Optakt: Real Madrid - Leganés

3 år 8 måneder siden #49 af Mølbat
Man fortsætter trenden med at begrave modstanderen i 2. halvleg. Overordnet set en rigtig god præstation fra hele holdet. Courtois holdt godt fast i bolden, når han blev testet, Casemiro vandt samtlige dueller i luften og så bomber La Ligas topscorer igen igen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 8 måneder siden #50 af madrid2000

Haeder skrev: Hvor bliver man dog træt af at se på Ramos' egotrip! Der er jo absolut ingen grund til at han skal sparke straffe andet end hans status på holdet. Af alle burde han som kaptajn forstå vigtigheden af en angribers selvtillid. Hvor meget gav det til f.eks. Ronaldos selvtillid at han selv på sine værste dage bombede dem ind fra straffepletten. SELVFØLGELIG skal det være de spillere som vi afhænger af til at score (Benzema/Bale) der skal sparke straffe.
Måske lidt overflødige vrede ord ovenpå en 4-1 føring og FREMRAGENDE spil, men altså, kom nu lidt Capi.
BTW, kan jeg ikke huske, hvornår vi sidst har spillet så flot overhovedet! Man bliver jo ellevild. Lopetegui <3

Dette forstår jeg slet ikke!
Bale har scoret allerede i kampen og har scoret i 7 kampe i træk - hans selvtillid er i top.
Benzema har scoret 2 allerede i kampen. Han fik jo lov til at sparke sidste kamp, hvor Ramos gjorde netop det du efterspørger. Kom nu ind i kampen!
Sidste redigering: 3 år 8 måneder siden ved madrid2000.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, doven

3 år 8 måneder siden #51 af Fondo_Sur
Det er tidligt men mål i denne sæson:

Benzema: 5.

Ronaldo: 0.
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo, Kimbo, Dragam, Papi

3 år 8 måneder siden #52 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Optakt: Real Madrid - Leganés
Jeg siger det igen: Vi har solgt Ronaldo på det helt rigtige tidspunkt. 0 i 3 og ugidelig som vanligt. Han skal nok få sine kasser, men han er godt nok blevet stivbenet og blottet for teknik de senere år.

Holdet spiller langt bedre og Benzema og Bale har fået nyt liv - et liv jeg ikke troede de havde i sig. Jeg håber bare truppens bredde holder i længden.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Bismo, Fondo_Sur, Dragam

3 år 8 måneder siden #53 af Bismo
Besvaret af Bismo på emne Optakt: Real Madrid - Leganés

Ramos4 skrev: Først var det "hvor skal vi få 50 mål fra?". Nu er det så "ej hvor er det kedeligt". Nogen vil bare finde skår i glæden. Vi har at gøre med en ny træner der prøver at indføre et nyt system + højere pres. Vi har scoret 10 kasser i tre kampe og domineret totalt i store dele. Hvis man er negativ på baggrund af det her, så er det fordi man har taget et valg om at være negativ.

Jeg foretrækker denne spillestil fremfor den "klassiske", hvor vi bare tonser fra den ene ende af banen til den anden og er totalt ustabile, og hvor selv de mindre hold vader i chancer.

Endelig kommer vores kreative spillere virkelig til deres rette, og man kan tydeligt mærke, at de nyder at spille bold på denne måde.

Desuden er spillestilen mere direkte end Barcas.

3 år 8 måneder siden #54 af El Siete
Under Zidane synes jeg tit holdet havde en tendens til at stille sig tilfredse i 2. halvleg, ofte med en snæver føring, noget som tit lukkede modstanderen ind i kampen. Men nu kører vi bare modstanderen over fra start til slut. Fantastisk.

Madridista siden 2000. Raúl over dem alle.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Real HWL, Bismo

3 år 8 måneder siden #55 af Fondo_Sur
Det er smukt fodbold. Man savner bare lidt at Asensio også træder i karakter som Benzema og Bale.

Dertil er det også en omstillingsfase flere skal igennem. Det bedste eksempel er Benzema: fra oplægger til afslutter.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

3 år 8 måneder siden #56 af Bismo
Besvaret af Bismo på emne Optakt: Real Madrid - Leganés

El Siete skrev: Under Zidane synes jeg tit holdet havde en tendens til at stille sig tilfredse i 2. halvleg, ofte med en snæver føring, noget som tit lukkede modstanderen ind i kampen. Men nu kører vi bare modstanderen over fra start til slut. Fantastisk.

Efter det andet mål var der en periode, hvor holdet var afventende, hvilket Lopetegui blev sur over, og signalerede at de skulle presse. Det skete flere gange i løbet af kampen.

Det er nogle dårlige vaner, som sidder fast, og det er forfriskende at se, at han har en nultolerance politik overfor, at spillerne lader det andet hold tage initiativ - især efter en scoring.
Sidste redigering: 3 år 8 måneder siden ved Bismo.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Fondo_Sur, El Siete

3 år 8 måneder siden #57 af Ramos4

Fondo_Sur skrev: Det er smukt fodbold. Man savner bare lidt at Asensio også træder i karakter som Benzema og Bale.

Dertil er det også en omstillingsfase flere skal igennem. Det bedste eksempel er Benzema: fra oplægger til afslutter.

Asensio har dog et fantastisk løb med bolden, og har så vidt jeg forstod på kommentatorerne fremskaffet alle 3 straffespark indtil videre? Det er vel meget godt af en 22årig. Jeg er mere nervøs for Marcelo's sløvhed. Jeg håber Loppen har mod til at smide Nacho ind på backen hvis vi skal forsvare en føring, som mod Girona. Slutteligt må jeg rose Isco: Sikke nogle detaljer og energi efter han kom ind. Han kan jo godt. Ikke en hel kamp, men han kan jo.

3 år 8 måneder siden #58 af Jonas
Besvaret af Jonas på emne Optakt: Real Madrid - Leganés
Vi har spillet bedre i anden halveg, men det er også forventeligt. Vi skal jo vinde komfortabelt over hold som leganes. Mit problem med spillet i første halveg, udover at det var kedeligt og uambitiøst at se på, var at vi ikke så ud til at forsøge at score efter de kom på 1-1. Det virkede til at vi forsvarede med bold selvom vi burde jage et mål.

For mig kommer det tilbage til det jeg har skrevet om tidligere, nemlig filosofien i spillet. Jeg mener man skal benytte det initiativ boldbesiddelse giver til at kreere spillet, ikke destruere - hvilket jeg mener vi bevidst gjorde i store dele af første halveg via forsvar med bold.

Det handler om at spillet, og filosofien i spillet, pt er meget langt fra det direkte spil der i starten af 0'erne fik mig til at blive fan af Real. This is not what I signed up for.. Hence the bitching ;) Hvis jeg var nulstillet som fan ville jeg ikke nærme mig Real med den spillestil vi har nu.

3 år 8 måneder siden #59 af Dios
Besvaret af Dios på emne Optakt: Real Madrid - Leganés
Som mange andre, så forstår jeg slet ikke kritikken af det nye system. Det er noget nær totalfodbold, hvor vi kommer hele vejen rundt på hele fodbold spektret. Vi har har korte, lange og direkte afleveringer. Vi har genpres og løb uden bold som aldrig før. Vi er tålmodige, dominerende og direkte når vi skal være det. Nuvel, så spiller alt på ingen måder endnu, men der er godt nok kommet styr på tingene, hvor vi er gode til at trække luft med og uden bold. Vores kombinationspil har ikke været bedre siden start 00'erne, og endelig lader det til, at samtlige spillere indgår i fællesskabet og de rent faktisk nyder at spille denne form for fodbold. En spiller som Bale har aldrig været mere livlig, og god med og uden bolden. Benzema har aldrig været så god og skarp som han er nu, hvor det virkelig lader til, at han er blevet en meget mere fri mand efter der er kommet mange flere løb omkring ham.

Det hele er en smagssag, men jeg er helt sikkert langt større fan af, at vi selv har bolden kontra modstanderen har bolden. Jeg er langt mere fan af, at det er os der styre tempoet i kampen kontra modstanderen som har teten. 1. Halvleg imod Girona var jo en typisk Zidane/Ancelotti/Mourinho kamp, hvor det bølgede utrolig meget frem og tilbage, hvor kvaliteten af truppen oftest blev helt glemt, da alle modstandere kunne dominere os, eller ihvertfald være med på bolden og i kampen.
Der er en helt anderledes ro og tro på tingene når vi har bolden. Alt skal finpudses, men jeg mindes ikke en træner, som har været så effektiv i sin implementering af sine ideer som Lopetegui har det.
For mig at se, så er det en fornøjelse endelig at kunne sidde tilbage med indtrykket af, at vi rent faktisk er det bedste hold i samtlige 90 min.. Jeg husker specielt en kamp sidste år netop imod Leganes, hvor vi dominere kampen fuldstændig de første 30 min. og kommer foran 0-3 efter 20 min. eller noget i den stil, og hvad der sker efterfølgende har været en tendens de sidste alt for mange år. Vi slapper af, og tager alting for givet, og hurtigt kommer Leganes ind i kampen med 2 hurtige scoringer, og med 2 kæmpe afbrændere i første halvleg.
Den følelse savner jeg på ingen måde, og det er den følelse som er pist væk, hvis vi ser bort fra et altid veloplagt og godt Girona mandskab.

Forstår godt man ikke føler sig underholdt af mange ligegyldige afleveringer, men spørgsmålet er om man føler sig mere eller mindre underholdt af at modstanderen havde bolden?

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 3 år 8 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, madrid2000, Brylle, Bismo, Madrid1998, Mølbat, Ramos4, Papi

3 år 8 måneder siden #60 af Ramos4

Jonas skrev: Vi har spillet bedre i anden halveg, men det er også forventeligt. Vi skal jo vinde komfortabelt over hold som leganes. Mit problem med spillet i første halveg, udover at det var kedeligt og uambitiøst at se på, var at vi ikke så ud til at forsøge at score efter de kom på 1-1. Det virkede til at vi forsvarede med bold selvom vi burde jage et mål.

For mig kommer det tilbage til det jeg har skrevet om tidligere, nemlig filosofien i spillet. Jeg mener man skal benytte det initiativ boldbesiddelse giver til at kreere spillet, ikke destruere - hvilket jeg mener vi bevidst gjorde i store dele af første halveg via forsvar med bold.

Det handler om at spillet, og filosofien i spillet, pt er meget langt fra det direkte spil der i starten af 0'erne fik mig til at blive fan af Real. This is not what I signed up for.. Hence the bitching ;) Hvis jeg var nulstillet som fan ville jeg ikke nærme mig Real med den spillestil vi har nu.

Det VAR fantastisk at se os i Galactico-æraen hvor 4 mand blev fremme og ikke deltog defensivt. Hvor vi kun vandt fordi vi havde de bedste spillere i verden og en Casillas der var en kat på stregen. Det havde klart sin charme, men jeg tror tiden er løbet fra den slags fodbold. Kig rundt i fodbold-Europa, kan du nævne nogen der spiller sådan mere? Med succes vel at mærke.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.