Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: UEFA åbner sag mod Carvajal

UEFA åbner sag mod Carvajal 3 uger 3 dage siden #1

Real logo 140717

UEFA meddeler i dag, at man har åbnet en sag mod Dani Carvajal efter at han i går fik en karantænegivende advarsel i slutminutterne af kampen mod APOEL.

I det 89. minut tog det Dani Carvajal lang tid at få taget et indkast og det medførte, at den portugisiske dommer Artur Dias valgte at give højrebacken en advarsel, som meget belejligt ville give ham karantæne i den sidste og ubetydelige gruppekamp mod Dortmund.

Men i UEFA mener man, at det bryder voldsomt mod reglerne og derfor behandler man nu sagen på et møde den 7. december og når man frem til, at Dani Carvajal har gjort noget slemt, får han fordoblet sin karantæne-straf således at han også skal sidde over i den første kamp i ottendedels-finalen, hvor Real Madrid har hjemmebane.

Real Madrid kan dog håbe, at der gælder ens regler for alle, idet man så ikke behøver at frygte en større Carvajal-karantæne. Således fik Barcelonas Twitter-prinsesse Piqué ikke lagt en ekstra karantænedag på, da han sidste år tog en karantæne-givende advarsel i kampen mod Arsenal for at kunne være klar til kvartfinalerne.

The administrator has disabled public write access.

UEFA åbner sag mod Carvajal 3 uger 3 dage siden #2

• Zyconith
  • Zyconith's profilbillede
  • Platin bruger
Tænkte jeg nok ville være udfaldet. Det var sgu ikke særlig elegant gjort.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

"Piqué, cabrón, saluda al campeón"

UEFA åbner sag mod Carvajal 3 uger 3 dage siden #3

Det er så uendeligt dumt :-D

Man havde hele 90 minutter (eller bare anden halvleg da man allerede var foran med 3-0) til at få skrabet en advarsel sammen som kunne gøres via en tackling, riven i trøjen, brok etc. som UEFA aldrig ville åbne sag imod, men man valgte så, at gøre det via et indkast i det 89 minut, da Real Madrid allerede var foran med 6-0.
Mágico
Sidste redigering: 3 uger 3 dage siden af Sahinovic.

UEFA åbner sag mod Carvajal 3 uger 3 dage siden #4

• Steen
  • Steen's profilbillede
  • Platin bruger
Forhåbentligt får han endnu en karantæne-dag oveni. Det er fortjent, når man er så stor en nød.

UEFA åbner sag mod Carvajal 3 uger 3 dage siden #5

Det er jo den mest håbløse regel. Alternativet er jo at save en modstander over for at trække den advarsel. Og hele problemet er jo at man hiver advarsler over til knockoutkampene - så der er imo kun ét problem og det er UEFAs regelsæt. Selvfølgelig ska de ikgå ind og vurdere på dette - for det betyder jo så at hiver du den mere "skjult" ved at flække en modspiller, så slipper du for ekstra straf for det er mindre åbenlyst. Smukt!!!
Følgende bruger(e) har sagt tak: Real HWL, Brylle, Chamartin, R7CR7GB11, Vanbasten181, Nord

UEFA åbner sag mod Carvajal 3 uger 3 dage siden #6

• Kratmus
  • Kratmus's profilbillede
  • Platin bruger
Siempre fiel skrev:
Det er jo den mest håbløse regel. Alternativet er jo at save en modstander over for at trække den advarsel. Og hele problemet er jo at man hiver advarsler over til knockoutkampene - så der er imo kun ét problem og det er UEFAs regelsæt. Selvfølgelig ska de ikgå ind og vurdere på dette - for det betyder jo så at hiver du den mere "skjult" ved at flække en modspiller, så slipper du for ekstra straf for det er mindre åbenlyst. Smukt!!!

I en ideel verden burde Carvajal straffes fordi han med vilje får et gult kort, men i den virkelige verden, er det direkte tåbeligt at straffe ham. For som du så fint påpeger ville alternativt være, at han hakker en modstander ned næste gang, hvilket de naturligvis ikke kan åbne en straffesag imod.
Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.

UEFA åbner sag mod Carvajal 3 uger 3 dage siden #7

Når jeg ved, at der længere nede af vejen er fartkontrol, så plejer jeg at kører hurtigere end det tilladte og når jeg så får min bøde for at være så åbenlyst dum, så giver jeg naturligvis regelsættet skylden, for jeg gør jo bare det alle de andre gør i ''skjul'' :-D

Jeg kunne f.eks. vælge at sætte farten ned, når jeg nu ved hvordan reglerne hænger sammen, men hvorfor skulle jeg dog også gøre det lettere for mig selv.

Real Madrid har før været i en lignende situation med den famøse og pinagtige Xabi Alonso dans, som UEFA - med rette - også gik ind og straffede, men man har åbenbart ikke lært særlig meget siden da, og det siger da alligevel en del når selv en mand som Piqué har fundet ud af, hvordan man slipper for sådan en straf.
Mágico
Følgende bruger(e) har sagt tak: Dios, Steen

UEFA åbner sag mod Carvajal 3 uger 3 dage siden #8

Sahinovic skrev:
Når jeg ved, at der længere nede af vejen er fartkontrol, så plejer jeg at kører hurtigere end det tilladte og når jeg så får min bøde for at være så åbenlyst dum, så giver jeg naturligvis regelsættet skylden, for jeg gør jo bare det alle de andre gør i ''skjul'' :-D

Jeg kunne f.eks. vælge at sætte farten ned, når jeg nu ved hvordan reglerne hænger sammen, men hvorfor skulle jeg dog også gøre det lettere for mig selv.

Real Madrid har før været i en lignende situation med den famøse og pinagtige Xabi Alonso dans, som UEFA - med rette - også gik ind og straffede, men man har åbenbart ikke lært særlig meget siden da, og det siger da alligevel en del når selv en mand som Piqué har fundet ud af, hvordan man slipper for sådan en straf.

Hold da fast, hvor er det et elendigt eksempel.
Hvis du vil stille det saadan op, saa kan Carvajals advarsel holdt op imod en "skjult" advarsel ved i stedet at flaekke en modspiller vel sammenligvis at du i stedet for at koere for hurtigt forbi fartkontrollen vaelger at drifte rundt paa Bilka's parkeringsplads kl. 17:30 tirsdag eftermiddag - politiet er der jo ikke...

Hvilket af de to "par" af forseelser er bedst for "samfundet"?
Sidste redigering: 3 uger 3 dage siden af R7CR7GB11.

UEFA åbner sag mod Carvajal 3 uger 3 dage siden #9

R7CR7GB11 skrev:
Sahinovic skrev:

Hvis du vil stille det saadan op, saa kan Carvajals advarsel holdt op imod en "skjult" advarsel ved i stedet at flaekke en modspiller vel sammenligvis at du i stedet for at koere for hurtigt forbi fartkontrollen vaelger at drifte rundt paa Bilka's parkeringsplads kl. 17:30 tirsdag eftermiddag - politiet er der jo ikke...

Hvorfor SKAL han flække en en modspiller? :-D (Når man skriver flækker, så forstår jeg det som et bevidst forsøg på at skade en spiller?) Kunne han ikke bare f.eks. brokke sig til dommeren, eller lige rive en spiller ned? Der er så mange muligheder.

Edit: Nej der er ingen af dem der tjener samfundet bedst, men det var nu heller ikke pointen. Hvis jeg havde valget mellem at drifte foran en patruljevogn eller på Bilkas parkeringsplads, så havde jeg jo nok valgt sidstenævnte, da chancen for at blive taget og få en straf er væsentligt mindre. Det er sådan set det, det hele går ud på, og det kan Real Madrid åbenbart ikke finde ud af.

Hvordan vil man som UEFA bevise, at Carvajal bevidst får en advarsel ved at tackle en modspiller, når tacklinger er en del af fodbold - så er det da bare uheldigt at det lige netop er den tackling der fører til karantæne, og forholder vi os til realiteten kan UEFA af gode grunde ikke stille så meget op ved det, og må lade tvivlen komme ham til gode. Men, at stå der i det 89 minut og trække tiden ud via et indkast når man er foran 6-0 mod APOEL, eller i Xabi Alonsos tilfælde trække tiden ud via et frispark i det 84 minut, foran 4-0 mod Ajax, når han allerede har en advarsel! er sgu da for dumt at se på.
Mágico
Følgende bruger(e) har sagt tak: Dios, Zyconith

UEFA åbner sag mod Carvajal 3 uger 2 dage siden #10

Sahinovic skrev:
R7CR7GB11 skrev:
Sahinovic skrev:

Hvorfor SKAL han flække en en modspiller? :-D (Når man skriver flækker, så forstår jeg det som et bevidst forsøg på at skade en spiller?) Kunne han ikke bare f.eks. brokke sig til dommeren, eller lige rive en spiller ned? Der er så mange muligheder.

Edit: Nej der er ingen af dem der tjener samfundet bedst, men det var nu heller ikke pointen. Hvis jeg havde valget mellem at drifte foran en patruljevogn eller på Bilkas parkeringsplads, så havde jeg jo nok valgt sidstenævnte, da chancen for at blive taget og få en straf er væsentligt mindre. Det er sådan set det, det hele går ud på, og det kan Real Madrid åbenbart ikke finde ud af.

Hvordan vil man som UEFA bevise, at Carvajal bevidst får en advarsel ved at tackle en modspiller, når tacklinger er en del af fodbold - så er det da bare uheldigt at det lige netop er den tackling der fører til karantæne, og forholder vi os til realiteten kan UEFA af gode grunde ikke stille så meget op ved det, og må lade tvivlen komme ham til gode. Men, at stå der i det 89 minut og trække tiden ud via et indkast når man er foran 6-0 mod APOEL, eller i Xabi Alonsos tilfælde trække tiden ud via et frispark i det 84 minut, foran 4-0 mod Ajax, når han allerede har en advarsel! er sgu da for dumt at se på.

Bilkas parkeringsplads kontra lige foran politiet er igen at misse pointen - nej sagen er den at i stedet for at køre lidt for hurtigt på en bred motorvej uden nogen trafik (men hvor der er fartkontrol), så gør reglen nemlig at man tvinger bilisten, i dette tilfælde Carvajal, til at benytte sig af en lille vej tæt ved en skole hvor spaden så blir nødt til at drøne nedad med fare for andre folks liv og lemmer.

Og så ka du man naturligvis ha ret i at man ka trække en advarsel på andre måder end at "flække" en modstander, men det ændrer bare ik ved at du for at være sikker på at undgå ekstra straf blir nødt til at forbryde dig mod en modspiller i stedet for ganske tydeligt at brokke sig til den eller trække tiden. Vi ka sgu da alle blive enige om at det er fuckin idiotisk at gøre det på den måde når man ved man ka blive straffet, men det ændrer jo bare ik ved at det sgu da oz er totalt håbløst at man helt uden problemer ka slippe for straf ved at begå en langt værre forseelse. Hvis man er uenig i dét, så tænker jeg man bare diskuterer for at få ret

UEFA åbner sag mod Carvajal 3 uger 2 dage siden #11

Siempre fiel skrev:
Sahinovic skrev:
R7CR7GB11 skrev:
Sahinovic skrev:

Bilkas parkeringsplads kontra lige foran politiet er igen at misse pointen - nej sagen er den at i stedet for at køre lidt for hurtigt på en bred motorvej uden nogen trafik (men hvor der er fartkontrol), så gør reglen nemlig at man tvinger bilisten, i dette tilfælde Carvajal, til at benytte sig af en lille vej tæt ved en skole hvor spaden så blir nødt til at drøne nedad med fare for andre folks liv og lemmer.

Og så ka du man naturligvis ha ret i at man ka trække en advarsel på andre måder end at "flække" en modstander, men det ændrer bare ik ved at du for at være sikker på at undgå ekstra straf blir nødt til at forbryde dig mod en modspiller i stedet for ganske tydeligt at brokke sig til den eller trække tiden. Vi ka sgu da alle blive enige om at det er fuckin idiotisk at gøre det på den måde når man ved man ka blive straffet, men det ændrer jo bare ik ved at det sgu da oz er totalt håbløst at man helt uden problemer ka slippe for straf ved at begå en langt værre forseelse. Hvis man er uenig i dét, så tænker jeg man bare diskuterer for at få ret

Du siger praecis det samme som jeg.....
Bilka's parkeringsplads vs. en lille vej taet ved en skole - same same.. Pointen er netop i begge tilfaelde at der er mennesker, der kommer i fare.

Saa jeg er selvfoelgelig enig i hvad du siger. Jeg synes ogsaa, at det er taabeligt at slaa ned paa som UEFA nu ser ud til at goere. Naar du rammer et karantaenegivende gult kort, saa faar du karantaene - i naeste kamp. Saa er jeg sgu ligeglad med hvordan du har faaet hvilken som helst af de advarsler.

UEFA åbner sag mod Carvajal 3 uger 2 dage siden #12

R7CR7GB11 skrev:
Naar du rammer et karantaenegivende gult kort, saa faar du karantaene - i naeste kamp. Saa er jeg sgu ligeglad med hvordan du har faaet hvilken som helst af de advarsler.

Og lige på dette punkt er jeg uenig med jer begge.

Jeg synes det er helt fint, at UEFA går ind og vurdere de helt ekstreme situationer, som man vidst roligt kan sige, at både Carvajals og Xabi Alonsos tidsudtrækning var. Det bringer den turnering de nu engang står for i forlegenhed, og det vælger de at straffe, da det ikke på nogen måder hører hjemme i fodbold.

Man kan så vælge, at være fuldstændig ligeglad med hvordan spillerne trækker disse advarsler, men heldigvis er det ikke alle der er det. Jeg tror ikke vi når meget længere i denne debat.
Mágico
Sidste redigering: 3 uger 2 dage siden af Sahinovic.
Leveret af Kunena Forum
.:.

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.