Josep Pedrerol: Real Madrid accepterer Juventus' bud på Ronaldo
Ronaldo er tættere end nogensinde før på at skifte til italiensk fodbold.
Det ligner enden på en fantastisk æra i Real Madrid med Cristiano Ronaldo som Kongeklubbens fremtrædende flagskib.
Real Madrid har angiveligt accepteret et bud på 100 millioner euro fra Juventus på Cristiano Ronaldo. Det erfarer den spanske journalist, Josep Pedrerol, der til dagligt arbejder på det spanske tv-program Jugones.
Cristiano Ronaldo skulle selv have fremsendt Real Madrid et ønske om at skifte og selvom spansk presse hårdnakket har postuleret, at Real Madrid ikke har haft nogen intentioner om at sælge sin portugisiske verdensstjerne, ser det alligevel ud til, at Ronaldo for sit ønske om luftforandring opfyldt.
Real Madrid har ifølge Jugones' informationer tilbudt Ronaldo den samme løn, som han står til at få i Juventus (30 millioner euro årligt), men portugiseren står angiveligt fast ved sin beslutning om at kaste sig ud i et nyt fodbold-eventyr.
Ifølge de seneste informationer skriver Ronaldo under på en fireårig kontrakt med Juventus, hvor han i denne periode indkasserer 30 millioner euro årligt.
Madridista.dk følger sagen intenst og bringer nyt, som informationerne tikker ind i den spanske og italienske presse.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Raul-Madrid
- Guld bruger
-
En legende over alle andre i Madrid og så afslutter vi den måde!!
Trist håber han bliver selvom det nok mere er baseret på føleser!
Kan ikke lide den måde vi behandler vorrs legender på Raul, Iker og nu Ronaldo måske
RAUL!!!!
Raul-Madrid skrev: Kan ikke lide den måde vi behandler vorrs legender på Raul, Iker og nu Ronaldo måske
Hold nu op med det pis. Det handler om at beslutningen bliver truffet hen over sommeren og ikke før. Iker, Raul mm. ville fortsætte i Real Madrid, men kom på nogle mere rationelle tanker efter sæsonen var overstået. Når man som fodboldspiller er udbrændt må man melde det med god tid, så man kan få en værdig afslutning med et fyldt stadion til sidste hjemmekamp... som Totti, Iniesta, Gerrard alle fik.
Der er intet sandt i din udmelding om Real Madrid. Det er noget typisk anti-madridismo bavl.
Men det her, det synes jeg sgu er fedt at følge. Det er jo det vi elsker og hader ved Real Madrid. Men det er samtidig det som gør os til hvem vi er og hvad vi har præsteret i tidens løb.
At vi står til at sige farvel til den måske mest afgørende spiller i historien, er selvfølgelig med blandede følelser, men man skal også stoppe i tide. Hvilket er en kunst i sig selv. Flere nævner Raul, men lige netop ham stoppede jo for sent. Han spillede pisse dårligt til sidst og der var ikke gået noget af hans legacy i klubben hvis han var stoppet 1 eller to sæsoner tidligere. Det gør Ronaldo her, han spiller i forvejen kun en halv sæson. Og det er altså ikke optimalt.
Nu er det jo ikke fakta, at han smutter men hvis han gør så skal han havde et tak for at havde været så pisse hamrende vild i sin Real Madrid tid. Det har været en fantastisk rejse, jeg krydser fingre for han ligger verden ned et andet sted og får massere af succes der, selvfølgelig ikke nok til at vinde en skid af det Real også måtte deltage i. Men for min skyld kan han tage balon d’or næste gang. Og så kan han passende give den videre til Neymar, når han bomber løs for Real i næste sæson:D
Jeg er her stadig XOXO
Men at tage til Juventus giver ikke så meget mening for mig, han kommer til et hold der forventer at alle spillere træder til defensivt. Og selvom han er en fantastisk spiller, så er den defensive contribution jo netop en af de få ting som Ronaldo på ingen måde bringer på bordet... Så hvorfor skulle han være interesseret i det ?
Vi så jo netop fx Dani Alves forlade juve, og udtalte at trods en god sæson, kunne han ikke lide at blive holdt så meget tilbage offensivt i juve som han blev, da han hellere vil give lidt mere offensivt og åbne lidt defensivt.
Ronaldo bruger alt sin energi på rene offensive aktioner der kan give ham mål, det passer ikke sammen med et Juventus der gerne stiller sig tilbage for at køre en 1 eller 2 -0 hjem, som ikke angriber for at vinde med 4+ mål...
Summa summarum:.han vil ultimativt score færre mål, i en mindre prestige fyldt liga, formentlig ikke vidne flere ballon d'Or, og skulle indordne sig under at skulle bidrage mere defensivt end han nogensinde har gjort - noget som hverken er hans styrke, eller hvad han "gidder".
Men spændende hvad der sker, tænker om der mon kan komme problemer, hvis han skifter, i og med at han jo er med til at promoverer FIFA 19 i en Real Madrid trøje ?
Det sidste er bare en lille tanke, måske er det ubetydeligt.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Jeg vil ikke have noget problem med det scenarie igennem næste sæson. Giv vores talenter lidt rum til udvikling.
BBB skrev: Hvad hvis måler ikke er at hente en erstatning, men lade Asensio, Lucas, Ceballos og Kovacic få mere fremtrædende roller?
Jeg vil ikke have noget problem med det scenarie igennem næste sæson. Giv vores talenter lidt rum til udvikling.
Og så håbe på Benz og Bale stepper op?
Jeg er her stadig XOXO
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
JimmyBroe skrev:
BBB skrev: Hvad hvis måler ikke er at hente en erstatning, men lade Asensio, Lucas, Ceballos og Kovacic få mere fremtrædende roller?
Og så håbe på Benz og Bale stepper op?
OG håbe på at julemanden rent faktisk eksisterer...
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Lucas "talent" - han er 27 og en fin spiller, meeeeen ser nu ik nogen særlig udvikling i ham - ej heller at han nogensinde blir mere end breddespiller. Men ellers er jeg da lidt enig lidt henad vejen. Der SKAL blive plads til en større rolle til Kova - og en spiller som Ceballos ser jeg også gerne få lidt spilletid. Og så skal Asensios rolle naturligvis udvides så han indgår på helt lige fod med de andre spillere som ska dele tiden i den forreste linje. MEN det er jo heller ik så enkelt at Ronaldo er eneste brik der ska flyttes på - jeg så gerne at man afhændede Bale (noget som var fuldstændig oplagt indtil for ganske kort tid siden) og Benz (burde naturligvis ikke få mere tid som førsteangriber i Madrid). Så spørgsmålet er jo ik så simpelt som "Ronaldo ud, Asensio mere spilletid" for det ku jo ligeså vel være Ronaldo og Bale ud, ind med Asensio og Mbappe". Men ser man helt isoleret på det så vil jeg da være helt koloenormt, gigantisk skuffet hvis scenariet sku ende med "Ronaldo ud, ingen ind, køre videre med samme trup som endte 20 point efter og var endt 30 point efter uden Ronaldo". Så nej - det scenarie du opstiller vil jeg anse for en endnu større katastrofe end den måde man har ageret på de seneste par somre.