Bedømmelse af truppen mod Leganés
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Madridista.dk's brugeres bedømmelse af truppen (30 brugere)
Hele holdet 1.9
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det her må være den værste sæson jeg har overværet som RM fan i mine 30år!
Hvad fanden sker der for, at Zidane ikke bare prøver et eller andet nyt, når nu det som virkede sidste år, bare ikke vil i år?
Det er mig fanme en gåde, hvordan han som så god/dygtig en træner ikke formår at sætte spillerne bedre op - det er pinligt at se på!!
"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."
“Oh, extraordinary! They prayed for miracles and miracles arrived! … For the 17th time, this club of glitz and legend will go to the final of the European Cup.”
- icomeinpeace
- Senior bruger
-
Han nægter nærmest konsekvent at prøve nye måder at sætte spillet op på, hvilket virkelig er en kæmpe svaghed, i min verden.
I dag kunne han have parkeret bussen og kørt en super kedelig 0-0 eller 1-0 hjem - nej, det havde ikke været flot, men alle vil nok mene det er bedre end et nederlag og et pinligt pinligt exit!
"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."
“Oh, extraordinary! They prayed for miracles and miracles arrived! … For the 17th time, this club of glitz and legend will go to the final of the European Cup.”
Ret beset er vores reserver overvurderede. Det hjalp sidste år at have spillere som James, Morata og en Asensio i form. I aftes var der ingen til at afgøre kampen for Real Madrid.
Tror at man efterhånden kan konkludere, at en meget succesrig august måned er meget farligt at have.
- ABC
- Gæst
-
Det er mig dog en gåde, hvordan man har vurderet Nacho, Benzema og Lucas til at skulle ligge omkring scoren 2. De tre var dem, der kampen igennem drev spillet fremad banen. Jeg gav personligt disse tre spillere karakteren 4. Det er vel næppe Nachos skyld, da Achraf tuldstændig tåbeligt spiller den bagud. Benzema er stærk og sikker på bolden, når han fordeler spilelt og Lucas høvler en masse bolde ind i feltet - faktisk langt bedre end Carvajal normalt lykkes med. Havde flere spillet som dem og haft deres indstilling, ville vi have set et helt andet udtryk og resultat.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
- Aouassar
- Gæst
-
Synes nacho gjorde det godt. Dog ser han heller ikke selv for godt ud i situation med achraf, ja det ligner jo at achraf prøver at tæmme den, men det bliver så en forkølet aflevering til nacho som prøver at prikke bolden i en fræk bevægelse uden om angriberen. Hvorfor skulle han satse?
Vasquez var faktisk den eneste på banen som viste at han virkelig gerne ville det her. Og mht benzema. Han score et fint mål. Men det gør ikke op for at han brænder enkelte store chancer..
Asensio syntes jeg lignede en som overhovedet ikke gad at spille idag. Skuffende..
Om Zidane er en god træner? Blev han ikke hyldet for at være fantastisk og den første træner der vandt ChL to sæsoner i træk?
Zidane bærer naturligvis en del af skylden, men som jeg har sagt igen og igen (og igen) blev der simpelthen købt for ringe ind (og solgt). Det er direkte tragikomisk hvis man tror at salg af Morata, James og Pepe ikke ville have en effekt - især når erstatningerne er ukendte og uprøvede spanske spillere. Køber man ringe ind får man en ringe sæson.
De unge talenter som klubben virker til at sætte sin lid til burde “shine” i en kamp som igår - det burde som minimum være et niveau de kan spille med på.
Hvis transfertaktikken til sommer er den samme som de sidste par år, hvor der ikke bruges penge, er der ingen tvivl om at der må være økonomiske omstændigheder fanskaren ikke kender til. De Gea, Mbappé og Kepa er alle spillere hvor man ikke har givet/kunnet betale den pris der skulle til. Jeg siger ikke man bare skal give efter og smide om sig med penge, men det fremstår for mig en smule svagt at læse om hvordan RM endnu engang mister en potentiel spiller pga økonomi.
- Fernando M.
- Ekspert bruger
-
MM
Keylor: Jeg skifter ham gerne ud med enten Neuer, Courtois, De Gea eller Oblak - men der er flere der står foran i køen af salgsemner
Kiko Casilla: Sikkert en ok reserve, man er bare overhovedet ikke tryg ved ham
Min konklusion: Ja, vi er ikke topbesat på keeperposten, men vi lider mere andre steder. Som led i en større udrensning er det dog oplagt at tage målmanden med også. Keylor kan måske overtales til at blive som back-up?
HB
Achraf: Var positiv i begyndelsen af sæson, men hans elendige indsats i aftes beseglede hans skæbne efter min mening. Ikke god nok.
Carvajal: Er langsomt ved at komme i gear efter en dårlig sæsonstart. Stadig urørlig dog - og der er alligevel ikke højre backs-alternativer derude.
VB
Marcelo: En af mine yndlingsspillere hos RM, men jeg må også indrømme, at jeg er bange for at han er blevet for selvfed og har svært ved at sætte sig op, fordi der er vundet så meget i de senere år.
Theo: Håbløs teknisk. Han har noget fart som få andre. Jeg tvivler på at han nogensinde etablerer sig.
Min konklusion på backerne: Carvajal er den eneste, der er 100 % sikker. Marcelo burde være der, men pga. ovennævnte er jeg nok nede på 85-90 %. Theo kan gå an som back-up lidt endnu, men Achraf må være helt ude.
CF
Sergio Ramos: Det er lidt Marcelo om igen. Han er en vigtig lederskikkelse, men spillemæssigt synes jeg, at Varane og Nacho begge er bedre.
Nacho: Vores multimand - og klubmand af hjertet. Jeg er fuld af respekt for, hvordan han langsomt, men sikkert etablerer sig.
Varane: Ja, der er fejl af og til, men for mig er der ingen tvivl om, at fremtidens forsvar skal bygges op om ham - det kan betyde et salg af legenden Ramos, der nærmer sig sin udløbsdato
Vallejo: Stort talent, men talent taber ofte til erfaring, og derfor er han en svækkelse ift. tabet af Pepe.
Min konklusion: Nacho og Varane er stensikre. Ramos er også, men udløbsdatoen nærmer sig. Vallejo skal beholdes. 1-2 nye gode alternativer skal ind efter min mening.
Midtbane:
Casemiro: er faldet i niveau i denne sæson, men stadig vigtig for balancen. Ikke decideret urørlig, men han skal bare holdes fast i - også trods de hjerneblødninger han får fra tid til anden.
Modric: Stadig god, men også fremskreden alder. God for mindst endnu en sæson.
Kroos: Virker til tider lidt ugidelig, men ville være vanvittigt at skille sig af med. Har mindst 3-4 gode sæsoner i sig endnu.
Kovavic: Skal godt nok steppe op, hvis han skal være Modric' afløser. Har nogle vilde ryk frem i banen, men slet ikke samme blik for spillet.
Isco: Forrygende 2017 og man blev jo helt forelsket. Nu er han i et formdyk, der ligner hans første tid i klubben, og så er han stort set ubrugelig. Han skal nok komme igen, men spørgsmålet er om hans langsomme spillestil er forenelig med Real Madrids. Nogle gange tvivler jeg.
Dani Ceballos: God spiller og egentlig et godt indkøb med potentiale. Men med vores midtbane også et helt overflødigt indkøb, når man næsten ikke bruger ham.
Llorente: Han er ikke god nok og skal videre til en anden klub.
Lucas V.: Meget ivrig og bløder for trøjen. Jeg kan ikke finde ud af om, at han er lidt bedre eller lidt dårligere udgave af Callejon, men når Mads Junker kalder ham for et af talenterne, hører galskaben op: Manden er 26 år og alt for gammel til at gå under talentbetegnelsen. Udmærket breddespiller, men burde være langt fra spilletid.
Asensio: Hvordan kan man gå fra at være den uslebne diamant i europæisk fodbold vel kun overgået af Mbappe til at holde så lavt et niveau? Skal selvfølgelig blive, men satme også oppe sig.
KONKLUSION: I stedet for Isco, Lucas skal vi have noget kvalitet a la Hazard, De Bruyne, Dybala ind i flokken - fra øverste hylde. En kvalificeret back-up til Casemiro måske også nødvendig. Vi skal have genetableret bredden i truppen ikke blot via middelmådige centrale midtbanespillere.
ANGRIBERE:
Benzema: Den Real Madrid-angriber i historien der har fået længst snor, fordi han har et højt topniveau, der cirka popper op en gang i kvartalet. Hans tid i Madrid er forbi - bør i hvert fald være det. Erstatning: En fra øverste hylde. Alder underordnet. Aguero, Lewandowski, Icardi, Dzeko, Cavani, you name it.
Mayoral: Han er ingen Morata, dvs. ikke i nærheden af at være god nok, som Morata trods alt var ved at være. Skal erstattes af en fra næste hylde - en i stil med Morata eller Mariano Diaz for den sags skyld!.
Bale: Afhænger af skadesintervallerne. Kan han holde sig skadesfri, har vi fået en ny stjerne tilbage. Men det er lidt en lodseddel. Jeg er dog villig til at give ham en chance til.
CR7: Vil for altid være en legende i Real Madrid. Og med hans meritter skal han også have snor en gang til for at se om han kan finde sit gamle niveau, men ligaen i denne sæson har ganske enkelt været frygtelig, og med hans alder kan man ikke bare ignorere det. Hvis han skal ud, skal man finde en værdig måde at gøre det på og hylde ham HELT VILDT.
Min konklusion: Jeg skeler ikke til økonomi i dette, men den eneste afløser for CR7 er jo nok Neymar, hvor meget jeg end ville hade at se ham i den hvide trøje. Eller Mbappe, som jeg ville elske at se i den hvide trøje. Benz og Mayoral skal erstattes af en topangriber og en god reserveangriber.
TRÆNERPOSTEN:
Jeg er vild med Zidane eller var det i hvert fald indtil for nylig, og som det er nu, kan han lige så godt fortsætte til sommer. Jeg kan dog også se hans begrænsninger - spørgsmålet er, hvem der er som potentielle afløser. Kigger vi til konkurrenten, må jeg sige, at Ernesto Valverde virker til at være en genial ansættelse for Barca. En yngre udgave af Jupp Heynckes eller Vicente del Bosque, men hvem er det lige? Derfor afviser jeg ikke, at Zidane skal have en sæson mere - der er ikke kun ham at laste for denne sæsons elendigheder.
Overordnet:
Det bliver dyrt til sommer, men der skal ske en masse. Det var en kæmpe fejl at afhænde James, Morata og Pepe og erstatte dem med unge spillere uden hår på bollerne.
Det kan også være, at tiden er inde til at lave den helt store udrensning og sige farvel og mange tak til bærende spillere som Ramos, Marcelo og Ronaldo, fordi der er brug for en helt ny start, og det kan man ikke med folk fra den gamle garde.
Zidane bærer naturligvis en del af skylden, men som jeg har sagt igen og igen (og igen) blev der simpelthen købt for ringe ind (og solgt). Det er direkte tragikomisk hvis man tror at salg af Morata, James og Pepe ikke ville have en effekt - især når erstatningerne er ukendte og uprøvede spanske spillere. Køber man ringe ind får man en ringe sæson.
De unge talenter som klubben virker til at sætte sin lid til burde “shine” i en kamp som igår - det burde som minimum være et niveau de kan spille med på.
Mener du selv at de 3 har så stor indvirkning på Navas, Carvajal, Ramos, Marcelo, Casemiro, Kroos, Isco, Asensio, Benzema og Ronaldo? For er det ikke dem, som på ingen måde har kunne leve op til de forventninger der er til dem? Er det ikke dem, som har tabt jeg ved ikke hvor mange point i ligaen? Reserverne burde blomstre, og det har de ikke gjort, men omstændighederne taget i betragtning har heller ikke været gode.
Nuvel, så gjorde Morata det fremragende for os sidste sæson, men bliver af mange eksperter og Chelsea fans set som et dårligt køb, og en spiller som ikke er god nok for Chelsea. Ville han så være det for os? Et kæmpe nej tak. James har gjort det godt i Bayern efter de fyrede Ancelotti, men han havde 2-3 år til at bevise sit værd for Real Madrid, og det var noget han ikke levede op til. En fantastisk reserve, men mere var det jo aldrig i Real Madrid.
Hold nu op med at brug bredden som en undskyldning for det går så dårligt. Det er de startende spillere som er problemet. Reserver eller ej, så er det jo ikke reserverne der har tabt 3 gange på Bernabeú.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.