Truppen mod Villarreal, LaLiga, 19. spillerunde
- madrid2000
-
- Offline
- Platin bruger
-
Steen skrev: Jeg er godt nok glad for at jeg var indstillet på sådan en lorte sæson, for ellers havde det sgu været en hård omgang. Problemet er bare, at dette ikke kan løses. Vi har brug for en helt ny trio oppe foran, og Kroos eller Modric skal erstattes. De tilbyder præcis det samme, og ingen af dem bidrager nok på den sidste tredjedel af banen. Men sådan som markedet er lige nu, så ville det kræve €500-600 millioner. Som jeg skrev efter De Gea fadæsen, så har Perez mistet sin forstand. Han har været en joke på transfermarkedet lige siden. Ronaldo er snart 33, Bale er konstant skadet og spiller forfærdeligt og Benzema er uduelig. Alligevel solgte man den eneste angriber man havde, og nægtede at købe verdens største talent i Mbappe.
Du havde simpelthen forudset alt dette? Hvilket orakel. Du må da godt nok have tjent en skilling på odds og kan du ikke også fortælle de næste lottotal?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Steen skrev: Jeg er godt nok glad for at jeg var indstillet på sådan en lorte sæson, for ellers havde det sgu været en hård omgang. Problemet er bare, at dette ikke kan løses. Vi har brug for en helt ny trio oppe foran, og Kroos eller Modric skal erstattes. De tilbyder præcis det samme, og ingen af dem bidrager nok på den sidste tredjedel af banen. Men sådan som markedet er lige nu, så ville det kræve €500-600 millioner. Som jeg skrev efter De Gea fadæsen, så har Perez mistet sin forstand. Han har været en joke på transfermarkedet lige siden. Ronaldo er snart 33, Bale er konstant skadet og spiller forfærdeligt og Benzema er uduelig. Alligevel solgte man den eneste angriber man havde, og nægtede at købe verdens største talent i Mbappe.
Præcis. Der er ikkke blevet hentet rigtig kvalitet siden 2014(!!!). Det er 3 1/2 år siden man sidst købte en spiller som decideret var tiltænkt en plads blandt de første 11. Fair nok at man ikke var interesseret i at betale for Mbappé, men hvis man ikke er indstillet på at betale samme summer som resten af verden (og som ens direkte rival) så sker der ikke noget (og ja priserne er sindsyge, men sådan er markedet).
De Gea skulle være købt før alt det latterlige med en faxmaskine. Køb spillerne så de er klar til 1. juli og lad være med at lege gnier og forsøge at spare lidt for så i sidste ende ikke få spilleren eller ende op med et dårligere alternativ i slutningen af august.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Kiwes skrev: Amen for gud skyld så prøv da noget nyt din klovn Zidane. Han taler virkelig sandt når han siger, at han ikke har tænkt sig at ændre noget. Jeg kan simpelthen ikke forstille mig, at han fortsætter som træner i klubben efter sommeren.
Var jeg træner ville jeg prøve; Navas, Carvajal, Varane, Nacho, Marcelo - Kovacic, Casemiro, Modric, Lucas - Bale, Ronaldo.
Jeg er helt enig med dit forslag til opstilling. Kroos og Isco er en dødelig kombination der sænker tempoet i spillet til det søvndyssende. Det er tydeligt for mig at det possessionbaserede spil som ZZ forsøger at spille ikke passer vores angrebsspillere. Jeg begriber ikke hvorfor han ikke ændrer det. Køb Ozil og Sanchez nu og skift taktik.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Holdet gjorde jo nok til at vinde, og spillede faktisk en fin første halvleg. Man kan i hvert fald ikke kritisere attituden eller arbejdsiveren i dag; de stod højt, tæt, pressede og forsøgte, men den ville bare ikke ind.
Derudover var jeg også enig i Zidanes dispositioner - kunne ikke se en anden startopstilling og var enig med udskiftningerne, så jeg ved ikke helt hvad der er at kritisere efter i dag. Det er bare noget møg.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
madrid2000 skrev:
Steen skrev: Jeg er godt nok glad for at jeg var indstillet på sådan en lorte sæson, for ellers havde det sgu været en hård omgang. Problemet er bare, at dette ikke kan løses. Vi har brug for en helt ny trio oppe foran, og Kroos eller Modric skal erstattes. De tilbyder præcis det samme, og ingen af dem bidrager nok på den sidste tredjedel af banen. Men sådan som markedet er lige nu, så ville det kræve €500-600 millioner. Som jeg skrev efter De Gea fadæsen, så har Perez mistet sin forstand. Han har været en joke på transfermarkedet lige siden. Ronaldo er snart 33, Bale er konstant skadet og spiller forfærdeligt og Benzema er uduelig. Alligevel solgte man den eneste angriber man havde, og nægtede at købe verdens største talent i Mbappe.
Du havde simpelthen forudset alt dette? Hvilket orakel. Du må da godt nok have tjent en skilling på odds og kan du ikke også fortælle de næste lottotal?
Jeg forventede da ikke det ville gå så dårligt, men det var tydeligt at vi ville få store problemer. Det var vi mange der skrev efter et par kampe. Vi var også mange der skrev vi ville få problemer med at score mål INDEN sæsonen gik i gang. Og det vidste næsten alle madridistas vel, medmindre man ikke har fulgt Ronaldo, Bale eller Benzema de sidste par år.
Edit: Men jeg kan fortælle dig noget andet. Bale scorer ikke 20 mål, som du i dit signatur har skrevet at du regner med.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jaken skrev: Stolpe ud. I helt uhørt grad.
Holdet gjorde jo nok til at vinde, og spillede faktisk en fin første halvleg. Man kan i hvert fald ikke kritisere attituden eller arbejdsiveren i dag; de stod højt, tæt, pressede og forsøgte, men den ville bare ikke ind.
Derudover var jeg også enig i Zidanes dispositioner - kunne ikke se en anden startopstilling og var enig med udskiftningerne, så jeg ved ikke helt hvad der er at kritisere efter i dag. Det er bare noget møg.
ZZ har heller ikke så mange svære valg fordi han har solgt alle kvalificerede spillere på bænken! Vil dog alligevel mene at Kroos var 100p overflødig idag og kunne meget vel være erstattet af Vasquez der havde gjordt det godt de foregående kampe. Derudover havde jeg selv gerne set Isco ud til fordel for Kovacic.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- YunisTaker
-
- Offline
- Ekspert bruger
-
Er enig med Zidane, i at der ikke behøves at blive handlet ind i Januar. Tilgengæld skal der skiftes ud på nogle positioner til sommer. Det vil dog skabe flere problemer end gavn, at købe ind til start elleveren nu.
Real Madrid since 2002
Raul & Zidane.
Pepe, Marcelo & Benzema.
CAAAAASEEEEEEEMIIIIIIIIIIIROOOOOOOOO!!!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jonas skrev: ZZ har heller ikke så mange svære valg fordi han har solgt alle kvalificerede spillere på bænken! Vil dog alligevel mene at Kroos var 100p overflødig idag og kunne meget vel være erstattet af Vasquez der havde gjordt det godt de foregående kampe. Derudover havde jeg selv gerne set Isco ud til fordel for Kovacic.
Men det er nu engang realiteten, at James og Morata ikke er der længere, så det nytter ikke at træde videre i det.
Ja, man kunne da godt mene at Lucas og Kovacic var/er værd at prøve fra start, men jeg har nu svært ved at se det gøre nogen nævneværdi forskel (Ikke at det ikke kunne) ift. hvem der startede og hvordan det forløb (i dag i hvert fald). Isco synes jeg egentlig var fin i dag, og Kroos blev noget bedre efter indskiftningerne, nok da der ikke var så mange kokke længere til at fordærve maden.
Det vigtigste for mig at se, som situationen er nu, er at spillerne tror på det, kæmper for det og kommer frem til chancer. Det gjorde de i dag (primært i 1. halvleg), og så vil jeg ikke hænge nogen ud for at det endte som det gjorde.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jaken skrev:
Jonas skrev: ZZ har heller ikke så mange svære valg fordi han har solgt alle kvalificerede spillere på bænken! Vil dog alligevel mene at Kroos var 100p overflødig idag og kunne meget vel være erstattet af Vasquez der havde gjordt det godt de foregående kampe. Derudover havde jeg selv gerne set Isco ud til fordel for Kovacic.
Men det er nu engang realiteten, at James og Morata ikke er der længere, så det nytter ikke at træde videre i det.
Ja, man kunne da godt mene at Lucas og Kovacic var/er værd at prøve fra start, men jeg har nu svært ved at se det gøre nogen nævneværdi forskel (Ikke at det ikke kunne) ift. hvem der startede og hvordan det forløb (i dag i hvert fald). Isco synes jeg egentlig var fin i dag, og Kroos blev noget bedre efter indskiftningerne, nok da der ikke var så mange kokke længere til at fordærve maden.
Det vigtigste for mig at se, som situationen er nu, er at spillerne tror på det, kæmper for det og kommer frem til chancer. Det gjorde de i dag (primært i 1. halvleg), og så vil jeg ikke hænge nogen ud for at det endte som det gjorde.
Det nytter ifht at vurdere om ZZ skal ud af døren, da han har fået den trup han ville have. Den kommentar var ment som en kritik af ZZ, ikke whine over hvem der ikke er her mere. Jeg synes det er vildt at vi i nuværende situation ikke engang har en debat omkring hvorvidt nogle spillere på bænken burde spille. Bænken er SÅ dårlig at uanset hvor ringe spillet og resultaterne er så kan vi reelt ikke ændre noget. Det må ZZ stå til ansvar for.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg mener ikke vi mangler 2 straffe, så den vil jeg ikke engang skyde videre på dommeren. Vi mangler til gengæld nogle skarpere spillere oppe foran! Det er jo uhørt og se Ronaldo afslutter så dårligt.
Kroos var nok den sidste spiller jeg troede havde et så fatalt bundniveau, men det findes, og det er desværre det eneste vi ser fra ham pt.. Så gerne en udskiftning med Kovacic omgående.
Zidane mener jeg løste det meget godt ift. de seneste par uger. Han fik holdet til at spille, og genfandt de gamle taktikker med centralt spil, hvor det "kun" er vores backs som for alvor søger bredden.
Vi mangler fantasi oppe foran, men sådan er det med 2 fantasiløse oppe foran. Det ved man jo. Det eneste kritikpunkt er, at han ofrede Isco til fordel for Asensio. Kroos spillede aldeles elendigt, men vores eneste offensive nerve var Isco, så hvorfor tager man ham ud? Spil dog Isco lidt længere tilbage med Asensio fremme. Jeg bliver lidt sindssyg af og se Modric og Kroos altid står på linje i det opbyggende spil. Her savner jeg simpelthen én af dem bryder den linje, og finder et hul imellem kæderne, så de ikke bare sideforskyder til hinanden.
Alt i alt, så var det faktisk en godkendt kamp på det spillemæssige plan. Resultatsmæssigt var det endnu en kæmpe fiasko.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- ChrillRM14
-
- Offline
- Platin bruger
-
Dios skrev: Havde vi haft nogle bedre afsluttere i truppen, så synes jeg faktisk ikke man kunne se vores hold er i dyb krise. Vi spiller den egentlig fornuftigt rundt, og hvad jeg bedst kunne lide, så var der igen et fælles pres på modstanderens boldholder og spillere omkring. Vi spillede igennem kæderne, og ikke med brede midtbanespillere som tvang os til at spille med banens bredde. Isco udnyttede det til fulde, og spillede en rigtig god kamp, selvom der hele tiden lige manglede det sidste. Det kan dog skyldes, at Ronaldo og Bale stod som de svageste i billedet idag. Bale bringer noget anderledes og nyt, men i kampe som idag, så er det bare ikke nok.
Jeg mener ikke vi mangler 2 straffe, så den vil jeg ikke engang skyde videre på dommeren. Vi mangler til gengæld nogle skarpere spillere oppe foran! Det er jo uhørt og se Ronaldo afslutter så dårligt.
Alt i alt, så var det faktisk en godkendt kamp på det spillemæssige plan. Resultatsmæssigt var det endnu en kæmpe fiasko.
Enig i sidste sætning. Alle spillere ser egentlig ud til at ville det, og der er fint sammenspil mellem kæderne.
Jeg er lidt uenig i, at offensiven stod klart svagest. Isoleret set kommer man jo frem til rigeligt med chancer, men som en anden bruger også skriver, så er det bare stolpe ud - i Ronaldos tilfælde bogstavelig talt. Det er det efterhånden bare hver gang, hvilket jo så gør det til en faretruende tendens... Bale viste sidste uge, at han kommer med nyt og bringer lidt det samme i dag. Det kan vi bruge. Ronaldo er håbløst ineffektiv, men er det bare mig, der tænker, at han havde scoret på dem allesammen i CHL :D
Hvad jeg er mest lamslået over er, hvordan man kollektivt altid ender med at gå ned flaget. Alt for ofte udvises der kun gejst i 45 minutter, hvorefter troen på det falder til et absurd lavt niveau. Defensiven lukker også utrolig mange irriterende dumme mål ind til aller-sidst. I dag og mod Celta står man reelt set med 4 point, inden man sent indkasserer mål og ender med 1. Jeg er med på, at man satser alt, men igen igen så virker det så hovedløst ukontrolleret den måde, man spiller bold på. Det skete jo ikke sidste sæson, selv når man satte alt ind på at jagte resultatet...
Efterhånden er jeg noget til det punkt, hvor jeg ikke tror, at enkelte spillere kan gøre forskellen alene. Ej heller enkelte transfers alene. Enten ny træner, et nyt system, en ny rotationspolitik, nyt fokus på udholdenhed og kondition, og så skal der fældes nogle hoveder over de næste transfervinduer.
Med Zidane ved roret er det begyndt at være et sandsynligt scenarie, at vi vinder CHL 4-0 over City i finalen og ender uden for top 6 i ligaen :P
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Frem over stepperne kan vi ikke komme i angrebet, når de to angribere er pakket helt ned. Vi står for tæt på Villarreal's felt, så hverken Ronaldo eller Bale kan løbe i dybden. En af de eneste chancer vi fik i dybden blev skabt af Modric, og Carvajal gjorde muligheden lidt bedre.
Kroos skal bruges til at spille ud af presspil, og derfra skal en anden tage over. Den anden burde være Isco, men sidst vi havde en person, som gjorde det konsekvent, var da Özil spillede i klubben. Isco sparker tusinde gange bedre på mål end Özil, men Özil holdte en bedre fart i vores angreb.
Jeg er egentlig enig med Lorenzo Sanz, i at vi skal holde fast i - og opmuntre - vores nuværende spillere, men Zidane skal simpelthen få skabt et bedre koncept i angrebet. Han skal påtage sig samme trænerrolle, som Guardiola har taget på sig fra tiden i Bayern og siden i Manchester. Der mangler klar struktur på rollerne og konceptet i klubben. Vores go-to plan skal selvfølgelig ikke være Kroos til Isco til en back, som slår et indlæg ind mod 8 Villarreal-spillere + Cristiano og Bale. Det er jo fuldstændig hovedløs gerning.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
