Spanske medier: Isco kan være færdig i Real Madrid
Ramos4 skrev: Jeg ved ikke om jeg synes han er doven eller ikke gider. Mit problem med Isco har længe været slutproduktet. Han laver masser af smarte finter med fodsålen og er faktisk rigtig god til at tilbyde sig. Problemet er, at der oftest intet kommer ud af det. Han varmer bolden alt for længe og hele forsvaret når at komme på plads. Han er en fancy boldflytter i mine øjne, og det er ærgerligt for talentet er til mere. Han lader simpelthen ikke til at kunne finde ud af, at slippe bolden når han skal. Lidt apropos Bale og dennes fodbold-IQ i øvrigt.
Og til boldflytter hører alverdens til! F.eks. at han altid er spilbar. Han er utrolig bevægelig, og vores eneste midtbanespiller som løber i dybden. Hans tilstedeværelse giver flow i spillet, og giver så mange muligheder fremadrettede.
At samtlige herinde, så synes Isco varmer den for meget er jo en præference som skal negligeres i den forstand, at det er skide hamrende ligegyldigt set i lyset af den måde holdet vil spille på, eller ihvertfald har forsøgt sig på.
Det har jo aldrig handlet om at spille direkte eller hurtigt, men derimod tålmodigt med en relativ stor ro i spillets opbygning. Er det taktikken, så skal han jo netop varme bolden, og det har jo mere eller mindre været billedet de sidste 3 år.
Nu er der alverdens til forskel på Isco og Iniesta's niveau pt., men sidstnævnte er i min verden på højde med Zidane, men se på hans statistikker. De er skrækkelige, men uden Iniesta, så tør jeg godt lægge hovedet på blokken, og sige, at Barcelona og Spanien på ingen måder ville have den succes de havde for 8-10 år siden. Den 3. eller 4. aflevering er måske langt vigtigere for et mål end assisten. Dybdeløbet, som aldrig bliver registreret er måske grunden til der i første omgang kunne komme et mål. Det er hvad Isco og for den sags skyld også Benzema oftest bidrager med, og derfor har været så vigtige for de fleste trænere. Nu er det hele selvfølgelig sat på spidsen, men hold nu op hvor er jeg træt af sætningen: Der mangler slutprodukt.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
1) Han har en eminent teknik og hans street/improv skills er off the charts hvilket betyder at han nemt tørrer modspillerne og kan holde på bolden i tæt på umulige situationer. Dette er dog koblet med at han overhovedet ikke har blik for sine medspillere og selv hvis han, mod sin vilje havde jeg snart skrevet, får øje på en medspiller i en god position, så er han uendelig dårlig til at aflevere. Både langt og kort. Hans afleveringer har så sjældent den rette temperatur.
Så har han, som alle er klar over, en utrolig evne til at holde på bolden i nærmest hele og halve timer mens hans holdkammerater bliver komplet ignoreret. Jeg synes Dios underspillet dette en smule. Han fuldstændig nulstiller det skabte plads hver gang han får bolden. Det er jo et kæmpe drawback. Han er i min verden direkte skadelig på det offensive spil og skal holdes langt væk fra den kreative del af spillet.
2) Han er en dårlig afslutter fra alle afstande. Den eneste afslutning han evner er et placeret skud fra kanten af feltet og selv denne er ikke skide god. Dette har han dog ikke selv indset og jeg savner virkelig lidt selvindsigt ala Ødegaard på dette punkt. Fordi han er så ringe en afslutter duer han ikke som en afsluttende offensivspiller. Tværtimod skal han helst ikke for langt frem fordi han er et sort hul hvor chancer går for at dø og han kan/vil ikke selv se det.
3) Han er ikke hurtig nok til at være kantspiller og kan ikke genere plads ved at sætte en mand som fx. kovacic er rigtig god til. Derudover er han ikke god til lange afleveringer og kan derfor heller ikke rigtig bruges som 8´er.
4) Forsvaret behøver vi ikke tale om, hvilket kun efterlader de mere defensive pladser på midtbanen. Her er det faktisk lige før hans styrker kan sættes sammen til noget brugbart. Han er umulig at pille bolden fra og hans evne til altid at holde for længe på bolden er ikke en svaghed på denne position da han (som udgangspunkt) aldrig mister den. Der er heller ikke behov for at han er verdensmester i at fordele bolden hurtigt og kvaliteten af hans afleveringer kan fint konkurrere med andre på den position. Han har dog hverken fysisk gennemslagskraft og ej heller taktisk overblik til at udføre den defensive del af den position. Han kunne dog i nogle kampe, e.g. mod storhold der presser højt, bruges på denne position.
I min verden kan han kun bruges som en taktisk finurlighed på den defensive midtbane. Sælg ham til Guardiola til overpris. Vi kan vitterlig ikke bruge ham medmindre vi, Gud forbyde det, henter Guardiola selv og tidstrækkeri pludselig bliver den ypperste evne at have som spiller.
Brugte du seriøst lige 50 linjer på, at gøre Spanien's vel nok bedste offensive mand på landsholdet de sidste 2 år til en af de dårligste spillere i verden? Haha :D Det fortjener simpelthen et tak. Ikke fordi du gjorde Jonas dig selv til en langt bedre fodboldspiller end ham, da der umådeligt findes dårligere fodboldspillere end ham du prøvede at beskrive, men du gjorde ham simpelthen også lige til defensiv midtbane i selv samme indlæg, så et kæmpe TAK min vej :D
- Brylle
- Gæst
-
Underlig måde at debattere på. Respektløs måde at besvare et indlæg som folk har taget sig tid til at skrive.Dios skrev: @Jonas.
Brugte du seriøst lige 50 linjer på, at gøre Spanien's vel nok bedste offensive mand på landsholdet de sidste 2 år til en af de dårligste spillere i verden? Haha :D Det fortjener simpelthen et tak. Ikke fordi du gjorde Jonas dig selv til en langt bedre fodboldspiller end ham, da der umådeligt findes dårligere fodboldspillere end ham du prøvede at beskrive, men du gjorde ham simpelthen også lige til defensiv midtbane i selv samme indlæg, så et kæmpe TAK min vej :D
Brylle skrev:
Underlig måde at debattere på. Respektløs måde at besvare et indlæg som folk har taget sig tid til at skrive.Dios skrev: @Jonas.
Til dels enig. Jeg burde ikke tage tykt pis på ham, men det er jo grænsen til det mest vanvittige jeg nogensinde har læst. Det er simpelthen fuldstændig vanvittigt, at negligere Isco's evner i sådan en grad som Jonas gør. Er helt med på, at Isco på ingen måde præstere, og egentlig altid har vist Gutí lignende tilstande, men hans indlæg er simpelthen så misvisende som noget kan være.
Vi taler om en spiller som fuldstændig dominere alt og alle når han spiller for Spanien. Når spillet passer ham, så har han i flere år bevist på det spanske landshold, at han vel nok er en af bedste offensive midtbanespiller i verden. I Real Madrid er en helt anden snak, fordi holdet aldrig sådan for alvor har været sammenspillet udover et par måneder i træk fordelt over 5 år.
Hvis han ikke havde sat navn på den spiller, så kunne han jo ligeså godt have rendt rundt og spille i OB. Alle statistikker viser jo det stikmodsatte.
Fair nok. Den skal jeg nok tage på min kappe, men seriøst. Det indlæg er simpelthen for vanvittigt!
Hvis jeg tænker over Isco´s tid i Real Madrid, så er min umiddelbare vurdering, at han vel cirka har spillet lige mange gode kampe, dårlige kampe og gennemsnitlige kampe. Det er sgu ikke godt nok for en der udviser de stjernenykker og den attitude. Problemer med vægten skulle han vist også have.
Isco og Kovasic den ene vej og Hazard den anden. Gerne allerede til vinter.
Gribben skrev: Kan det ikke være tæt på ligegyldigt, hvordan han præsterer på det spanske landshold? Bale præsterer eksempelvis fremragende for sit landshold, mens Benz ikke har kunnet komme på sit i snart lang tid. Det interessante for mig er, hvordan han præsterer for Real Madrid, og her har han i flere år rutinemæssigt underpræsteret og udvist en attitude som om at han i bund og grund er alt for god til at spille for os. Og det ser ud til bare at blive værre og værre. Må også sige at jeg synes, det er ret voldsomt, at du nærmest fralægger ham ethvert ansvar ved at sige, at det er fordi holdet ikke har været sammenspillet i snart 5 år. Hvad betyder det overhovedet? Holdet har jo netop bestået af nærmest de samme spillere i hele den periode. Hvis han vitterligt er så god, burde han så ikke kunne tilpasse sit spil over så lang tid?
Hvis jeg tænker over Isco´s tid i Real Madrid, så er min umiddelbare vurdering, at han vel cirka har spillet lige mange gode kampe, dårlige kampe og gennemsnitlige kampe. Det er sgu ikke godt nok for en der udviser de stjernenykker og den attitude. Problemer med vægten skulle han vist også have.
Isco og Kovasic den ene vej og Hazard den anden. Gerne allerede til vinter.
Hvis du tror det er mine argumenter om at beholde ham ved at fremhæve ham på det spanske landshold, så burde du nok læse indlægget igen. Intet sted skriver jeg, at jeg vil beholde ham. Det handler i bund og grund om, at Jonas beskrev ham som værende en af de dårligste midtbanespillere i verden, hvor han med nød og næppe kunne spille som defensiv midtbane, selvom det selvfølgelig heller ikke giver mening.
Hvad der er interessant for dig er jo fuldstændig underordnet ift. mit indlæg.
Stod det til mig, så skulle man helt klart bygge holdet op omkring Isco, som man mere eller mindre gjorde det på det spanske landshold under Lopetegui. Isoleret set, så kan man pille samtlige spillere fra hinanden i Real Madrid, hvor ingen udover Ronaldo har udløst sit fulde potentiale. Det ses jo også når de mindre kedelige kampe skal spilles i ligaen, og når man kigger på hvor mesterskabet i Spanien havner henne.
Alle spillere set over en hel sæson har jo underpræsteret i flere år i træk nu. Ikke kun Isco. Jeg fralægger ham på ingen måde et ansvar for at præstere så dårligt som han har gjort det i langtid, men ser man bare lidt kontruktivt på det, så er det da vanvittigt, at han i én kamp i Real Madrid slet ikke kan få det til at fungere med holdet, og 3 dage efter laver han hattrick for Spanien og Verratti aldrig er blevet sig selv igen.
Hvis bare det havde været så nemt, at tilpasse sit spil, så burde der nok være lidt flere Ronaldo'er og Messi'er derude tror du ikke? :D
Hvis jeg ser på Isco's tid i Real Madrid, så har det været præcis samme forløb som med Bale. Et total fejlcastet projekt, som har vist sit topniveau i små glimt, men ellers har set skuffende ud. Netop de 2 sammen er jo vel nok nærmere problemet i Real Madrid de sidste mange mange år. De er vidt forskellige spillere, og vil spille på 2 helt forskellige måder, men alligevel skal de spille sammen, og præstere på deres bedste, selvom vilkårene slet ikke passer dem.
Vi har har mere eller mindre spillet 4-3-3 siden Isco kom til klubben. En formation som slet ikke passer ham, så man kunne jo ligeså godt have spillet ham som oprydder.
Det er ikke undskyldninger, men forklaringer på problemet. Det er jo ikke raketvidenskab og se, at alt for mange af vores spillere er fejlcastet til den stil der er blevet praktiseret i rigtig mange år, og helt forkert sat sammen som gruppe, og nej det er ikke et computerspil, hvor man efter 3-4 kampe bare kan omstille sit spil, og blive en helt anden spiller.
Det er da korrekt at Bale og Isco som spilletyper passer dårligt sammen, men så man jo prøve, specielt når man har haft så lang tid til det, at få det bedste ud af det. Havde de begge kommet fra samme land, skulle den ene så ikke udtages til landsholdet, fordi de ikke passer sammen? Der er jo også masser af andre spillere på banen. Passer Isco så heller ikke til dem? Desuden har han jo også spillet gode kampe for Real Madrid og dårlige for landsholdet, hvilket for mig tydeliggør, at vi har at gøre med en virkelig inkonsistent spiller.
Du vil gerne bygge holdet op omkring Isco? Udover at han i min optik langt fra har vist nok til at kunne få sådan en status, så er der jo også det problem, at det vil være et kæmpe projekt. Vi har jo i følge dig ikke spillerne, træneren og systemet til det lige nu, så det ville kræve en udskiftning af de større. Og hvad så hvis det ikke virker? Hvad hvis han stadig ikke udviser den konsistens, som han endnu har til gode at udvise i hele sin karriere?
Alle spillerne har underpræsteret flere år i træk, simpelthen? Altså siden Zidane kom til, hvor klubben har haft den næstbedste trofæstime i sin historie? Det er jeg så langt fra enig i, at alle spillerne har, og ikke kun på pga de vundne titler, men jeg er dog enig i at Isco har. Hvis man da overhovedet som fodboldspiller kan underpræstere i så lang tid. Det er jo en ret stor procentdel af sin karriere. Måske der snarere er tale om det egentlige niveau så.
Jeg ved, at du har en forkærlighed for spillere som Guti, Benz og Isco. Det er alle spillere som til tider laver det brilliante men som også af mange er beskyldt for ladhed og inkonsistens, hvorimod jeg jf. dine tidligere indlæg ved, at for eksempel Ronaldo ikke har en specielt stor stjerne hos dig, på trods af at han om nogen er kendetegnet ved konsistens og, med meget få undtagelser, et konstant højt niveau.
Lad mig gætte, du er meget kunstnerisk interesseret og bryder dig ikke meget om at arbejde med tal?
Det sidste er selvfølgelig bare noget pjat, som du ikke behøver at svare på :-)
Nu vil jeg være den voksne hér om kun svare på den saglige del af din kommentar til mig. Jeg mener oprigtigt at Isco kan nogle fantastiske ting på en fodboldbane men han er ikke 5 potter pis værd som fodboldspiller fordi evnerne ikke kan sættes sammen til en brugbar pakke. Det er selvfølgelig underforstået at alt er relativt og jeg taler altid med Real som reference. Derudover ynder jeg at overdrive en smule fra tid til anden - det burde du kunne læse dig ud af i mine indlæg.
Jeg rater på intet niveau landsholdsfodbold da det er på et langt lavere niveau end klubfodbold og det by and large er afgjort af hvor du er født om du vinder eller ej.
Modric er blevet gammel og uduelig, Bale burde spille i brøndby, Kroos gider ikke længere at løbe, Casemiro kan ikke aflevere, Benzema kan ikke score mål, Ramos er en nar, Asensios talent er sluppet op osv osv.
Jeg synes, at Isco er en af de bedste midtbanespillere i verden på nuværende tidspunkt, og der findes ikke det hold i verden, der ikke ville være bedre ham på holdet efter min mening. Han har underpræsteret den her sæson - men det har samtlige spillere. Han har spillet masser af fremragende kampe i Real Madrid på trods af, at han har spillet ude af position stort set alle kampe (bortset fra når Zidane spillede med en diamant formation).
Nu har jeg ikke fulgt med i al det der sladder, der har været om Isco, men jeg synes godt nok, det ville være en skam, hvis vi solgte ham.