UEFA åbner sag mod Carvajal

4 år 8 måneder siden #13 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne UEFA åbner sag mod Carvajal
Fastholder man de nuværende regler og samtidig straffer folk ekstra for at trække tiden, sparke bolden væk og hvad man ellers kan finde på af sjove ting i 5. runde, så er det ret sandsynligt, at disse små aktioner bliver erstattet med, at man saver en spiller midtover i stedet.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 8 måneder siden #14 af FanOfMagicalTeams

Brylle skrev: Fastholder man de nuværende regler og samtidig straffer folk ekstra for at trække tiden, sparke bolden væk og hvad man ellers kan finde på af sjove ting i 5. runde, så er det ret sandsynligt, at disse små aktioner bliver erstattet med, at man saver en spiller midtover i stedet.

Så må folk jo tage sig sammen og score en basse, så de kan få gult for, at hive trøjen af 8-)
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle

4 år 8 måneder siden #15 af Dios
Besvaret af Dios på emne UEFA åbner sag mod Carvajal
Og det er jo her samfundet fuldstændig sejler. Man hiver hurtigt offerkortet, og giver samfundet og reglerne skylden. Man får et gult kort, fordi man har brudt reglerne, og man derved vil gavne spillerne, omstændighederne, dommeren etc. Hvorfor skal reglerne altid bøjgrades? Jeg er helt med på, at man helst vil undgå at blive straffet, eller i Carvajal's tilfælde, så vil man "planlægge" sig ud af en ellers uretfærdig opførsel af Carvajal ift. at han har fået for mange gule kort.
Det kan og skal samfundet, regelsættet etc. aldrig nogensinde klandres for! Nu må folk simpelthen stoppe med al det klynk!

Når man vil "planlægge" et gult kort, så kan man jo tage bolden med hånden, skyde bolden væk, brokke sig til dommeren, hive en spiller i trøjen og der er mange flere muligheder. Alt det uden at skade eller begå et grimt frispark, for det skal jo give rødt kort til en vis grad.

Samfundet sejler, fordi der sidder det ene offer efter det andet, og bebrejder alle andre end dem selv. Carvajal og Real Madrid er ikke offeret, men skurken, som prøver at slippe væk fra en straf, som de selv er skyld i. Shit happens, og nu prøver man at dække over hvor elendig og fat svag Carvajal egentlig er, så selvfølgelig skal han have 2 karantæne dage.

Jeg håber det stikmodsatte, men kom nu lidt. Tá noget ansvar i jeres liv i stedet for at give naboen skylden :D

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Sahinovic, Kimbo

4 år 8 måneder siden #16 af R7CR7GB11

Dios skrev: Og det er jo her samfundet fuldstændig sejler. Man hiver hurtigt offerkortet, og giver samfundet og reglerne skylden. Man får et gult kort, fordi man har brudt reglerne, og man derved vil gavne spillerne, omstændighederne, dommeren etc. Hvorfor skal reglerne altid bøjgrades? Jeg er helt med på, at man helst vil undgå at blive straffet, eller i Carvajal's tilfælde, så vil man "planlægge" sig ud af en ellers uretfærdig opførsel af Carvajal ift. at han har fået for mange gule kort.
Det kan og skal samfundet, regelsættet etc. aldrig nogensinde klandres for! Nu må folk simpelthen stoppe med al det klynk!

Når man vil "planlægge" et gult kort, så kan man jo tage bolden med hånden, skyde bolden væk, brokke sig til dommeren, hive en spiller i trøjen og der er mange flere muligheder. Alt det uden at skade eller begå et grimt frispark, for det skal jo give rødt kort til en vis grad.

Samfundet sejler, fordi der sidder det ene offer efter det andet, og bebrejder alle andre end dem selv. Carvajal og Real Madrid er ikke offeret, men skurken, som prøver at slippe væk fra en straf, som de selv er skyld i. Shit happens, og nu prøver man at dække over hvor elendig og fat svag Carvajal egentlig er, så selvfølgelig skal han have 2 karantæne dage.

Jeg håber det stikmodsatte, men kom nu lidt. Tá noget ansvar i jeres liv i stedet for at give naboen skylden :D

Det har intet med det at goere Dios, saa lad nu vaere at fremstaa saa bedrevidende og hellig :-)

Vi ser forskelligt paa sagen. Det betyder ikke at nogen som helst paatager sig en offerrolle eller har ondt af sig selv.
Snotdumt af Carvajal at goere det saa aabentlyst - fuldstaendig enig. For mig goer det bare ingen forskel. Du snakker som om han undgaar straf, hvis denne sag bliver lukket. Han modtager noejagtigt den straf, som regelsaettet kraever - én dag i skyggen efter for mange gule kort. JEG synes PERSONLIGT ikke at, der er noget i vejen med at boeje reglerne til sin egen fordel og derved tage den karantaene i en mindre vigtig kamp.
Du er oejensynligt af noejagtig samme holdning, saa laenge det ikke foregaar ved tidsudtraek..
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle, AmorMadrid

4 år 8 måneder siden #17 af Vanbasten181

Dios skrev: Og det er jo her samfundet fuldstændig sejler. Man hiver hurtigt offerkortet, og giver samfundet og reglerne skylden. Man får et gult kort, fordi man har brudt reglerne, og man derved vil gavne spillerne, omstændighederne, dommeren etc. Hvorfor skal reglerne altid bøjgrades? Jeg er helt med på, at man helst vil undgå at blive straffet, eller i Carvajal's tilfælde, så vil man "planlægge" sig ud af en ellers uretfærdig opførsel af Carvajal ift. at han har fået for mange gule kort.

Jeg forstår ikke helt hvad det er for en diskussion du/I så gerne vil åbne. Kan være jeg har misset noget, men der er vel ingen der ikke synes det er fuldstændig tåbeligt af Carvajal?
At vi så er nogen der helt stille og roligt mener at det er mærkeligt at ét planlagt gult kort er langt værre end et andet planlagt gult kort, er en generel betragtning og har ikke noget med Carvajal's karantæne at gøre. Jeg har i hvert fald nøjagtig samme holdning til dette emne uanset om det er Carvajal eller Pique det handler om.

4 år 8 måneder siden #18 af Siempre fiel

Vanbasten181 skrev:

Jeg forstår ikke helt hvad det er for en diskussion du/I så gerne vil åbne. Kan være jeg har misset noget, men der er vel ingen der ikke synes det er fuldstændig tåbeligt af Carvajal?
At vi så er nogen der helt stille og roligt mener at det er mærkeligt at ét planlagt gult kort er langt værre end et andet planlagt gult kort, er en generel betragtning og har ikke noget med Carvajal's karantæne at gøre. Jeg har i hvert fald nøjagtig samme holdning til dette emne uanset om det er Carvajal eller Pique det handler om.

Jo i Dios' og Sahinovic' øjne er der åbenbart GIGANTISK forskel på et overlagt, planlagt gult for at "omgås" reglerne når det er taget ved at trække tiden kontra et overlagt, planlagt gult for at "omgås" reglerne der er taget på en hvilken som helst anden måde :-D Det er syret, men sandt. Ovenikøbet er vi nået dertil at hvis man er af den holdning at det er langt ude at de to situationer ska straffes forskelligt, så er man åbenbart sådan en person der giver samfundet skylden og ik vil ta ansvar :-D altså er der andre der tænker at vi nu er nået dertil hvor nogle antager nogle fuldstændigt hysteriske holdninger blot for at starte en diskussion - og i så fald kudos, det lykkedes - for ingen ka da i ramme alvor mene som I to gør. Men nej, lad os bare lade den ligge her. Reglerne er nu engang skruet sådan sammen at alle hold og alle spillere helt naturligt vil spekulere i at nappe en karantæne når det passer holdet bedst - og nogle er så lidt smartere end andre når det kommer til udførelsen. Én ting er at Carvajal ik selv er kvik nok til at gøre det smartere, men imo ligger der oz et ansvar hos Zidane - man taler naturligvis om situationen i pausen, taler om hvornår han ca ska ta den og hvordan det ska gøres - det er jo ik fordi man i klubben ik kender til problematikken
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle, Jonas, AmorMadrid, Nord

4 år 8 måneder siden #19 af Kratmus
Besvaret af Kratmus på emne UEFA åbner sag mod Carvajal
Regler er vel til for at blive brudt(og håndhævet) - ellers var der jo ikke nogen mening med dem ;)
Jeg synes nu, at dem der har valgt at åbne sagen har fejlet(og ikke reglerne), for vi ved allesammen godt, at næste gang laver han en svinestreg. Det har trods alt større indflydelse på kampens forløb end at trække tiden som her, netop fordi det kan resultere i en skade eller en hårdere spillet kamp.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

4 år 8 måneder siden #20 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne UEFA åbner sag mod Carvajal

Kratmus skrev: Regler er vel til for at blive brudt(og håndhævet) - ellers var der jo ikke nogen mening med dem ;)
Jeg synes nu, at dem der har valgt at åbne sagen har fejlet(og ikke reglerne), for vi ved allesammen godt, at næste gang laver han en svinestreg. Det har trods alt større indflydelse på kampens forløb end at trække tiden som her, netop fordi det kan resultere i en skade eller en hårdere spillet kamp.

?

Han behøver jo ikke lave en svinestreg?

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

4 år 8 måneder siden #21 af Kratmus
Besvaret af Kratmus på emne UEFA åbner sag mod Carvajal

Zyconith skrev:

Kratmus skrev: Regler er vel til for at blive brudt(og håndhævet) - ellers var der jo ikke nogen mening med dem ;)

?

I min optik er det per definition en svinestreg at begå et frispark med vilje, som er så groft, at han får gult kort.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

4 år 8 måneder siden #22 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne UEFA åbner sag mod Carvajal

Kratmus skrev:

Zyconith skrev:

?

I min optik er det per definition en svinestreg at begå et frispark med vilje, som er så groft, at han får gult kort.

Så fordi de har åbnet sagen mod ham vil han ubetinget lave en svinestreg næste gang? Er det bare mig eller er du langt væk? Han kunne også score et mål og tage trøjen af? Diskutere med dommeren? Give fingeren til modstanderen? Altså, det er da ikke givet at han næste gang laver en svinestreg?

Carvajal udviser jo intelligens på niveau med torskerogn på dåse når han trækker det gule kort på den måde. Sådan en omgang stupiditet skal selvfølgelig straffes med to-tre dage i skammekrogen. Han pisser jo fodboldens reglement lige ned i ansigtet foran en betjent på føtex's parkeringsplads.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

4 år 8 måneder siden #23 af R7CR7GB11

Zyconith skrev: Diskutere med dommeren? Give fingeren til modstanderen?

Hvilket naturligvis er langt bedre for fodboldens omdoemme.

"Er du langt vaek?"
"Tag noget ansvar i jeres liv"
Osv. osv.

Der begynder at tegne sig et moenster i denne debat. Paa den ene side er der os, der ikke kan se problemet i det - men forstaar at nogle goer. Paa den anden side er der dem, der mener, at alle der ikke synes det er et problem er idioter og paatager sig en offerrolle..............................
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle

4 år 8 måneder siden #24 af Sam
Besvaret af Sam på emne UEFA åbner sag mod Carvajal
Hvis vi antager at denne type forseelser som Carvejal pt. Bliver undersøgt for, og som der er nogle der mener kan resultere i at han næste gang "flæsker" en i stedet for at gøre det mere åbenlyst (og det gælder faktisk også dem der mener han kan trække et gult på anden vis) burde man så ikke straffe alle der trækker et gult hvis det kunne tyde på det kunne give en fordel for holdet i fremtidige kampe?

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.