AS: Cristiano Ronaldo vil tilbage til Manchester United

6 år 2 måneder siden #1 af Administrationen

Med de dårlige resultater kommer også de vilde rygter. Sådan har det altid været i Real Madrid.

Således melder spanske AS i dag, at Cristiano Ronaldo har besluttet sig endegyldigt for at forlade Real Madrid til sommer og top-prioriteten er at vende tilbage til Manchester United, som er bekendt med hans ønske. Det samme er flere af portugiserens holdkammerater i Real Madrid, som han har fortalt det til.

Og det skal være den påståede ballade omkring den manglende nye kontrakt, som er udslagsgivende for Cristiano Ronaldo. Portugiseren og hans bagland skal føle sig ført bag lyset af Florentino Pérez, som angiveligt lovede ham en ny kontrakt efter CL-triumfen sidste sommer, men den er som bekendt ikke kommet endnu. Cristiano Ronaldos nuværende kontrakt giver ham 21 millioner € netto om året, mens Lionel Messi til sammenligning får 50 millioner € + diverse bonusser og Neymar får 36 millioner € i Paris SG.

Samtidig skal der også være en vis harme over at se, hvordan Real Madrid i sommer forsøgte at hente Kylian Mbappé og denne sommer vil forsøge sig med Neymar.

Sidst, men ikke mindst, har Cristiano Ronaldo et dårligt forhold til Florentino Pérez, som han altid har haft svært ved at forhandle nye kontrakter med, hvilket ifølge portugiseren skyldes, at han teknisk set blev hentet af Ramón Calderón.

Alt sammen ifølge spanske AS………

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 2 måneder siden #2 af Raul7-2880
INGEN europæisk topklub er villig til at give en vanvittig høj løn til en snart 33 årige gammel herre, som har mistet 90 % af sin hurtighed.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 2 måneder siden #3 af El Siete

Raul7-2880 skrev: INGEN europæisk topklub er villig til at give en vanvittig høj løn til en snart 33 årige gammel herre, som har mistet 90 % af sin hurtighed.


Selvfølgelig er der da det, Ronaldo er et af de absolut største sportsnavne og brands i verden, at få ham i folden er da en kæmpe gevinst for en ambitiøs klub som f.eks PSG. Selvom han spillemæssigt ikke er hvor han har været har han stadig nogle år tilbage på topniveau.

PS. Hold da op, tjener Messi virkelig 50M+ årligt. Vildt.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Sidste redigering: 6 år 2 måneder siden ved El Siete.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 2 måneder siden #4 af Sahinovic
El Siete skrev:

PS. Hold da op, tjener Messi virkelig 50M+ årligt. Vildt.


Jeg mener det er lidt over €100 millioner per sæson.

Jeg læste via nogle leaks inde på Facebook, at Messis løn udgør 40% af den samlede lønudgift hos FC Barcelona - og at han næsten tjener ligeså meget om ugen som Manchester Citys startellever. Fuldstændigt surrealistisk og komplet ude af proportioner hvis man spørger mig.




Florentino Pérez
Sidste redigering: 6 år 2 måneder siden ved Sahinovic.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 2 måneder siden #5 af Real Madrid
Ser ham hverken under Mourinho igen eller i en 4-2-3-1 igen. Især ikke nu, hvor Sanchez står til at skifte til klubben og få nummer 7. Nummer 7 er blevet synonym med Ronaldo – også fra hans tid i United – jeg tvivler på, at han på dette tidspunkt i karrieren vil sige ja til andre numre. Hvis man skal være lidt kynisk, så er der vel hverken plads til ham i United eller PSG, som tingene ser ud nu?

Det klogeste for ham selv ville være at blive i Real Madrid, eller måske stoppe karrieren efter VM?
– 4 ligamål tyder på en mand, som alvorligt bør overveje om legen er ved at være slut, før det bliver grimt..

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Følgende bruger(e) sagde tak: Raul7-2880

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 2 måneder siden #6 af ChrillRM14

Real Madrid skrev: Ser ham hverken under Mourinho igen eller i en 4-2-3-1 igen. Især ikke nu, hvor Sanchez står til at skifte til klubben og få nummer 7. Nummer 7 er blevet synonym med Ronaldo – også fra hans tid i United – jeg tvivler på, at han på dette tidspunkt i karrieren vil sige ja til andre numre. Hvis man skal være lidt kynisk, så er der vel hverken plads til ham i United eller PSG, som tingene ser ud nu?

Det klogeste for ham selv ville være at blive i Real Madrid, eller måske stoppe karrieren efter VM?
– 4 ligamål tyder på en mand, som alvorligt bør overveje om legen er ved at være slut, før det bliver grimt..


Nu tror ikke rigtig, at de der famøse 4 ligamål er et helt reelt udtryk for hans niveau som 33-årig... Men han er blevet væsentlig mere afhængig af, at resten af holdet spiller godt, og det er med til at trække hans statistikker ned. Jeg er sikker på, at han sagtens kunne score en hel del kasser i PSG eller United, skulle det blive en realitet.

Men helt ærligt... hvorfor skulle han nu også skifte? United er sgu også lidt uforudsigelige ligesom Real Madrid. Det er umuligt at sig, om United får den der Mourinhos 3.sæson-syndrom at mærke, og så falder det hele sammen, og så bliver det da for alvor en farce, hvis Ronaldo får en hovedrolle i det...

Han bør slutte sin karriere i Real, men om det er til sommer eller om 4-5 år er lidt svært at spå om.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 2 måneder siden #7 af Jonas

Real Madrid skrev: Ser ham hverken under Mourinho igen eller i en 4-2-3-1 igen. Især ikke nu, hvor Sanchez står til at skifte til klubben og få nummer 7. Nummer 7 er blevet synonym med Ronaldo – også fra hans tid i United – jeg tvivler på, at han på dette tidspunkt i karrieren vil sige ja til andre numre. Hvis man skal være lidt kynisk, så er der vel hverken plads til ham i United eller PSG, som tingene ser ud nu?

Det klogeste for ham selv ville være at blive i Real Madrid, eller måske stoppe karrieren efter VM?
– 4 ligamål tyder på en mand, som alvorligt bør overveje om legen er ved at være slut, før det bliver grimt..


Før vi dømmer CR færdig skal vi have afklaret årsagen til at han har været dårlig i ligaen, og vi skal have bestemt om årsagen er aldersrelateret. Hvis ikke det er aldersrelateret så er han ikke nødvendigvis færdig.
Der er mange indikationer på at det ikke er aldersrelateret. For eksempel har han spillet godt i CL i denne sæson.Han spillede også godt i de to supercups som jeg husker det. Han spillede også godt i foråret.
Alternativt kan det være mentalt. Det er meget muligt. Han har sin skattesag og han er rendt ind i noget nær sin første reelle scoringskrise. Han startede sæsonen langt bagud i mål ifht resten pga hans karantæne. Dette kan være en årsag.
Han scorer lystigt i CL. Er det fordi han mentalt ikke er blokeret her? Eller er det fordi holdet spiller anderledes/bedre?
Ingen andre offensive spillere kan få det til at fungere i ligaen hvilket tyder på at problemet ligger hos holdet og spillet der praktiseres mere end hos angriberne. Det er usandsynligt at alle offensive spillere kollektivt skulle være elendige på samme tid.

Min konklusion er at situationen omkring CR er kompleks og der er en masse åbne spørgsmål omkring hans dårlige form i ligaen. Vi skal til bunds i de spørgsmål før vi begynder at erklære ham færdig.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith, Cristiano Ronaldo, ChrillRM14, AmorMadrid, Vanbasten181

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 2 måneder siden #8 af raul7=kongen

Real Madrid skrev: Ser ham hverken under Mourinho igen eller i en 4-2-3-1 igen. Især ikke nu, hvor Sanchez står til at skifte til klubben og få nummer 7. Nummer 7 er blevet synonym med Ronaldo – også fra hans tid i United – jeg tvivler på, at han på dette tidspunkt i karrieren vil sige ja til andre numre. Hvis man skal være lidt kynisk, så er der vel hverken plads til ham i United eller PSG, som tingene ser ud nu?

Det klogeste for ham selv ville være at blive i Real Madrid, eller måske stoppe karrieren efter VM?
– 4 ligamål tyder på en mand, som alvorligt bør overveje om legen er ved at være slut, før det bliver grimt..


Der er vel flere ting i det. Han er trods alt stadig topscorer i CL, har misset 5 kampe i ligaen pga. karantæne - hvorfor snittet ikke er helt så ringe som mange gør det til. Hans afslutninger i ligaen har manglet det 'held' en angriber også har brug for. Man har kun haft 2 straffespark(det er lavere end normalt og trækker derfor også ned). Holdet har ikke skabt det samme og Cristiano er placeret anderledes, i stedet for at være bag en angriber og søge rummene har man rykket ham frem, hvilket ikke har været en succes.

Alt i alt ser vi selvfølgelig en Cristiano som er i en La Liga-krise, men at dømme ham færdig virker ekstremt hårdt. I sæsonen har han overordnet set scoret 15 mål i 23 kampe for Real Madrid og i liga og CL er det blevet til 13 mål på 1780 minutter. Det er et snit på et mål pr. 136 minutter. Det er selvfølgelig ikke Cristiano-standarder, men trods alt over middel for langt de fleste angribere.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 2 måneder siden #9 af PMO
Interessant at se Ronaldo tilbage i Man United, dog synes jeg ikke PL er stedet for ham længere.
For alle parter vil sommeren 2018 dog være et godt tidspunkt at skilles.
Real Madrid har brug for at lave en mindre udrensning og Ronaldo fortjener ikke at slutte sin karriere med nedtur.

PS. Er rimelig sikker på at nr. 7 i Man Utd stadig associeres med Beckham.
Sidste redigering: 6 år 2 måneder siden ved PMO.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 2 måneder siden #10 af El Siete

Sahinovic skrev: El Siete skrev:

PS. Hold da op, tjener Messi virkelig 50M+ årligt. Vildt.


Jeg mener det er lidt over €100 millioner per sæson.

Jeg læste via nogle leaks inde på Facebook, at Messis løn udgør 40% af den samlede lønudgift hos FC Barcelona - og at han næsten tjener ligeså meget om ugen som Manchester Citys startellever. Fuldstændigt surrealistisk og komplet ude af proportioner hvis man spørger mig.




Ja, hold da op, det er lidt ude af proportioner. Manden har båret klubben i mange år, men alligevel.
Jeg læste/hørte også et sted at 60-70% af Barcelonas samlede udgifter går til lønninger i klubben.

Men i det mindste er Carlos Tevez ikke verdens bedst betalte fodboldspiller længere :D

Jeg kan egentlig godt forstå Ronaldo's standpunkt for manden har opnået en del de sidste par år og vundet sin 5. Ballon d'Or, lige så mange som Messi, så selvfølgelig vil han gerne tættere på ham lønmæssigt. Messi har så taget et kvantespring i sin løn og det kan og skal RM selvfølgelig ikke matche for det går kun een vej i karrieren.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 2 måneder siden #11 af DarioGomez
Tja ... mange små børn i huset ... får han mon den ro, han har behov for ift. at præstere?

Derudover gad jeg godt være en flue på væggen ift. de snakke, der angiveligt foregår med klubben pt.
For hvis ikke CR + bagland selv kan se, at timingen ift. en forlængelse er HELT, HELT skæv pt, så er der også noget galt.

Det kan ikke nytte noget, at man gør en 33-årig mand til en af verdens bedste betalte spillere midt i en historisk stor krise, som han uanset velmenede forklaringer herinde fra har en stor del af æren for. Det vil være rent selvmord.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, BBB

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 2 måneder siden #12 af Jonas

DarioGomez skrev: Tja ... mange små børn i huset ... får han mon den ro, han har behov for ift. at præstere?

Derudover gad jeg godt være en flue på væggen ift. de snakke, der angiveligt foregår med klubben pt.
For hvis ikke CR + bagland selv kan se, at timingen ift. en forlængelse er HELT, HELT skæv pt, så er der også noget galt.

Det kan ikke nytte noget, at man gør en 33-årig mand til en af verdens bedste betalte spillere midt i en historisk stor krise, som han uanset velmenede forklaringer herinde fra har en stor del af æren for. Det vil være rent selvmord.


.. En forlængelse nu kan ses som et statement fra klubbens side om at man tror på ham selv når han er i krise. En stor del af den polimik der har været omkring CR i Real gennem tiden har handlet om at han gerne vil være værdsat af klubben og fans, så en gestus i form af en ny kontrakt nu vil nok gøre meget for CR mentalt. Det er plausibelt at hans krise blandt andet (holdets elendige spil har også en betydning) er mental, og derfor kan en forlængelse muligvis hjælpe ham ud af krisen. Hvis Real alligevel tænker de vil forlænge med ham, så er der faktisk ikke et bedre tidspunkt vil jeg mene. Hvis CR gennem et mentalt boost kan finde topformen nu, så kan vi stadig redde noget af sæsonen og muligvis ZZs karriere i Real (det må ZZ da som minimum være interesseret i og jeg antager han har en stemme i om der skal forlænges).

Worth a shot hvis man alligevel vil forlænge tænker jeg.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce