Bedømmelse af truppen mod Atlético
- ABC
- Gæst
-
Over halvdelen af dem du nævner har jo ikke leveret i denne sæson som man kunne forvente. Måske vi skulle droppe det individuelle fokus. Det er over hele banen at det har sejlet.
Korrekt! I min optik har kun spillere som Varane, Casemiro og Ramos været stabile. Holdindsatsen har fejlet, og det er så forbandet at se på.. Det er nemt at skyde på Ronaldo, fordi han tidligere har scoret på sine chancer (herunder også de frispark og straffespark, de måtte tilkæmpe sig). Benzema får ofte også skylden for manglende resultater.. Men hvis man gider at forholde sig til fakta på banen, vil man kunne se, at han yderst sjældent bliver spillet i feltet.. Han er efterhånden mere en spiller som trækker ind fra kanten eller er opspilspunkt på den sidste trediedel.. Problemet er så (som jeg ser det og tidligere har kommenteret på) at midtbanespillere ikke forstår det samspil, der skal foregå.. Masser af gange ser jeg både Ronaldo og Benzema løbe i position - men bolden spilles fra midtbanen sidelæns, bagud eller Isco driber lidt frem og tilbage og taber bolden. FREMDRIFTEN er forsvundet fra RM. Det er problemet.. Ingen er bedre i det offensive hovedspil end #7 og #9. Smid dog nogle bolde derind.. Ikke EN bold når de to (så vidt jeg husker) de sidste 3-4 kampe.. I gamle dage var Bale god på sin kant.. Jeg havde virkelig håbet på, at Lucas kunne have overtaget den tjans - men han mangler meget endnu. Derfor er det Asensio, der skal overtage arven. Ronaldo skal blive på sin kant og tage de løb, han orker.. Han er stadig rigtig god i samspillet med Benzema - og sidstnævnte skal ikke forstyrres af midtbanespillere, der søger lykken på egen hånd. De skal spille ham - så skal han nok score målene, vi alle ønsker!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Kimbo skrev: Der er jo ingen der kun skyder på Ronaldo, der er dog dem der holder hånden helt over ham.
Ronaldo har ikke været god. Men vi har fået en offensiv midtbane med Isco og Asensio, der virkelig bare ikke fatter, som ABC så fint beskriver, hvorledes angribere skal spilles. Vores angribere HAR allerede opgivet at tage de offensive løb, fordi de ikke får afleveringerne. Isco laver så uendeligt mange hovedløse afleveringer. Og i de situationer, hvor han bør slå afleveringer, forsøger han at drible en mand mere, og imens sidder der nogle fans og kommer i bukserne over hans fine driblinger. Ligesom nogen mener, at Ronaldo ødelægger holdet, mener jeg derimod, at det er Isco, som smadrer den offensive struktur. Asensio er kun lidt bedre på det punkt.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Ak ja, det er alle de andres skyld - hvem af Bale, Benzema eller Isco var skyld i, at han brændte den seneste mod Atlético Madrid? Ronaldo har haft sine chancer i de fleste kampe, men har ikke formået at score grundet en enorm uskarphed, og det er han vidst selv skyld i, den burde ikke være længere.
Florentino Pérez
- ABC
- Gæst
-
Macon skrev: Vi mangler virkelig noget fart oppe foran, hverken Benzema eller Ronaldo, kan løbe fra nogen mere, det så vi jo alle i lørdags, hvor juanfran uden problemer løber Ronaldo op.
Det er ok, du trækker det kort. Men farten er ikke problemet. Fair nok.. I gamle dage kunne man spille Ronaldo, og så kunne han både drible og løbe fra sine modstandere.. Men det er ikke RM. Dette er ikke PL. Lange bolde og så løb. Det er noget ligegyldigt bras som man ser fra hold, der ikke kan kombinere sig igennem deres modstanderes forsvar. Før i tiden var RM garant for (selvfølgelig kontraspil men også) kombinationsspil.. Jeg er ked af at sige det, men Isco dribler for sig selv og ikke holdet.. De hurtige et-to spil ser du kun blandt Ronaldo/Benzema. De kender hinanden. De behøver ikke at kunne løbe 100 meter som Usain Bolt. De kan udspille deres modstandere i fællesskab. Problemet er (som jeg har nævnt) at enkelte spillere forsøger at afgøre det på egen hånd. Måske er det mangel på respekt og hierarki der mangler. Den er barsk at melde, I know - men spillere som Asensio, Lukas og de andre nye unge - de forstår at smide bolden ind til "stjernerne". Når man tror, at man selv kan drible hele vejen og score, så fucker man det for hele holdet (Kroos, Casemiro, Isco). Jeg ved godt, at de ved lejligheder har scoret et mål - men alle de gange der er scoret mod RM har der jo ikke været nogen midtbane til at blokere kontra. Det er vel ikke Ronaldo/Benzemas skyld?
Kratmus skrev:
Kimbo skrev: Der er jo ingen der kun skyder på Ronaldo, der er dog dem der holder hånden helt over ham.
Ronaldo har ikke været god. Men vi har fået en offensiv midtbane med Isco og Asensio, der virkelig bare ikke fatter, som ABC så fint beskriver, hvorledes angribere skal spilles. Vores angribere HAR allerede opgivet at tage de offensive løb, fordi de ikke får afleveringerne. Isco laver så uendeligt mange hovedløse afleveringer. Og i de situationer, hvor han bør slå afleveringer, forsøger han at drible en mand mere, og imens sidder der nogle fans og kommer i bukserne over hans fine driblinger. Ligesom nogen mener, at Ronaldo ødelægger holdet, mener jeg derimod, at det er Isco, som smadrer den offensive struktur. Asensio er kun lidt bedre på det punkt.
og her kunne man især nævne en James der hellere slap bolden i tide end tog et træk mere. Se hvordan han deler omkring dig med sukkerpasninger i Bayern, som har forstået hvordan han skal spille ... det er desværre her, i de facetter at Zidane kommer til kort. Og derfor vi har en trup der virker for etbenet
Sahinovic skrev:
Ak ja, det er alle de andres skyld - hvem af Bale, Benzema eller Isco var skyld i, at han brændte den seneste mod Atlético Madrid? Ronaldo har haft sine chancer i de fleste kampe, men har ikke formået at score grundet en enorm uskarphed, og det er han vidst selv skyld i, den burde ikke være længere.
Sahinovic, vi har haft den her foer, men jeg forstaar dig simpelthen ikke.
Jeg er fuldstaendig enig i, at Ronaldo er lige saa meget skyld i sin toerke i La Liga, men jeg forstaar ikke hvorfor du er efter folk for at holde haanden over Ronaldo, alt imens du vil laesse skylden for alting af paa ham. I min optik mangler du lige saa meget nuance, som dem der i overdreven grad holder haanden over ham.
Naar alt kommer til alt, er det saa trods alt ikke forstaaeligt at Cristiano har lang snor, og at folk maaske beskytter ham mere end hvad godt er? Han er trods alt en absolut legende, og muligvis den bedste spiller nogensinde, i den klub vi alle sammen elsker.
Lad mig proeve med et lidt overdrevet eksempel:
Hvis et af dine familiemedlemmer var i en svaer periode (det kan vaere i hvilken som helst henseende) og folk blev ved med at komme med negative kommentarer omkring dem, ville du saa ikke ogsaa forsoege at holde haanden lidt over dem? Eller ville du som nu goere alt i din magt for at vise alle hvor elendigt det gaar for dem?
Macon skrev: Vi mangler virkelig noget fart oppe foran, hverken Benzema eller Ronaldo, kan løbe fra nogen mere, det så vi jo alle i lørdags, hvor juanfran uden problemer løber Ronaldo op.
Juanfran nåede en tophastighed på 33.8 km/t. Det ikke skidt.
ABC skrev:
Det er ok, du trækker det kort. Men farten er ikke problemet. Fair nok.. I gamle dage kunne man spille Ronaldo, og så kunne han både drible og løbe fra sine modstandere.. Men det er ikke RM. Dette er ikke PL. Lange bolde og så løb. Det er noget ligegyldigt bras som man ser fra hold, der ikke kan kombinere sig igennem deres modstanderes forsvar. Før i tiden var RM garant for (selvfølgelig kontraspil men også) kombinationsspil.. Jeg er ked af at sige det, men Isco dribler for sig selv og ikke holdet.. De hurtige et-to spil ser du kun blandt Ronaldo/Benzema. De kender hinanden. De behøver ikke at kunne løbe 100 meter som Usain Bolt. De kan udspille deres modstandere i fællesskab. Problemet er (som jeg har nævnt) at enkelte spillere forsøger at afgøre det på egen hånd. Måske er det mangel på respekt og hierarki der mangler. Den er barsk at melde, I know - men spillere som Asensio, Lukas og de andre nye unge - de forstår at smide bolden ind til "stjernerne". Når man tror, at man selv kan drible hele vejen og score, så fucker man det for hele holdet (Kroos, Casemiro, Isco). Jeg ved godt, at de ved lejligheder har scoret et mål - men alle de gange der er scoret mod RM har der jo ikke været nogen midtbane til at blokere kontra. Det er vel ikke Ronaldo/Benzemas skyld?
Farten er ikke problemet nej, men det er et af problemerne, altså vis ens angriber ikke har noget fart, gør det jo bare at modstanderne kan stå højere på banen, som gør det endnu svære at scorer, så kan Ronaldo og Benzema lave lige så meget et-to spil som de vil.
Altså nu er det jo ikke alle mål scoret imod os som er kontra, og det er jo ikke kun (Kroos, Casemiro, Isco) som er skyld i der er blevet scoret mod os, det hele holdet.
Og lige meget hvad, så er angriberne holdet første forsvar, vis nu de deltog mere og gav sig 100% i presspillet. ville vi vinde bolden hurtigere, og med kortere afstand til målet, som vil betyder vi bliver en del farligere.
- ABC
- Gæst
-
Macon skrev: Altså nu er det jo ikke alle mål scoret imod os som er kontra, og det er jo ikke kun (Kroos, Casemiro, Isco) som er skyld i der er blevet scoret mod os, det hele holdet.
Ok, tak for den oplysning! Hvis du boede her i Kbh, ville din filosofi blive modtaget med kyshånd! Men er det ikke sjovt,at hvis der scores imod RM er det HOLDETS skyld.. Men hvis RM IKKE scorer er det Ronaldo og Benzemas skyld. Så vælger man flot at ignorere den midtbane, som skal forestille at have overblik og agere bindeled mellem forsvar og angreb. Der er sq for mange her som aldrig selv har spillet bold!
R7CR7GB11 skrev:
Sahinovic skrev:
Sahinovic, vi har haft den her foer, men jeg forstaar dig simpelthen ikke.
Jeg er fuldstaendig enig i, at Ronaldo er lige saa meget skyld i sin toerke i La Liga, men jeg forstaar ikke hvorfor du er efter folk for at holde haanden over Ronaldo, alt imens du vil laesse skylden for alting af paa ham. I min optik mangler du lige saa meget nuance, som dem der i overdreven grad holder haanden over ham.
Naar alt kommer til alt, er det saa trods alt ikke forstaaeligt at Cristiano har lang snor, og at folk maaske beskytter ham mere end hvad godt er? Han er trods alt en absolut legende, og muligvis den bedste spiller nogensinde, i den klub vi alle sammen elsker.
Lad mig proeve med et lidt overdrevet eksempel:
Hvis et af dine familiemedlemmer var i en svaer periode (det kan vaere i hvilken som helst henseende) og folk blev ved med at komme med negative kommentarer omkring dem, ville du saa ikke ogsaa forsoege at holde haanden lidt over dem? Eller ville du som nu goere alt i din magt for at vise alle hvor elendigt det gaar for dem?
Jeg har det helt fint med, at Ronaldo bliver beskyttet hvis det er berettiget, men der hvor min grænse går er, når man gang på gang skyder skylden på de andre for hans formnedgang. Havde det været sandt, så havde jeg ikke blandet mig, dog har han haft sine chancer, men har ikke kunne udnytte dem og det er jo alene hans skyld.
Jeg har aldrig - alene - givet Ronaldo skylden for Real Madrids formnedgang, lidt ligesom visse andre brugere nærmest udelukkende giver enkelte spillere skylden. Jeg har i flere omgange påpeget, at problemet ligger på den ikke-eksisterende forbindelse mellem midtbane/angreb og til dels backsene, og det er f.eks. Benzemas miserable boldomgang ligeså meget skyld i, som Ronaldos manglende effektivitet foran målet.
Florentino Pérez