Josep Pedrerol: Real Madrid accepterer Juventus' bud på Ronaldo

8 år 4 uger siden #13 af Zyconith

Siempre fiel skrev:

BBB skrev: Hvad hvis måler ikke er at hente en erstatning, men lade Asensio, Lucas, Ceballos og Kovacic få mere fremtrædende roller?

Jeg vil ikke have noget problem med det scenarie igennem næste sæson. Giv vores talenter lidt rum til udvikling.

Lucas "talent" - han er 27 og en fin spiller, meeeeen ser nu ik nogen særlig udvikling i ham - ej heller at han nogensinde blir mere end breddespiller. Men ellers er jeg da lidt enig lidt henad vejen. Der SKAL blive plads til en større rolle til Kova - og en spiller som Ceballos ser jeg også gerne få lidt spilletid. Og så skal Asensios rolle naturligvis udvides så han indgår på helt lige fod med de andre spillere som ska dele tiden i den forreste linje. MEN det er jo heller ik så enkelt at Ronaldo er eneste brik der ska flyttes på - jeg så gerne at man afhændede Bale (noget som var fuldstændig oplagt indtil for ganske kort tid siden) og Benz (burde naturligvis ikke få mere tid som førsteangriber i Madrid). Så spørgsmålet er jo ik så simpelt som "Ronaldo ud, Asensio mere spilletid" for det ku jo ligeså vel være Ronaldo og Bale ud, ind med Asensio og Mbappe". Men ser man helt isoleret på det så vil jeg da være helt koloenormt, gigantisk skuffet hvis scenariet sku ende med "Ronaldo ud, ingen ind, køre videre med samme trup som endte 20 point efter og var endt 30 point efter uden Ronaldo". Så nej - det scenarie du opstiller vil jeg anse for en endnu større katastrofe end den måde man har ageret på de seneste par somre.

Hvad er nu problemet med Lucas Vazquez? Han har jo gjort det forrygende.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 4 uger siden #14 af Siempre fiel

Zyconith skrev:

Siempre fiel skrev:

BBB skrev: Hvad hvis måler ikke er at hente en erstatning, men lade Asensio, Lucas, Ceballos og Kovacic få mere fremtrædende roller?

Jeg vil ikke have noget problem med det scenarie igennem næste sæson. Giv vores talenter lidt rum til udvikling.

Lucas "talent" - han er 27 og en fin spiller, meeeeen ser nu ik nogen særlig udvikling i ham - ej heller at han nogensinde blir mere end breddespiller. Men ellers er jeg da lidt enig lidt henad vejen. Der SKAL blive plads til en større rolle til Kova - og en spiller som Ceballos ser jeg også gerne få lidt spilletid. Og så skal Asensios rolle naturligvis udvides så han indgår på helt lige fod med de andre spillere som ska dele tiden i den forreste linje. MEN det er jo heller ik så enkelt at Ronaldo er eneste brik der ska flyttes på - jeg så gerne at man afhændede Bale (noget som var fuldstændig oplagt indtil for ganske kort tid siden) og Benz (burde naturligvis ikke få mere tid som førsteangriber i Madrid). Så spørgsmålet er jo ik så simpelt som "Ronaldo ud, Asensio mere spilletid" for det ku jo ligeså vel være Ronaldo og Bale ud, ind med Asensio og Mbappe". Men ser man helt isoleret på det så vil jeg da være helt koloenormt, gigantisk skuffet hvis scenariet sku ende med "Ronaldo ud, ingen ind, køre videre med samme trup som endte 20 point efter og var endt 30 point efter uden Ronaldo". Så nej - det scenarie du opstiller vil jeg anse for en endnu større katastrofe end den måde man har ageret på de seneste par somre.

"Problemet" - hva snakker du om?
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991

8 år 4 uger siden #15 af Jbner

Siempre fiel skrev:

Zyconith skrev:

Siempre fiel skrev:

"Problemet" - hva snakker du om?

Som jeg læser det er problemet at man kalder Lucas et talent, og ikke et problem med Lucas. Mange kommentatorer og andre på diverse internetsider tror at Lucas Vazquez er noget yngre end han er. Det kan dels være fordi han ser ung ud, men måske også for man hentede ham tilbage i en alder af 24, hvor folk der ikke kendte ham, måske troede at han var en ung gut på 19. Derfor har folk en tendens til at omtale ham som et talent. Men faktum er er Lucas er 27 år, og derfor tæt på toppen af hvad han kan opnå. Derfor tror jeg, som Siempre, ikke at der er mere i ham. Jeg tror ikke han udvikler sig til at blive en stjerne som Asensio måske kan. Men han er fantastisk at have i klubben, da han er en virkelig dygtig spiller, specielt til at have på bænken. Men jeg synes ikke man skal undgå indkøb for at gøre plads til Lucas, da jeg ikke tror han udvikler sig yderligere. Derfor er "problemet" at man sætter ham sammen med navne som Asensio, Ceballos og Kovacic, som har alderen samt potentialet til at udvikle sig til at blive super spillere, mens Lucas nok aldrig bliver mere end en fantastisk breddespiller i en klub på Reals niveau.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel

8 år 4 uger siden #16 af BBB
Jeg har kun bedt om lidt mere spilletid til et par spillere, og lidt mere rum til vores talenter. Jeg har aldrig refereret til Lucas som et af vores unge talenter. I kan godt pakke diskussionen om ham sammen igen. Jeg kan dog se, hvorfor det kunne misforstås - jeg vil forsøge at formulere mig mere tydeligt fremadrettet.

8 år 4 uger siden #17 af Siempre fiel

BBB skrev: Jeg har kun bedt om lidt mere spilletid til et par spillere, og lidt mere rum til vores talenter. Jeg har aldrig refereret til Lucas som et af vores unge talenter. I kan godt pakke diskussionen om ham sammen igen. Jeg kan dog se, hvorfor det kunne misforstås - jeg vil forsøge at formulere mig mere tydeligt fremadrettet.

Jeg tænkte såmænd nok at det bare var sådan du mente det - jeg ville nu også bare lige klarificere det og gøre det klart at jeg nu nok mente at der ku blive plads til meget mere spilletid til de i truppen som uden tvivl er gode nok, Kova og Asensio, og stadig forstærke truppen - hvis bare man også afhænder et par af de forreste. Samtidig mener jeg bestemt ik vi blir konkurrencedygtige nok uden Ronaldo og uden klare forstærkninger

8 år 4 uger siden #18 af Real Madrid

Doc.juego skrev: Personligt håber jeg at han bliver, jeg mener bestemt ikke han er færdig.

Men at tage til Juventus giver ikke så meget mening for mig, han kommer til et hold der forventer at alle spillere træder til defensivt. Og selvom han er en fantastisk spiller, så er den defensive contribution jo netop en af de få ting som Ronaldo på ingen måde bringer på bordet... Så hvorfor skulle han være interesseret i det ?
Vi så jo netop fx Dani Alves forlade juve, og udtalte at trods en god sæson, kunne han ikke lide at blive holdt så meget tilbage offensivt i juve som han blev, da han hellere vil give lidt mere offensivt og åbne lidt defensivt.

Ronaldo bruger alt sin energi på rene offensive aktioner der kan give ham mål, det passer ikke sammen med et Juventus der gerne stiller sig tilbage for at køre en 1 eller 2 -0 hjem, som ikke angriber for at vinde med 4+ mål...

Summa summarum:.han vil ultimativt score færre mål, i en mindre prestige fyldt liga, formentlig ikke vidne flere ballon d'Or, og skulle indordne sig under at skulle bidrage mere defensivt end han nogensinde har gjort - noget som hverken er hans styrke, eller hvad han "gidder".

Men spændende hvad der sker, tænker om der mon kan komme problemer, hvis han skifter, i og med at han jo er med til at promoverer FIFA 19 i en Real Madrid trøje ?
Det sidste er bare en lille tanke, måske er det ubetydeligt.

Juventus og Allegri er vel bare en bedre udgave af Portugal og Fernando Santos? her virker Ronaldo meget komfortabelt (30 mål i sidste 30 landskampe). Når Higuain i øvrigt kan score 32 mål i hans første sæson i Juventus, så kan Ronaldo sku nemt score 40+ ;-)

Jeg forstår ham 100 %, Dybala, Pjanic og måske Milinković-Savić til at fodre ham med bolde. Garanti for at få flere mesterskaber og titler på cv'et i et nyt land – der i øvrigt er på lige fod med England og Spanien, modsat Frankrig. Herudover er der en kæmpe motivation for at vinde Champions League, som Juve ikke har vundet siden 1996. Det ville gøre Ronaldo til en legende i klubben efter bare én sæson, hvis han han vinde dem Champions League.

I øvrigt virker det til, at der er en gensidig respekt mellem klubbens fans og Ronaldo, efter den flotte gestus (klapsalve), ved hans saksesparkskasse. Det vigtigste i Juventus er at vinde og de sætter pris på spillere, som er lidt tossede. Her passer Ronaldo perfekt ind.

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Sidste redigering: 8 år 4 uger siden ved Real Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: Doc.juego

8 år 4 uger siden #19 af Doc.juego

Real Madrid skrev:

Doc.juego skrev: Personligt håber jeg at han bliver, jeg mener bestemt ikke han er færdig.

Men at tage til Juventus giver ikke så meget mening for mig, han kommer til et hold der forventer at alle spillere træder til defensivt. Og selvom han er en fantastisk spiller, så er den defensive contribution jo netop en af de få ting som Ronaldo på ingen måde bringer på bordet... Så hvorfor skulle han være interesseret i det ?
Vi så jo netop fx Dani Alves forlade juve, og udtalte at trods en god sæson, kunne han ikke lide at blive holdt så meget tilbage offensivt i juve som han blev, da han hellere vil give lidt mere offensivt og åbne lidt defensivt.

Ronaldo bruger alt sin energi på rene offensive aktioner der kan give ham mål, det passer ikke sammen med et Juventus der gerne stiller sig tilbage for at køre en 1 eller 2 -0 hjem, som ikke angriber for at vinde med 4+ mål...

Summa summarum:.han vil ultimativt score færre mål, i en mindre prestige fyldt liga, formentlig ikke vidne flere ballon d'Or, og skulle indordne sig under at skulle bidrage mere defensivt end han nogensinde har gjort - noget som hverken er hans styrke, eller hvad han "gidder".

Men spændende hvad der sker, tænker om der mon kan komme problemer, hvis han skifter, i og med at han jo er med til at promoverer FIFA 19 i en Real Madrid trøje ?
Det sidste er bare en lille tanke, måske er det ubetydeligt.

Juventus og Allegri er vel bare en bedre udgave af Portugal og Fernando Santos? her virker Ronaldo meget komfortabelt (30 mål i sidste 30 landskampe). Når Higuain i øvrigt kan score 32 mål i hans første sæson i Juventus, så kan Ronaldo sku nemt score 40+ ;-)

Jeg forstår ham 100 %, Dybala, Pjanic og måske Milinković-Savić til at fodre ham med bolde. Garanti for at få flere mesterskaber og titler på cv'et i et nyt land – der i øvrigt er på lige fod med England og Spanien, modsat Frankrig. Herudover er der en kæmpe motivation for at vinde Champions League, som Juve ikke har vundet siden 1996. Det ville gøre Ronaldo til en legende i klubben efter bare én sæson, hvis han han vinde dem Champions League.

I øvrigt virker det til, at der er en gensidig respekt mellem klubbens fans og Ronaldo, efter den flotte gestus (klapsalve), ved hans saksesparkskasse. Det vigtigste i Juventus er at vinde og de sætter pris på spillere, som er lidt tossede. Her passer Ronaldo perfekt ind.

Jeg synes det er nogle fine pointer du kommer med, og han ville bestem blive en legende ved at bringe CL titlen, og fansene gav en smuk gestus, som jeg er sikker på gik ind under huden på ham.
Spørgsmålet er om fans/træner/holdkammerater ville acceptere den minimale til ingen bidrag til den defensive indsats ?

Og hvad så med netop higuain ? Skulle han sælges ? Skulle de skifte formation og spille med 2 angribere ? Eller beholde higuain på bænken ?

Jeg må indrømme at jeg nok tror en smule mere på den nu, end jeg gjorde i går.

8 år 4 uger siden #20 af BBB

Doc.juego skrev: Og hvad så med netop higuain ? Skulle han sælges ? Skulle de skifte formation og spille med 2 angribere ? Eller beholde higuain på bænken ?

Rygterne går på at Higuain er ønsket i Chelsea. Det vil også give Juventus en økonomisk indsprøjtning.

8 år 4 uger siden #21 af REAL
Min bedste ven, som er juve-fan, har netop sendt mig et link til JuventusDanmark. Han er begyndt at tro på det - efter at have været helt afvisende i går.

De skriver:
"Dagens helt store transfer-nyhed: Ronaldo til Juventus, har fået samtlige sociale medier til at gløde, og selv Juves aktiekurs er skudt i vejret, sammen med odds på skiftet, har ramt bunden.
Vi har fået rigtig mange henvendelser, om vi har kunnet be -eller afkræfte rygtet, og her er hvad vi har fundet ud af, via vores kilder.
Jorge Mendes, der er agent for Ronaldo, har de sidste par dage været i Torino, hvor han i dag, bl.a. Har spillet golf med Agnelli.
Fra både Goal og SKY forlyder det, at Mendes har tilkendegivet, at Ronaldo gerne vil spille for Juventus, og til gengæld har Juventus også tilkendegivet interesse i, at hente verdens bedste fodboldspiller.
Der pågår nu en evaluering om, og i så fald, hvordan, økonomien kan hænge sammen i sådan en transfer. Men indtil videre, ligger der ikke nogen formel forhandling mellem Real Madrid og Juventus."

Det er ikke lige de mest ønskværdige kilder, men måske de har det fra andet end "sky og goal" (læser det som om de har det fra andre kilder, men derudover også de medier).

8 år 4 uger siden #22 af El_Juan
Giver god mening hvis Chelsea ansætter Sarri. Tror det er der Chelsea-Higuaín-linket er opstået. I så fald er det nok ikke utænkeligt, at Morata måske igen skal ud og have ny adresse.

8 år 4 uger siden #23 af NadaMás
Bud på Juventus start 11'er med tilgang af Ronaldo. Ser sgu også farligt ud.
Ronaldo - Higuain
Dybala
Sandro - Can/Khedira - Pjanic - Cancelo/Cuardado
Barzagli/Rugani - Chiellini - Benatia
Szcesney/Perin

8 år 4 uger siden #24 af BBB

NadaMás skrev: Bud på Juventus start 11'er med tilgang af Ronaldo. Ser sgu også farligt ud.
Ronaldo - Higuain
Dybala
Sandro - Can/Khedira - Pjanic - Cancelo/Cuardado
Barzagli/Rugani - Chiellini - Benatia
Szcesney/Perin

Skulle Higuain ikke videre i systemet? Chelsea?

Leveret af Kunena Forum