Referat: Rodet kamp da Real Madrid vandt Trofeo Bernabéu

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
7 år 11 måneder siden #25 af Brylle

Siv1309 skrev: Der er stor forskel på frihed med og uden bold. Bale kan måske få frihed når vi en sjælden gang i mellem vælger at angribe mod modstanderens mål, men desværre skete det næsten aldrig. Frihed her han i hvert fald ikke når vi ikke har bolden. Det har været helt tydeligt i alle træningskampene at alle mand inkl. Bale skal deltage i presspillet og når man laver sådan et højt pres så er det altså de tre forreste som kommer til at købe flest meter. Jeg så kampen i går ja men det virker næsten som om vi @Dios har set forskellige kampe. Du snakker om flydende angrebsspil og løb gennem kæderne. Det så jeg overhovedet ikke. Jeg så boldtrilleri til siden og bagud uden nogen intentioner om at angribe. Jeg så løb i bagrummet i første halvleg men ingen forsøg på at kombinere sig igennem og værst af alt så så jeg ikke et eneste forsøg på at udfordre med en dribling eller kombinationsspil fremadrettet. I hvert fald ikke før Vinicius kom på banen.

Så må de forreste spillere jo være i tilpas god form. Det er vel også en af grundene til, at der blev indført ekstra træningspas. Det skal simpelthen være muligt at få alle med på at presse. Og som sagt, så kan man tage pauserne på andre tidspunkter. Jeg tror dog den er hårdere for 10'eren og de to midtbanespillere, da det er dem der skal skubbe med op og time hele presset, så det faktisk lykkes.

Friheden synes jeg er meget tydelig. Der gik vel ikke mere end 6-7 minutter før Bale midt på banen er at finde i venstre siden og her bliver sendt afsted? Det kalder jeg da frihed når man tænker på, at han var placeret på højre kant? Ligeledes så jeg mange gange Bale finde rum midt på banen og endda sætte folk af derinde, ligesom der kom spillere ud for at udfylde hans zone efterfølgende. Asensio var ligeledes ofte længere inde i banen end Benzema, så det er jo ikke fordi de står i hver deres indtegnede boks på banen og ikke må forlade den. Vores to backs havde frihed til at gå med frem også, så jeg kan ikke se det billede du tegner. I stedet ser jeg også, at spillerne bevæger sig rundt på banen og dermed gør det flydende. Mange spillere finder sammen tæt på hinanden for at kombinere og trække presset til sig, hvilket er en tydelig del af taktikken, så man først kan skabe overtal og derefter vende spillet for at finde plads. Jeg så mange forskellige spillere søge dybden selv på et dybtstående Milan-hold.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 11 måneder siden #26 af Dios

Siv1309 skrev: Der er stor forskel på frihed med og uden bold. Bale kan måske få frihed når vi en sjælden gang i mellem vælger at angribe mod modstanderens mål, men desværre skete det næsten aldrig. Frihed her han i hvert fald ikke når vi ikke har bolden. Det har været helt tydeligt i alle træningskampene at alle mand inkl. Bale skal deltage i presspillet og når man laver sådan et højt pres så er det altså de tre forreste som kommer til at købe flest meter. Jeg så kampen i går ja men det virker næsten som om vi @Dios har set forskellige kampe. Du snakker om flydende angrebsspil og løb gennem kæderne. Det så jeg overhovedet ikke. Jeg så boldtrilleri til siden og bagud uden nogen intentioner om at angribe. Jeg så løb i bagrummet i første halvleg men ingen forsøg på at kombinere sig igennem og værst af alt så så jeg ikke et eneste forsøg på at udfordre med en dribling eller kombinationsspil fremadrettet. I hvert fald ikke før Vinicius kom på banen.

Praktisere man højt pres, hvor bolden skal vindes tilbage lige efter boldtab, så er det klart, at alle mand skal ofres på det. Ellers er det fuldstændig ligegyldigt. Jeg kan bare ikke se hvorfor en spiller som Bale skal have den frihed til ikke at løbe? Hvis han ikke løber, så er der nogle holdkammerater der skal løbe hans meter. Uden at vide det, så vil jeg sætte alle mine penge på, at en spiller som Kroos eller Isco løb flest meter. Jeg tror faktisk begge vores backs løb flere km end Bale og Benzema.

Når jeg snakker flydende angrebsspil så er det alle angribende momenter jeg taler om. F.eks. Benzema's mål. Det var fine kombinationer imellem Bale og Carvajal, og det tæller da helt sikkert som flydende angrebsspil i min bog. Der var ingen tilfældighed bag det, og Carvajal vidste med det samme, at han skulle tage løbet til baglinjen. Det er nemt at sammenligne med, fordi vi aldrig sådan rigtig så det under Zidane på den måde.
Isco spillede meget under niveau igen, og han skal jo bare i form igen, men netop hans rolle bliver at holde trykket centralt, og være bindeled til at kombinere centralt, så det hurtige sideskift kan komme, så vi på den måde kan sætte tempo.
Nu kan og skal vi selvfølgelig ikke angribe med bolden i de 60-65 min. vi har bolden i. Hvis ikke tempoet sænkes til tider, så kan der jo ikke komme temposkift, og så kan vi hurtigt sløjfe den taktik.
Holdet skal selvfølgelig lige sammenspilles i nogle måneder før, at de forskellige løbemønstre etc. kan komme ordentlig til udtryk. Synes nu der var tegn på fine kombinationer, hvor specielt Isco og Asensio kom til nogle fine afslutninger. Enig i, at der skal flere kombinationer inde centralt, som også kan åbne den centrale del af banen, men som jeg har forstået det, så tager Julen det i etaper, så alle hans ideer ikke skal implementeres på en gang. Lige nu handler det meget om presspil og de små kombinationer i den ene side for derefter og lave en diagonalaflevering og sætte tempo den vej rundt.
Det er klart, at en træner ikke kan komme med alle 24 ideer til første træning, og så træne dem allesammen. Holdet fremfor den individuelle frihed tror jeg bliver vægtet højst lige nu, og det er helt klart også den vigtigste del som jeg ser det.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn

7 år 11 måneder siden #27 af Real HWL

Siv1309 skrev:

REAL skrev:

Siv1309 skrev: Frihed er bare en nødvendighed for at de bedste spillere kan udfolde sit talent. Smider du en masse løbemøsntre og kontrol samt hårdt arbejde i presset i hovedet af spillere som Bale, Ronaldo eller for den sags skyld Neymar, Vinicius, Asensio osv., Så mister de det der netop gør dem så gode. Se bare på United. De har så meget kvalitet men formår sjældent at vise den.

Vores træningskampe har da netop vist flydende positionsspil. Der gives stor frihed til hele holdet, og med den opbakning det kræver.

Nu bruger du af uvisse årsager United som eksempel. Salah er underlagt presspil, og klarede det okay sidste sæson.

Jeg er helt enig i at positionsspillet er flydende, det går bare alt for meget til siden og bagud. Jeg argumenterer for at de offensive spillere skal have lov til at angribe mere og løbe mindre i presspillet.
Jeg bruger selvfølgelig United som eksempel fordi at de er det bedste eksempel på et hold med fantastiske spillere som bliver låst i løbemønstre og hårdt defensivt arbejde.

Fordelen ved et velfungerende presspil er at vinde bolden langt fremme på banen, så der ikke er så langt ned til modstandernes mål. Det er et fantastisk våben at have da der ikke skal særlig mange afleveringer til før du får en stor chance. Det kan godt være at det tager på kræfterne, men hold kæft det er effektivt fodbold. Jeg vil give dig ret i at det kan være søvndyssende at se et hold som forsvare sig med bolden i en lang periode i en kamp, som f.eks Barca har været verdens bedste til. Men hellere det, end at skulle se sit hold miste grebet om kampen, som man så tit så under Zidane, og man sidder på kanten af sofaen og råber og skriger så både ens hund og barn bliver bange. Så vil jeg hellere kunne sidde stille og roligt i sofaen og se mit hold have fuldstændig styr på kampen selvom der mangler 20 min. Det er noget jeg ser rigtig meget frem til under J-Lo... Håber jeg :)
Sidste redigering: 7 år 11 måneder siden ved Real HWL.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn

7 år 11 måneder siden #28 af DarioGomez
J-Lo?

Nej, bare nej ...

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle, elle44, Kimbo, Jbner

7 år 11 måneder siden #29 af Zyconith

DarioGomez skrev: J-Lo?

Nej, bare nej ...

Alle bruger der Dario, du kan lige så godt vænne dig til det.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Følgende bruger(e) sagde tak: Jonas

7 år 11 måneder siden #30 af Real HWL

Nej, bare nej ...

Jo den er god, kan hverken udetale eller stave hans navn ;)

7 år 11 måneder siden #31 af elle44

Real HWL skrev:

Nej, bare nej ...

Please bare kald ham Loppen eller Julen eller noget. Alt andet end J-Lo ;)

Edit: Med mindre du er overbevist om at Jennifer Lopez er vores nye træner?
da.wikipedia.org/wiki/Jennifer_Lopez
Sidste redigering: 7 år 11 måneder siden ved elle44.

7 år 11 måneder siden #32 af Real HWL

elle44 skrev:

Real HWL skrev:

Nej, bare nej ...

Please bare kald ham Loppen eller Julen eller noget. Alt andet end J-Lo ;)

Edit: Med mindre du er overbevist om at Jennifer Lopez er vores nye træner?
da.wikipedia.org/wiki/Jennifer_Lopez

Bliver Messi ikke kaldt Lobben? Tror bare det bliver "Lopetegui" fremover. Så bliver der heller ikke noget hyleri ;)
Følgende bruger(e) sagde tak: elle44

7 år 11 måneder siden #33 af DarioGomez
Loppen - la pulga.

Julen - det er fint. Men J-Lo. Hell no... selvom hun er betydeligt pænere ;-)

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

7 år 11 måneder siden #34 af JimmyBroe

DarioGomez skrev: Loppen - la pulga.

Julen - det er fint. Men J-Lo. Hell no... selvom hun er betydeligt pænere ;-)

Det kommer vel an på øjet der ser. Nu ikke så dømmende Daridiot :-*

Jeg er her stadig XOXO

7 år 11 måneder siden #35 af DarioGomez
Undskyld din gamle rainbow-warrier - æresgæst i de luskede kvarterer i Madrid - altid set humpende og med ømme kæber på Gran Via i de tidlige morgentimer.

Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

7 år 11 måneder siden #36 af JimmyBroe

DarioGomez skrev: Undskyld din gamle rainbow-warrier - æresgæst i de luskede kvarterer i Madrid - altid set humpende og med ømme kæber på Gran Via i de tidlige morgentimer.

Du ved det det. Mester. “Kommer” du der stadig meget?:)

Jeg er her stadig XOXO

Leveret af Kunena Forum