Pedrerol: Neymar har frikøbs-klausul på 222 millioner €

8 år 8 måneder siden #13 af Sahinovic
Hvis man skal indfri Neymars fulde potentiale, så skal Ronaldo langt væk. Han kan kun forstyrre Neymars frihed og spil på banen med hans konstante krav på at blive spillet i boksen.

Florentino Pérez

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 8 måneder siden #14 af Dios

Forever-madrisimo skrev:

Dios skrev: Psg køber Mbappé til sommer, og Real Madrid køber Neymar til sommer. Så går transfersummen og deres puslespil op med financial fair play.

Når det sker, så kunne jeg sagtens se Ronaldo blive i Real Madrid 1 eller 2 år endnu. Det samme kunne jeg se med Benzema, men som et alternativ til bredden, og ikke som fast mand. Neymar, Isco og Ronaldo med Benzema og Asensio som bredden samt Lucas og Mayoral. Sommeren 19 kan man så endelig skifte Ronaldo eller Benzema helt ud alt efter hvordan tingene ser ud til den tid.

Jeg troede på det før, da jeg mente et skifte til Psg kun kunne betyde et forestående skifte til Real Madrid. Nu er jeg slet ikke i tvivl. Der skal komme en skade eller andet i vejen for, at Neymar ikke skifter. Man forlader ikke Barcelona for at tage til Psg som en langsigtet løsning. Der mangler i den grad udfordring i ligaen!

PSG kunne i princippet lade være med at købe Mbappe og så er et Neymar salg ikke nødvendigt.

Jeg vil hellere have Mbappe fordi Neymar er en spiller som bringer alt for meget polemik omkring sig. Mbappe er også mere en vi har brug for.

Jeg er ret sikker på, at de ikke kan komme udenom Mbappé. Det var et direkte salg.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

8 år 8 måneder siden #15 af Kimbo
Bare kom med Neymar tak...

Dog læste jeg i går at han skulle have prøvet at bremse sit skifte til PSG og at han direkte græd og tryglede Barca's præsident om ikke at sælge ham. Det er selvfølgelig bare et elendigt rygte, min pointe er at ingen ved hvad der er op og ned i denne sag.

8 år 8 måneder siden #16 af mohbar

Kimbo skrev: Bare kom med Neymar tak...

Dog læste jeg i går at han skulle have prøvet at bremse sit skifte til PSG og at han direkte græd og tryglede Barca's præsident om ikke at sælge ham. Det er selvfølgelig bare et elendigt rygte, min pointe er at ingen ved hvad der er op og ned i denne sag.

Frikøbsklausulen var jo ikke tvungen. og han kunne til enhver tid have sagt nej tak til PSG. Jeg rr sikker på at rygtet er usandt.

8 år 8 måneder siden #17 af FanOfMagicalTeams

R7CR7GB11 skrev:

FanOfMagicalTeams skrev: Ville det ikke være virkelig underligt hvis PSG var gået med til at Neymar får en frikøbsklausul på det samme som de har givet? De bliver jo mildest talt til grin hvis han skifter fra dem.

Det ville vaere udemaerket forretning.
Alt hvad de i saa fald skal betale er 1 aars loen, og faar saa sportslig gavn af ham saavel som astronomiske indtaegter fra troejesalg samt merchandise.

Jeg begynder efterhaanden at tro, at det sagtens kan ske til sommer.

Jeg synes bare ikke PSG virker til at være motiveret af økonomi. Derfor er jeg uenig. Neymar handlede om at vise verden at de er et top 5 hold i verden og at fremtiden er deres da man nu hellere, som 25 årig stjerne spiller for Barca, vil spille for dem. Derfor virker hele brandingen modsat hvis Neymar efter et år skifter. Så er de jo til grin. De kan jo så netop ikke anses som et tophold men kun en mellemstation for top 5 spillere.

8 år 8 måneder siden #18 af R7CR7GB11

FanOfMagicalTeams skrev:

R7CR7GB11 skrev:

FanOfMagicalTeams skrev: Ville det ikke være virkelig underligt hvis PSG var gået med til at Neymar får en frikøbsklausul på det samme som de har givet? De bliver jo mildest talt til grin hvis han skifter fra dem.

Alt hvad de i saa fald skal betale er 1 aars loen, og faar saa sportslig gavn af ham saavel som astronomiske indtaegter fra troejesalg samt merchandise.

Jeg synes bare ikke PSG virker til at være motiveret af økonomi. Derfor er jeg uenig. Neymar handlede om at vise verden at de er et top 5 hold i verden og at fremtiden er deres da man nu hellere, som 25 årig stjerne spiller for Barca, vil spille for dem. Derfor virker hele brandingen modsat hvis Neymar efter et år skifter. Så er de jo til grin. De kan jo så netop ikke anses som et tophold men kun en mellemstation for top 5 spillere.

Jeg tror ikke noedvendigvis at PSG har koebt ham med forventningen om at beholder ham - men begynder naermer at haelde en smule mod Dios' (tror jeg det var) forudsigelse om, at der reelt er blevet lavet en aftale PSG og Real Madrid imellem.

PSG har trods alt stadig faaet utroligt omfattende omtale og mediedaekning paa baggrund af Neymars skifte. Jeg siger ikke at det noedvendigvis er grundEN, men det kan ogsaa vaere en brik i hvordan de fik landet Mbappé.

Jeg synes ikke rigtig, at PSG taber noget paa det, hvis det er tilfaeldet.
Antager vi, at dette fraekke puslespil har vaeret planen hele tiden, saa er det formentlig ogsaa fordi PSG ikke kunne have hentet ham uden denne aftale.

8 år 8 måneder siden #19 af Steen
However, reports have linked the 25-year-old with a return to Spain, at the Santiago Bernabeu, and Zidane conceded anything could happen in the future.

Neymar is a very good footballer, that's true. I have the best players here at this club and the same goes for the dressing room. You can only work with and focus on the players that are here. As for the future, who knows?

Sidste redigering: 8 år 8 måneder siden ved Steen.

8 år 8 måneder siden #20 af Kristian S

Kratmus skrev:

Nord skrev:

Dios skrev: Psg køber Mbappé til sommer, og Real Madrid køber Neymar til sommer. Så går transfersummen og deres puslespil op med financial fair play.

Når det sker, så kunne jeg sagtens se Ronaldo blive i Real Madrid 1 eller 2 år endnu. Det samme kunne jeg se med Benzema, men som et alternativ til bredden, og ikke som fast mand. Neymar, Isco og Ronaldo med Benzema og Asensio som bredden samt Lucas og Mayoral. Sommeren 19 kan man så endelig skifte Ronaldo eller Benzema helt ud alt efter hvordan tingene ser ud til den tid.

Jeg troede på det før, da jeg mente et skifte til Psg kun kunne betyde et forestående skifte til Real Madrid. Nu er jeg slet ikke i tvivl. Der skal komme en skade eller andet i vejen for, at Neymar ikke skifter. Man forlader ikke Barcelona for at tage til Psg som en langsigtet løsning. Der mangler i den grad udfordring i ligaen!

Helt igennem skønt indlæg, jeg er vild med det!
Men jeg bliver nødt til at spørge: Hvad vil PSG vinde ved det her? Tabet af anseelse og prestige, overstiger i min optik langt det faktum, at de har haft Neymar i et år til få penge.

Det er ikke sikkert, at PSG selv har intentioner om at gøre dette, men at det er Neymar selv, der gennemtvinger det. Hvem ved - Neymar kan have haft en klausul I Barca, der gjorde hans frikøbsklausul for RM endnu større? Dette kan man omgå, ved at PSG køber og bruger ham et år.

Er en af de ting jeg selv har spekuleret over siden Neymar skiftede. Et skifte direkte til RM var en umulighed, men med denne smutvej er det en mulighed.

8 år 8 måneder siden #21 af El Siete
Begynder også småt at tro på det, og som Dios skrev tidligere, PSG er ikke en langtidsløsning, her er udfordringen og chancen for hæder, for lille. Og hvor skulle han ellers tage hen, hvis det ikke skulle være til Real Madrid, med vores historie og status i verden, hvor han kan vinde alt kollektivt og individuelt, samt tage over fra Ronaldo, som den næste store stjerne. Jo, det begynder så småt at give mening.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

8 år 8 måneder siden #22 af Dios

FanOfMagicalTeams skrev:

R7CR7GB11 skrev:

Er det ikke mere til grin, at man ikke kan holde på sine top 5 spillere? Her tænker jeg selvfølgelig på Barcelona.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

8 år 8 måneder siden #23 af Kingkongkong
Eftersom frikøbsklausuler ikke er lovlige i Frankrig tvivler jeg på der er hold i de rygter. PSG sælger ikke deres stjerner, det gjorde de ikke med Verrati og det kommer de heller ikke til med Neymar. Hvis Perez nu alligevel skulle forsøge sig med Neymar, vil PSG nok svare igen på samme måde som med Barcelona, ved at købe en af Real Madrids stjerner

8 år 8 måneder siden #24 af Nord

Kingkongkong skrev: Eftersom frikøbsklausuler ikke er lovlige i Frankrig tvivler jeg på der er hold i de rygter. PSG sælger ikke deres stjerner, det gjorde de ikke med Verrati og det kommer de heller ikke til med Neymar. Hvis Perez nu alligevel skulle forsøge sig med Neymar, vil PSG nok svare igen på samme måde som med Barcelona, ved at købe en af Real Madrids stjerner

Forskellen er bare, at Perez allerede har taget sine forholdsregler for dette, ved at give samtlige førsteholdsspillere en vanvittig høj frikøbsklausul. Så PSG skal være velkommen. At Bartomeu ikke er ligeså dygtig og visionær, må jo bare være Barcas ulykke.

Og nu er det jo ikke sådan, at PSG bare kan købe spillere, som de lyster. De er underlagt FFP ligesom alle andre. De er i den grad tvunget til at sælge ud til sommer, tvivler stærkt på at Julian Draxler og Di Maria er at finde i klubben i næste sæson.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, El Siete

Leveret af Kunena Forum