Bedømmelse af truppen mod Atlético

8 år 8 måneder siden #37 af Zyconith

ABC skrev:

Dios skrev: ABC skrev:

Det er selvfølgelig flot, at du er "bedøvende ligeglad", men nu er faktum jo, at der for fanden IKKE blev scoret! Og der bliver der yderst sjældent i denne sæson.. Måske skyldes det at spillere (som i dette tilfælde Isco) for ofte selv søger lykken og IKKE holder sig til konceptet, som har virket i så mange år. Der var ALT for mange situationer i går, hvor spillet fremad banen simpelt døde, når Isco fik bolden. Han ser ikke det spil, hvor andre sættes op - som en Bale/Asensio/Modric normalt ville se. Han er, som jeg siger, optaget af at sætte sig selv i scene. Det er selvfølgelig fint med en spiller, der gerne vil tage ansvar - men du kan vel se reaktionen på de andre spillere, hver gang han løber bolden ud i ingenting!?

Men er det kun Isco's skyld, at der ikke bliver scoret? Konceptet er, at give Ronaldo bolden ikke? For han fik vel 2-3 kæmpe chancer igår, som han heller ikke kunne scorer på, men var det også Isco's skyld?
Isco spillede en rigtig skidt 2. halvleg, men ved at sætte sig selv i scene, så er han delt topscorer med Asensio, som også tidligere i denne sæson er blevet klandret for at være for egoistisk.
Reaktionen på de andre spillere er hvem? For Ronaldo ser jo altid sådan ud, når han ikke modtager bolden.

Der var intet bevægelse oppe foran hos Benzema og Ronaldo. De stod som kegler blandt 4 Atletí spillere, som dækkede dem fint op. Der kom intet, og derfor svært for de midtbanespillere at skabe noget der minder om fodbold når vi har 2 statister oppe foran, som ingenting søger eller presser.

Nej, dette er ikke en personlig hetz mod Isco. Som jeg skrev andetsteds - tråden blev startet med forundringen over den høje karakter.. Men at kalde Benzema og Ronaldo for kegler, der ikke forsøger noget - den er noget upassende! Jeg er klar over, at der her på sitet florerer et had mod Benzema, og han bringes til ansvar hver gang klubben ikke klarer sig godt. Men se lige på hans score! Skulle han med afstand være banens ringeste spiller! Dette er ikke et debatindlæg - jeg konstaterer blot, at karaktergivningen her er "way off" og farvet af "hvem man kan lide" og ikke hvad der bidrages med på banen.

Jeg er til gengæld jubelglad over, at der ENDELIG er en forløsning af det talent man så i Malaga tiderne. Jeg synes ikke han laver så mange piruetter og lader spillet løbe ud i sandet som de første 2-3 år. Han er blevet meget mere målrettet og effektiv i sit spil synes jeg.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
8 år 8 måneder siden #38 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Bedømmelse af truppen mod Atlético

Zyconith skrev:

Brylle skrev:

Zyconith skrev:

Brylle skrev:

Zyconith skrev:

Brylle skrev:

Zyconith skrev:

Brylle skrev:

Zyconith skrev: Det personlige had og hetzen mod Ronaldo stopper for nogle vedkommende åbenbart aldrig. Uanset hvor mange gange han modbeviser skepsis og 'egenhændigt' redder os.

Ligesom i går med sine fantastiske afslutninger og førsteberøringer :)

Lad dog for helvede være at sætte det op som et personligt had og en hetz, når folk stille og roligt diskuterer hans bidrag og tager hans alder i betragtning. Det er sgu helt naturligt, at man overvejer disse ting.

Giv mig et eksempel hvor du mener man kan forvente han gjorde det bedre?

Han har blandt andet to chancer i anden halvleg, hvor hans teknik virkelig svigter. Den første er hvor han bliver sendt afsted i midten, men ender med at sende noget pjat afsted, der lige akkurat kan trille ud over baglinjen. Den var endda laaaangt væk fra mål. Det er alligevel imponerende uden at have en mand på kroppen eller nogen foran sig.
Ved den anden mulighed spiller vores stærke midtbane Atleticos forsvar fuldkommen tyndt og til sidst ender bolden hos Ronaldo, der tager et så langt træk, at hans gamle ben ikke kan nå derhen før der kommer en Atletico-spiller flyvende. Kunne han bare lægge bolden til rette for sig selv, så var der alle muligheder for at score, og man skal simpelthen kunne forvente en ordentlig teknik fra ham.

1:10 :D

Helt seriøst. Og nu går jeg væk fra trådens topic, men man bliver mere og mere overbevist om at du er Kassow i forklædning.
Det er fandme svært at diskutere med dig, hvis det er hvad du går over i. Stram op!

At der skulle en dag hvor du belærte mig i debatkultur... På baggrund af overstående udklip fra Ronaldos præstationer fra i går synes jeg nu han går det hæderligt og bidrager med en del positivt. Jeg har svært ved at finde kongruens mellem dine påstande om at han render og falder over sine egne ben og hvad han reelt set præsterede. Du må gerne sætte minuttal på dine to eksempler. Vi kan blive enige om at han som 32 årig (?) ikke har samme snilde som tidligere, men nogen boldmongol er han ikke.

Når dit svar på dårlig teknik ved målchancer er at han kan kigge op, dreje hovedet til siden og spille en bold i et åbent område, så skal jeg belære dig, ja.

5:18 og 6.34 cirka

Hahahha. Nej, men vi havde det sgu morsomt derhjemme i går det han lavede den der, og så er alt tilgivet;)

Ej, men altså...

Hvad skulle han have gjort bedre i første tilfælde? Det var smart at forsøge sig før han mistede chancen? Med Ronaldos teknik kunne den ligeså godt være braget i kassen. Uheldigt at han ikke rammer den rigtigt, det er et svært skud hvor det går hurtigt.

I det andet tilfælde gør han alt rigtigt. Måske han kunne være kommet på den et sekund hurtigere, men...

Hvis det er de her tilfælde der får folk til at gå amok så må hans vanvittige niveau have givet jer nogle vrangforestillinger om hvad man kan forvente. Jeg vil kalde det en lidt mere... menneskelig Ronaldo vi ser for tiden. Stadig fantastisk dog.

Det er jo en elendig afslutning, så det giver vel lidt sig selv, at når man er den spiller, der skal score målene, så skal der langt mere kvalitet i sådan nogle afslutninger. Alternativt kan han forsøge at lægge den videre til venstre, men bare at afslutte bedre her må man vel kunne forvente.

I det andet tilfælde gør han netop ikke alt rigtigt, for hans førsteberøring er direkte elendig. Den bliver ALT for lang, hvilket betyder at vinklen bliver for spids og samtidig er han så langsom at han aldrig når bolden før der kommer en modstander i vejen. Det handler ikke kun om de beslutninger man tager, men også kvaliteten i dem og her haltede han gevaldigt.

8 år 8 måneder siden #39 af Dios
Kan i ikke snart quote korrekt? Det er decideret ulideligt, at scrolle på en tlf, og i quoter 10 ligegyldige indlæg med hvergang i skriver til hinanden!

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

8 år 8 måneder siden #40 af Doc.juego

Dios skrev: Man kan jo også snart se på de mange brugere, som gentagende gange bedømmer Ronaldo udfra tidligere dage. Hvordan kan man give Ronaldo noget der minder om 3? Han brænder holdets største chancer, og er langsom i tanke og handling, og sætter aldrig et farligt angreb op.

Ellers enig med Casemiro og Isco. Gav dem selv henholdsvisende 5 og 2. Casemiro var sammen med Carvajal og til dels Kroos de bedste spillere. Det var dejligt og se Kroos med mange dybdeløb, hvor han specielt havde stor succes ude i venstre side.

Det med Ronaldo er simpelthen ikke rigtig.
Han er med en rigtig fin 1-2 med Kroos der giver kampens IMO største chance til netop Kroos. Så at sige det om Ronaldo er simpelthen ikke rigtig. Men folk har på en eller anden måde bidt sig fast i ideen om at han ikke kan opspil. Det samme med ideen om at benzema er god i opspillet selv om han ikke er farlig, det er benzema heller ikke for tiden (ikke fordi de 2 nødvendigvis altid skal blandes sammen, med lidt relevant da de begge har en eller anden 'forestilling' på sig. Og de er de 2 foreste)
Jeg siger dog ikke Ronaldo var fantastisk, men vi mene både 2 og 3 er berettiget. Han kommer frem til chancer, og skaber chancer. Desværre brænder han for tiden, lader til at han har nerver på. Og der var ogdå en enkelt af chancerne hvor han bliver spillet på kanten af feltet, men bolden bliver spillet lidt bag ham, så han må stoppe op i løbet og kan ikke sparke ordentligt.

Isco: synes tit han kan lave for mange berøringer og være langsom. Og han lykkedes bestemt ikke med alt i går, men jeg synes virkelig man så en iver og et drive, han løb og kæmpede og viste virkelig en aggression i især de sidste 30 min. Og det gjorde os faktisk meget farligere IMO da vi begyndte at binde 2. Boldene, og fik atletico konstant under pres, og fik dem til at miste markeringer og gjorde deres defensive organisation mere sløset og kaotisk .
Det synes jeg er fair at belønne, det er jo ikke det Isco normalt bidrager med.

Kroos: det var virkelig rart at se ham løbe mere, hvor kan han være en god midtbane spiller, men jeg synes vi har set dette for sjællendt. Han løber, kommer frem i banen og vinder 2. Bolde. Kommer på fløjene og i feltet.
Rigtig god præstation, mere af dette tak.
Han har det ellers tit med at blive for statisk og tilbagetrukket. Så ender det tit med den sikre pasning til siden eller noget, men denne gang var det rigtig fint.

Carvajal var dygtig.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

8 år 8 måneder siden #41 af Doc.juego

Brylle skrev:

Zyconith skrev:

Brylle skrev:

Zyconith skrev:

Brylle skrev:

Zyconith skrev:

Brylle skrev:

Zyconith skrev:

Brylle skrev:

Zyconith skrev: Det personlige had og hetzen mod Ronaldo stopper for nogle vedkommende åbenbart aldrig. Uanset hvor mange gange han modbeviser skepsis og 'egenhændigt' redder os.

Ligesom i går med sine fantastiske afslutninger og førsteberøringer :)

Lad dog for helvede være at sætte det op som et personligt had og en hetz, når folk stille og roligt diskuterer hans bidrag og tager hans alder i betragtning. Det er sgu helt naturligt, at man overvejer disse ting.

Giv mig et eksempel hvor du mener man kan forvente han gjorde det bedre?

Han har blandt andet to chancer i anden halvleg, hvor hans teknik virkelig svigter. Den første er hvor han bliver sendt afsted i midten, men ender med at sende noget pjat afsted, der lige akkurat kan trille ud over baglinjen. Den var endda laaaangt væk fra mål. Det er alligevel imponerende uden at have en mand på kroppen eller nogen foran sig.
Ved den anden mulighed spiller vores stærke midtbane Atleticos forsvar fuldkommen tyndt og til sidst ender bolden hos Ronaldo, der tager et så langt træk, at hans gamle ben ikke kan nå derhen før der kommer en Atletico-spiller flyvende. Kunne han bare lægge bolden til rette for sig selv, så var der alle muligheder for at score, og man skal simpelthen kunne forvente en ordentlig teknik fra ham.

1:10 :D

Helt seriøst. Og nu går jeg væk fra trådens topic, men man bliver mere og mere overbevist om at du er Kassow i forklædning.
Det er fandme svært at diskutere med dig, hvis det er hvad du går over i. Stram op!

At der skulle en dag hvor du belærte mig i debatkultur... På baggrund af overstående udklip fra Ronaldos præstationer fra i går synes jeg nu han går det hæderligt og bidrager med en del positivt. Jeg har svært ved at finde kongruens mellem dine påstande om at han render og falder over sine egne ben og hvad han reelt set præsterede. Du må gerne sætte minuttal på dine to eksempler. Vi kan blive enige om at han som 32 årig (?) ikke har samme snilde som tidligere, men nogen boldmongol er han ikke.

Når dit svar på dårlig teknik ved målchancer er at han kan kigge op, dreje hovedet til siden og spille en bold i et åbent område, så skal jeg belære dig, ja.

5:18 og 6.34 cirka

Hahahha. Nej, men vi havde det sgu morsomt derhjemme i går det han lavede den der, og så er alt tilgivet;)

Ej, men altså...

Hvad skulle han have gjort bedre i første tilfælde? Det var smart at forsøge sig før han mistede chancen? Med Ronaldos teknik kunne den ligeså godt være braget i kassen. Uheldigt at han ikke rammer den rigtigt, det er et svært skud hvor det går hurtigt.

I det andet tilfælde gør han alt rigtigt. Måske han kunne være kommet på den et sekund hurtigere, men...

Hvis det er de her tilfælde der får folk til at gå amok så må hans vanvittige niveau have givet jer nogle vrangforestillinger om hvad man kan forvente. Jeg vil kalde det en lidt mere... menneskelig Ronaldo vi ser for tiden. Stadig fantastisk dog.

Det er jo en elendig afslutning, så det giver vel lidt sig selv, at når man er den spiller, der skal score målene, så skal der langt mere kvalitet i sådan nogle afslutninger. Alternativt kan han forsøge at lægge den videre til venstre, men bare at afslutte bedre her må man vel kunne forvente.

I det andet tilfælde gør han netop ikke alt rigtigt, for hans førsteberøring er direkte elendig. Den bliver ALT for lang, hvilket betyder at vinklen bliver for spids og samtidig er han så langsom at han aldrig når bolden før der kommer en modstander i vejen. Det handler ikke kun om de beslutninger man tager, men også kvaliteten i dem og her haltede han gevaldigt.

Det er faktisk meget rart at få en video med aktioner på til at debattere, men jeg synes jo egentlig at den viser at han gør det meget godt. Jeg ser den første ting jeg ikke er tilfreds med ved 4.15 og den er ikke så stor. Jeg mener ikke chancen ved 5.18 er hans fejl da Modric spiller den bag ham, en dygtig pasningsspil ler som Modric skal lægge den bedre, gerne foran så han kan komme til spark. Nu skal han hente den først, og så er forsvaren på ham og han må sparke hurtigt fra en dårlig stilling. Den havde stort set ingen sparket ind. Måske en Suarez, Lukaku eller Zlatan sådan 1 ud af 50 gange.
Jeg er enig i at hans første berøringer ikke er gode nok i slutningen. Der er hans store fejl i den kamp. Men det er jo ikke nogle direktører.

Generelt sætter han jo tempo i spillet, med hyppige førstegangsspilninger og et drive der går direkte, han trækker spilleren grundet hans drive, og derfor giver han spilninger tit rigtig god plads til sine medspillere, man ser det stort set hver gang han spiller fløjene. Så har de plads til indlægget. Problemet er benzema og midtbane, der ikke fylder og kommer ind i feltet, hvis Ronaldo er 3. Spidser aflevering er det svært at være i feltet.
Igen ved indlæg-situstionen hvor Ronaldo skal lave indlæg. Han kommer ud i en god position, klar til at lægge den ind, men hvem skal han spille ? Hide n' seek champion 2017. - Benzema ? Hvis han altså kan finde ham bag atletico forsvaren ;) ej spøg til side. Pointen er at der er kun benzema og 4 atletico spillere eller der omkring. Han forsøger så med dribling og får hjørne.
Det er jo egentlig godt nok at få ud af situationen når man tænker over det, hvad var mulighederne ? Fordi et indlæg til 1 mand var jo ikke gunstigt. Spille den tilbage? Så starter man jo bare forfra.

Jeg huskede Ronaldos indsats som dårligere end denne video fremlægger det vil jeg lige sige. Så jeg forstår egentlig godt folk er skuffet. Men han gør det nu faktisk meget fint (fraset de sidste 2 chancer i slutningen af kampen)

8 år 8 måneder siden #42 af Kimbo
Vanvittigt at forventningerne til Ronaldo er faldet så meget, er det ikke verdens bedste spiller vi snakker om ?
Jeg har lige pint mig selv med at se en video over alle Ronaldo's afslutninger i La Liga denne sæson, skulle jeg ikke ud af døren nu havde jeg postet den og så kunne det være mere end humoristisk at se den ene afbrænder efter den anden blive forsvaret.

8 år 8 måneder siden #43 af Nord

Kimbo skrev: Vanvittigt at forventningerne til Ronaldo er faldet så meget, er det ikke verdens bedste spiller vi snakker om ?
Jeg har lige pint mig selv med at se en video over alle Ronaldo's afslutninger i La Liga denne sæson, skulle jeg ikke ud af døren nu havde jeg postet den og så kunne det være mere end humoristisk at se den ene afbrænder efter den anden blive forsvaret.

Sæt mig lige ind i det. Hvori består det “sjove”?
Det virker næsten som om du ønsker, at han skal mislykkes.
Følgende bruger(e) sagde tak: mohbar, Vanbasten181

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
8 år 8 måneder siden #44 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Bedømmelse af truppen mod Atlético

Doc.juego skrev:
Det er faktisk meget rart at få en video med aktioner på til at debattere, men jeg synes jo egentlig at den viser at han gør det meget godt. Jeg ser den første ting jeg ikke er tilfreds med ved 4.15 og den er ikke så stor. Jeg mener ikke chancen ved 5.18 er hans fejl da Modric spiller den bag ham, en dygtig pasningsspil ler som Modric skal lægge den bedre, gerne foran så han kan komme til spark. Nu skal han hente den først, og så er forsvaren på ham og han må sparke hurtigt fra en dårlig stilling. Den havde stort set ingen sparket ind. Måske en Suarez, Lukaku eller Zlatan sådan 1 ud af 50 gange.
Jeg er enig i at hans første berøringer ikke er gode nok i slutningen. Der er hans store fejl i den kamp. Men det er jo ikke nogle direktører.

Generelt sætter han jo tempo i spillet, med hyppige førstegangsspilninger og et drive der går direkte, han trækker spilleren grundet hans drive, og derfor giver han spilninger tit rigtig god plads til sine medspillere, man ser det stort set hver gang han spiller fløjene. Så har de plads til indlægget. Problemet er benzema og midtbane, der ikke fylder og kommer ind i feltet, hvis Ronaldo er 3. Spidser aflevering er det svært at være i feltet.
Igen ved indlæg-situstionen hvor Ronaldo skal lave indlæg. Han kommer ud i en god position, klar til at lægge den ind, men hvem skal han spille ? Hide n' seek champion 2017. - Benzema ? Hvis han altså kan finde ham bag atletico forsvaren ;) ej spøg til side. Pointen er at der er kun benzema og 4 atletico spillere eller der omkring. Han forsøger så med dribling og får hjørne.
Det er jo egentlig godt nok at få ud af situationen når man tænker over det, hvad var mulighederne ? Fordi et indlæg til 1 mand var jo ikke gunstigt. Spille den tilbage? Så starter man jo bare forfra.

Jeg huskede Ronaldos indsats som dårligere end denne video fremlægger det vil jeg lige sige. Så jeg forstår egentlig godt folk er skuffet. Men han gør det nu faktisk meget fint (fraset de sidste 2 chancer i slutningen af kampen)

Jeg er enig i at han går fint med i spillet og gør sit for at holdet kan skabe chancer, men når jeg kigger ned over holdet, så ser jeg Kroos, Modric og Isco som de primære til at drive spillet frem samt vores backs som også skal skabe noget, og det gør de altså i høj grad mod Atletico. Problemet med Ronaldo var derfor ikke hans deltagelse i spillet, men hans ringe aktioner foran målet. Det er fint nok at hygge sig med bolden og spille den rundt og rundt og rundt og rundt, men når holdet kigger så meget efter Ronaldo, som åbenbart ikke kan tæmme et klaver, så kan vi jo spille til næste morgen uden at score. Jeg siger ikke at det er ligegyldigt med hans deltagelse i spillet, men hvis ikke han kan score, så kan det hele været ligegyldigt. Især når hans makker på toppen ville have svært ved at klare sig i Superligaen. Derfor har jeg givet Ronaldo 1 i min bedømmelse. Han havde ET job som kunne vinde kampen for os i weekenden, men det job formåede han ikke at udføre på trods af gode chancer og når han samtidig hellere vil prøve svære afslutninger i stedet for at spille den større, så skal der altså være kvalitet fra ham. Havde vi haft Kane, Icardi, Neymar osv i går, så havde de jo nok puttet 1-2 ind. Specielt den sidste chance.

8 år 8 måneder siden #45 af Sahinovic
Kimbo skrev:

Vanvittigt at forventningerne til Ronaldo er faldet så meget, er det ikke verdens bedste spiller vi snakker om ?

Ja, prøv og forestille dig at skulle præsentere Ronaldo som verdens bedste fodboldspiller til en der aldrig har set fodbold, haha. Men okay for at være fair, så havde han trods alt ÉN god aktion igår, og derfor kan der ikke herske tvivl om, at han som minimum er verdens bedste playmaker.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 8 år 8 måneder siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: Sebberg, Kimbo

8 år 8 måneder siden #46 af Vinícius

Sahinovic skrev: Kimbo skrev:

Ja, prøv og forestille dig at skulle præsentere Ronaldo som verdens bedste fodboldspiller til en der aldrig har set fodbold, haha. Men okay for at være fair, så havde han trods alt ÉN god aktion igår, og derfor kan der ikke herske tvivl om, at han som minimum er verdens bedste playmaker.

Man kan ikke bedømme en fodboldspiller over én kamp. Det har set sådan ud i 2 måneder med holdet, og det trækker selvfølgelig Ronaldos spil ned. Du er jo ikke engang sjov mere med dine platte jokes.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Følgende bruger(e) sagde tak: R7CR7GB11, ChrillRM14

8 år 8 måneder siden #47 af Kimbo

Kratmus skrev:

Man kan ikke bedømme en fodboldspiller over én kamp. Det har set sådan ud i 2 måneder med holdet, og det trækker selvfølgelig Ronaldos spil ned. Du er jo ikke engang sjov mere med dine platte jokes.

Ah ja, holdet trækker verdens bedste spiller ned på et hidtil uset elendigt niveau. Er sku da også synd for ham at han spiller med så inkompetente spillere som Ramos, Isco, Marcelo, Kroos, Modric, Casemiro, Arsensio og Carvajal.

8 år 8 måneder siden #48 af Zyconith

Kimbo skrev:

Kratmus skrev:

Ah ja, holdet trækker verdens bedste spiller ned på et hidtil uset elendigt niveau. Er sku da også synd for ham at han spiller med så inkompetente spillere som Ramos, Isco, Marcelo, Kroos, Modric, Casemiro, Arsensio og Carvajal.

Over halvdelen af dem du nævner har jo ikke leveret i denne sæson som man kunne forvente. Måske vi skulle droppe det individuelle fokus. Det er over hele banen at det har sejlet.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

Leveret af Kunena Forum