Chok-melding: Zidane stopper som Real Madrid-træner
Real Madrid og Zinedine Zidane havde til manges store overraskelse indkaldt til pressemøde på Valdebebas lørdag kl. 13. Årsagen er, at Zinedine Zidane stopper som Real Madrid-træner. Madridista.dk bringer her et uddrag:
Zidane: "Jeg fortsætter ikke det kommende år, og jeg vil forklare hvorfor. Det vil være det bedste for alle. Jeg tror at holdet har brug for ændringer så de kan fortsætte med at vinde. De trænger til en ny arbejdsmetode. Jeg har været her i 3 år. I dag, for mig og for alles bedste, har jeg besluttet ikke at fortsætte det kommende år"
"Jeg ønsker at stoppe min etape i Real Madrid, jeg mener det er tidspunktet - et godt tidspunkt, for alle - at jeg stopper for nu. Jeg mener, at for at fortsætte med at vinde, bliver man nødt til at lave ændringer"
Perez: "Det er en trist og overraskende nyhed, for spillerne og for alle der arbejder i klubben. Stedet her vil altid være dit hjem, din familie. Jeg er ikke i tvivl om, at han vil vende tilbage."
En tårevædet Zidane nikker anerkendende.
Zidane: "Det er ikke et farvel, men et på gensyn. Det er en beslutning som træffes, fordi det er på tide. Det er det bedste for spillerne. Jeg er taknemmelig for fansene som altid har støttet mig, ikke kun som spiller, men også som træner. Jeg ønsker at takke alle personer som har omgivet mig i denne klub. Jeg har talt med spillerne og anførerne. Sergio Ramos respekterer min beslutning og ønsker mig held og lykke".
"Mit største minde i klubben? Da præsidenten bragte mig til denne store klub. Selvfølgelig er der mange store øjeblikke som træner, men hvis jeg skal nævne bare én ting, er det at vinde La Liga."
"Jeg har det godt, jeg føler mig ikke trist. Det er ikke en god dag, men jeg har det godt." kigger smilende på Florentino "Hvad siger man, 'På gensyn'? Ja, det er et 'på gensyn'".
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
BillovFO skrev: Forhåbentligt har Florentino været vidende i ét stykke tid, og har Pochettino klar.
Han har lige udtalt, at han ikke var forberedt på Zidanes opsigelse, hvilket er skidt for Real Madrid.
- Cristiano7
- Platin bruger
-
Florentino må ikke ringe til Arsene Wenger! nej tak!
Pochettino ville være et fantastisk valg.
BillovFO skrev: Forhåbentligt har Florentino været vidende i ét stykke tid, og har Pochettino klar.
Florentino lignede en i granatchok, så det skal du ikke regne med.
De spanske medier mener at vide, at Pocchetino har fået indført en klausul ved sin forlængelse, der gør han kan skride, hvis Madrid henvender sig.
Men reelt tror jeg ikke, de ved en skid. Levy er jo en hård bisse at forhandle med - det ved vi fra Modric og Bale købene, der kom i sidste øjeblik i transfervinduerne.
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Tror jeg også Florentino tænker sådan.
Holy fuck.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Puha, pludselig er alt nulstillet ift hva man ku forestille sig ville ske. Nu ka ALT jo ske!!!
Hvem denne træner skal være, er alle vist i tvivl om. Hvis Pochettino er en mulighed, er han nok det bedste valg. Med Madrids trup og den nødvendige økonomi tror jeg heller ikke Wenger ville et være et dårligt bud.
Det vigtigste er dog, at det ikke ender som efter Ancelottis fyring: et for magtfuldt omklædningsrum, der ikke ville kæmpe for den nye træner, og selvfølgelig at den nye træners idéer på en eller anden måde lægger sig i forlængelse af Zidanes.
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
- MikeAagaard
- Forum begynder
-
Så kan han tage C. Eriksen i hånden og fluve sammen med ham..
Jeg prøver at forholde mig positiv. Jeg ved der findes gode trænere derude.
Endda trænere der også kan vinde den spanske Liga år efter år.
Det kan sagtens blive bedre og vi VIL have det bedste ..
Tak for alt Zidane <3
// MikeAagaard
Vores alle sammens Zidane... takket af som spiller og nu allerede som træner....
den er hård at sluge... jeg er jo stadig ikke kommet over Champions League triumfen...
Hmm... okay. Det her bliver spændende. Jeg tror der kommer til at ske en hel hel masse nu.....