Referat: Rodet kamp da Real Madrid vandt Trofeo Bernabéu

7 år 11 måneder siden #1 af Jbner

0. minut– Så er vi ved at være klar til sæsonens sidste træningskamp. Opstillingen ligner meget en opstilling vi også kan få at se på onsdag mod Atletico.
2. minut – GOOOOOOOOL DE KARIM BENZEMAAAA! Carvajal og Bale spiller fremragende sammen på højre kant, og det ender med et fantastisk indlæg fra Carvajal ind i panden på Benzema, som sikkert header bolden i mål! Fremragende start på opgøret.
4. minut – Føringen holdt ikke længe. Higuain med et flot mål, sparket ind uden for feltet. 1-1.
5. minut – Uuuh! Bale tæt på med et skruet skud uden for feltet. Ligner lidt det samme skud som Higuain scorede på for et minut siden.
14. minut – Asensio med et godt forsøg fra en spids vinkel! Isco finder ham flot med en flad aflevering i midten af Milans felt, hvorefter Asensio frækt tager den med videre og afslutter hårdt på Donnarumma. Isco-Asensio kan blive et spændende makkerpar i den kommende sæson!
16. minut – Suso tæt på med et frispark fra en meget spids vinkel, men Keylor får vippet den ud til et hjørnespark.
17. minut – Milan presser meget højt, men Real Madrid formår alligevel at få spillet sig ud af presset. Ikke noget med at losse bolden væk når man er presset.
22. minut – Med den type angriber Benzema er, mangler der ofte en spiller i boksen. Her var Cristiano god til at trække ind når Benzema gik bredt, men det mangler nu. Jeg kunne godt frygte at det vil koste i løbet af sæsonen, hvis andre spillere ikke begynder at søge feltet mere.
23. minut – Kessie får kæmpet sig i feltet for han chipper den forbi Keylor. Carvajal er dog klar bagved, og header bolden i sikkerhed.
27. minut – God redning af Keylor, på et godt frispark af ”Jack” Bonaventura, hvor han må helt ud til stolpen for af bokse bolden væk!
31. minut – Asensio med en fræk aflevering som snyder Milans forsvar og sender Isco fri fra en spids vinkel, hvor han desværre sender bolden kort forbi! Endnu en gang flot sammenspil af de to spaniere!
40. minut – Også i tilbage i Madrid er der brug for en kort drikkepause. Og den kan man jo bruge til at reflektere over kampen indtil videre. Jeg synes det er tydeligt at se at begge hold er i sidste fase før sæsonstart. Intensiteten i kampen indtil videre er langt højere end i de andre træningskampe, og det har også betydet at det har været småt med store chancer til begge hold. Holdet skal være bedre til at skabe store chancer når sæsonen går i gang for alvor.
44. minut – Av av av! En Milan-spiller sender et hårdt indlæg mod feltet, men han rammer Ramos lige der hvor man helst ikke vil rammes. Él Capitán kommer dog på benene igen, efter at have ømmet sig lidt på græsset.
45. minut – GOOOOOOOOOOL DE GARETH BAAAALEEEEE! Et hjørnespark dumper tilfældigt ned for fødderne af Bale, som smadrer bolden i kassen via Donnarumma! God afslutning på første halvleg, som fløjtes af kort efter.

HALVLEG – Real Madrid fik en god slutning på en lodt rodet første halvleg. Kampen har været meget intens, dog uden de største chancer. Der har været mange halve chancer, men ud over målene har ingen af holdene for alvor været farlige. Det bliver forhåbentlig forbedret i anden halvleg. Spørgsmålet er dog, om intensiteten ikke kommer til at falde, med de mange udskiftninger der sandsynligvis vil komme.

46. minut – Så er vi i gang med anden halvleg, og det er med Ceballos og Nacho på banen i stedet for Casemiro og Marcelo.
53. minut – Benzema bliver spillet fri ude på kanten, men endnu en gang er der ingen i feltet at sigte efter, og derfor ender det med at Milan generobre bolden.
54. minut – Bale tæt på at finde Benzema ved bagerste stolpe, med et godt yderside indlæg. Milan får dog sendt bolden til hjørne inden den finder Benzema.
57. minut – Modric bliver sendt til opvarming og publikum jubler. På trods af vedvarende transferrygter, elsker man stadig den lille magiker på Bernabeu.
67. minut – Bacca får en halv chance på kanten af feltet, som han skyder langt over. Det er stadig en kamp fyldt med halve chancer, men ingen store chancer. Ikke særlig ophidsende fodbold der bliver spillet.
70. minut – Endnu en chance fra en spids vinkel til Milan. Keylor redder den fint ud til hjørne.
75. minut – Det trækker op til store udskiftninger. 7 Real Madrid-spillere tager overtrækstrøjer af og gør sig klar til at komme på banen, bl.a. Modric, Lunin og Vinicius. Dermed ser det ikke ud til at vi får Courtois at se i dag, men vi får Vinicius at se på Bernabeu for første gang.
77. minut – Luka Modric kommer på banen til store klapsalver fra fansene på lægterne.
80. minut – Teknikken fejler ikke noget hos Vinicius. Han sender frækt bolden videre med hælen, og får bolden i dybden. Afslutningerne og afleveringerne er dog ikke helt i vinkel, og en skæv aflevering ender hos Reguilón, der skyder men det bliver ikke farligt.
89. minut – Reguilón med et fladt indlæg ind mod Lucas, der næsten når bolden. Reguilón viser endnu en gang gode takter, og han ser ud til at være klar til backup-pladsen på venstre back!
91. minut – GOOOOOOOOOOOOOL DE BORJA MAYORAAAAAL!! Modric bliver spillet fri foran mål af en genial aflevering fra Lucas, Donnarumma redder afslutningen, men den hopper ud til Mayoral det sikkert sender den i det tomme mål. Og så er Trofeo Bernabéu afgjort, 3-1 til Real Madrid.

SLUT: Kampen fløjtes af, og Real Madrid er endnu engang vindere af Trofeo Bernabéu. Det blev en lidt rodet kamp, hvor ingen af holdene kunne finde vej til de helt store chancer. Real Madrid overtog fuldstændig alt spillet til sidst, og fik også en scoring ud af det. Og dermed blev det til endnu en sejr i den sidste test før det for alvor går løs på den nye sæson på onsdag mod Bernabéu.

Real Madrid: Navas (Lunin, 78. Min.), Carvajal (Lopez, 78. Min.), Varane (Reguilón, 60. Min.), Ramos (Valverde, 78. Min.), Marcelo (Nacho, 46. Min.), Casemiro (Ceballos, 46. Min.), Kroos (Llorente, 60. Min.), Bale (Lucas, 77. Min.), Isco (Modric, 77. Min.), Asensio (Vinicius, 77. Min.), Benzema (Mayoral, 77. Min.).

Milan: Donnarumma, Calabria (Simic, 82. Min.), Musacchio (Bellanova, 83. Min.), Romagnoli, Rodriguez (Caldara, 56. Min.), Kessie, Biglia (Mauri, 65. min.), Bonaventura (Calhanoglu, 56. Min.), Suso, Higuain (Bacca, 65. min.), Borini (Cutrone, 46. min.).

Kampens Madrid-spiller: Svært at udpege én spiller i dag. Flere gør det godt, men ingen gør det fantastisk.
Kampens Madrid-badebold: Jeg synes heller ikke der er nogen der fortjener badebolden i dag. Hele holdet spiller en fin kamp, og ingen falder igennem.
Kampens detalje: Det kan kun være tilskuernes klapsalver da Lukita blev skiftet på. Man elsker den lille kroat i Madrid.

Kom gerne med jeres bud på kampens Madrid-spiller, kampens Madrid-badebold, og kampens detalje på vores forum!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 11 måneder siden #2 af Siv1309
Åhh hvor er det deprimerende med alt den ligegyldige boldflytteri. Til siden, tilbage, til siden, tilbage og så en lang dyb bold. Ak ja det er effektivt men kedeligt at se på. Jeg savner allerede Zidane...
Jeg savner også hurtigt direkte spil, gennemførte kontraer i stedet for at stoppe op og spille sikkert og mest af alt så savner jeg flere risici i spillet.
Jeg har altid været hvid i hjertet, både i DK men selvfølgelig også i Spanien. Jeg har altid været tilhænger af hurtigt, offensivt og risikofyld spil og det har Real stået for i lange perioder. Jeg syntes det var hårdt under Mourinho tiden, men der var da stadig magiske øjeblikke. Jeg håber virkelig at de slipper lidt af kontrollen og satser lidt mere når sæsonen rigtig kommer igang. Det vil være så ærgerligt med så mange magisk gode spillere som vi netop har i øjeblikket, hvis spillet bliver for kontrollerende, (Barcask,).
Vi har vildt meget kvalitet i truppen og den rigtige blanding af unge sultne spillere kontra erfarne spillere. Derfor folder jeg hænderne og håber inderligt at de får lov til at vise deres offensive kvaliteter. Det vil ikke være til at bære hvis de skal til at spille som Barca.
Jeg tror heller ikke at det er klogt at køre så hård presspil gennem hele kampen. Det var tydeligt i dag at de løb tør for kræfter tidligt i 2. Halvleg og det vil blive straffet af gode hold ( Milan er ikke gode).
Af lyspunkter i dag ser jeg Asensio ( selvom han brugte 80% af sine kræfter på presset), og Vinicius som altså i spillet minder rigtig meget om Neymar.
Jeg tror på at de med denne spillestil kan spillet med om guldet i La Liga men de bedste europæiske hold kommer til at straffe at der bliver brugt så mange kræfter i presset at jeg simpelthen ikke tror på endnu en Champions league titel. Første møde med et af de rigtig gode hold og vi er ude tror jeg.
Ååh hvor jeg dog håber at vi ikke bliver Barca 2

7 år 11 måneder siden #3 af REAL

Siv1309 skrev: Åhh hvor er det deprimerende med alt den ligegyldige boldflytteri. Til siden, tilbage, til siden, tilbage og så en lang dyb bold. Ak ja det er effektivt men kedeligt at se på. Jeg savner allerede Zidane...
Jeg savner også hurtigt direkte spil, gennemførte kontraer i stedet for at stoppe op og spille sikkert og mest af alt så savner jeg flere risici i spillet.

Alt det du savner i spillet, ser jeg som det der kommer til at sikre os en helt anden sæson i ligaen. Jeg er nemlig træt af at være det hold, hvor man aldrig er sikker på et resultat, uagtet modstanderen. Vi lukkede sidste sæson 44 mål ind (når man ser på vores forsvar og defensive midt, så er det ikke manglende klasse - så må jo være den risici du nu efterspørger), modsat Barca med 29 og lillebror med 22.

Vores boldomgang og genpres er også vores forsvar. Du kalder det kedeligt. Men man kan jo netop ikke holde til et genpres, hvis det er efterfulgt af endeløse angreb. De 70% skal modstanderen netop ud og løbe, hvor man så med tålmodighed venter på de rette muligheder.

Julen har også vist før, at han er villig til at ændre til 3 i bagkæden, hvis en modstander står for dybt. Så vi har fået en træner, som nok skal bidrage til, at vi (som minimum) får dét mål der skal til.

Barcask. Giv dem nu ikke den ære (patent). Hvorfor ikke City, med et drys af aggressivt Liverpool genpres. Lad Barca glide rundt i deres identitetsløse spil, hvor Messi endnu en sæson skal redde skærene.
Sidste redigering: 7 år 11 måneder siden ved REAL.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, andreashn

• ABC
  • Gæst
  • Gæst
7 år 11 måneder siden #4 af ABC
Jeg så ikke kampen, så dette var en fin oversigt over, hvad der skete i kampen. Tak!

7 år 11 måneder siden #5 af Jonas

REAL skrev:

Siv1309 skrev: Åhh hvor er det deprimerende med alt den ligegyldige boldflytteri. Til siden, tilbage, til siden, tilbage og så en lang dyb bold. Ak ja det er effektivt men kedeligt at se på. Jeg savner allerede Zidane...

Alt det du savner i spillet, ser jeg som det der kommer til at sikre os en helt anden sæson i ligaen. Jeg er nemlig træt af at være det hold, hvor man aldrig er sikker på et resultat, uagtet modstanderen. Vi lukkede sidste sæson 44 mål ind (når man ser på vores forsvar og defensive midt, så er det ikke manglende klasse - så må jo være den risici du nu efterspørger), modsat Barca med 29 og lillebror med 22.

Vores boldomgang og genpres er også vores forsvar. Du kalder det kedeligt. Men man kan jo netop ikke holde til et genpres, hvis det er efterfulgt af endeløse angreb. De 70% skal modstanderen netop ud og løbe, hvor man så med tålmodighed venter på de rette muligheder.

Julen har også vist før, at han er villig til at ændre til 3 i bagkæden, hvis en modstander står for dybt. Så vi har fået en træner, som nok skal bidrage til, at vi (som minimum) får dét mål der skal til.

Barcask. Giv dem nu ikke den ære (patent). Hvorfor ikke City, med et drys af aggressivt Liverpool genpres. Lad Barca glide rundt i deres identitetsløse spil, hvor Messi endnu en sæson skal redde skærene.

Må erklære mig enig med siv her. Forsvar med bold er effektivt til at lulle både modstander og tvseere i søvn. Det er muligvis den mest dødssyge, destruktive og defensive tilgang til fodbold man kan have. Når du har bolden har du mulighed for at skabe spil og chancer. Når du forsvarer med bold benytter du den mulighed til at destruere spillet og trække tiden. Jeg er meget imod det på et ideologisk plan
Følgende bruger(e) sagde tak: Rogoshin, Dragam

7 år 11 måneder siden #6 af REAL

Jonas skrev:

REAL skrev:

Må erklære mig enig med siv her. Forsvar med bold er effektivt til at lulle både modstander og tvseere i søvn. Det er muligvis den mest dødssyge, destruktive og defensive tilgang til fodbold man kan have. Når du har bolden har du mulighed for at skabe spil og chancer. Når du forsvarer med bold benytter du den mulighed til at destruere spillet og trække tiden. Jeg er meget imod det på et ideologisk plan

I taler om det system, hvor han (Julen) med Spanien slog Argentina 6-1.

Hvordan kan man på nogen måde vurdere hans taktiske underholdningsværdi, på en omgang træningskampe?

Hvis i gerne vil drage nogle tidlige konklusioner, så se nogle kampe med Spanien.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Real HWL, andreashn

7 år 11 måneder siden #7 af Siv1309
Jeg så et par af Spaniens kampe da han blev landstræner men det kedede mig simpelthen så meget at jeg valgte at se andre kampe i stedet for efterfølgende.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

7 år 11 måneder siden #8 af Rogoshin
Man kan bedre vurdere taktisk ud fra træningskampene, da det er de spillere, han hovedsageligt kommer til at arbejde med i Real Madrid. Det spanske landshold har andre spillere, og derfor er træningskampene et lidt mere relevante.

Når det så er sagt er alle gætteri omkring taktik og underholdning ligegyldig, så snart der kommer rigtige kampe.

Jeg er selv lidt splittet omkring spil konceptet, jeg er bange for at der konstant bliver spillet sidelæns. Eller at der bliver fokuseret for meget i genpres, og ikke at skabe. Måske er frygten ubegrundet, jeg håber det.
Sidste redigering: 7 år 11 måneder siden ved Rogoshin.

7 år 11 måneder siden #9 af Jonas

REAL skrev:

Jonas skrev:

REAL skrev:

Hvordan kan man på nogen måde vurdere hans taktiske underholdningsværdi, på en omgang træningskampe?

Hvis i gerne vil drage nogle tidlige konklusioner, så se nogle kampe med Spanien.

Jeg talte generelt om forsvar med bold. Jeg siger ikke at hold der har benyttet sig af forsvar med bold ikke fra tid til anden har scoret mange mål. I deres storhedstid under Guardiola illustrerede Barcelona vel meget godt hvor effektiv spillestilen kan være og at den er i stand til at levere mål. Selv de målrige kampe Barcelona dengang leverede var dog (for mig) dødsyge at se på på grund af at de forsvarede sig så meget med bolden. De lukkede hele spillet ned og trak tiden i store dele af kampen. Det er for mig dødsygt at se på og jeg er modstander af ideen om at benytte den mulighed boldbesiddelsen giver til at destruere frem for at kreere.
Følgende bruger(e) sagde tak: Rogoshin, Dragam

7 år 11 måneder siden #10 af Steen
Under Zidane spillede vi noget af det mest røvsyge og tilfældige fodbold jeg nogensinde har set. Så var der lige 2-3 måneder hvor alt klikkede, og man spillede som det bedste hold i historien, men de resterende kampe var forfærdelige at være vidne til. Zidanes ''taktik'' er rigtig god i CL hvor knockout kampene bliver afgjort over 2 kampe, men man skal godt nok være heldig for at kunne vinde ligaen på den måde. Derfor er jeg rigtig glad for Lopetegui og hans spillestil, som jeg finder meget underholdende, og som jeg tror vil gøre livet meget lettere i ligaen. Som jeg har skrevet før, så vil jeg gå så langt som til at sige, at vi - i mine øjne - er favoritter hvis vi henter en angriber som er garant for mål.
Dog kan jeg sagtens se os få problemer i CL, hvor ''tiki-taka'' ikke har virket alt for godt de sidste par år. Men Real Madrid har jo også vundet turneringen 3 år i træk, mon ikke man kan klare en sæson uden den titel.
Sidste redigering: 7 år 11 måneder siden ved Steen.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, elle44, REAL, Ramos4

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
7 år 11 måneder siden #11 af Brylle

Jonas skrev:

REAL skrev:

Jonas skrev:

REAL skrev:

Jeg talte generelt om forsvar med bold. Jeg siger ikke at hold der har benyttet sig af forsvar med bold ikke fra tid til anden har scoret mange mål. I deres storhedstid under Guardiola illustrerede Barcelona vel meget godt hvor effektiv spillestilen kan være og at den er i stand til at levere mål. Selv de målrige kampe Barcelona dengang leverede var dog (for mig) dødsyge at se på på grund af at de forsvarede sig så meget med bolden. De lukkede hele spillet ned og trak tiden i store dele af kampen. Det er for mig dødsygt at se på og jeg er modstander af ideen om at benytte den mulighed boldbesiddelsen giver til at destruere frem for at kreere.

Men bare fordi begge vil holde på bolden, så behøver det ikke være den samme stil. Lopetegui har vel været i gang på arbejdet i omkring en måned og vi aner ikke engang hvordan truppen ser ud endnu. Så synes jeg i den grad det er tidligt at forvente, at det hele fungerer på et niveau, hvor løbemønstre og diverse ideer sidder som om han har været i gang i et halvt år. Ting tager tid, og det giver jo god mening at han har startet med genpresset og det defensive og derudover begyndt de første skridt på at få spillerne til at forstå ideerne med bolden, så man i det mindste formår at holde på den, skabe overtal i forskellige områder og så derfra bygge på således at der kommer mere tempo og mere kvalitet efterhånden. Det skal nok blive bedre og bedre. Derudover synes jeg ikke ligefrem det er dødsygt, for der bliver da i den grad skabt chancer, spillet bolde i dybden, udfordret og stadig slået en del indlæg. Jeg er ikke negativ overfor udviklingen!

7 år 11 måneder siden #12 af Siv1309
Jeg betvivler overhovedet ikke at resultaterne kan blive gode, specielt i ligaen. Den måde som Julen vil spille på, som han har gjort i alle træningskampe og iøvrigt også med Spanien, er hamrende effektivt hvis man har spillerne til at kunne udføre det store løbearbejde. Jeg syntes simpelthen bare at det er røvkedeligt at se specielt Barca og City spille, selvom Barca nu faktisk spiller lidt mere direkte end tidligere. Det er bare det direkte og frembrusende spil der har kendetegnet Real i lang tid, undtagen under Mourinho, og det er det jeg elsker at se. Underholdningen er ligeså vigtig som resultatet for mig.
Man kunne også sætte det på spidsen og forestille sig Drillo som træner.. han ville sikkert også kunne vinde ligaen med hans effektive form for fodbold, men altså vil folk bruge tid på at se det?
Hvad jeg måske ikke fik sagt ordentlig før er at det vilde genpres som der bruges under Julen jo betyder at specielt de tre forreste får brugt voldsomt mange kræfter på netop det i stedet for at de kan bruge deres kræfter på offensive aktioner som de kunne under Zidane.

PS: Er voldsomt uenig med Steen i at fodbolden var tilfældig under Zidane. De to/tre forreste, alt afhængig af taktikken på dagen, fik lov at udfolde sig om improvisere, men resten var taktisk og tydeligt defineret.

Leveret af Kunena Forum