Chok-melding: Zidane stopper som Real Madrid-træner
Pochettino er ham jeg ville foretrække. Men jeg vil hellere have Wenger end Allegri og Conte f.eks. Tror også en som Sarri ville kunne få problemer med omklædningsrummet ligesom Benitez.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det er sjældent at man oplever så stor en stjerne og personlighed have så lille et ego, hvile så meget i sig selv og være så rolig. Endnu en gang træffer han den rigtige beslutning på det rigtige tidspunkt, og viser sig klogere end alle os andre. Et unikum.
Håber på Sarri (hvis ikke Pochettino)!!
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Men kan det virkeligt passe, at Perez ikke vidste besked? Hvis det passer, er det lidt egoistisk af Zidane. Pochettino har længe været udset til at være Zidanes afløser, men han forlængede med Spurs for et par uger siden ... Marca skrev dengang at kontrakten indeholdte en Real Madid klausul, men om det passer, vil tiden vise. Snedigt, hvis Perez fik ham til at underskrive en kontrakt med sådan en klausul, da han var klar over, at Zidane ville stoppe. Det håber jeg i hvert fald, om end jeg ikke helt tror på det.
Pochettino er i mine øjne den eneste træner, der kan skabe samme rammer, som vi havde under Zidane. Jeg vil blive meget skuffet, hvis han ikke er vores kommende træner.
Stort tak til Zidane, som uden tvivl har været en af de bedste trænere klubben nogensinde har haft. 3-CL i træk er fuldstændig vanvittigt, og jeg tror aldrig nogensinde, at en træner vil overgå den rekord.
Merci Zizou.
Kunne man forestille sig Wenger i et par år og derefter en forfremmelse af Guti som virker vellidt, og som et overraskende stort trænertalent? Eller er det blot romantikeren i mig?
DC19
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Lad os få en, der faktisk formå at vinde trofæer.
Hvem er der udover Pochetino derude som er spansk talende og top træner:)?
Enrique er udelukket og ingen top træner.
madrid2000 skrev: Pochetino har jo ikke vundet et eneste trofæ med Tottenham. Ikke engang en liga cup titel. Hvorfor er folk så vilde med ham? Tottenham spiller materiale er rimeligt solidt, men alligevel er det ikke blevet til noget som helst. Den måde de røg ud til Juventus var jo pinligt.
Zidane havde heller aldrig vundet et trofæ før, og faktisk var han en af de dårligste trænere Castilla har haft. 2,5 år senere er han den 2. mest vindende træner i klubben historie.
Jeg synes, at du bør læse lidt op omkring Pochetinnos karriere. Han har overpræsteret i alle klubber han har trænet. En fænomenal træner, der er dygtig taktisk men bestemt også er i stand til at spille flot fodbold. Spurs transfer budget er intet sammenlignet med deres rivalers, og det gør det hele endnu mere imponerende.
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Steen skrev:
madrid2000 skrev: Pochetino har jo ikke vundet et eneste trofæ med Tottenham. Ikke engang en liga cup titel. Hvorfor er folk så vilde med ham? Tottenham spiller materiale er rimeligt solidt, men alligevel er det ikke blevet til noget som helst. Den måde de røg ud til Juventus var jo pinligt.
Zidane havde heller aldrig vundet et trofæ før, og faktisk var han en af de dårligste trænere Castilla har haft. 2,5 år senere er han den 2. mest vindende træner i klubben historie.
Jeg synes, at du bør læse lidt op omkring Pochetinnos karriere. Han har overpræsteret i alle klubber han har trænet. En fænomenal træner, der både er dygtig taktisk men bestemt også er i stand til at spille flot fodbold. Spurs transfer budget er intet sammenlignet med deres rivalers, og det gør det hele endnu mere imponerende.
Det der med budget spiller ikke rigtig en rolle, når truppen er stærk nok til minimum at vinde en liga cup. Han har jo haft masser af år til at opbygge holdet. Hvis budget er lille, så er forventningerne også derefter. Nu har Tottenham et godt hold, men de har ikke formået at vinde noget som helst. Han er highly rated fordi han træner et PL hold, hvor alt hype bliver amplificeret*100 i forhold til andre ligaer.
Hvordan har han overpræsteret? Når han ikke har vundet noget som helst. Han har helt sikkert gjort det godt i Tottenham, hvor man har ramt godt med transfers og opbygget et godt hold, men så heller ikke mere.
Jeg glæder mig til, hvem det bliver, men det bliver under alle omstændighed et step down.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Faktum er at man jo ik ka ta noget fra at han har været en succes. Resultatmæssigt er det svært at argumentere imod - ligesom han har bragt en enorm ro til klubben og truppen. Han virker meget vellidt af alle og jeg tror at hans person var et plus når det kommer til at lokke spillere til klubben (har vi dog ik set de vilde beviser på, da man nærmest ik har handlet under hans tid).
Når dét så er sagt, så har jeg aldrig været hans største fan - synes vi har været urimeligt ustabile spillemæssigt - de eneste stabile perioder er dér hvor vi har spillet stabilt ringe. Til gengæld har der også været ufattelige højder - altså et vildt topniveau som vi har fået at se engang imellem i CL. Men jeg har savnet at vi har fået udviklet et hold/system hvor vi præsterer på et højere niveau på mere kontinuerlig basis - det synes jeg vi har haft spillerne til uden at Zidane har formået at få os til det. En anden anke er at jeg mener han har fejlet fatalt på transfermarkedet. Vi har ik fået handlet godt nok og ej heller i tide - så vi står rent faktisk i en meget vanskelig situation efterhånden - og det havde vi også gjort MED Zidane.
Men det er klart at nu er ALT pludselig åbent og usikkert - og det lader endda til at klubbens ledelse deler vores chok, hvilket naturligvis er "spændende" at følge, men ka jo sætte os i en helt afsindig svær situation. Vi står som nævnt overfor en uhyre vanskelig situation på spillersiden - med store ændringer især blandt de store navne - og pludselig aner ingen hvem som ska være træner. En helt vild situation pludselig. Men lige så nervøs og chokeret jeg er - ligeså spændende må jeg altså erkende at jeg synes det er. For jeg havde formentlig (hvis adspurgt) sagt at jeg havde foretrukket at fortsætte med Zidane, men det havde bestemt været med forbehold, da jeg havde enorme tvivl om om han formåede at gennemføre den store udskiftning. Så egentlig er jeg positiv overfor nyheden idag - men jeg erkender at det hurtigt ka ændre sig alt efter hvilket navn der erstatter Zizou og hvad den nye mister han gør på sommerens transfermarked.
De første meldinger i spanske medier nævner Klopp, Löw, Pochettino, Wenger og Guti som muligheder. Klopp tror jeg ikke på vi ka hente, selv om det ku være spændende. Löw har før været et hot emne, men ved ik rigtigt hvor varmt det link er længere (det ka naturligvis meget hurtigt blive meget varmt igen efter idag). Pochettino synes jeg som flere andre virker som et rigtigt spændende bud, ligesom jeg som andre måske ikke er så varm på Wenger længere efter han virkede træt de senere år i Arsenal. Men alle 4 er i og for sig spændende bud. Guti tror jeg ik umiddelbart på - med mindre Florentino simpelthen tænker at formlen jo virkede med Zizou, så hvorfor ik vælge den "billige" løsning igen. Ku jo være ultimativt morbo med tanke på Gutis fantastiske Twitterevner!!! :-D
Personligt frygter jeg at man vælger Conte eller Allegri - de er meget forskellige, men er ik vild med nogen af dem. Og kan også se at Paco Jemez nævnes enkelte steder, men hans profil ka jeg slet ik se fungere i Madrid.
Puha det blir så vanvittigt spændende at følge - for pludselig er alt og alle bare i spil - trænernavne, hvilke spillere der ska ud, hvem der ska hentes ind, spilsystem osv. SÅ crazy!!
Og så var det vel LIGE dét der sku til for at få lidt liv tilbage på forummet :-P
Allegri er en glimrende træner og lader også til at ønske nogle nye udfordringer. Dét sammenlagt med at han har erfaring fra storklubber, en imponerende hang til at vinde og har været vant til at genopbygge sin spillertrup, så kunne han bestemt være en mulighed.
Wenger kunne også være en kortsigtet løsning i 1-2 sæsoner indtil Pochettino måske lettere kan fravristes Tottenham.
Og så er der så de 2 jokere, som jeg egentlig finder mest interessante/spændende: Jardim og Sarri.
Jardim har genopbygget og reformeret Monaco gang på gang, og må efterhånden have gjort sig fortjent til at være på blokken i de store klubber. Mht. Sarri, så fik han Napoli til at spille noget forrygende fodbold og er nu ledig på markedet. Begge er nogle utrolig interessante kandidater, men man kan jo selvfølgelig så tvivl om deres erfaring på lige dét plan (et Real Madrid-plan), deres trofæskaber, deres navn/ry og deres mulige evner til at styre et besværligt omklædningsrum i en meget besværlig klub.
Hvis ikke Pochettino kan hentes lige her og nu (jeg tvivler), kunne jeg egentlig godt se en idé med enten Allegri (det mere sikre/etablerede kort med den faste hånd), Wenger (som en kortsigtet løsning inden Pochettino) eller en Jardim/Sarri (de mere risikable (navnligt med Sarris måske lidt iltre temperament in mente)).
... Kunne sgu være fedt at prøve Sarri af! Boom eller bust.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
asp3200 skrev: Jeg håber vi får en spansk talende træner, tror klopp eller löw ville få vanskelig vilkår da de ikke kan sproget.
Hvem er der udover Pochetino derude som er spansk talende og top træner:)?
Enrique er udelukket og ingen top træner.
Hvad med Leonardo Jardim fra Monaco? Syntes han er en spændende træner, der spiller en god gang bold.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Jaken skrev: Både Löw og Pochettino har lige forlænget (nu må vi så se om der er hold i rygterne om en RM-klausul i Pochettinos kontrakt, men Löw lader nærmest ikke til nogensinde at kunne løsrives det tyske fodboldforbund) og Conte kan jeg ikke lige se passe til klubben (hverken spillestils- eller temperamentsmæssigt).
Allegri er en glimrende træner og lader også til at ønske nogle nye udfordringer. Dét sammenlagt med at han har erfaring fra storklubber, en imponerende hang til at vinde og har været vant til at genopbygge sin spillertrup, så kunne han bestemt være en mulighed.
Wenger kunne også være en kortsigtet løsning i 1-2 sæsoner indtil Pochettino måske lettere kan fravristes Tottenham.
Og så er der så de 2 jokere, som jeg egentlig finder mest interessante/spændende: Jardim og Sarri.
Jardim har genopbygget og reformeret Monaco gang på gang, og må efterhånden have gjort sig fortjent til at være på blokken i de store klubber. Mht. Sarri, så fik han Napoli til at spille noget forrygende fodbold og er nu ledig på markedet. Begge er nogle utrolig interessante kandidater, men man kan jo selvfølgelig så tvivl om deres erfaring på lige dét plan (et Real Madrid-plan), deres trofæskaber, deres navn/ry og deres mulige evner til at styre et besværligt omklædningsrum i en meget besværlig klub.
Hvis ikke Pochettino kan hentes lige her og nu (jeg tvivler), kunne jeg egentlig godt se en idé med enten Allegri (det mere sikre/etablerede kort med den faste hånd), Wenger (som en kortsigtet løsning inden Pochettino) eller en Jardim/Sarri (de mere risikable (navnligt med Sarris måske lidt iltre temperament in mente)).
... Kunne sgu være fedt at prøve Sarri af! Boom eller bust.
Sarri sku vist være meget tæt på Chelski. Allegri synes jeg virkelig ikke har udstrålingen og ku frygte at han nemt ville miste omklædningsrummet. Han virker imo som Pellegrini på flere måder. Fagligt stærk - men jeg tror ikke han er den rette profil. Men igen, synes Juve har været kløgtige på transfermarkedet i flere omgange, så måske..