Bedømmelse af truppen mod Girona
DarioGomez skrev: Vi skal have handlet til vinter. Som minimum skal James retur.
Og så skal der en erstatning til for Lucas V; historisk elendig fodboldspiller. Casilla skal samme vej i øvrigt ...
—
Jeg har før været en af dem herinde, der har bedt folk stoppe krisesnakken, men end ikke jeg kan opretholde optimismen længere. Det her hold er så historisk dårligt og sejler så meget rundt, at end ikke jeg har troen på noget længere.
Sæsonen er officielt afskrevet herfra, og mit eneste fokuspunkt herfra er, hvornår Zidane bliver fyret. Han har tabt det taktiske greb og tingene og kan ikke have ret lang tid tilbage, hvis det her ikke vender.
Og ja. Jeg ved dwt godt. To El Clasico-sejre, og så er alt godt igen, men helt ærligt. Tror I selv på den?
James tror jeg desværre er historie for os nu. Han spiller godt i Bayern og er mere eller mindre i starteren. Zidane kan tydeligvis ikke lide ham så derfor tror jeg ikke han bil tilbage medmindre der bliver skrevet på kontrakten at han skal garanteres spilletid.
Vi skal simpelthen have forstærkninger til vinter. Ellers bør Zidane smides på porten.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Man sælger klassespillere som James og Morata og en Mariano der gør det godt i Lyon, og så erstatter man ham med Mayoral, der havde et elendigt ophold i Wolfsburg, og ellers sætter man sin lid til Bale der er skadet i 60 % af tiden, og Benzema som har været fornærmende ringe siden starten af 2016 og som intet bringer (hvilket Bale forresten også har). Man kan jo ikke forvente at spille med om mesterskabet så.
Ankomsten af Mbappé har desværre ødelagt mit syn på klubben og hvad den (burde) stå for (Pérez din bastard), og dermed også stort set min interesse. Spillere som Asencio, Rüdiger, Camavinga, Modric, Bellingham, Valverde, Güler, Rodrygo og Endrick, holder den lidt i live.
Forever-madrisimo skrev:
DarioGomez skrev: Men det stikker altså dybere end spillernavne.
Det er samme hold, der smadrede alt sidste forår, der nu ikke kan skabe to store chancer i løbet af 90 minutter mod en oprykker.
Så hvad er grunden? Zidane? Lønforhøjelserne? Manglende fornyelse i truppen?
Det hele, og manglende indstilling til kampene. Bale og Benzema burde ha været skrottet.
Rørende enig. Hele sæsonen har været præget af, at spillerne har siddet mere ved forhandlingsbordet end de har løbet på træningsbanen. Herudover skulle Bale og Benzema selvfølgelig have været jordet ud af klubben på røv og albuer, som jeg har skreget om de sidste 3-4 år i træk. De bidrager ikke med en hylende fis. Mbappe, Morata i startopstillingen og Mariano i kulissen havde gjort underværker.
Derudover er vi ramt af voldsomt mange skader hele tiden, hvilket bestemt heller ikke styrker vores hold - særligt Kovacic' og Carvajals vildskab (når de er bedst) mangler!
Men værst af det hele må uden tvivl være Zidanes manglende evne til at sætte spillerne op til kampene - spillerne går nærmest rundt på banen, gider dårligt løbe for hinanden, skaber ingen chancer og defensivt sejler vi mere end nogensinde - særligt Marcelo er en levende joke og helt ved siden af sig selv i øjeblikket!
Der må og skal mere fokus på at spillerne får deres lyst og vildskab tilbage, da vi i skrivende stund mest af alt virker som en folk cirkusløver uden nosser, styrke og vildskab.
Med det holdet og Zidane leverer på nuværende tidspunkt er vi helt til grin verden over!
"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."
“Oh, extraordinary! They prayed for miracles and miracles arrived! … For the 17th time, this club of glitz and legend will go to the final of the European Cup.”
Så læser jeg, at det nok fordi Real Madrid er knap så sultne og de ikke tager det seriøst mod et hold som Girona, og ja det giver da god mening når man i forvejen er bagud med otte point til FC Barcelona og kun har vundet ligaen - og hold nu godt fast - to gange inden for ni sæsoner, de må være godt mætte.
Og ja, selvfølgelig er Morata og James løsningen på alt i Real Madrid. Det, at de kunne sidde på bænken og glo gjorde helt sikkert, at dem inde på banen spillede det flotteste fodbold vi nogensinde har været vidne til, når nej, det var jo egentligt heller ikke tilfældet dengang.
Florentino Pérez
Vi skulle havde fortaget det generationsskifte i sommer.
Ud med Bale, Benzema, modric, måske også Ronaldo, som synes at være dallet kraftigt i niveau, tror ikke han kommer i nærheden af de mål han plejer.
Man kunne godt have brugt en Kovacic i en kamp som denne. En med noget drive på midten. Isco prøver det, men han har jo ikke helt hurtigheden til at bryde afgørende igennem. Modric var virkelig skuffende i dag.
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Spillerkvaliteten er der, men vi mangler noget helt centralt. Vi mangler en Zidane, der fornyer sig og lægger lag på. Vi mangler endnu engang en plan/taktik, der er mere gennemsigtig. Vi mangler nogle spillere, der hiver sig selv op og gider løbe for hinanden. Der mangler noget nyt. Nogle nye spillere, der udfordrer hierarkiet, som Morata. Vi mangler marginalerne.
Som Sahinovic siger det, så mangler de formentlig ikke sulten. Det er til gengæld blevet en ond spiral, som ikke bare lige roder sig selv ud, medmindre der kommer en trodsreaktion. Det er nu lederne på holdet træder ind, samt en Zidane, der lige viser, hvorfor han blev udnævnt som årets manager.
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
ChrillRM14 skrev: Arh, der er altså nogen, der lige skal stikke piben ind :D Selvfølgelig var RM mesterskabskandidater inden sæsonen begyndte. Vi startede jo blandt andet med at udklassere Barca to gange på tre dage. Og så er det jo heller ikke en selvfølgelighed, at spillerne pludselig ikke er gode nok. Jo, der mangler helt klart nogle alternativer, og måske et nyindkøb til angrebet, men start-11'eren i dag var det samme gallahold, som gennemtævede Juve i CHL-finalen. Forskellen er, at vi nu er i oktober, dengang var det juni.
Spillerkvaliteten er der, men vi mangler noget helt centralt. Vi mangler en Zidane, der fornyer sig og lægger lag på. Vi mangler endnu engang en plan/taktik, der er mere gennemsigtig. Vi mangler nogle spillere, der hiver sig selv op og gider løbe for hinanden. Der mangler noget nyt. Nogle nye spillere, der udfordrer hierarkiet, som Morata. Vi mangler marginalerne.
Som Sahinovic siger det, så mangler de formentlig ikke sulten. Det er til gengæld blevet en ond spiral, som ikke bare lige roder sig selv ud, medmindre der kommer en trodsreaktion. Det er nu lederne på holdet træder ind, samt en Zidane, der lige viser, hvorfor han blev udnævnt som årets manager.
Du har fuldstændig ret. Og det taktiske oplæg for dagen er jo i teorien og praksis noget nært det bedste bud. Jeg synes dog stadig vi mangler en mand i offensiven, og det må gerne være på bekostning af den defensive midt. I de her kampe hvor modstanderen står dybt og kompakt så jeg gerne at Asensio, Isco og Modric indgik i offensiven med Ronaldo og Benz. Vi har brug for dem til at spille bolden rundt på den trange plads og frem til afslutninger. Så må Kroos gerne blive hvor han er i den offensive del hvor han samler bolde op og søger indlæg og dybe stikninger og så må han sammen Asensio, Modric og Isco løbe med tilbage når det er påkrævet. Ronaldo på venstrefløjen, Benz på toppen, og så Asensio som 10'er og Isco på højrekanten. Der skal noget mere 'spræl' og bevægelse i vores angreb. Casemiro kan jo eventuelt aflaste Modric/Kroos.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Siempre fiel skrev: Ved ik hva jeg ska sige - der er ingen som helst grund til at være overrasket - vi er i hvert fald nogle stykker der har frygtet dette længe. Sidste sæson var jo reelt horribel rent spillemæssigt indtil man man flot spil fra reserverne og alle de marginaler man ku ønske sig hev to pokaler hjem. Meget, meget flot - men det ændrede jo ik på at flere spillere havde underpræsteret voldsomt gennem flere sæsoner - men stadig ska starte og dermed stå i vejen for opgraderinger til holdet. Og det ændrede heller ik på at vores såkaldte startellever - som der reelt kun er ændret marginalt på, nemlig Isco ind, spillede, og stadig spiller, det mest kønsløse og kedelige fodbold i nyere tid. Nogle af os blev høvlet ned fordi vi tillod os at mene at holdet som vandt to trofæer netop NU burde forstærke sig og skifte nogle af de store navne ud med nogle nye stjerner, som modsat flere af vores egne, er på den spillemæssige top af deres karrierer. Med nej, vi vandt to trofæer - så hvorfor ik bare lade stå til - og det gjorde vi så. Og derfor er dette bare ik nogen overraskelse. Alle havde vel håbet at vi fik den Ronaldo som vi så de sidste par måneder af sidste sæson - og ik den udgave som så aldeles skidt ud de første 8 måneder af sidste sæson - fair nok, men det lader desværre til at det var den skidte udgave vi har fået - men det ku ingen vel vide. Til gengæld vidste alle vel efterhånden hvilke udgaver af Bale og Benzema vi fik - for der findes kun én udgave af hver - nemlig dén udgave som giver os to højdepunkter hver sæson og ellers går fra elendighed til elendighed - men self beholder vi dem begge - for hvem gider dog Dybala eller Mbappé når man har Chip og Chap. FYI, nu er det ik fordi de to håbløse skabninger er vores eneste problemer, men de er symbolerne på hvor ringe man ka agere på et transfermarked. Nå, men jeg er fortrøstningsfuld - flere herinde har jo på bombastisk vis udtalt fra starten af sæsonen at det nærmest kun var et spørgsmål om vi ville vinde mesterskabet med 10, 20 eller 30 point - i hvert fald hvis man ska tro den kollektive ekstase over at vi bare sad på vores røv og lod stå til på transfermarkedet. Men værst af alt, så har Zidane lige nu lykkedes med at gøre fodbold irrelevant for mig og mange andre Madridistas - for fodbold er nemlig underholdning - men for tiden er det simpelthen så helt igennem røvsygt at se Real Madrid spille, så jeg ik engang glæder mig til de kommende kampe. Tak Zidane. Og så er jeg naturligvis ked af på Zidanes vegne at han har opbrugt det held med de terninger han han bruger til at sætte holdet fra uge til uge - min fornemmelse har i hvert fald altid været at det er helt og aldeles tilfældigt hva han foretager sig med når han sætter hold
Men igen, på papiret skulle vi jo uden problemer hive 3 point hjem. Jeg ville hellere have set Pepe eksempelvis istedet for at vi skal stille med Achraf, men med kvaliteten af de spillere der er på banen burde vi vinde. Det handler vel mere om den mentale indstilling, offervilje og hvordan spillet sættes op. Isco er lige dygtig som Dybala, så synes egentlig vi er dækket godt ind med ham eller Asensio som 10'er. Jeg er enig i det meste du siger og kan jo godt se hvad du mener. Men igen, der er nogle væsentlige marginaler der mangler, og kan ikke se hvordan der r særlig mange løsninger i det du skriver. Jeg er optimistisk fordi vi har det der skal til, at de ikke præsterer betyder ikke vi har brug for skifte verdensklasse spillere ud som de tre fra BBC, eller Isco, der efter to år med fejlslagne piruetter fandt ud af at gøre andre end sig selv rundtossede. Jeg synes vi mangler mand i offensiven med vores 4-4-2, i mindre grad med 4-3-3'eren. Måske Zidane skulle have rystet posen noget mere i denne kamp og have startet med Lucas istedet for Achraf og Ceballos istedet for måske Modric, der mangler noget gennembrudsstyrke for tiden. Det har set sort ud de sidste par måneder, men har tiltro til at der vendes. Vi har kvaliteterne. Som Christian formulerede det, skal de bare udnyttes ordentligt. Men ift. Zidane, så synes jeg ikke at han er at bebrejde her til eftermiddag eller helt overordnet. Det er i højere grad spillerne der ikke leverer, og måske som du siger, skal der rystet op i start-elleveren. Ikke fordi der er nogle der ikke leverer, men mere for, at de så leverer når de spiller. Hvis det giver mening.