Bedømmelse af truppen mod Girona
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Zyconith skrev:
Siempre fiel skrev: Ved ik hva jeg ska sige - der er ingen som helst grund til at være overrasket - vi er i hvert fald nogle stykker der har frygtet dette længe. Sidste sæson var jo reelt horribel rent spillemæssigt indtil man man flot spil fra reserverne og alle de marginaler man ku ønske sig hev to pokaler hjem. Meget, meget flot - men det ændrede jo ik på at flere spillere havde underpræsteret voldsomt gennem flere sæsoner - men stadig ska starte og dermed stå i vejen for opgraderinger til holdet. Og det ændrede heller ik på at vores såkaldte startellever - som der reelt kun er ændret marginalt på, nemlig Isco ind, spillede, og stadig spiller, det mest kønsløse og kedelige fodbold i nyere tid. Nogle af os blev høvlet ned fordi vi tillod os at mene at holdet som vandt to trofæer netop NU burde forstærke sig og skifte nogle af de store navne ud med nogle nye stjerner, som modsat flere af vores egne, er på den spillemæssige top af deres karrierer. Med nej, vi vandt to trofæer - så hvorfor ik bare lade stå til - og det gjorde vi så. Og derfor er dette bare ik nogen overraskelse. Alle havde vel håbet at vi fik den Ronaldo som vi så de sidste par måneder af sidste sæson - og ik den udgave som så aldeles skidt ud de første 8 måneder af sidste sæson - fair nok, men det lader desværre til at det var den skidte udgave vi har fået - men det ku ingen vel vide. Til gengæld vidste alle vel efterhånden hvilke udgaver af Bale og Benzema vi fik - for der findes kun én udgave af hver - nemlig dén udgave som giver os to højdepunkter hver sæson og ellers går fra elendighed til elendighed - men self beholder vi dem begge - for hvem gider dog Dybala eller Mbappé når man har Chip og Chap. FYI, nu er det ik fordi de to håbløse skabninger er vores eneste problemer, men de er symbolerne på hvor ringe man ka agere på et transfermarked. Nå, men jeg er fortrøstningsfuld - flere herinde har jo på bombastisk vis udtalt fra starten af sæsonen at det nærmest kun var et spørgsmål om vi ville vinde mesterskabet med 10, 20 eller 30 point - i hvert fald hvis man ska tro den kollektive ekstase over at vi bare sad på vores røv og lod stå til på transfermarkedet. Men værst af alt, så har Zidane lige nu lykkedes med at gøre fodbold irrelevant for mig og mange andre Madridistas - for fodbold er nemlig underholdning - men for tiden er det simpelthen så helt igennem røvsygt at se Real Madrid spille, så jeg ik engang glæder mig til de kommende kampe. Tak Zidane. Og så er jeg naturligvis ked af på Zidanes vegne at han har opbrugt det held med de terninger han han bruger til at sætte holdet fra uge til uge - min fornemmelse har i hvert fald altid været at det er helt og aldeles tilfældigt hva han foretager sig med når han sætter hold
Men igen, på papiret skulle vi jo uden problemer hive 3 point hjem. Jeg ville hellere have set Pepe eksempelvis istedet for at vi skal stille med Achraf, men med kvaliteten af de spillere der er på banen burde vi vinde. Det handler vel mere om den mentale indstilling, offervilje og hvordan spillet sættes op. Isco er lige dygtig som Dybala, så synes egentlig vi er dækket godt ind med ham eller Asensio som 10'er. Jeg er enig i det meste du siger og kan jo godt se hvad du mener. Men igen, der er nogle væsentlige marginaler der mangler, og kan ikke se hvordan der r særlig mange løsninger i det du skriver. Jeg er optimistisk fordi vi har det der skal til, at de ikke præsterer betyder ikke vi har brug for skifte verdensklasse spillere ud som de tre fra BBC, eller Isco, der efter to år med fejlslagne piruetter fandt ud af at gøre andre end sig selv rundtossede. Jeg synes vi mangler mand i offensiven med vores 4-4-2, i mindre grad med 4-3-3'eren. Måske Zidane skulle have rystet posen noget mere i denne kamp og have startet med Lucas istedet for Achraf og Ceballos istedet for måske Modric, der mangler noget gennembrudsstyrke for tiden. Det har set sort ud de sidste par måneder, men har tiltro til at der vendes. Vi har kvaliteterne. Som Christian formulerede det, skal de bare udnyttes ordentligt. Men ift. Zidane, så synes jeg ikke at han er at bebrejde her til eftermiddag eller helt overordnet. Det er i højere grad spillerne der ikke leverer, og måske som du siger, skal der rystet op i start-elleveren. Ikke fordi der er nogle der ikke leverer, men mere for, at de så leverer når de spiller. Hvis det giver mening.
Jamen mit indlæg var ik skrevet med øje for at levere løsninger - men blot for at påpege det åbenlyse. At vi i uendeligt lang tid har spillet mindre god fodbold og kun med to fantastiske måneder med storspil, held og masser af marginaler redder 2 flotte trofæer som samtidig skjuler (for nogle, inkl ledelsen) at holdet har kæmpe mangler og i dén grad mangler ny inspiration og nogle spillere som ka levere over en længere periode. Og når du kritiserer mit indlæg for at mangle løsninger og selv foreslår at nulbon'en over dem alle, Lucas (ja, han er faktisk ringere end både Benzema og Bale, utroligt nok), ska spille fra start, så har du automatisk diskvalificeret dig selv ;-D Jeg ka sagtens respektere at folk stadig er fulde af optimisme - jeg håber inderligt at I har ret - men jeg aner ik hva præcist I ser optimismen i. Som jeg ser det har vores startellever sådan helt generelt leveret ganske elendigt over en lang, lang periode - der mangler nye impulser, dynamiske spillere (vi har et par af dem i truppen allerede, især Kova) og det betyder altså også at man SKA af med nogle af de totale elendigheder som har præget holdet i umindelige tider.
Én ting er i hvert fald helt sikkert - der var ufattelig mange som før sæsonen var totalt umulige at debattere med - de var så skråsikre på at vi ville vinde mesterskabet med flere længder ned til Barca og at vi allerede var startet en ny æra - og at det var det bedste transfervindue i nyere tid, ganske enkelt fordi vi var så puritanske ik at punge ud for Mbappé, Dybala, De Gea, Donnarumma eller en anden af de forstærkninger nogle af os skreg på. Jeg ka kun sige at jeg på daværende tidspunkt anså det for en naiv, tåbelig holdning - og jeg ku godt tænke mig at høre status set fra de personers perspektiv nu.
Og mht vintertransfervinduet, så er mine tanker at 1) Jeg synes det er hylende morsomt at klubben allerede har meldt ud at man sørme ik vil handle til vinter - jeg elsker at se hvor stædige de er blevet og hvis denne sæson fortsætter med at gå rendt til røv, så er én af de få positive ting ved dét at jeg vil elske at se dem prøve at komme med nogle latterlige bortforklaringer når de i januar køber nye vinterdesperadoindkøb a la Lucas Silva. 2) Så synes jeg også det er lidt morsomt at folk som ik ville handle i sommers nu pludselig kalder på vinterkøb. Personligt ser jeg på ingen måde januarvinduet som en løsning på noget som helst. Det er yderst sjældent man ka hente rigtige kvalitetsspillere eller gøre gode handler som ka ændre noget som helst. Og hva vi har brug for er jo reelle ændringer a la smid nu Bale og Benzema ad fuckin helvede til - de er megaløntunge, præsterer så godt som aldrig og værst af alt, så har de i årevis siddet tonstungt på vores offensiv i en grad så vi ik har ku få nogen nye spillere ind og udfordre på de pladser. Og fordi man har forsømt at skifte dem ud for tid siden - som begge har gjort sig fortjent til - så risikerer vi nu at det hele ramler sammen og man rent faktisk ka stå i en situation hvor Cristiano er ved at være over-the-hill (jeg håber det ik, men han har i snart halvandet år kun præsteret i få mdr) og så står vi med en samlet offensiv som trænger til udskiftning - og det forestiller jeg mig ik er den bedste måde at sku få nytblod ind på holdet på - med for stor udskiftning på samme tid.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Forever-madrisimo
- Bruger er blokkeret
-
Siempre fiel skrev: Ved ik hva jeg ska sige - der er ingen som helst grund til at være overrasket - vi er i hvert fald nogle stykker der har frygtet dette længe. Sidste sæson var jo reelt horribel rent spillemæssigt indtil man man flot spil fra reserverne og alle de marginaler man ku ønske sig hev to pokaler hjem. Meget, meget flot - men det ændrede jo ik på at flere spillere havde underpræsteret voldsomt gennem flere sæsoner - men stadig ska starte og dermed stå i vejen for opgraderinger til holdet. Og det ændrede heller ik på at vores såkaldte startellever - som der reelt kun er ændret marginalt på, nemlig Isco ind, spillede, og stadig spiller, det mest kønsløse og kedelige fodbold i nyere tid. Nogle af os blev høvlet ned fordi vi tillod os at mene at holdet som vandt to trofæer netop NU burde forstærke sig og skifte nogle af de store navne ud med nogle nye stjerner, som modsat flere af vores egne, er på den spillemæssige top af deres karrierer. Med nej, vi vandt to trofæer - så hvorfor ik bare lade stå til - og det gjorde vi så. Og derfor er dette bare ik nogen overraskelse. Alle havde vel håbet at vi fik den Ronaldo som vi så de sidste par måneder af sidste sæson - og ik den udgave som så aldeles skidt ud de første 8 måneder af sidste sæson - fair nok, men det lader desværre til at det var den skidte udgave vi har fået - men det ku ingen vel vide. Til gengæld vidste alle vel efterhånden hvilke udgaver af Bale og Benzema vi fik - for der findes kun én udgave af hver - nemlig dén udgave som giver os to højdepunkter hver sæson og ellers går fra elendighed til elendighed - men self beholder vi dem begge - for hvem gider dog Dybala eller Mbappé når man har Chip og Chap. FYI, nu er det ik fordi de to håbløse skabninger er vores eneste problemer, men de er symbolerne på hvor ringe man ka agere på et transfermarked. Nå, men jeg er fortrøstningsfuld - flere herinde har jo på bombastisk vis udtalt fra starten af sæsonen at det nærmest kun var et spørgsmål om vi ville vinde mesterskabet med 10, 20 eller 30 point - i hvert fald hvis man ska tro den kollektive ekstase over at vi bare sad på vores røv og lod stå til på transfermarkedet. Men værst af alt, så har Zidane lige nu lykkedes med at gøre fodbold irrelevant for mig og mange andre Madridistas - for fodbold er nemlig underholdning - men for tiden er det simpelthen så helt igennem røvsygt at se Real Madrid spille, så jeg ik engang glæder mig til de kommende kampe. Tak Zidane. Og så er jeg naturligvis ked af på Zidanes vegne at han har opbrugt det held med de terninger han han bruger til at sætte holdet fra uge til uge - min fornemmelse har i hvert fald altid været at det er helt og aldeles tilfældigt hva han foretager sig med når han sætter hold
Nej de to er bestemt ikle vores eneste problemer. Vores centerforsvar er da nok det ringeste nogensinde, mens vi intet på midten kan skabe fremadrettet. Modric og Kroos er meget dygtige spillere, men jeg så hellere man brugte Ceballos end Kroos. Krood er så tør og skaber så lidt fremad banen. Ramos er virkelig heller ikke værd at samle på for tiden. Det bliver bare en sæson, hvor vi skal være glade for at vinde trænings turneringen VM for klubhold og måske pokalen.
Jeg er begyndt at miste troen på projektet for der er s mange huller og spørgsmålstegn.
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Du har helt ret i, at det lidt karma for den arrogante attitude, mange RM fremlagde, at man nu står 8 point bag barca i oktober, selvom man havde regnet med det modsatte!
Men jeg forstår ikke helt negligeringen af RMs forår. Jeg så sidste sæson se sådan ud; august-januar) Vi spiller ikke flot, og der mangler en retning hos Zidane. Trods det skraber man point sammen og har marginalerne med sig, som man nødvendigvis skal have for at vinde et mesterskab. Blandt andet indeholder denne periode 40 kampe på stribe uden nederlag. Det er IKKE held. januar-marts) Holdet taber point og får knap så mange resultater, men til gengæld begynder flere spillere at træde i scene. Kroos, Isco, Ronaldo og slef Ramos stepper op, mens Zidane begynder at få styr på truppen. marts-juni) Truppen topper og er uden tvivl det bedste hold kollektivt som individuelt i Europa. Med andre ord, vi toppede på det rette tidspunkt SAMTIDIG med, at vi opsøgte heldet og fik marginalerne på vores side. Det er 100% Zidanes fortjeneste, og CHL-finalen var eksempel på det. Taktisk, som kollektivt, som individuelt.
Problemet er, at der ikke blevet lagt et ekstra lag på ifht denne sæson, hvilket er nødvendigt for at udvikle holdet og skabe kontinuitet. I stedet har man skilt sig af med spillere, der kunne udfordre start-11'eren. Truppen virker vag, doven og ustruktureret. Der er ingen intern konkurrence og ingen plan. Det har for mig at se intet at gøre med, at truppens 'sande jeg' træder frem, men simpelthen, at Zidane har undervurderet betydningen af trupsammensætningen før og efter transfervinduet. Asensio er ikke, hvad Morata var sidste år. Vazquez er ikke blevet bedre. Ceballos har åbenbart ikke helt den opbakning, der gør, at han kan gå ind og bidrage med noget helt nyt. James og Morata var mere effektive, og det er en simpel fejldisposition af Zidane.
Men optimismen frem mod 2018 skal bunde i, at vi stadig råder over en bedre trup, spiller for spiller, end Barca. Men Zidane mangler bare at finde ud af, hvordan RMs nuværende trup skal sættes op og sættes igang, for selvfølgelig er truppen ikke blevet så meget dårligere, at man er gået fra at være Europas bedste hold til knap at skulle slutte under Valencia i tabellen. Om det er ændring i formationen, en satsning på nyindkøbene, idk... Og så ville det være en smart idé lige at købe en Belotti til vinter eller noget...
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Real Madrids største problem i denne sæson ser jeg ikke som Barcas forspring på 8 point, men at Real Madrids trupstyrke er blevet mindre, hvorfor profilerne ikke kan aflastes i samme grad, som sidste sæson, hvilket var en af grundene til, at Zidane kunne få holdet til at peake på det helt rigtige tidspunkt af sæsonen. Nu har de så heller ikke gjort det nemmere for sig selv ved at komme 8 point bagud, som bevirker, at Zidane ikke i samme grad tør at bruge reserver, af frygt for yderligere pointtab, hvilket nok definitivt vil give Barca mesterskabet.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
ChrillRM14 skrev: @SiempreFiel
Du har helt ret i, at det lidt karma for den arrogante attitude, mange RM fremlagde, at man nu står 8 point bag barca i oktober, selvom man havde regnet med det modsatte!
Men jeg forstår ikke helt negligeringen af RMs forår. Jeg så sidste sæson se sådan ud; august-januar) Vi spiller ikke flot, og der mangler en retning hos Zidane. Trods det skraber man point sammen og har marginalerne med sig, som man nødvendigvis skal have for at vinde et mesterskab. Blandt andet indeholder denne periode 40 kampe på stribe uden nederlag. Det er IKKE held. januar-marts) Holdet taber point og får knap så mange resultater, men til gengæld begynder flere spillere at træde i scene. Kroos, Isco, Ronaldo og slef Ramos stepper op, mens Zidane begynder at få styr på truppen. marts-juni) Truppen topper og er uden tvivl det bedste hold kollektivt som individuelt i Europa. Med andre ord, vi toppede på det rette tidspunkt SAMTIDIG med, at vi opsøgte heldet og fik marginalerne på vores side. Det er 100% Zidanes fortjeneste, og CHL-finalen var eksempel på det. Taktisk, som kollektivt, som individuelt.
Problemet er, at der ikke blevet lagt et ekstra lag på ifht denne sæson, hvilket er nødvendigt for at udvikle holdet og skabe kontinuitet. I stedet har man skilt sig af med spillere, der kunne udfordre start-11'eren. Truppen virker vag, doven og ustruktureret. Der er ingen intern konkurrence og ingen plan. Det har for mig at se intet at gøre med, at truppens 'sande jeg' træder frem, men simpelthen, at Zidane har undervurderet betydningen af trupsammensætningen før og efter transfervinduet. Asensio er ikke, hvad Morata var sidste år. Vazquez er ikke blevet bedre. Ceballos har åbenbart ikke helt den opbakning, der gør, at han kan gå ind og bidrage med noget helt nyt. James og Morata var mere effektive, og det er en simpel fejldisposition af Zidane.
Men optimismen frem mod 2018 skal bunde i, at vi stadig råder over en bedre trup, spiller for spiller, end Barca. Men Zidane mangler bare at finde ud af, hvordan RMs nuværende trup skal sættes op og sættes igang, for selvfølgelig er truppen ikke blevet så meget dårligere, at man er gået fra at være Europas bedste hold til knap at skulle slutte under Valencia i tabellen. Om det er ændring i formationen, en satsning på nyindkøbene, idk... Og så ville det være en smart idé lige at købe en Belotti til vinter eller noget...
Jeg ved ikke om jeg negligerer vores sidste sæson - jeg synes vi vandt to flotte titler, fortjent og ikke bare pga held! MEN, jeg synes det var meget, meget tydeligt at titlerne dækkede over store spillemæssige problemer de første 2/3-dele af sæsonen - og intet hold ka regne med at ku vende og vinde SÅ mange kampe/point i de sidste sekunder/minutter - det var ikke held, men vi havde strengt taget SAMTLIGE marginaler og disse var helt afgørende for at vi ku vinde et mesterskab på trods af de kæmpe spillemæssige problemer vi ellers havde i lange perioder.
Og nej, vores trup er ikke en katastrofe, ingenlunde, det er en virkelig god trup, men der ER bare nogle problemer - og de er bare ret store. Mest af alt har vi to kæmpestjerner - af navn, løn og position i truppen/i startopstillingen - Benz og Bale - som har underpræsteret i så lange perioder af deres karrierer i klubben at de er to gigantiske klodser om benet - både fordi de koster point pga deres elendigheder, men også fordi de økonomisk lægger bånd på mange penge i løn og ik mindst fordi de per automatik er sikret en plads i startopstillingen i en grad så man ik ka retfærdiggøre at købe en klassespiller til holdet, da denne vil være megadyr, men også fordi at det simpelthen ikke er attraktivt for andre "stjerner" at lave et skifte til klubben fordi de er garanteret en marginal spilletid som vi så det med Morata (som naturligvis også havde sine spillemæssige begrænsninger, men dog var enormt brugbar). Samtidig med at disse to dikkende lammehaler har udøvet statsfjendtlig virksomhed indefra, så er et par af vores andre absolutte nøglespillere i offensiven, Modric og Cristiano, blevet ældre og ældre og begge er nu 32. De har begge vist at de stadig ka holde et uhørt højt niveau og jeg mener ikke at de ska smides på porten nu og her - dertil har de vist at de sagtens ka levere. MEN de har begge haft meget længere perioder med dårligere niveau end man tidligere har været vant til - ik mindst Cristiano som jo ret beset kun har topleveret på sit vanlige niveau i 3 måneder ud af de seneste halvanden sæson. Så jeg synes det er fair at begynde at overveje om man i hvert fald ikke ska til at vænne sig til at de 2 ikke i samme grad ka levere konstant og bære offensiven som de før har ku gøre. Det er jo også ganske naturligt når man kigger på deres alder. Fair nok, vi må altså formentlig forvente lidt mindre af disse to absolutte nøglespillere, samtidig med at der derfor helt naturligt ska kigges fremad, hvilket der naturligvis er gjort i nogen grad med Isco og Asensio og endda også Ceballos, så det er såmænd fint. Men det betyder at vi har en overgang hvor vi har to fundamentale brikker som nu leverer ustabile præstationer og hvor man ikke ka forvente afgørende positiv indflydelse uge efter uge - og det blir så bare et alvorligt problem når dén udfordring ska parres med de her to førnævnte evige sub-par-kegler, B & B, for så står vi lige pludselig med samtlige offensivspillere (naturligvis undtaget Isco når han spiller for én af de andre) hvor INGEN af dem er på toppen af deres karrierer - to af dem er desværre helt tydeligt på vej nedad, mens de to andre har været langt fra toppen i en årrække. Sådan ser jeg problemet rent navnemæssigt - og derfor havde jeg håbet på en spiller udefra som ku komme ind og ligesom tænde hele lortet, én der sku tage ansvar og én der havde nogle kvaliteter til at gå ind og finde en plads højt i hierakiet og blive en ny stjerne hurtigt - én der ville skabe noget positiv ravage og sætte en total stopper for al snak om vores impotente BBC-fiasko (reelt set sku der jo naturligvis være solgt mindst én af B'erne denne sommer). Havde man fået en Mbappe eller Dybala eller en anden af høj kaliber ind som rent sportsligt ku matche klubbens ambitionsniveau, så tror jeg man havde undgået denne her følelse af total stagnation og forudsigelighed som præger holdet kamp efter kamp efter kamp. Det er jo egentlig totalt ironisk at vi nu for tiden ses på som et hold fyldt med unge, fremadstormende spillere, men oplevelsen er bare at holdet (især kernen og især offensivt) består af spillere der allesammen har toppet og kun i glimt viser deres topniveau (Benz, Bale, Cristiano og Modric). Jeg må i hvert fald indrømme at jeg sjældent har været så absolut ubegejstret over vores hold som i denne sæson - men det er som sagt ikke noget der kommer så vanvittigt bag på mig efter at ha set det katastrofale transfervindue vi lige var igennem.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Abefar skrev: Real Madrid har ikke siden 08/09 været så store favoritter til at vinde La Liga som i år, så det virker lidt komisk at nogle mente at Barca skulle være det.
Real Madrids største problem i denne sæson ser jeg ikke som Barcas forspring på 8 point, men at Real Madrids trupstyrke er blevet mindre, hvorfor profilerne ikke kan aflastes i samme grad, som sidste sæson, hvilket var en af grundene til, at Zidane kunne få holdet til at peake på det helt rigtige tidspunkt af sæsonen. Nu har de så heller ikke gjort det nemmere for sig selv ved at komme 8 point bagud, som bevirker, at Zidane ikke i samme grad tør at bruge reserver, af frygt for yderligere pointtab, hvilket nok definitivt vil give Barca mesterskabet.
1) "så det virker lidt komisk at nogle mente at Barca skulle være det" - hva mener du med denne sætning? Så vidt jeg ved var der INGEN der så Barca som favoritter før sæsonen, og da slet ik store favoritter - ik engang os "pessimister". Altså alle kan jo se at Barca har et nærmest historisk dårligt hold (i hvert fald når man kigger de sidste 10-15 år) og ovenikøbet var hele klubben næsten helt i gruset ovenpå Neymar-affæren hvor man jo mister én af verdens 2 bedste spillere. Så alle så vel os som favoritter - forskellen var nærmere at mange her på forummet så os som ubergigantiske kæmpefavoritter som ville gå igennem sæsonen uden nederlag og vinde med historisk lethed, mens andre af os var bekymrede for omdet måske ku gå galt hvis vi ikke byggede videre på det fremragende fundament klubben viste sig at stå med. Så derfor fatter jeg ikke dit udsagn - men du er meget velkomment il at forklare.
2) Så skriver du om at Zizou i denne sæson ik ka aflaste i samme grad pga en ringere trup. Lad os lige få et par ting på det rene; truppen er klart blevet en smule ringere for ik alene forstærkede man ik holdet, men man fik ovenikøbet svækket os over sommeren (epic fail af Zidane og Florentino). MEN, Zidane har satme da ellers roteret fra starten i sæsonen, så man nærmest får fornemmelsen af at han tror det er ligegyldigt hvordan han sætter opstillingen eller om vi får nogen som helst form for kontinuitet. Så ik alene er der stadig blevet roteret en masse - bare med dårlige resultater til følge - men man ka konstatere at spillerne derfor vel ik ka være trætte allerede her i oktober og desuden spillede han eksempelvis igår med hva man må betegne som stærkeste opstilling, minus et par skader i defensiven. Så det er vel ik den svækkede trup der gør at vi taber igår? Men sagen er jo bare dén at vores såkaldt stærkeste opstilling også spillede horribel fodbold meget af sidste sæson - og derfor er dette bare fortsættelsen af det. naturligvis får alle hold dårlige perioder, men imo har Zidane og klubbens planlægning frem mod denne sæson bare en kæmpe skyld i hvorfor dette sker nu.
Siempre fiel skrev:
Abefar skrev: Real Madrid har ikke siden 08/09 været så store favoritter til at vinde La Liga som i år, så det virker lidt komisk at nogle mente at Barca skulle være det.
1) "så det virker lidt komisk at nogle mente at Barca skulle være det" - hva mener du med denne sætning? Så vidt jeg ved var der INGEN der så Barca som favoritter før sæsonen, og da slet ik store favoritter - ik engang os "pessimister". Altså alle kan jo se at Barca har et nærmest historisk dårligt hold (i hvert fald når man kigger de sidste 10-15 år) og ovenikøbet var hele klubben næsten helt i gruset ovenpå Neymar-affæren hvor man jo mister én af verdens 2 bedste spillere. Så alle så vel os som favoritter - forskellen var nærmere at mange her på forummet så os som ubergigantiske kæmpefavoritter som ville gå igennem sæsonen uden nederlag og vinde med historisk lethed, mens andre af os var bekymrede for omdet måske ku gå galt hvis vi ikke byggede videre på det fremragende fundament klubben viste sig at stå med. Så derfor fatter jeg ikke dit udsagn - men du er meget velkomment il at forklare.
2) Så skriver du om at Zizou i denne sæson ik ka aflaste i samme grad pga en ringere trup. Lad os lige få et par ting på det rene; truppen er klart blevet en smule ringere for ik alene forstærkede man ik holdet, men man fik ovenikøbet svækket os over sommeren (epic fail af Zidane og Florentino). MEN, Zidane har satme da ellers roteret fra starten i sæsonen, så man nærmest får fornemmelsen af at han tror det er ligegyldigt hvordan han sætter opstillingen eller om vi får nogen som helst form for kontinuitet. Så ik alene er der stadig blevet roteret en masse - bare med dårlige resultater til følge - men man ka konstatere at spillerne derfor vel ik ka være trætte allerede her i oktober og desuden spillede han eksempelvis igår med hva man må betegne som stærkeste opstilling, minus et par skader i defensiven. Så det er vel ik den svækkede trup der gør at vi taber igår? Men sagen er jo bare dén at vores såkaldt stærkeste opstilling også spillede horribel fodbold meget af sidste sæson - og derfor er dette bare fortsættelsen af det. naturligvis får alle hold dårlige perioder, men imo har Zidane og klubbens planlægning frem mod denne sæson bare en kæmpe skyld i hvorfor dette sker nu.
1) Det virker som en holdning, der er gældende blandt flere fans. Bl.a. skrev Lukita i denne tråd "Real har jo ikke været mesterskabskandidater i den her sæson, det har jeg sagt fra starten".
2) Alt det du skriver understøtter egentlig det jeg skrev. RMs trupstyrke er blevet svækket, hvilket gør, at Zidane ikke kan rotere på samme succesfulde måde som sidste sæson, hvilket kan koste Real Madrid på den lange bane - både i ligaen og i CL. Det var de succesfulde rotationer der gjorde, at Real Madrid kunne toppræstere på det perfekte tidspunkt sidste sæson.
Siempre fiel skrev: ...ovenpå Neymar-affæren hvor man jo mister én af verdens 2 bedste spillere.
Mener du lige godt ikke, at Messi er i top-2? ;-)
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
R7CR7GB11 skrev:
Siempre fiel skrev: ...ovenpå Neymar-affæren hvor man jo mister én af verdens 2 bedste spillere.
Mener du lige godt ikke, at Messi er i top-2? ;-)
Hehe, jo da - jeg mener at Messi og Neymar er klart 1 og 2
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Abefar skrev:
Siempre fiel skrev:
1) Det virker som en holdning, der er gældende blandt flere fans. Bl.a. skrev Lukita i denne tråd "Real har jo ikke været mesterskabskandidater i den her sæson, det har jeg sagt fra starten".
2) Alt det du skriver understøtter egentlig det jeg skrev. RMs trupstyrke er blevet svækket, hvilket gør, at Zidane ikke kan rotere på samme succesfulde måde som sidste sæson, hvilket kan koste Real Madrid på den lange bane - både i ligaen og i CL. Det var de succesfulde rotationer der gjorde, at Real Madrid kunne toppræstere på det perfekte tidspunkt sidste sæson.
Ok - så det lavededu om til at "nogle mente at Barca var store favoritter". Fair nok, det behøver vi ik gå mere i dybden med, men jeg har bare ik stødt på en eneste der mente at Barca var store favoritter - eller favoritter overhovedet.
Tja, jeg mener så ik det jeg skrev understøttede dét du skrev. Indtil videre roterer Zidane jo derudaf - og for det andet kommer nederlaget igår jo stadig med "stærkeste opstilling"
Okay, så en ting er, at Isco og Asensio ikke sætter vores angribere op i høj nok grad. En anden ting er, at når de to oppe foran får chancen, brænder de på det skammeligste, alt imens Bale, vores indtil videre bedste mand(måske fordi han pga. skaden ikke er faldet med holdet?), er skadet. Så vi står med et angreb i fuldstændig disharmoni, hvor oplæggerne er possession-liderlige og ikke slår boldene til de to oppe foran, som de ellers var så gode til sidste sæson, mens de to oppe foran(især for Ronaldos vedkommende) ikke skal have bolden for meget, men blot afslutte. Det kan de to oppe foran så pludselig heller ikke finde ud af. Vi står med et angreb, der på ingen måde kan finde ud af at angribere længere. For at gøre situationen endnu værre, er vores backs i denne sæson endnu ikke kommet igang, og de var ellers vores sidste udvej sidste sæson. Marcelo er piv-ringe, og Carvajal har hjerteproblemer. Derudover har vi til stadighed vores ekstremt ustabile forsvar, som nu bliver udstillet, hvor der ikke bliver scoret i den anden ende til at kompensere for den sløve defensiv.
Samtlige spillere skal forbedre sig, og med 2 sejre over Barca i ligaen, vil vi have hentet 6 points på dem. Det bliver nødvendigt for at have muligheden for at vinde. Jeg tør næsten godt vædde med, at Barca ikke smider mere end 10 points i denne sæson, hvis vi ser bort fra os(og måske Atletico). Som en anden har sagt, kan Messi ikke længere give ansvaret til Neymar, hvorfor han selv må gøre det - og det kan han nærmest altid, så længe modstanden i La Liga ikke er bedre end os, Atletico og måske Valencia.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.