AS: Cristiano Ronaldo vil tilbage til Manchester United

4 år 7 måneder siden #25 af Fondo_Sur
For mig afhænger det meget af, hvad Ronaldo leverer i foråret.

Glem ikke at han også tager virkeligt meget af lønbudgettet allerede. Og det har været fuldt ud fortjent. Han fylder bare 34 år om nogle uger, så en ny kontrakt ville være hovedløst.

Meget kan man sige om hans fysik, men han er altså blevet stivbenet.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 7 måneder siden #26 af Mosse
...med det tempo, når han at runde 40 år inden udgangen af 2018, så nej, ingen kontraktforlængelse :o)
Følgende bruger(e) sagde tak: DarioGomez, Evden

4 år 7 måneder siden #27 af DarioGomez
Nu snakkede jeg lige med en ven, jeg har, der er glødende United-fan, om hvem der var den største 7'er Becks eller Cristiano Ronaldo:

Først svarede han, det må være Cantona eller Robson ...

Men mellem de to - så er det helt klart Beckham, fordi han var United-dreng.

Det var bare det.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

4 år 7 måneder siden #28 af Kimbo

R7CR7GB11 skrev:

Steen skrev: ... Hvor har jeg skrevet, at det vi er vidne til lige nu, ikke er et kollektivt problem? Jeg skrev dog klart og tydeligt, at ''Ronaldo-problemet'' har været i gang i flere år nu.

Hvis vi kalder det et problem at vinde 2 ud af 2 Ballon D'Or.

Hvilket også er en komplet farce

4 år 7 måneder siden #29 af PMO
Hold da op hvor er folk hurtige til at vende spillerne ryggen (læs Ronaldo). Der er sgu da ikke nogen af spillerne som spiller godt. Uden Ronaldo havde RM ikke vundet ChL de to sidste år. Jeg er ikke mega Ronaldo fan, men at kalde hans Ballon D’Or titler for en farce er dybt godnat. Jeg kan godt forstå hvis Ronaldo ønsker at forlade klubben og de dybt kritiske fans. Alle oplever op-og-nedture, men at fjerne støtten til en spiller som i den grad har været med til at definere og skabe RM de sidste mange år er simpelthen for meget.
Hvis Ronaldo nu havde haft spillere i angrebet med bare en anelse stabilitet og niveau kunne det være han kunne præstere bedre, selv i en dårlig periode som nu. Men når man spiller på hold med en konstant skadet Bale og en ustabil Benzema er det svært at vise kontinuitet.

4 år 7 måneder siden #30 af ChrillRM14
@Steen
Ronaldo har muligvis mistet en masse færdigheder over de sidste 2-3 år, men for mig at se har det slet ikke haft en så negativ effekt. Spillet er jo blot gået gennem andre spillere i stedet for ham? Se Isco sidste sæson? Modric de sidste 3. Hvorfor vil man gang efter gang dømme Ronaldo på hans (manglende) deltagen i opspillet og i stedet negligere hans kampafgørende egenskaber foran mål ved at sige, at han "bare er en goalgetter". Wow... altså, er der virkelig nogen herinde, der efter afklapsningerne af alle de store hold sidste år sad og tænkte, "hvorfor filan deltog du ikke mere i nogle 1-2-afleveringer i stedet for at smaske den op i nettaget?????" :D

Nuvel, jokes aside. Ronaldo bærer en stor del af ansvaret for krisen. Måske den største faktisk. Havde han scoret på alle sine chancer i ligaen, så var vi måske lige i hælene på Barca? Muligvis! Derfor er det også skide dårlig timing, at han beder om lønforhøjelse. Men ser man bort fra frustrationen over Ronaldos ego, så synes jeg virkelig, at det er en kedelig tendens, at man kan dømme Ronaldo som problemET i denne krise.

For mig er det her, ligesom flere andre herinde siger, en ren kollektiv krise, der river alle de individuelle stjerne med sig i sølet. Mellem de store stjerner deler de alle ansvaret; Ronaldo, men også Marcelo, Ramos, Modric, Isco, Kroos osv osv. Alle kan umuligt bare 'falde' i niveau henover sommeren... Det ville være for usandsynligt. Det er hele Real Madrid, der er gennemsyret af en ond spiral og dens konsekvenser. Men det undrer mig, hvorfor det alligevel er hos Ronaldo, at sorteper ender herinde?

@Kimbo
Vi kan godt blive enige om, at 2016-ballonen måske var vag, men det var 2017-udgaven så sandelig ikke. Og det er da slet ikke en farce. Så underminerer man jo hele uddelingen generel samt alle tidligere års uddelinger. Det er jo alle lavet på samme grundlag.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Sidste redigering: 4 år 7 måneder siden ved ChrillRM14.
Følgende bruger(e) sagde tak: R7CR7GB11, MadridistaPorVida, El Siete, AmorMadrid

4 år 7 måneder siden #31 af Sahinovic
ChrillRM14 skrev:

Vi kan godt blive enige om, at 2016-ballonen måske var vag, men det var 2017-udgaven så sandelig ikke. Og det er da slet ikke en farce. Så underminerer man jo hele uddelingen generel samt alle tidligere års uddelinger. Det er jo alle lavet på samme grundlag.

Trodsreaktionen efter Ronalo vandt 2017 Ballon d'Or har for mig været enorm sjov at følge, for jeg har kun hørt flere og flere personer kalde Messi for the greatest ever efterfølgende. ''Conversation about Messi is now about whether he is the best of all time.'' Al respekt til Ronaldo, men han bliver sjældent nævnt i samme forbindelse, og det virker ikke til Ballon d'Or overhovedet kan ændre på dette - hvilken værdi er det så ligepræcis den har?

Ovenstående har jeg fra Marca, fra en artikel hvor selv Madrilenerne har kåret Messi som den bedste spiller i 2017, det siger alligevel en del. De skriver også blandt andet noget så kontroversielt som, at ''individual performances matter more than titles''. www.marca.com/en/football/barcelona/2017...68e3e4c3b8b45e9.html

Som nævnt i starten har Ballon d'Or helt sikkert mistet sin værdi blandt befolkningen, for det var først efter tyskerne var så kede af at deres klovnemålmand Manuel Neuer eller klovnespiller Thomas Müller ikke vandt den, fordi de havde jo vundet VM - en kritik som man åbenbart valgte at tage til sig, for efterfølgende blev der lagt langt mere vægt på kollektive titler end personlig performance igennem et helt år.

For at gøre Ballon d'Or til en endnu større joke end den i forvejen er blevet, så ville Buffon (haha) have vundet den fremfor Ronaldo hvis Juventus havde vundet Champions League 2017 - det siger alligevel en del om den.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 4 år 7 måneder siden ved Sahinovic.

4 år 7 måneder siden #32 af Sahinovic
R7CR7B11 skrev:

@Sahinovic - du mener, at han er demotiveret blot fordi han ikke naar Golden Boot i aar...... Jeg ved sgu snart ikke hvad jeg skal sige til dig mere.

Ja, absolut. Når man ved hvor fikseret Ronaldo er på disse individuelle titler, så mener jeg helt sikkert at han er demotiveret fordi La Liga ikke længere kan hjælpe ham med at få den næste Ballon d'Or.

R7CR7B11 skrev:

Hvad er saa Isco's problem? Benzema's problem? Kroos' problem? Marcelo's problem? Det er en kollektiv nedsmeltning, og det har Cristiano ikke stoerre del i end nogen anden, maaske lige udover at han burde vaere front figuren, men det burde Ramos ogsaa, og det burde Marcelo ogsaa.

Hvorfor antager du, at jeg pålægger Ronaldo en større del af skylden for Real Madrids krise? Jeg mindes ikke at have skrevet dette, og jeg er helt enig i at det er en kollektiv nedsmeltning. Men det er sgu ikke ligefrem super motiverende at høre en frontfigur som Ronaldo udtale, at han har svært ved at stå op om søndagen for at spille La Liga - altså den turnering hvor der skal spilles flest kampe. Det var egentligt bare det.

Florentino Pérez

4 år 7 måneder siden #33 af MadridistaPorVida
Så Messi i storform men det er alle andre i Barcalona så sandelig også. Vi er i en nedturs periode og det sker jo. Men man skal da aldrig vende en spiller ryggen efter et par dårlige kampe. Hvorfor bliver folk ved med det?? Så vent dog forhelved et par måneder med det der "han har mistet 90% af hans hurtighed", "Hvad er det egentlig han bidrager med". Hold nu kæft man. Han har spillet et par dårlige kampe, hvem har ikke det??? Jeg er sikker på at han vender stærkt tilbage som altid og at Real Madrid forlænger hans kontrakt.

HALA MADRID Y NADA MAS!!!

4 år 7 måneder siden #34 af ChrillRM14
@Sahinovic
Jeg tror, man hører lidt, hvad man vil høre. Du har sikkert ret i, at der er konsensus om, at Messi er i debatten om "the greatest of all time", mens Ronaldo ikke er det. Det er for mig en lidt anden og mere general diskussion end den om fodboldåret 2017, og det kan da aldrig nogensinde legitimere valget af den bedste spiller i et kalenderår. Af de eksperter og venner, jeg har hørt tale om Ballon 2017, så mener størstedelen af dem, at Ronaldo fortjente prisen, nu han var den mest afgørende spiller i LaLiga- og CHL-regi. Så kan det da godt være, at Marcas brugere mener noget andet. Men som sagt, man hører sikkert, hvad man vil høre.

Alt i sin kontekst, er en pointe, jeg synes er vigtig. Hvis du læser de fleste fora efter afslutningen af sidste sæson, så var alle ude at sige, at Ballonen var Ronaldos allerede og så videre, og at man sjældent havde set noget lignende fra en enkelt spiller over et enkelt forår. Nu har vi så bevæget os ind i den nye sæson og med Reals og Ronaldos krise, så er der pludselig mange, der påpeger, at Messi jo har haft et højere niveau over hele 2017 Og vi kan da godt blive enige om, mellem du og jeg, at Messi har præsteret i flere måneder 2017 end Ronaldo. Men det er sjovt, for det skifter jo :D Så finder Ronaldo igen topniveau, og så starter debatten forfra, indtil der igen kommer en grund til at sige, at Messi er GOAT. Hvilket han formentlig også er. Men altså, de fleste fodboldfans, der skriver på de sociale medier er jo ikke kendt for at have langtidshukommelse. Der er lidt gnu-effekten over det. Jeg læste forleden, en der skrev, at Salah har haft højere niveau end Ronaldo henover året efter Salahs afslutning på 2017 og starten på 2018. Yes. Jeg ved nu godt, hvem jeg ville vælge. Alt i sin kontekst.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Sidste redigering: 4 år 7 måneder siden ved ChrillRM14.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, AmorMadrid

4 år 7 måneder siden #35 af ChrillRM14
Lille edit og en ekstra pointe:
Der er selvfølgelig også forskel på spillere og deres generelle renommé. Ronaldo er nærmest en tegneseriefigur, der er nem at elske, men også meget nem at 'hade' og bla bla bla. Selvom de fleste herinde er enige om, at krisen i RM er af kollektiv art, så er det trods alt stadig oftest Ronaldo, der bliver udstillet på de sociale medier, i aviserne og på fodboldfora. Nogengange også fuldt fortjent.

Men jeg hører stadig folk tale udelukkende positivt om Modric, og hvordan han er den bedste midtbanespiller i verden, og at Isco har lagt grundstenen for at følge i Iniesta og David Silvas fodspor på landsholdet. Pointen er, at det jo ellers netop også er spillere, der virkelig også burde tage mere ansvar lige nu, og som er håbløse i 90% af kampene denne sæson, men udadtil er det bare ikke dem, der får bare 20% af kritikken. Som jeg hører det.

Så i forlængelse af min pointe fra forrige indlæg; generelt skal man jo tage det med en gran salt, når man taler om 'konsensus' blandt eksperter og fodboldfans, for alle holdninger er jo pakket ind i følelser og fordomme og en interessant korttidshukommelse. Man ser det, man vil se. Altså, Ronaldo har spillet miserabelt i 17/18-sæsonen, og det er virkelig slet ikke ham værdigt, men er kritikken af hans guldbold og hans niveau lige pt ikke blot endnu et øjebliksbillede mere end en reel konsensus, for det øjebliksbillede var jo anderledes for 5 måneder siden?

4 år 7 måneder siden #36 af Steen

ChrillRM14 skrev: @Steen
Ronaldo har muligvis mistet en masse færdigheder over de sidste 2-3 år, men for mig at se har det slet ikke haft en så negativ effekt. Spillet er jo blot gået gennem andre spillere i stedet for ham? Se Isco sidste sæson? Modric de sidste 3. Hvorfor vil man gang efter gang dømme Ronaldo på hans (manglende) deltagen i opspillet og i stedet negligere hans kampafgørende egenskaber foran mål ved at sige, at han "bare er en goalgetter". Wow... altså, er der virkelig nogen herinde, der efter afklapsningerne af alle de store hold sidste år sad og tænkte, "hvorfor filan deltog du ikke mere i nogle 1-2-afleveringer i stedet for at smaske den op i nettaget?????" :D

Nuvel, jokes aside. Ronaldo bærer en stor del af ansvaret for krisen. Måske den største faktisk. Havde han scoret på alle sine chancer i ligaen, så var vi måske lige i hælene på Barca? Muligvis! Derfor er det også skide dårlig timing, at han beder om lønforhøjelse. Men ser man bort fra frustrationen over Ronaldos ego, så synes jeg virkelig, at det er en kedelig tendens, at man kan dømme Ronaldo som problemET i denne krise.

For mig er det her, ligesom flere andre herinde siger, en ren kollektiv krise, der river alle de individuelle stjerne med sig i sølet. Mellem de store stjerner deler de alle ansvaret; Ronaldo, men også Marcelo, Ramos, Modric, Isco, Kroos osv osv. Alle kan umuligt bare 'falde' i niveau henover sommeren... Det ville være for usandsynligt. Det er hele Real Madrid, der er gennemsyret af en ond spiral og dens konsekvenser. Men det undrer mig, hvorfor det alligevel er hos Ronaldo, at sorteper ender herinde?
.

Men hvorfor ikke have en spiller, der både kan deltage i opspillet OG bankene målene ind? Nuvel, Hazard er ikke just kendt for at være en målscorer, men han har også en helt anden rolle hos Chelsea. Jeg tror sagtens han kunne ramme de 30 mål i alle turneringer her, hvis man bruger ham som man brugte Ronaldo pre-2014. Derudover vil han bidrage en helvedes masse i spillet, og frigøre al den ansvar Marcelo har. Det ville gøre os langt mere uforudsigelige. Jeg HADER at se et hold basere hele deres spil på at slå indlæg, og det gør vi for at kunne bruge Ronaldo. Han kan ikke drible, han kan ikke deltage i opspillet (det er mildt sagt, for i virkeligheden hæmmer han vores spil gevaldigt) og så hjælper han ikke til på kanten. Det er netop derfor jeg har skrevet, at jeg kan acceptere at han bliver på betingelse af, at han bruges som 9'er.
Ronaldos problemer har vi været vidne til i 3 år nu, og det er således ikke noget der bare er opstået nu hvor vi er i en krise.

Neymar ville være den perfekte arvtager, men det er nok først realistisk om 2-3 år.
Sidste redigering: 4 år 7 måneder siden ved Steen.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.