Optakt: Real Madrid - Leganés
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Ramos4 skrev:
Jonas skrev: Vi har spillet bedre i anden halveg, men det er også forventeligt. Vi skal jo vinde komfortabelt over hold som leganes. Mit problem med spillet i første halveg, udover at det var kedeligt og uambitiøst at se på, var at vi ikke så ud til at forsøge at score efter de kom på 1-1. Det virkede til at vi forsvarede med bold selvom vi burde jage et mål.
For mig kommer det tilbage til det jeg har skrevet om tidligere, nemlig filosofien i spillet. Jeg mener man skal benytte det initiativ boldbesiddelse giver til at kreere spillet, ikke destruere - hvilket jeg mener vi bevidst gjorde i store dele af første halveg via forsvar med bold.
Det handler om at spillet, og filosofien i spillet, pt er meget langt fra det direkte spil der i starten af 0'erne fik mig til at blive fan af Real. This is not what I signed up for.. Hence the bitching ;) Hvis jeg var nulstillet som fan ville jeg ikke nærme mig Real med den spillestil vi har nu.
Det VAR fantastisk at se os i Galactico-æraen hvor 4 mand blev fremme og ikke deltog defensivt. Hvor vi kun vandt fordi vi havde de bedste spillere i verden og en Casillas der var en kat på stregen. Det havde klart sin charme, men jeg tror tiden er løbet fra den slags fodbold. Kig rundt i fodbold-Europa, kan du nævne nogen der spiller sådan mere? Med succes vel at mærke.
Nej, du har ret. Men jeg havde håbet, og håber sådan set stadig, at vores spil havde udviklet sig i den samme filosofiske retning i stedet for at konvertere. Jeg synes stadig direkte fodbold har fin succes blandt andet illustreret af Dortmund og Liverpool der har fine resultater set ifht spillermaterialet. Jeg ser på Real nu og tænker "you were the chosen one. It was said that you would destroy possesion football, not adopt it" ;)
Jonas skrev: Vi har spillet bedre i anden halveg, men det er også forventeligt. Vi skal jo vinde komfortabelt over hold som leganes. Mit problem med spillet i første halveg, udover at det var kedeligt og uambitiøst at se på, var at vi ikke så ud til at forsøge at score efter de kom på 1-1. Det virkede til at vi forsvarede med bold selvom vi burde jage et mål.
For mig kommer det tilbage til det jeg har skrevet om tidligere, nemlig filosofien i spillet. Jeg mener man skal benytte det initiativ boldbesiddelse giver til at kreere spillet, ikke destruere - hvilket jeg mener vi bevidst gjorde i store dele af første halveg via forsvar med bold.
Det handler om at spillet, og filosofien i spillet, pt er meget langt fra det direkte spil der i starten af 0'erne fik mig til at blive fan af Real. This is not what I signed up for.. Hence the bitching ;) Hvis jeg var nulstillet som fan ville jeg ikke nærme mig Real med den spillestil vi har nu.
Jeg må tilslutte mig, at jeg ikke føler mig ligeså underholdt, som jeg gjorde med Ronaldo Fenomeno på holdet i 00'erne... men altså, man må jo tage udgangspunkt i hvad man har af spiller materiale, og så få det bedste ud af det, og det synes jeg Lopen gør :)
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Dragam skrev:
Jeg må tilslutte mig, at jeg ikke føler mig ligeså underholdt, som jeg gjorde med Ronaldo Fenomeno på holdet i 00'erne... men altså, man må jo tage udgangspunkt i hvad man har af spiller materiale, og så få det bedste ud af det, og det synes jeg Lopen gør :)
Jeg følger mig mere underholdt ved bare synet af Ronaldo,Raul, Figo, Zidane, Casillias, Roberto Carlos osv. Er du gal det var tider, men vi vandt jo ikke en skid. Heller lidt kedelig og trofæer end ren underholdning og ingen trofæer. Selvom det på ingen måder var kedeligt i aften.
Ramos4 skrev: Først var det "hvor skal vi få 50 mål fra?". Nu er det så "ej hvor er det kedeligt". Nogen vil bare finde skår i glæden. Vi har at gøre med en ny træner der prøver at indføre et nyt system + højere pres. Vi har scoret 10 kasser i tre kampe og domineret totalt i store dele. Hvis man er negativ på baggrund af det her, så er det fordi man har taget et valg om at være negativ.
Det er lige som på ens arbejdsplads, der er altid nogen der er negative for en sikkerheds skyld ;)
PMO skrev: Lovende takter og dejligt at se målene bliver fordelt ud på forskellige spillere. Benzema har virkelig steppet op. Hvis man skal finde noget negativt, er det modstanderne. Getafe, Girona og. Leganes skal man jo vinde over.
Nu har jeg læst den et par gange, men hvordan kan man vende det om til noget negativt? Det er de kampe man skal vinde, for at vinde et mesterskab. Det er de kampe vi tabte point til på stribe sidste sæson.
Vi skal vinde, men vi har også vundet overlegent set over alle 90 min.. Det synes jeg ikke er negativt, men positivt.
Forhåbentlig går der ikke Mourinho i den, hvor vi kun vinder imod de dårlige mandskaber og taber imod toppen.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Dios skrev: Forhåbentlig går der ikke Mourinho i den, hvor vi kun vinder imod de dårlige mandskaber og taber imod toppen.
Shots fired :D
Ramos4 skrev: Først var det "hvor skal vi få 50 mål fra?". Nu er det så "ej hvor er det kedeligt". Nogen vil bare finde skår i glæden. Vi har at gøre med en ny træner der prøver at indføre et nyt system + højere pres. Vi har scoret 10 kasser i tre kampe og domineret totalt i store dele. Hvis man er negativ på baggrund af det her, så er det fordi man har taget et valg om at være negativ.
Og mod hvilke hold:)?, lad os nu se mod Valencia, At.Madrid, Barcelona. I min optik er vi slet ikke klar nok til de hold og er skrøbelige som hold.
- Madrid1998
- Platin bruger
-
Det er lækkert at se på og det er præcist hvad jeg finder underholdende. Nuvel så skal der småjusteres hist og her men vi er kun 3 kampe inde, det ser godt ud synes jeg.
Og bliver nød til at sige at jeg også har ventet på at Ronaldo blev solgt, hele holdet virker meget mere homogent og flydende, det er en fornøjelse.
Ronaldo sejler komplet i Juve, Benz og Bale skinner i Madrid, forventet udvikling i virkeligheden, men skønt at se vores udskældte spillere endeligt få frie tøjler til at vise deres talent og formåen.
Er ganske spændt på opgørene mod Barca, jeg håber så meget vi prøver at spille med dem og tage styring på kampen, fremfor at pakke os ned og håbe på det bedste.
Dios skrev:
PMO skrev: Lovende takter og dejligt at se målene bliver fordelt ud på forskellige spillere. Benzema har virkelig steppet op. Hvis man skal finde noget negativt, er det modstanderne. Getafe, Girona og. Leganes skal man jo vinde over.
Nu har jeg læst den et par gange, men hvordan kan man vende det om til noget negativt? Det er de kampe man skal vinde, for at vinde et mesterskab. Det er de kampe vi tabte point til på stribe sidste sæson.
Vi skal vinde, men vi har også vundet overlegent set over alle 90 min.. Det synes jeg ikke er negativt, men positivt.
Forhåbentlig går der ikke Mourinho i den, hvor vi kun vinder imod de dårlige mandskaber og taber imod toppen.
Man kan bare heller ikke sidde og hive sig selv i elastikken over at RM formår at vinde 3 kampe over så ringe hold. Jeg er helt med på at det ser fornuftigt ud - men hvis man vil være mester skal man også vinde over top 10. Lad os se hvordan holdet spiller når modstanderne bliver værd at nævne.
Jeg er ikke negativ eller pessimist, men der skal godt nok noget mere til at imponere mig.