Daily Mail: José Mourinho er Real Madrid-emne igen
Hvis vi sammenligner med Man U, så er vi jo egentlig matchet på næsten samtlige pladser, samt overmatchet på flere pladser.
Det er vel mig der misforstår ikke. Du mener vel ikke, at spiller for spiller, så er United på niveau med Real Madrid? Det kan da kun være mig der har misforstået et eller andet.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Har lige været fra tasterne et stykke tid, men jeg føler der er blevet svaret fint på din kommentar til mit indlæg af andre brugere. Ville bare lige smide den afsted.
Dios skrev: Kratmus skrev:
Hvis vi sammenligner med Man U, så er vi jo egentlig matchet på næsten samtlige pladser, samt overmatchet på flere pladser.
Det er vel mig der misforstår ikke. Du mener vel ikke, at spiller for spiller, så er United på niveau med Real Madrid? Det kan da kun være mig der har misforstået et eller andet.
Det er måske sat på spidsen og så er det også på visse positioner relateret til den aktuelle form. Og dog vil jeg mene, at på 2 af 3 positioner i angrebet er de markant bedre end os(Lukaku og Sanchez), på den ene midtbane-position mener jeg, at Pogba ville kunne forbedre os markant. Og på målmandspositionen er de også bedre. Det er 4 af 11 positioner, hvor de er bedre i min optik. Carvajal har været dårlig længe, hvorfor vi ikke er meget bedre stillet der. I midterforsvaret er vi dog markant bedre. Formmæssigt er vi ikke bedre stillet på venstre back lige pt med det Marcelo leverer, og jeg har min tvivl, om han nogensinde bliver god igen. Ronaldo er gone og med det forsvinder noget af Marcelos berettigelse ligesom Benzemas ditto... På den defensive midtbane er Casemiro ikke meget bedre end Man U ditto og generelt på midtbanen kan man argumentere for, at Modric, Kroos og Isco er bedre end de tilsvarende Manchester-spillere, og som helhed er vores midtbane måske en klasse eller 2 over, selvom jeg synes, at Pogba kunne erstattet en af de 3. Bale er selvfølgelig også bedre end Man U's ditto. Så i start-11 synes jeg, at vi er direkte overmatchet på 4 positioner, mens vi er bedre på 2-3 pladser på midtbanen samt markant bedre på 2 pladser i midterforsvaret. Kigger vi på reserverne synes jeg, der tegner sig et tilsvarende billede. Vi er bedre stillet med de defensive reserver, mens Man U er bedre stillet med de offensive reserver(Lingard, Martial, Rashford m.m.).
Men jo, spiller for spiller så mener jeg, at Man U er på niveau med Real Madrid. Hvis du har en anden vurdering af de enkelte spillere er det selvfølgelig fair, men jeg tror faktisk ikke, at du som sådan har misforstået mit indlæg.
@elto92
Det kunne være relevant med en forsvarskæde, der forsvarede og lod angriberne om at score målene. At de nævnte spillere så ikke ligefrem er de bedste i verden og ej heller alle førstevalg på Man U's hold er så en anden snak. De ville selvfølgelig ikke fungere på vores hold, men hvis vi nu er ærlige, så er vi ikke meget bedre stillet. Vores forsvar er ekstremt ustabilt og det tror jeg har kostet mange titler især i ligaen. Marcelo sejler defensivt og har gjort det altid. Varane er blevet ekstremt usikker. Carvajal er egentlig rigtig god defensiv og Ramos ligeså. Nacho er i min optik den, der har spillet mest stabilt i denne sæson.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Hvordan kan du nævne form, og alligevel have Sanchez med som en bedre spiller end nogle af vores i offensiven? Jeg er selvfølgelig dødelig uenig i Lukaku, som jeg synes er fantastisk overvurderet. 1 fremragende sæson i Everton, ellers har resten af hans sæsoner været middelmådige, og specielt vurderet på, at han på ingen måder bringer noget udover mål, men fair nok.
Pogba kan jeg give dig ret i, men det er vores konstellation der gør, at vi muligvis kan have brug for ham. Spiller for spiller, så er han på ingen måder bedre end Modric eller Kroos, som jeg vil betegne som de 2 bedste i verden, hvor Pogba måske lige kommer med i top 10.
Hvis vi generelt taler om form, så taler vi altså om et United hold i langt større krise end Real Madrid, så jeg forstår ikke hvorfor du vil blande form ind i billedet? I mine øjne er vi kun overmatchet på målmandsposten, men fair nok. Græsset er altid grønnere på den anden side åbenbart
mohbar skrev:
Zyconith skrev: Vi har savnet dig... Kom tilbage hvor du hører til!
Mourinho og Hazard I samme klub!?!!
"If I’m now asked one coach with whom I want to work again, then I say: Mourinho."
“If the results are poor, he starts criticising his players – you know that, but afterwards I’ve been able to accept that, it’s part of his character," he added.
“If you win, Mourinho is the best coach you can imagine. Then he is a friend of yours – you can do whatever you want. Want one day off? He gives you two. If everything goes well, Mourinho will experience football like me: with ease. Even his own image of an extremely defensive coach was not too bad. He is far from adventurous like [Pep] Guardiola, but the year in which we became champions, we scored a lot of goals and played good games.
“I do not regret many things in my career, but that I have not been able to work with Mourinho at Chelsea anymore [is one]. We had a team to get a lot of prizes, but we just ended up in a negative spiral. In those twelve years of professional career, I have had one bad year – the last six months under Mourinho, and it was partly my own fault," he said.
- fra et nyt interview med Hazard.
Det virker ikke just til at han har et problem med det. Tværtimod.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Zyconith skrev:
mohbar skrev:
"If I’m now asked one coach with whom I want to work again, then I say: Mourinho."
“If the results are poor, he starts criticising his players – you know that, but afterwards I’ve been able to accept that, it’s part of his character," he added.
“If you win, Mourinho is the best coach you can imagine. Then he is a friend of yours – you can do whatever you want. Want one day off? He gives you two. If everything goes well, Mourinho will experience football like me: with ease. Even his own image of an extremely defensive coach was not too bad. He is far from adventurous like [Pep] Guardiola, but the year in which we became champions, we scored a lot of goals and played good games.
“I do not regret many things in my career, but that I have not been able to work with Mourinho at Chelsea anymore [is one]. We had a team to get a lot of prizes, but we just ended up in a negative spiral. In those twelve years of professional career, I have had one bad year – the last six months under Mourinho, and it was partly my own fault," he said.
Meget rammende pointe omkring Mourinho. Han er fantastisk når det går godt og forfærdelig når det går dårligt.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Ramos4 skrev:
Zyconith skrev:
mohbar skrev:
Meget rammende pointe omkring Mourinho. Han er fantastisk når det går godt og forfærdelig når det går dårligt.
Han er er en ærlig person der kalder en spade for en spade. Han går folk på klingen hvis de ikke yder godt nok på grund af ting de burde have under kontrol (fx. vægt, byture, manglende træningsindsats,...). Nogle kan godt lide den tilgang mens andre ikke kan. Typisk er det grunden til at han rager uklar med stjernerne. Stor respekt for at Hazard set i bakspejlet anerkender at Mou havde ret i sin kritik på daværende tidspunk.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Ramos4 skrev: Uden at vi skal åbne den helt store debat op, vil jeg blot sige, at det klart er ledelsen i United der er problemet. Mourinho har jo ikke fået den kvalitet han gerne vil have. Han har været efter folk som Kroos og Varane i lang tid, men ender med Fred og Lindelöf. Bestyrelsen går kun op i at tjene penge, og at de stadig ikke har fået en ordentlig sportsdirektør ansat er også under al kritik.
Mig bekendt er United en af de klubber der bruger flest penge på transfers i disse år. Så det er ikke fordi at de ikke investere i truppen. Med hensyn til en sportsdirektør, kan Mourinho overhoved arbejde sammen med sådan en? Jeg tror at grunden til at United ikke har en sportsdirektør, er fordi Mourinho ikke vil have en.
Ramos4 skrev: Uden at vi skal åbne den helt store debat op, vil jeg blot sige, at det klart er ledelsen i United der er problemet. Mourinho har jo ikke fået den kvalitet han gerne vil have. Han har været efter folk som Kroos og Varane i lang tid, men ender med Fred og Lindelöf. Bestyrelsen går kun op i at tjene penge, og at de stadig ikke har fået en ordentlig sportsdirektør ansat er også under al kritik.
Og alligevel er det ikke så nemt. United kan jo ikke få de spillere længere. Problemet stikker langt dybere end Mourinho, men nu er det jo ikke fordi han på nogen måde har gjort United holdet stærkere end før han tog over. De er stadig ligeså ustabile både offensivt og defensivt.
Han har trods alt fået Lukaku, Sanchez og Pogba som store navne.
Derudover så var Fred og Lindelöf jo helt klart Mourinho's valg. Nuvel, så ville han nok hellere have Varane og Kroos, men ligeså urealistisk er det jo, at Real Madrid kan signe Messi, selvom de godt ville.
United er så vidt jeg husker alligevel den klub som har brugt flest penge de sidste 5-6 år. Ret mig endelig, men jeg mener vi er oppe på 3 milliarder bare under Mourinho.
Ulempen ved en egenkapital er jo, at pengene skal fordeles, men jeg vil nu stadig mene, at de har brugt rigelig med penge. Det helt store problem er bare, at mange ser Mourinho som destruktiv, som Kovacic udtalte, men klubbens resultater og status er bare ikke som førhen. De ligger altså og roder rundt på en 8. plads i øjeblikket med en målscorer på 13-14.
EDIT: Haha, Real HWL kom mig lidt i forkøbet :D