Spansk og fransk presse: Real Madrid forhandler med Neymar
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Først og fremmest ved jeg ikke hvordan jeg vil have det med Neymar i real.. han er hamrende dygtig og pt top 3 spiller i verden - No doubt. Men bryder mig ikke om ham.
Han er skadet nu, hvilket niveau når han ? (Formentlig hans gamle, men you never know)
Folk snakker stadig om ham som om at han er et talent, men han har altså hans bedste alder nu og næste år, efter 27 går det formentlig nedad stille og roligt. Det er ikke sikker at han kan holde hans niveau ind i sine 30'er som Ronaldo og Messi.
Skal han hentes, er det i min optik til sommer, eller aldrig (med mindre der er en pris reduktion) han er IKKE fremtidens mand, omend han er formidabel i nutiden.. men 27 år, det er ikke mange år man får i ham max 5 år, hvor han måske kan være verdens bedste i 2-3. Man skal også tænke på at han nok skal bruge en sæson på at tilpasse sig real.
Jeg så hellere at man satsede på ungdom fx mbappe som er fantastisk IMO, og ham er der nok 10 gode år i.
Hvis man skal op og smide de penge.
Jeg siger ikke Neymar er gammel, men 27 er altså ikke en alder med 5+ gode år i sig i fodboldverden. (sædvanligvis!)
Doc.juego skrev: Der er snak om Neymar til sommeren 2019.. men vil folk virkelig gerne have at vi betaler så mange penge til den tid for en 27 årig spiller på det tidspunkt ?
Først og fremmest ved jeg ikke hvordan jeg vil have det med Neymar i real.. han er hamrende dygtig og pt top 3 spiller i verden - No doubt. Men bryder mig ikke om ham.
Han er skadet nu, hvilket niveau når han ? (Formentlig hans gamle, men you never know)
Folk snakker stadig om ham som om at han er et talent, men han har altså hans bedste alder nu og næste år, efter 27 går det formentlig nedad stille og roligt. Det er ikke sikker at han kan holde hans niveau ind i sine 30'er som Ronaldo og Messi.
Skal han hentes, er det i min optik til sommer, eller aldrig (med mindre der er en pris reduktion) han er IKKE fremtidens mand, omend han er formidabel i nutiden.. men 27 år, det er ikke mange år man får i ham max 5 år, hvor han måske kan være verdens bedste i 2-3. Man skal også tænke på at han nok skal bruge en sæson på at tilpasse sig real.
Jeg så hellere at man satsede på ungdom fx mbappe som er fantastisk IMO, og ham er der nok 10 gode år i.
Hvis man skal op og smide de penge.
Jeg siger ikke Neymar er gammel, men 27 er altså ikke en alder med 5+ gode år i sig i fodboldverden. (sædvanligvis!)
Med hensyn til hans skade, så er det jo "bare" et brud. Det vokser sammen igen. Jeg havde været bekymret hvis det var en korsbåndsskade eller lign. Han skal nok komme tilbage på sit gamle niveau igen. Det er kun 2-3 måneder han har været ude.
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Det er mange penge, men det er det hele værd, hvis det betyder, at Neymar så er ‘The missing piece’ i det puslespil, der skal få Real til at dominere Spanien igen. 5 år er altså en del år...
Men spørgsmålet er, om han kommer til at være den spiller? Vil han fungere sammen med Ronaldo? Vil han passe til resten af holdet? Har han for mange stjernenykker. Det er sgu mere det, jeg er bange for...
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
- Mathiaseefsen
-
- Ekspert bruger
-
Hvem den nye spiller bliver er jeg lidt ligeglad med, bare han præstere i la liga.
Neymar kunne være interessant men Mbappe og dybala kunne også se fint ud.
Du kan skifte kone, politik og religion......
Men aldrig yndlings-fodboldhold
Men... jeg kan ikke lade være med at bekymre mig lidt over trupharmonien. Ikke så meget pga. Neymar, for jeg tror faktisk, at han ville gå ret ydmygt til opgaven, men nok mere Ronaldo. Kan han 'klare', at der kommer en ny stjerne ind, der er dyrere end ham, og som også vil tage frispark og som også ofte hakker på mål? Det håber jeg, men jeg har også min tvivl!
Mathiaseefsen skrev: Vi skal ihvertfald have en angriber der kan gå ind og spille godt i la liga. Nå Ronaldo ikke er på banen kan Benzema ikke finde ud at finde plads. Han er god til at spille med en anden angriber også andre end Ronaldo, fordi han skaber pladsen til dem, men han kan ikke skabe pladsen til sig selv.
Hvem den nye spiller bliver er jeg lidt ligeglad med, bare han præstere i la liga.
Interessant hvordan vi ser tingene så forskelligt. Jeg oplever tit og ofte at Benz jo rent faktisk tager ansvaret på sine skuldrer når Ronaldo ikke er til stede og leverer. At det så har været mere stolpe ud for Benz i første halvdel af sæsonen og de fem kampe hvor Ronaldo manglede var uheldigt.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
- Mathiaseefsen
-
- Ekspert bruger
-
Vi så da ihvertfald mod Sevilla at Benzema ikke kunne finde plads. først i anden halvleg hvor han trækker ned i banen og så lader mayroal gå dybtZyconith skrev:
Mathiaseefsen skrev: Vi skal ihvertfald have en angriber der kan gå ind og spille godt i la liga. Nå Ronaldo ikke er på banen kan Benzema ikke finde ud at finde plads. Han er god til at spille med en anden angriber også andre end Ronaldo, fordi han skaber pladsen til dem, men han kan ikke skabe pladsen til sig selv.
Interessant hvordan vi ser tingene så forskelligt. Jeg oplever tit og ofte at Benz jo rent faktisk tager ansvaret på sine skuldrer når Ronaldo ikke er til stede og leverer. At det så har været mere stolpe ud for Benz i første halvdel af sæsonen og de fem kampe hvor Ronaldo manglede var uheldigt.
Du kan skifte kone, politik og religion......
Men aldrig yndlings-fodboldhold
ChrillRM14 skrev: @Doc
Det er mange penge, men det er det hele værd, hvis det betyder, at Neymar så er ‘The missing piece’ i det puslespil, der skal få Real til at dominere Spanien igen. 5 år er altså en del år...
Men spørgsmålet er, om han kommer til at være den spiller? Vil han fungere sammen med Ronaldo? Vil han passe til resten af holdet? Har han for mange stjernenykker. Det er sgu mere det, jeg er bange for...
Jo de her punkter bekymre mig også. Og som @Sebberg skriver, så er jeg meget enig i hans betragtninger om trupharmonien.. jeg kan selvfølgelig intet vide, og andre inden for klubben er nok bedre til at vurderer og have øjne for situationen end mig..
Men det var mere i forhold til at få Neymar til klubben i 19 at jeg havde de andre bekymringer om alder.
Især fordi brasilianer har det med at brænde ud inden de når 30, det er selvfølgelig ingen garanti for at det sker med Neymar, og Neymar er selvfølgelig et godt spiller med kvalitet langt ud over den "sædvanlige stjerne spiller", en af de få der kan nå op omkring det uhørt høje niveau vi ser fra Messi og Ronaldo.
Jeg tænkte bare af hvis han hentes som 27 årig, køber man bare ikke en fremtidens mand, og så synes jeg det er et vanvittigt beløb.. men måske er det bare "gammel mand tendenser" (selv om jeg "kun" selv er 27!) Men altså den gang jeg var barn! Der købte man ikke spillere for over 200 millioner ! ;)
Jeg tilslutter mig folks bekymringer omkring Neymar - men vi er jo tydeligvis også alle enige om at han er en gudsbenådet fodboldspiller, og den helt klare nummer 3 i verden pt. Men i forhold til hans attitude, så tror jeg faktisk næsten det ville være godt at få ham indlemmet på holdet mens Ronaldo stadig er nogenlunde på toppen.
Jeg var faktisk vildt tilfreds med sidste sommers vindue - og efter de to supercups kunne jeg vitterligt ikke se hvordan sæsonen kunne undgå at blive en kæmpe succes. Jeg blev dog klogere - de talenter vi hentede har på ingen måde gjort indtryk af at de er bare kunne agrere så meget som halvgarderinger for vores normale startere - og de eneste spillere som man efter min mening kan 'stole på' på bænken var her alle også i 16/17 sæsonen (Kovacic, Nacho, Lucas/Asensio/Bale/Isco).
Min pointe er egentlig bare at uanset om vi køber Neymar, har vi i aller højeste grad brug for nyt blod. Og efter min mening, bør minimum én spiller denne gang være fra absolut øverste hylde - som man jo må tilkendegive Neymar tilhører.
Hvordan står vi stillet i forhold til vores konkurrenter, og hvordan forbereder vores konkurrenter sig på den kommende sæson?
Vi kan jo allesammen skrive under på, at Barcelona i år har været FOR langt foran os i et nationalt perspektiv. Dem af os, der også følger med i de verserende transferrygter, kan så i disse dage også konstatere, at det er RET sandsynligt, at Barcelona henter Griezmann. Griezmann, der i min optik er blandt de ti bedste i verden og endvidere har potentiale til at komme op i top 5 ret hurtigt.
Hvad betyder det for os? Det betyder da unægteligt, at vi har et større pres forud for sommerens transfermarked. Kan vi stå og se til, at Barcelona henter en af verdens bedste spillere - igen - mens vi igen forsøger med ungt blod? Det vil jeg ikke mene. Og så er vi jo derhenne, hvor vi skal kigge på muligheder.. for hvem kan kategoriseres som stjernespillere i angrebet foruden Griezmann?
Hvis vi ikke vil gå efter den klassiske 9'er, så er det velsagtens kun Hazard, Dybala og Neymar, der kan gå for at være de der én milliard+ spillere, der inden for to-tre år har potentiale for at blive verdens bedste. De første to koster nok 200 millioner euro+, og så kan vi sgu lige så godt punge det ekstra ud og hente Neymar, hvis du spørger mig.
Jeg så tilgengæld helst Dybala komme til. Han er nogle år yngre, og kan i større grad være omgangspunktet for det offensive spil, i flere år frem. Han er en anderledes spiller end Neymar og Hazard, jeg tror han vil passe bedre ind i det boldbessidende der er blevet praktiseret under Zidane, der er lidt Messi-light over ham. Det vil nok dog forudsætte at Ronaldo forbliver den hovedsaglige afslutter to års tid endnu. Her er Neymar tættere på at være en 1:1 erstatning for Ronaldo, men jeg syntes virkelig at Dybala vil bringe noget nyt, hans teknik er fænomonal, han er hurtig på de første meter hvilket giver ham eksplosive ryk (trods det ikke er hans fart han lever på), hans overblik, flair og afslutninger er ligeledes super. Kan sagtens se et fremtidens hold hvor Isco og Kovacic serverer bolde til Asensio, Dybala og Vinicius/Mbappe.
Men Neymar vil være det ultimative Galactico-køb, ingen tvivl om det, og jeg ville elske at se ham i klubben, da han jo er en fantastisk spiller. Som andre brugere nævner kan man fra et fodboldmæssigt perspektiv bare få mere value for money, men fra et forretningsmæssigt perspektiv vil Neymar omsætte betydeligt mere for klubben. Jeg er dog overbevist om at Dybala vil passe bedre ind i en flydende offensiv. Så får man heller ikke en Neymar Sr. med i købet.