Spansk avis: Real Madrid er færdige på sommerens transfermarked

7 år 11 måneder siden #25 af Smistrup
Meget bekymrende hvis dette er korrekt, og hovedløst naivt ikke at agere på trods af de opskruede priser i markedet.

Kan ikke lade være med at sammenligne med truppen fra to år siden hvor både La Liga og CHL blev vundet.
Her var det netop bredden, Real Madrid A & B, som gav styrken og resultaterne.
Ronaldo, Pepe, James, Danilo, Morata og Kovacic er ikke længere i truppen, og det er svært at seriøst se Ceballos, Vallejo, Odriozola, Mayoral, Llorente og Vinicius udgøre den samme tyngde hvor meget potentiale de end må have.
Eneste “forstærkninger” siden da må være en meget bedre Asensio og så Courtois, men helt ærligt, det skriger jo til himlen at vi mangler en klasseangriber og tyngde på midtbanen nu hvor Kovacic er smuttet. En karantæne og to skader så er det et halvt Castilla hold der stilles!

Kom nu og så køb Icardi eller Rodrigo plus Thiago, nu fa Hazard-købet smuttede, hvilket jeg virkelig havde håber på, han er virkelig god!
Ja det bliver til overpris (selvom der bliver snakket om 50 mEUR for Thiago hvilket jeg ikke synes er urimeligt), ellers bliver der ikke vundet noget som helst næste år.

Stærk 11’er, men vi har knap 14 spillere på top niveau, det er altså ikke nok.
Sidste redigering: 7 år 11 måneder siden ved Smistrup.
Følgende bruger(e) sagde tak: Cristiano7, Ramos4

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 11 måneder siden #26 af Cristiano7
Hvis der ikke bliver købt flere bedre breddespillere end dem vi har nu til angrebet og forsvaret samt en ersatning for Kovacic, så bliver vi 100% nummer 2 eller 3 i la ligaen.
Vores 11’er kan vinde CHL igen, men vores trup er ikke stærk nok til at vinde La Liga.

Vi blev nummer 3 med to-cifret point op til nummer 1 og det var endda med Ronaldo, Theo og Kovacic.
Nu har vi ikke længere de tre, men købt Lunin/Courtois/Odriozola samt fået Vinicus Jr.

Det bliver en lang lang sæson.

7 år 11 måneder siden #27 af BBB

PMO skrev: RMs bænk er efter min mening blandt de svagest sammenlignet med de andre europæiske giganter.
Hvis træner og ledelse er blevet enige om at dette er tilgangen til sæsonen - jamen så fred være med det. En ting er dog sikkert, hvis truppen forbliver som den er, og RM kæmper om 3-4 pladsen, kan man ikke gå ud og fyre træneren. Jeg respekterer til fulde at klubben ikke kan/vil hoppe ombord på transfertoget, men hvis man bliver henvist til sekundære placeringer er det forventeligt.

Du er ikke den første, som skriver det, men hvorfor kan træneren ikke fyres? Han var en lappeløsning, og der er ikke købt vildt ind til et nyt koncept. Det er vel netop i sådan en situation, at der let kan skiftes på trænerbænken, hvis en mere spændende træner skulle vise sig - og hvis vi kæmper om 3-4 pladsen, så vil de fleste trænere pludselig blive spændende.

7 år 11 måneder siden #28 af JimmyBroe

BBB skrev:

PMO skrev: RMs bænk er efter min mening blandt de svagest sammenlignet med de andre europæiske giganter.
Hvis træner og ledelse er blevet enige om at dette er tilgangen til sæsonen - jamen så fred være med det. En ting er dog sikkert, hvis truppen forbliver som den er, og RM kæmper om 3-4 pladsen, kan man ikke gå ud og fyre træneren. Jeg respekterer til fulde at klubben ikke kan/vil hoppe ombord på transfertoget, men hvis man bliver henvist til sekundære placeringer er det forventeligt.

Du er ikke den første, som skriver det, men hvorfor kan træneren ikke fyres? Han var en lappeløsning, og der er ikke købt vildt ind til et nyt koncept. Det er vel netop i sådan en situation, at der let kan skiftes på trænerbænken, hvis en mere spændende træner skulle vise sig - og hvis vi kæmper om 3-4 pladsen, så vil de fleste trænere pludselig blive spændende.

Jeg er altså på hold PMO her. Jeg synes som udgangspunkt at trænerne får alt kort snor i Real Madrid. Og især første sæson bør være “gratis”. Ligesom det er tilfældet med nyindkøbte spillere.
Så længe træneren “har” omklædningsrummet, ikke ryger ud af gruppespillet i ChL og taber ligaen i oktober så mener jeg det er okay at give ham tid til at komme på plads. Her snakker vi selvfølgelig ikke mere end en sæson. Man skal kunne se tegn på forbedring osv.

Med en træner på pinden som Lopetegui som så tydeligt har et koncept, hvilket vi har set prøvelser på allerede fra dag et. Sammenholdt med at der nærmest ingen indkøb har været, så mener jeg heller ikke man kan “tillade” sig at fyre træneren.

Jeg er her stadig XOXO

7 år 11 måneder siden #29 af BBB

JimmyBroe skrev:

BBB skrev:

Jeg er altså på hold PMO her. Jeg synes som udgangspunkt at trænerne får alt kort snor i Real Madrid. Og især første sæson bør være “gratis”. Ligesom det er tilfældet med nyindkøbte spillere.
Så længe træneren “har” omklædningsrummet, ikke ryger ud af gruppespillet i ChL og taber ligaen i oktober så mener jeg det er okay at give ham tid til at komme på plads. Her snakker vi selvfølgelig ikke mere end en sæson. Man skal kunne se tegn på forbedring osv.

Med en træner på pinden som Lopetegui som så tydeligt har et koncept, hvilket vi har set prøvelser på allerede fra dag et. Sammenholdt med at der nærmest ingen indkøb har været, så mener jeg heller ikke man kan “tillade” sig at fyre træneren.

Jeg skriver ikke, at han skal fyres. Jeg spørger til, hvad der gør, at han ikke kan fyres. Hvorfor er det så sikkert, at han ikke kan fyres?

7 år 11 måneder siden #30 af JimmyBroe

BBB skrev:

JimmyBroe skrev:

BBB skrev:

Jeg skriver ikke, at han skal fyres. Jeg spørger til, hvad der gør, at han ikke kan fyres. Hvorfor er det så sikkert, at han ikke kan fyres?

Ja, okay. Selvfølgelig kan han fyres og med Florentinos historie, med at fyre trænere in mente, Ja så er det da absolut sandsynligt. Manden kan sagtens fyres og det gør han sikkert også hvis ikke han levere fra dag 1 eller dag 2.. jeg mener bare (copy —> paste mit sidste indlæg)

Jeg er her stadig XOXO

7 år 11 måneder siden #31 af Cristiano7
En anden ting kan også være en medvirkende faktor til at Real Madrid ikke vil handle ind til denne sæson, er at Perez planlægger at satse mere på den næste sæson med Neymar og Hazard. Ledelsen har måske allerede accepteret sekundære placeringer til denne sæson..

7 år 11 måneder siden #32 af Jonas

Cristiano7 skrev: En anden ting kan også være en medvirkende faktor til at Real Madrid ikke vil handle ind til denne sæson, er at Perez planlægger at satse mere på den næste sæson med Neymar og Hazard. Ledelsen har måske allerede accepteret sekundære placeringer til denne sæson..

Jeg tror også denne sæson allerede er afskrevet som "rebound" efter ZZ.

Jeg kunne godt forestille mig Neymar lave en Ronaldinho og falde drastisk i niveau når han nærmer sig 30. At blive på toppen kræver en gradvist mere seriøs tilgang til fysisk træning når man kommer på den anden side af 28. Er han indstillet på det? Jeg tvivler. Med det i baghovedet synes jeg han er for gammel til at hente til et stort beløb fra næste sommer. Hvis han havde haft en indstilling lignende CR til træning ville det være en anden sag. Jeg håber derfor ikke de planlægger at gå efter ham næste år, men det er slet ikke usandsynligt at de gør det. Slet ikke hvis han har en klausul på 220 millioner euro til den tid

7 år 11 måneder siden #33 af Dragam

Jonas skrev:

Cristiano7 skrev: En anden ting kan også være en medvirkende faktor til at Real Madrid ikke vil handle ind til denne sæson, er at Perez planlægger at satse mere på den næste sæson med Neymar og Hazard. Ledelsen har måske allerede accepteret sekundære placeringer til denne sæson..

Jeg tror også denne sæson allerede er afskrevet som "rebound" efter ZZ.

Jeg kunne godt forestille mig Neymar lave en Ronaldinho og falde drastisk i niveau når han nærmer sig 30. At blive på toppen kræver en gradvist mere seriøs tilgang til fysisk træning når man kommer på den anden side af 28. Er han indstillet på det? Jeg tvivler. Med det i baghovedet synes jeg han er for gammel til at hente til et stort beløb fra næste sommer. Hvis han havde haft en indstilling lignende CR til træning ville det være en anden sag. Jeg håber derfor ikke de planlægger at gå efter ham næste år, men det er slet ikke usandsynligt at de gør det. Slet ikke hvis han har en klausul på 220 millioner euro til den tid

Forhåbentlig bliver Hazard hentet til billige penge istedet næste år, med kun 1 år tilbage af kontrakten.

7 år 11 måneder siden #34 af Mr.Jensen
Tror ikke at Madrid i hele deres historie har accepteret før en sæson begyndte at de ikke skulle kæmpe med om samtlige titler.
Jeg ser lidt ansættelsen af J.LO som ansættelsen af Moyes i Man U.
De store træner ville ikke efterfølge Zidane, for hvordan gør du det bedre end ham der vandt CL 3 gange i streg?
Som klub hyrer du en træner som du uden det store drama kan fyre efter/midt i sæsonen.
Derefter vil det være nemmere for en “stor” træner st overtage for at “genrejse” et Madrid hold.
Sidste redigering: 7 år 11 måneder siden ved Mr.Jensen.

7 år 11 måneder siden #35 af Ramos4
Thiago meldes på vej. Dejligt. Ikke en fantastisk spiller, men en glimrende backup der har erfaring fra højeste niveau - modsat Ceballos og co. Vinduet er åbent lang tid endnu og vi er selvfølgelig ikke færdige endnu, det tror jeg ikke på. Ledelsen kan udmærket se, at vi mangler bredde i truppen.

Men jeg vil også rose Florentino Perez for at være blevet mere kontrolleret med årene. I gamle dage havde han solgt Modric for at ytre ønske om at få mere i løn. Og så havde han sprængt banken for Pogba som slet ikke passer ind. Jeg synes der er meget mere styr på tingene i disse år, og selvom vi stadig mangler en skarpretter i mine øjne, så handler vi fint ind. Det skal nok blive godt. Og så venter vi med at bruge den store tegnepung til Neymar, Mbappe, Hazard bliver tilgængelige. Fornuftigt.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
7 år 11 måneder siden #36 af Brylle
Jeg håber, at Ceballos får mere ansvar i år. Selvom han har nogle fejl i opstarten, er han i den grad vokset med opgaven fra kamp til kamp, og han har altså i alle kampe været vigtig inde på midtbanen i forhold til at køre 3 rigtig gode hold over. Da han kom ind mod Milan lagde han endnu et lag på sine præstationer ved at turde sætte en spiller af, vende rundt med bolden og i den grad få trukket modstanderne rundt. Derfor synes jeg ikke, at et køb af Thiago, Milinkovic eller en tredje er den rette vej at gå, for vi mangler slet ikke spillere til de to centrale pladser på holdet. Jeg er fuldt ud tryg ved at have Casemiro, Kroos, Modric og Ceballos til alle kampe på alle niveauer. Jeg savner blot en god angriber, selvom Benzema til tider har været fin i opstarten. Der går dog stadig for meget gemmeleg og for mange boldtab i den.

Leveret af Kunena Forum