Optakt: Trofeo Bernabéu
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Real Madrid spiller i aften den 39. udgave af Trofeo Bernabéu mod AC Milan, som man så smukt har kaldt ”De 20 Mesterholds/Champions Leagues kamp”.
Og selv om det blot er en opvisningskamp, så er man nu så tæt på sæson-start for Real Madrids vedkommende, at det vil være en kamp, som man vil tage med en vis seriøsitet, både på og uden for banen.
Allerede på onsdag spiller Real Madrid nemlig europæisk Super Cup mod Atlético Madrid og det kan meget vel blive et opgør, som vil komme til at sætte dagsordenen for hele Julen Lopeteguis karriere i klubben. Nuvel, man så ganske vist Barcelona blive splittet ad i sidste sæsons spanske udgave af Super Cuppen, hvor efter man på samme vis splittede den spanske liga og vandt i suveræn stil, men man sidder alligevel med en fornemmelse af, at Real Madrid-træneren på kort sigt går ind til en meget lettere fremtid, hvis han formår at vinde sæsonens rigtige titel.
På den måde er aftenens kamp vigtig, fordi den er sidste test inden det for alvor går løs og af samme grund må man også forvente, at Real Madrid fortsætter de gode takter fra optakten med de nye spillemæssige tiltag om et højt pres på banen ved boldtab og masser af boldbesiddelse.
Julen Lopetegui vil sandsynligvis sende et hold på banen, som vil komme til at ligne onsdagens startopstilling ret meget og derfor kan aftenens opstilling godt give et fingerpeg om, hvordan det nye hold kommer til at se ud. Undervejs vil der dog nok blive en masse indskiftninger og derfor må man også forvente at se Thibaut Courtois få debut, selv om han nok ikke bliver en del af onsdagens Super Cup.
Hos AC Milan bliver der gensyn med Gonzalo Higuaín og her ligger vel kampens store ”Morbo”-emne, hvis argentineren viser sig fra en bedre side end Karim Benzema. Higuaín er dog først lige kommet på plads i den italienske klub og skal forventeligt lige lære sine holdkammerater at kende. Ellers bliver det spændende at følge målmand Donnarumma og spanske Suso, som Real Madrid tidligere har været sat i forbindelse med og så bliver det naturligvis spændende, om der er samme vildskab i Milan-mandskabet, som der var hos deres træner, Gennaro Gattuso, da denne var spiller.
Kampen kan følges på Real Madrid TV.
Fun Fact:
- Det er fjerde gang, at AC Milan deltager i Trofeo Bernabéu. Man har tidligere deltaget i 1988, 1990 og ved jubilæums-turneringen i 2002.
- Real Madrid har vundet turneringen de seneste 12 år og i alt 27 ud af de 39 gange, at den er blevet spillet.
- Kampen spilles i 60-året for Real Madrids 3. Mesterholds-triumf mod netop AC Milan.
Real Madrids forventede hold: Navas, Carvajal, Nacho, Ramos, Marcelo, Kroos, Ceballos, Isco, Asensio, Bale, Benzema.
AC Milans forventede hold: Donnarumma, Calabria, Musacchio, Romagnoli, Rodríguez, Kessié, Biglia, Bonaventura, Suso, Calhanoglu, Higuaín.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Mathiaseefsen
-
- Ekspert bruger
-
Du kan skifte kone, politik og religion......
Men aldrig yndlings-fodboldhold
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
- Raúl Madrid
-
- Ekspert bruger
-
- mat_hattrick
- Ekspert bruger
-
Raúl Madrid skrev: Nu spørger jeg lidt nysgerrigt, om hvorfor Lopetegui ikke kan være på træningsbanerne uden sine fancy briller, men han intet problem har med banen når det gælder kampe?
Vil tro det er fordi, solens UV ikke er så stærkt på kamptidspunkterne :-)
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Kommer vi godt ud af sæsonen i år, så tror jeg helt sikkert på vi vinder ligaen. Ideerne er klare, og spillet og forståelsen bliver kun bedre dag for dag. Der er allerede kæmpe forskel, også selvom det ikke er alting som fungere skide godt, så er presspillet og kombinationsspillet krystalklart. Jeg er seriøst helt i ekstase, og vi har kun spillet 3 en halv kamp. Jeg har seriøst ventet på det her i omkring 15 år. Selvfølgelig kan projektet gå helt i vasken, men hvis der ikke er nogle alvorlige formdyk, og spillerne bare får implementeret systemet dag efter dag, så ser jeg os stærkere end nogensinde før spillemæssigt.
Bale virker for engang skyld til at fungere i Real Madrid. Og for første gang i hans lange karriere, så ønsker jeg ham ikke langt væk fra Real Madrid af. Jeg ønsker bare han fortsætter, og forhåbentlig kan holde sig skadesfri, som jeg desværre ikke tror kommer til at ske. Der skal lige arbejdes med hans rolle. Det er tydeligt og se, at han selv føler han skal tage mere ansvar, og være omdrejningspunktet, som førte til nogle dårlige beslutninger. Det bliver for unaturligt for ham, og specielt episoden, hvor han bare skal trille den pænt ind på midten til en helt fri Benzema er ærgelig, men hold kæft hvor er det dejligt og se det her hold spille fodbold.
Vi kommer ikke til at mangle mål når chancerne bliver spillet større end førhen. Meget kan ske, men mange mål er altså også blevet scoret.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Jeg ville være super ærgerlig ved at miste Casemiro på den defensive. Han er som man siger så ofte om den defensivemidtbane mand, tit usynlig men alligevel frygtelig vigtig for vores succes (eller mangel på samme:P) de senere år. Jeg ved enkelte ønsker Casemiro hen hvor peberet gror. Men pladsen han spiller den defensive midt er essentiel for vores fremtidig succes imo.
Alligevel er det oftest Case/den defensivemidtbane-plads, jeg i de seneste dage har tænkt skulle sables.
For mig at se er det udelukket, at sætte Isco på bænken, bl.a. qua hans status hos Lopetegui. Selvfølgelig alt efter niveauet, hen over sæsonen. Men det gør sig jo gældende med alle spillerne.
Jeg tror Isco kommer meget bedre med i denne sæson, end i sær sidste sæson.
Så er der Asensio tilbage, en kæmpe stjerne. Eller det tror jeg ihvertfald han kan blive hvis han vel og mærke får den fornødne tillid. Jeg synes han skal have lang line og spille en stor del kampe.
Benzema er truet af Asensio på den måde at forstå, at hvis Lopetegui forelsker sig (ligesom jeg) i tanken om, at bruge Asensio som hængende 9’er med frie roller til Bale og Isco så kommer han til at tilbringe tid på bænken.
Det er virkelig en svær kabale der skal gå op. Jeg har svært ved at se hvad er den rigtige løsning. Så det lader vi loppen om.
Jeg er her stadig XOXO
Ramos4 skrev: Det her må vel betyde at Navas starter mod Atletico på onsdag. Hvad tror i? Får Courtois så første ligakamp mod Getafe og står fast derfra eller hvad?
Ja mon ikke Courtois får ligaen? Og Navas får ChL og Coppaen? Den bedste målmand i klubben har som reelt ligaen. Det så vi også dengang med Lopez og Casillas. Der havde Lopez ligaen og Casillas det andet.
Jeg er her stadig XOXO