensio starter, og at man søger at køre Barca rundt på røv og albuer. Det kunne være spændende med kun én reel angriber i en 4-3-2-1. Dynamisk som bare pokker.
Jesper: Gå nu efter at få lommetørklæderne frem hos publikum via en opvisning, som manifesterer Real Madrid som øjeblikkets hold i Spanien, Europa, Verden. Vær ikke bange for at gøre brug af de nye og unge spillere, for de er mere end klar til at løfte opgaven.
Real Madrids forventede hold: Navas, Carvajal, Ramos, Varane, Theo, Casemiro, Modric, Isco, Asensio, Bale, Benzema.
Karantæner: Cristiano Ronaldo.
Skader: Jesús Vallejo.
Barcelonas forventede hold: Ter Stegen, Semedo, Piqué, Umtiti, Alba, Busquets, Rakitic, Sergi Roberto, Denis, Messi, Luis Suárez.
Karantæner: Ingen.
Skader: Iniesta.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
2) Hvad skal der holdes særligt øje med hos modstanderen
3) Dit råd til Zinedine Zidane
At Real Madrid skal være mere agressive end normalt mod Barca hjemme. Vi har alle midlerne til at vinde possesion-kampen mod dem. Det er bare med at istandsætte presset. Derudover forventer jeg at Benzema træder lidt i karakter. Der bliver simpelthen behov for hans evner i den kommende måned uden Cristiano. Ellers kan Asensio og Isco også stå for at skabe målene.
Barca kommer ikke til at ligge sig ned, så der kræves atter en god indsats for Real Madrid at få trofæet hentet. Iniesta spiller ikke i morgen, så det ser lidt svært ud for dem. Barca vil trække deres spillere højt på banen, så de kan iscenesætte Messi. Han er ikke en hurtigløber, så de er så afhængige af deres kombinationsfodbold fungerer, som det skal. Det er set før...
Få spillerne tændt. De skal kontrollere kampen. Der er mange madridistas, der har ventet på den helt store hævn i El Clasico regi. Supercuppen er måske ikke den helt rette scene for en historisk kamp, men giv Barcaspillerne en forsmag på hvad der venter dem i et bidende koldt El Clasico opgør i december i Madrid.
Taktisk: vores gode Asensio og Bale/Vazquez burde få en rolle i løbet af kampen som kantspillere. Dem kan Barca få meget svært ved at fange, når de først sættes fri.
- papasaliba
- Forum begynder
-
Mine forventninger er at vi slår Barca, nu har vi Modric tilbage igen så vi skal dominere midtbanen som vi gør i alle de andre kampe, så kunne jeg godt tænke mig at se de nye ansigter på banen, og se hvad de kan. som Theo og Ceballos. så håber jeg at se Asensio i stedet for Bale. man kan ikke blive ved med at se bort fra den største talent i verden lige PT og som også score mål..
2.
Man skal holde øje med 2 ting, Messi og når Suarez han filmer. barcelona midtbane er ikke skræmmende, men være tæt på messi så han ikke kan ligge de farlige bolde til Suarez, det er de eneste de har lige pt at byde på. kovacic gjorde fremragende sidst.
3.
Stadig stå godt i forsvaret som har været vores svaghed i mange år, lad os holde 0 for engangs skyld imod Barcelona, og spille det spil vi er gode til og bringe nye ansigter på banen.
HALA MADRID
Jeg forventer at vi ikke undervurderer Barcelona og derfor stiller op i stærkeste opstilling og dominerer kampen på midtbanen, ved Iniesta’s fravær, og som med Modric’ tilbagekomst er klart bedst. Dette trofæ er så godt som sikret, der er ingen grund til at give dem håb ved at lukke dem ind i kampen. Jeg håber derfor at se Ceballos og Theo senere i kampen, og ligesom andre, forventer jeg at Asensio starter på trods af Bale/Benzema.
Et tændt Bernabeu, på banen og på lægterne, skal vise dem hvem der er bedst i Spanien og verden ved en klar sejr, og derved skubbe dem længere ud i kulden.
Vi skal selvfølgelig holde øje med Messi, men mest af alt deres hurtige kombinationer som kan splitte ethvert forsvar. De mangler dog Iniesta så det ser svært ud for dem på den front, og vi burde kunne dominere midtbanen.
Iniesta er ude så fokuserer for guds skyld på at dominere midtbanen og holde Messi ude af opgøret. Spil derudover med Asensio på bekostning af Bale/Benzema. For at lukrere på kontraer kunne en Asensio-Bale-opstilling i front måske være interessant.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
At vi sætter skabet på plads og viser det reelle styrkeforhold mellem os og dem. Det er enorm stort pt. Er en manita for meget at forlange?
Messi er for nemt at sige.
Næh. Hold øje med at lukke deres kanter og backs ned på samme måde som i første kamp. Alt de havde kom nærmest gennem midten, og der er vi ALT for stærke.
Vis - igen - nosser og brug et par af "reserverne", Theo, Asensio og måske endda Ceballos? (Kiko Casilla kunne også være frækt!)
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Barcelona skal brydes ned, Messi skal gå og se opgivende ud, og Pique skal løbes sådan om ende, at han trækker det røde kort og ydmygelsen er total. Mens at udebanekampen gjaldt om at skabe et godt resultat, skal hjemmebaneopgøret være den ultimative magtdemonstration. Zidane spiller den sikkert, med en overvægt af faste startere, måske krydret med et par unge spillere hist og her.
Efter sidste kamp er det svært at få øje på noget som helst. Måske en inklusion af Rakitic, ud over Messi og Suarez. Bliver det Deulofeu eller Denis Suarez der starter på venstrekanten? Eller Arda Turan? Bliver interessant at se hvad de gør.
Lad nu være med at risikere noget. Spil den sikkert, men med et mere offensivt fokus der ikke udelukkende går på kontraer.
Real Madrid: Keylor; Carvajal, Varane, Ramos, Marcelo; Casemiro, Kroos, Modric, Isco; Bale og Benzema.
FC Barcelona: Ter Stegen; Aleix Vidal, Piqué, Umtiti, Alba; Busquets, Sergi Roberto, Rakitic; Denis, Suárez og Messi.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Det må næsten være en 4-3-3 i aften, hvor jeg forventer, at Kovacic igen får til opgave at holde øje med Messi. Der har vist været lidt snak om, at Valverde sætter et tremandsforsvar, hvorfor vi nok får sværere ved at lukrere på kontraerne som på Camp Nou. Jeg håber derfor, at vi prøver at dominere kampen, selvom Vázquez i stedet for Isco ikke umiddelbart vidner om dette.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Siempre fiel skrev: Ja Vazquez som starter er ik kun en overraskelse, men imo totalt idiotiske. Synes man bør stille tilnærmelsesvis stærkeste opstilling mod Barca og i stedet lader man vores bedste starte ude - og uden Case - det undrer mig nu altså også.
Er godt nok også overrasket - med Isco siddende på bænken mister vi totalt boldbesiddelsen og det momentum vi burde skabe i en kamp som denne :/