Jorge Mendes: Ronaldo vil ALTID være Real Madrid evigt taknemmelig
Ankomsten af Mbappé har desværre ødelagt mit syn på klubben og hvad den (burde) stå for (Pérez din bastard), og dermed også stort set min interesse. Spillere som Asencio, Rüdiger, Camavinga, Modric, Bellingham, Valverde, Güler, Rodrygo og Endrick, holder den lidt i live.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Behandlingen af de største spillere kvalmende. Om Ronaldo har spillet godt nok til at til at fortjene en lønstigning er underordnet, hvis han er blevet lovet noget, skal det simpelthen overholdes.
Jbner skrev: Rigtig mange taler en den lovede lønforhøjelse. Men kunne man ikke forestille sig at man har tilbudt ham en forbedret kontrakt, som Ronaldo så har afvist fordi han ikke var tilfreds med lønstigningen? Hvis det er tilfældet, skal folk simpelthen stoppe med at hade Florentino for ikke at give ham den kontrakt. Det kan godt være han er blevet lovet en ny kontrakt. Men hvis han har forventet 100 millioner om ugen, og Florentino ville give ham 50 millioner om ugen, så er det fandme Ronaldos fejl at han ikke har fået en kontrakt. Disse tal er selvfølgelig hypotetiske, og har bare til formål at vise min pointe. Hvis Ronaldo var blevet lovet en ny kontrakt, skulle han selvfølgelig have en, men ikke til enhver pris, og vi ved intet om hvilke forhandlinger der har været bag lukkede døre.
Mener jeg læste han blev tilbudt omkring 25M årligt, men at han vil nærmere 30M.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Samtidig må de andre spillere i truppen også se til og tænke at de da også har spillet en vigtig rolle i fx 3 CL-titler i træk. Her tænker jeg Ramos, Marcelo, Modric, Kroos, m.fl.
Jeg er dog enig i at bliver han lovet noget skal han have det, men samtidig kan jeg også se det forretningsmæssige fra klubbens side, der spørger sig selv om det giver mening at give en 33-årig 30M om året indtil han er 36-37 år, og i så fald vil se ham an.
Tror Ronaldos beslutning er en blanding af den lovede kontraktforbedring, Real’s tøven med at beskytte ham i skattesagen og det at han vil have en ny udfordring på højt plan.
Den emotionelle del af mig så helst han blev, men den logiske tænker at tidspunktet er fornuftigt - såfremt erstatningen(erne) kommer til.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
Og alle de mål og statistikker som opgives her, skyldes jo i højere grad medspillerne der søger Ronaldo i og omkring feltet, og ikke Ronaldo selv der skaber chancerne. De tilsvarende mål skal nok blive scoret, blot af andre og forhåbentligvis flere så der ikke er "nogen over de andre".
Der bør og skal ske fornyelse, og med Ronaldo som vist nok den ældste af den gamle garde, er den lige til højrebenet. Mon ikke Modric næste år står forskud, og vi måske allerede i år ser andre store navne forlade klubben.
Deucex skrev: Med tanke på, at det stort set har været samme hold de seneste par år, giver det god mening at stille og roligt skille sig ad med de aldrende spillere. Husk nu på, at Ronaldo optager en plads i opspillet, da han ikke kan fungere som 9'er i opspillet. Samtidig er han jo ikke ligefrem kendt for at fungerer super godt i posssesion spillet som den nye træner ynder at praktisere.
Og alle de mål og statistikker som opgives her, skyldes jo i højere grad medspillerne der søger Ronaldo i og omkring feltet, og ikke Ronaldo selv der skaber chancerne. De tilsvarende mål skal nok blive scoret, blot af andre og forhåbentligvis flere så der ikke er "nogen over de andre".
Der bør og skal ske fornyelse, og med Ronaldo som vist nok den ældste af den gamle garde, er den lige til højrebenet. Mon ikke Modric næste år står forskud, og vi måske allerede i år ser andre store navne forlade klubben.
Med Zidane og Ronaldo ude tror jeg vi i så fald ser Benzema smutte også.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
El Siete skrev: Men det må da også være frustrerende for klubben at man skriver kontrakt med en spiller i mange år fremover, men der så hvert år skal forhandles en ny og bedre kontrakt og hvis det ikke sker rygtes spilleren hurtigt væk eller er ked af det, for at lægge pres. Det er vel også op til klubben at bestemme hvornår en forbedring er på sin plads, ellers er vi jo et sted hvor spilleren føler sig større end klubben og det kan jeg egentlig godt lide at ingen er.
Samtidig må de andre spillere i truppen også se til og tænke at de da også har spillet en vigtig rolle i fx 3 CL-titler i træk. Her tænker jeg Ramos, Marcelo, Modric, Kroos, m.fl.
Jeg er dog enig i at bliver han lovet noget skal han have det, men samtidig kan jeg også se det forretningsmæssige fra klubbens side, der spørger sig selv om det giver mening at give en 33-årig 30M om året indtil han er 36-37 år, og i så fald vil se ham an.
Tror Ronaldos beslutning er en blanding af den lovede kontraktforbedring, Real’s tøven med at beskytte ham i skattesagen og det at han vil have en ny udfordring på højt plan.
Den emotionelle del af mig så helst han blev, men den logiske tænker at tidspunktet er fornuftigt - såfremt erstatningen(erne) kommer til.
Som jeg tidligere har nævnt, så er den relative løn stjernerne tjener i deres respektive klubber et mål for hvad klubberne mener om deres niveau ifht hinanden, og det er tror jeg egentlig er den primære årsag til at CR vil have en højere løn. Han vil have at Real, med den løn de giver ham, går ud og siger at han spillemæssigt i det mindste er i samme liga som Messi, Neymar,.. Det er også vigtigt ifht. Ballon d´or hvad klubben mener om CRs niveau. Hvis ikke engang klubben mener han er på samme niveau som Messi, Neymar,... hvorfor skulle andre så tro det? På det personlige niveau er lønforhøjelsen altså central for CR. Ikke pga pengene, men pga hvad det signalerer. Det er samme princip som når man henter blomster til damen; det handler ikke om blomsterne, men om at vise at du værdsætter hende.
Så kan man mene at det er noget pjat og at det ikke kan passe at Real skal tage sig af sådan noget. Det kan der også være noget om, men det er bare den virkelighed der er, og det må Real forholde sig til. Om de vælger at give CR de metaforiske blomster må de selv om, men de skal lade være med at sige at de vil købe de metaforiske blomster hvis ikke de har tænkt sig at gøre det.
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Deucex skrev: Med tanke på, at det stort set har været samme hold de seneste par år, giver det god mening at stille og roligt skille sig ad med de aldrende spillere. Husk nu på, at Ronaldo optager en plads i opspillet, da han ikke kan fungere som 9'er i opspillet. Samtidig er han jo ikke ligefrem kendt for at fungerer super godt i posssesion spillet som den nye træner ynder at praktisere.
Den første markering giver mening.
Den næste er et nej.
Den sidste er jeg delvis enig med.
Klubben og Lopetegui skal finde den bedst mulige måde at skaffe resultater på. Vil han satse på det spanske possesion-baserede spil, så er et Ronaldo-skifte ikke det værste i verden.
At Ronaldos succes ogs tilfalder hans holdkammerater giver sig selv, men det er en forsimpling af virkeligheden, at hvis man blot tager Ronaldo ud af holdet, så kommer målene naturligt andet sted fra. På den ene side kan man sige, at det sikkert er nemt at være Ronaldo med så gode spillere omkring sig, men det er i min optik mindst ligeså meget omvendt, at dette forhold fungerer. Hvor må det også være fedt at være Marcelo, Isco, Carvajal og Modric; lav en dyb stikning eller et hårdt indlæg, i luften eller langs jorden, og så skal Ronaldo nok score på en eller anden måde. Ronaldo skal ikke erstattes 1:1. For der findes ingen, der kan erstatte ham. I stedet skal Lopetegui, jævnfør første punkt, finde den bedst mulige måde med de rette spillere at få et koncept og et system til at sprudle.
Det sidste er jeg lidt splittet omkring. Et generationsskifte skal komme naturligt. Det skal ikke forceres. Hvis spillere stadig har noget at tilbyde, så giver et salg ikke mening. Hvis man ikke har en klar ide om, hvordan man skal undvære sine stjernespillere, så giver det bare bagslag. Jævnfør anden markering; Ronaldo sælges formentlig af egen fri vilje, men det betyder godt nok også bare, at man skal være klar på at finde de nye spillere med det samme. Mbappe skal ind. Og hvis Modric skal væk, så skal det være fordi, at Kova er helt helt klar til at overtage.
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Desuden mener jeg ikke, at der sker en forcering af foryngelsen. Han er trods alt snart 34 år gammel, og vil eventuelt være en stopklods for fornyelse både i spillet og holdsammensætningen, hvis han bliver i RM med det navn og den status han har.
Havde der været disse mulige kontrakt knaster, eller han var blevet forceret ud da han var fx 30 år, ville jeg give dig fuldstændig ret.
El Siete skrev:
Jbner skrev: Rigtig mange taler en den lovede lønforhøjelse. Men kunne man ikke forestille sig at man har tilbudt ham en forbedret kontrakt, som Ronaldo så har afvist fordi han ikke var tilfreds med lønstigningen? Hvis det er tilfældet, skal folk simpelthen stoppe med at hade Florentino for ikke at give ham den kontrakt. Det kan godt være han er blevet lovet en ny kontrakt. Men hvis han har forventet 100 millioner om ugen, og Florentino ville give ham 50 millioner om ugen, så er det fandme Ronaldos fejl at han ikke har fået en kontrakt. Disse tal er selvfølgelig hypotetiske, og har bare til formål at vise min pointe. Hvis Ronaldo var blevet lovet en ny kontrakt, skulle han selvfølgelig have en, men ikke til enhver pris, og vi ved intet om hvilke forhandlinger der har været bag lukkede døre.
Mener jeg læste han blev tilbudt omkring 25M årligt, men at han vil nærmere 30M.
Det er kraftdeme peanuts ift. hvad Ronaldo bidrager til på indtægtsfronten med titler, sponsorer, tilskuere, generel opmærksom til klubben, etc.
Når der nu er nogen der insisterer på at trække "Er en 33 årig portugiser det værd" kortet. LOL!
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Deucex skrev: Jeg vil nu mene, at såfremt Ronaldo ikke længere findes på holdkortet, så vil der altså andre som modtagere af et indlæg, dyb stikning m.fl. Disse målgivende afleveringer etc. praktiseres også andre steder end RM. Jeg prøver ej at simplificere Ronaldo målstatistik, for han immervæk scoret vandvittigt mange, blot i al stilfærdighed sige havde at Ronaldo ikke været en del af RM, så havde andre scoret målene, ligesom andre hold uden Ronaldo scorer mål. Især de senere år, hvor mange mål har været tap-ins, scoring i feltet etc.
Desuden mener jeg ikke, at der sker en forcering af foryngelsen. Han er trods alt snart 34 år gammel, og vil eventuelt være en stopklods for fornyelse både i spillet og holdsammensætningen, hvis han bliver i RM med det navn og den status han har.
Havde der været disse mulige kontrakt knaster, eller han var blevet forceret ud da han var fx 30 år, ville jeg give dig fuldstændig ret.
Der er ikke nogen i fodboldens historie der har scoret flere mål per kamp end CR i hans tid i Real, så at antyde at enhver kunne have gjort hvad han har gjort er direkte ignorant. Det er ikke givet at hvis du erstatter CR med en anden vil hans mål blive fordelt på andre spillere. I et eller andet omfang vil det være tilfældet, men ikke fuldt ud. Der er bare nogle mål, som er resultatet af verdensklasse, som går tabt. Det er ikke altid nemt at se hvilke. For eksempel kræver det verdensklasse at stå på det rette sted gang på gang til at modtage tap-ins. Blot fordi målet ser nemt ud betyder det ikke at enhver kunne gøre det. Det er slet ikke givet at enhver ville komme frem til chancen, og ej heller at enhver ville afslutte med samme kvalitet.