Bedømmelse af truppen mod Betis
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Jeg er sådan set helt enig. Tager man spiller for spiller, så er der jo faktisk flere, der spiller godt. Er ikke helt enig i Isco og Ronaldo. Isco gør det okay, og lave nogen vanvittige stikninger i 1.halvleg. Ronaldo har en helt latterlig afbrænder, men var egentlig til tider ret så dynamisk og virkede mere oplagt,, når han gik ud på kanten end i feltet.
Modric var fin, Varane var god, Navas var god, Vazques var fin. Kroos var ok.
Det må være et hjemmebanekompleks (+ dårlige dispositioner af Zidane). En uigenkendelig mental begrænsning, der i sidste sæson ikke var til stede. Der skal sikkert bare en enkelt storsejr til på Bernabeu, så kommer der hul på bylden, men indtil da kan det kun blive endnu mere forkrampet, når man forsøger at rette op på de her pointtab.
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Ankomsten af Mbappé har desværre ødelagt mit syn på klubben og hvad den (burde) stå for (Pérez din bastard), og dermed også stort set min interesse. Spillere som Asencio, Rüdiger, Camavinga, Modric, Bellingham, Valverde, Güler, Rodrygo og Endrick, holder den lidt i live.
- Engstroem
- Gæst
-
Synes det er ærgeligt at der så meget hate på Bale. Ja, han gjorde det ikke super godt idag, men trods alt ham der gav os den bedste chance og var med i flere gode aktioner. I stedet vælger mange at holde hovedet over Cristiano, som idag, når man ser på chancer givet, var en af kampens dårligste spillere.
- AmorMadrid
- Væk
- Guld bruger
-
Engstroem skrev: Et af Real Madrids dårligste kampe længe. Har aldrig set et så umotiveret hold, fornemmede ingen lyst til at vinde.
Synes det er ærgeligt at der så meget hate på Bale. Ja, han gjorde det ikke super godt idag, men trods alt ham der gav os den bedste chance og var med i flere gode aktioner. I stedet vælger mange at holde hovedet over Cristiano, som idag, når man ser på chancer givet, var en af kampens dårligste spillere.
Tror egentlig de fleste er enige med dig. Ronaldo er altså også vurderet som den næstdårligste på banen, så jeg tror ikke det er fordi folk holder hånden over ham. Og Bale ligger vel sådan cirka midt i bedømmelserne, hvilket jeg egentlig synes er meget fair, og han havde da også flere gode aktioner gennem kampen.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Kratmus skrev: Spiller for spiller var der mange, der gjorde det godt, mens enkelte faldt helt igennem. Her mener jeg personligt, at Ronaldo og Isco var banens 2 dårligste spillere, selvom begge momentvis havde godt at byde ind med. Resten af holdet spiller udemærket, og foruden Ronaldos uskarphed, var Adan egentlig hovedårsagen til at vi ikke vandt. Derudover var vi uheldige oppe foran mål. Vi bør kigge os om efter en ekstra angriber, for når der ikke er tur i den for de øvrige, er det godt med et ekstra kort at trække. Mayoral gør det stadigvæk ikke for mig, og hvor meget jeg end ønsker Bale at have succes, så tror jeg ikke han får det.
Målet er svært at gøre noget ved, og det er som sådan også ligegyldigt lige nu. Der skal simpelthen fokus på hjemmebane-komplekset. Og det starter ved spillerne, det indebærer fansene, som nogle gange skal tage at lukke røven og så bare støtte holdet i modgang, og så er det også som om, at vi påå hjemmebane aldrig har en taktik(Zidane?). Fansene stresser jo spillerne, mere end de gavner - det er jo tydeligt for enhver, at spillerne tager forhastede beslutninger, og andre vælger altid den sikre løsning, hvor man ikke får pibekoncerten, frem for faktisk at forsøge at afgøre kampen.
Fra én der var så ufattelig heldig at være på stadion, så ka jeg sige at jeg i mine mange, mange kampe på Bernabeu ikke så ofte har oplevet en så fremragende stemning og støtte til holdet som iaften. Der var masser af pibekoncert, men det var nu af Betisspillernes tidstrækning. Så hvis der er ét sted skylden IKKE ligger, så er det hos fansene. Og taktik er der da masser af fra Zidane - hælde bolden ind i hovedet på hovedstødsmaskinen Isco eller en ikke-eksisterende angriber - krydret med de mest vanvittige udskiftninger længe set.
Siempre fiel skrev:
Kratmus skrev: Spiller for spiller var der mange, der gjorde det godt, mens enkelte faldt helt igennem. Her mener jeg personligt, at Ronaldo og Isco var banens 2 dårligste spillere, selvom begge momentvis havde godt at byde ind med. Resten af holdet spiller udemærket, og foruden Ronaldos uskarphed, var Adan egentlig hovedårsagen til at vi ikke vandt. Derudover var vi uheldige oppe foran mål. Vi bør kigge os om efter en ekstra angriber, for når der ikke er tur i den for de øvrige, er det godt med et ekstra kort at trække. Mayoral gør det stadigvæk ikke for mig, og hvor meget jeg end ønsker Bale at have succes, så tror jeg ikke han får det.
Målet er svært at gøre noget ved, og det er som sådan også ligegyldigt lige nu. Der skal simpelthen fokus på hjemmebane-komplekset. Og det starter ved spillerne, det indebærer fansene, som nogle gange skal tage at lukke røven og så bare støtte holdet i modgang, og så er det også som om, at vi påå hjemmebane aldrig har en taktik(Zidane?). Fansene stresser jo spillerne, mere end de gavner - det er jo tydeligt for enhver, at spillerne tager forhastede beslutninger, og andre vælger altid den sikre løsning, hvor man ikke får pibekoncerten, frem for faktisk at forsøge at afgøre kampen.
Fra én der var så ufattelig heldig at være på stadion, så ka jeg sige at jeg i mine mange, mange kampe på Bernabeu ikke så ofte har oplevet en så fremragende stemning og støtte til holdet som iaften. Der var masser af pibekoncert, men det var nu af Betisspillernes tidstrækning. Så hvis der er ét sted skylden IKKE ligger, så er det hos fansene. Og taktik er der da masser af fra Zidane - hælde bolden ind i hovedet på hovedstødsmaskinen Isco eller en ikke-eksisterende angriber - krydret med de mest vanvittige udskiftninger længe set.
Det lød anderledes hjemme i stuen, men jeg tror på dig :) Af alle kampe valgte du en uheldig kamp at tage ind for at se :/
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Siempre fiel skrev:
Haha, Siempre Fiel. Den idé du luftede, om at tage til Lion King-musical i stedet for denne kamp, var alligevel ikke helt dum!
ChrillRM14 skrev: @Kratmus
Jeg er sådan set helt enig. Tager man spiller for spiller, så er der jo faktisk flere, der spiller godt. Er ikke helt enig i Isco og Ronaldo. Isco gør det okay, og lave nogen vanvittige stikninger i 1.halvleg. Ronaldo har en helt latterlig afbrænder, men var egentlig til tider ret så dynamisk og virkede mere oplagt,, når han gik ud på kanten end i feltet.
Modric var fin, Varane var god, Navas var god, Vazques var fin. Kroos var ok.
Det må være et hjemmebanekompleks (+ dårlige dispositioner af Zidane). En uigenkendelig mental begrænsning, der i sidste sæson ikke var til stede. Der skal sikkert bare en enkelt storsejr til på Bernabeu, så kommer der hul på bylden, men indtil da kan det kun blive endnu mere forkrampet, når man forsøger at rette op på de her pointtab.
Ja, Ronaldo var god på mange parametre, men jeg forventer egentlig bare mål af ham. Hvis han laver mange mål, kan han spille nok så elendigt, og omvendt når han ikke laver mål, så kan han være nok så dynamisk. Ronaldo gjorde mange gode ting, fx sin dribletur, og han varmede heller ikke bolden, som han førhen har haft for vane. Isco er jeg dog skuffet over. Hans "magic" var der ikke i dag. Alle spillere gjorde det fint, men der manglede lige de sidste 5%.
Jeg er faktisk fortrøstningsfuld. Mens resten af de europæiske storhold tordner derudaf(se Man U, City, Barca, Juve, Napoli, Psg), så har RM og Bayern(det viser sig kun spillemæssigt, ikke resultatmæssigt) trukket håndbremsen, og når vi kommer til foråret, så gæt selv, hvem der står som stærkeste bud til at vinde titlerne(især CHL). En sæson er efterhånden blevet som et maraton-løb. Jeg kender det selv - de hurtigste fra start bliver ædt op halvvejs. Derudover er vi blevet ramt af uendeligt mange skader og udvisninger. Dog ikke til glasben og Varane, som ellers plejer at være garant for skader. Lige nu har vi muligvis 2 LB ude med skader. Hvis Carvajal også falder i omklædningsrummet, har vi Nacho og Achraf på backsne i weekenden, som ingen reserver til forsvaret. Og slutteligt, så er vi da på ingen parametre heldige. Det er stolpe-ud og det er lige ved og næsten, og bolden rammer en knold da Ronaldo brænder den store chance(bolden hopper i hvert fald højere end forventeligt).
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Sælg Bale og gå all in for Dybala
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Steen skrev:
Siempre fiel skrev:
Haha, Siempre Fiel. Den idé du luftede, om at tage til Lion King-musical i stedet for denne kamp, var alligevel ikke helt dum!
Ja jeg havde næsten hellere vadet rundt på et eller andet horribelt museum end at se vores kønsløse hold blamere sig på hjemmebane igen igen. Men det er jo bare historien fra sidste sæson der fortsætter -
vi har næsten problemer på hjemmebane ligegyldigt hvem vi møder og når marginalerne slipper op, så ser det ud som det gør nu. Ligesom dig er jeg skuffet, men ik specielt overrasket
JA, starten har været helt sindsoprivende ringe og det er da frustrerende at man overhovedet ikke kan se hvordan det her hjemmebane kompleks bliver løst, men jeg har fuld tiltro til truppen og Zidane. Salg og køb af spillere er slet ikke aktuelt at diskutere endnu efter min mening, fordi man lige kan lave en appelerende sag for at sælge rigtig mange af vores spillere lige nu, men det er stadig de selvsamme spillere der har givet os så mange sejre i de svære kampe sidst på sæsonen førhen. Der blevet smidt/hentet flere point mellem Barca og Real før, og mesterskaber er blevet til og afskrevet meget senere i en sæson end september(helt ærligt) og stadig endt hos den anden part.
Kort sagt: Sæsonen er lang, vi har et fremragende hold og jeg synes vi skal bevare optimismen bare en ''smule'' endnu ;)
"I chose Real Madrid instead of Barcelona because I'm a winner, not a loser"
- Alfredo Di Stefano
- Forever-madrisimo
- Bruger er blokkeret
-
Carlos3 skrev: Det minder meget om kampen vi tabte til sevilla, vi manglede en sejr for at slå en sindsyg rekord, men vindte med kun at tangere den, det samme skete idag. Det virkede lidt ligesom om at det var mere held end forstand at Betis løber med fuld point idag, Adan står en fantastisk kamp, og det må man bare tage hatten af for. Flere af real madrids spillere spillede rigtig godt, men som før set i denne sæson på hjemmebane så var det lige det sidste der manglede, og en teskefuld mere held og skarphed, så kunne vi have siddet og rost mandskabet for en fremragende 5-0 sejr. Sådan skulle det dog ikke gå, desværre. Jeg mener som mange andre at vi står en smule svagere end sidste år, da både Danilo, James og Morata var fremragende breddespillere, men det er også kun en smule. Jeg mener stadig helt bestemt vi har holdet til at vinde alt det fansne gerne ville have, men de første 5 kampe har bare vist hvad vi alle sammen godt vidste, men måske bare havde glemt i rusen ovenpå slutingen af sidste sæson og supercup kampene, og det er at det bliver svært, rigtig svært. Det er ikke fordi Real er dårlige, men fordi når man hedder real så er der ingen lette kampe, fordi det eneste der tæller er sejr.
JA, starten har været helt sindsoprivende ringe og det er da frustrerende at man overhovedet ikke kan se hvordan det her hjemmebane kompleks bliver løst, men jeg har fuld tiltro til truppen og Zidane. Salg og køb af spillere er slet ikke aktuelt at diskutere endnu efter min mening, fordi man lige kan lave en appelerende sag for at sælge rigtig mange af vores spillere lige nu, men det er stadig de selvsamme spillere der har givet os så mange sejre i de svære kampe sidst på sæsonen førhen. Der blevet smidt/hentet flere point mellem Barca og Real før, og mesterskaber er blevet til og afskrevet meget senere i en sæson end september(helt ærligt) og stadig endt hos den anden part.
Kort sagt: Sæsonen er lang, vi har et fremragende hold og jeg synes vi skal bevare optimismen bare en ''smule'' endnu ;)
De spillere som hev points ind når vores stamspillere ikke gjorde er solgt. I stedet har man erstattet dem med midtbanespillere, der ikke kan spille, fordi at der allerede er overtal af midtbane spillere, Zidane ikke bare lige sætter af.
Først og fremmest har vi haft den mest elendige optakt, hertil sælger man sit bedste angrebskort på hånden uden erstatning. Der er ikke kommet en reel erstatning eller forbedring på holdet udover Theo. Når vi tænker på, hvor mange kampe vi havde så svært ved at vinde sidste år, så er det jo fuldstændig naivt, at tro et mere svækket hold kan vinde i år. Benzema var skadet i starten af sæsonen sidste år og viste ikke et betydeligt godt niveau, før sæsonen var ved vejs ende. Han er nu skadet igen og har ikke vist et betydeligt godt niveau endnu i denne sæson. Vi har lige forlænget med ham tsk tsk tsk.
Bale kan måske forbedre sit niveau og har da nogle gode momenter, men hvor havde jeg dog gerne set ham solgt.
Vi mangler så meget fornyelse på det hold.
Kroos er alt for stationær, han er ikke en der udfordre eller sætter den afgørende aflevering. Modric er heller ikke en der åbner et kompakt defensivt forsvar op. Angrebet er også alt for stationært og indlæg er l øjeblikket det eneste vi har af spil til at komme frem til chancer. Indlæg hvor mange af dem ikke engang rammer en medspiller.
Fysisk tvivler jeg på at Antonio Pintus er ååååh så god. Med skader af alvorlig grad og selvforskyldt mange af dem, Kovacic, Benzema og nu Marcelo, så tvivler jeg på at Real Madrid har fået et universelt middel. Endvidere er vi spilletmæssigt ikke særlig stærke over en hel kamp. Vi kan ikke holde tempoet og vi var da også fuldstændig smadret de sidste 10 minutter igår.
Jeg kan ikke se positivt på tingene. 3 hjemmebane kampe i streg uden sejr fortæller meget.