Optakt: Real Madrid - Girona, LaLiga, 24. spillerunde

7 år 5 måneder siden #25 af Daniel
Med lidt held kan forspringet alligevel være nede på tre point primo marts, hvis Sevilla napper tre point hjemme mod Barcelona og vi selv slår catalanerne hjemme, forudsat vi ligeledes ordner Levante på udebane.

Ej okay, med MEGET held...

Men min pointe er mere, at det stadig er for tidligt at smide håndklædet i ringen. Er Barcelonas forspring status quo, efter vi har mødt dem i ligaen, vil jeg måske være tilbøjelig til at opgive, men ikke før.
Sidste redigering: 7 år 5 måneder siden ved Daniel.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 5 måneder siden #26 af Real HWL

Daniel skrev: Med lidt held kan forspringet alligevel være nede på tre point primo marts, hvis Sevilla napper tre point hjemme mod Barcelona og vi selv slår catalanerne hjemme, forudsat vi ligeledes ordner Levante på udebane.

Ej okay, med MEGET held...

Men min pointe er mere, at det stadig er for tidligt at smide håndklædet i ringen. Er Barcelonas forspring status quo, efter vi har mødt dem i ligaen, vil jeg måske være tilbøjelig til at opgive, men ikke før.

Elsker din optimisme :) Men uanset hvor mange point Barca smider, så bliver kampen om mesterskabet aldrig nogenside spændende. Det er den her kamp et godt eksempel på. Ja vi har haft en god periode og det har været sjovt at drømme lidt igen. Men når man taber sådan en kamp som den her, mod et hold der er i frit fald. Så er man bare ikke mesterskabskandidater. Idag smed vi alt på gulvet. Der er 14 kampe tilbage og 9 point op, den smider Barca ikke væk. De kan ånde lettet op i catalonien nu. Real formåede ikke at holde presset på Barca særlig længe. Det er ekstremt sørgeligt og skuffende.
Sidste redigering: 7 år 5 måneder siden ved Real HWL.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, andreashn, ElMadrid, Siempre fiel

7 år 5 måneder siden #27 af Siempre fiel

mohbar skrev:

Siempre fiel skrev: Ja ALT er Marcelo og Courtois' skyld - hvis dog bare vi havde superstjernerne Navas og Reguilon på banen, så ville vi ha vundet 12-0 idag!!!

Nej, men derfor kan man stadig påpege et par enkelte spillere uden at resten er forskånet (Kroos er stadig alibispiller og måske for "mæt", Casemiro er ofte på skovtur, Benzema var nærmest helt anonym..).

Men Marcelo virker bare ikke helt som sig selv lige pt. og spiller decideret dårligt og Courtois virker slet ikke som en opgradering af målmandsposten.

Og ja, setuppet var generelt set arrogant og hovmodigt sat. Vi har brug for alle 3 point så vi bør kunne sætte op med bedst spillende hold.

Nej det har du da fuldstændig ret i. Marcelo har spillet grotesk under niveau i et par måneder eller mere - og Courtois har indtil nu ikke været bedre end hva vi var vant til fra Navas. Men når det så er sagt, så er målmandsposten - ligegyldigt hvem af de to der står - dog det mindste af de uhyrligt mange problemer holdet har. Og Marcelo HÅBER jeg blot er et problem på kort sigt - han var trods alt universalt betragtet som verdens bedste venstre back så sent som for et halvt år siden, så medmindre han pludselig er gået helt kold, så finder han forhåbentlig sit niveau igen. Men det undskylder ham selvfølgelig ik pt - og det kan selvfølgelig blive et problem på længere sigt. Men hader bare dén måde nogle spillere forskelsbehandles på her på forum. Marcelo er dårlig i nogle måneder efter en lang periode hvor næsten alle betragter ham som verdens bedste og straks så ska han fanme sælges og Reguilon ska efter 5-6 godkendte kampe satses på de næste 15 år. En Modric har to sæsoner i streg været sindssygt ringe i første halvdel af sæsonen, men ham vil folk forlænge med - gerne til han er 45 og mere død end levende. Men fair nok, Marcelo var igen idag heller ik god - omend han i første halvleg næsten lignede sig selv rent offensivt

7 år 5 måneder siden #28 af Ramos4

nono skrev:

mohbar skrev:

Siempre fiel skrev: Ja ALT er Marcelo og Courtois' skyld - hvis dog bare vi havde superstjernerne Navas og Reguilon på banen, så ville vi ha vundet 12-0 idag!!!

Nej, men derfor kan man stadig påpege et par enkelte spillere uden at resten er forskånet (Kroos er stadig alibispiller og måske for "mæt", Casemiro er ofte på skovtur, Benzema var nærmest helt anonym..).

Men Marcelo virker bare ikke helt som sig selv lige pt. og spiller decideret dårligt og Courtois virker slet ikke som en opgradering af målmandsposten.

Og ja, setuppet var generelt set arrogant og hovmodigt sat. Vi har brug for alle 3 point så vi bør kunne sætte op med bedst spillende hold.

Jeg har længe forsøgt at være galant og holde mig tilbage ift., Courtois. Nogle husker måske at jeg var en af de få brugere som tilskrev Navas den anerkendelse og respekt som jeg mente og mener hans talent fortjener. Jeg har altid forstået indkøbet af Courtois med at han er forholdsvis ung, billig, verdensklasse og med stærk tilknytning til Madrid, men jeg har ALDRIG i så meget som et sekund set hans ankomst som en forstærkning. Nu tror jeg at alle (med undtagelse af fiel formentlig) kan se, at Navas ikke var problemet...

Jeg erindrer ikke at nogen har sagt Navas er vores problem? Jeg tænkte klart Courtois som en forstærkning, men lige pt. er han ikke meget bedre end Navas nej. Det har dog intet med vores problemer at gøre. Det er én position, det er næsten hele holdet der underpræsterer. Jeg tænker ikke at nogen herinde tænkte at Courtois for Navas ville være den eneste forstærkning vi skulle gøre os. Vi skreg vel alle sammen i større eller mindre grad på nye spillere i sommers.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel

7 år 5 måneder siden #29 af Steen

Henke skrev: Hvor er det præcist, at Courtois koster Real noget idag. SKAL man redde et straffespark? Ved 1-2 målet redder han flot i første omgang, og kan ikke nå reposten, hvor Marcelo står og sover. I flere omgange redder Courtois da os idag.

Karakterskalaen der bruges for at bedømme målmanden ændrede sig sommeren 2018. Hvad der gav et 4-tal før, giver et 2-tal nu ;-)
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, Siempre fiel

7 år 5 måneder siden #30 af Macon
Så kender vi vores niveau igen, først en dårlig kamp mod Ajax, der dog gav en sejr, og nu det her.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200

7 år 5 måneder siden #31 af PMO
Ja hvis man vil være mester skal man vinde disse kampe. Godt nok lige at komme ned på jorden igen, tænk hvis den store udrensning til sommer udeblev. Ramos er sgu en bøv hvad angår kort. Han virker ikke til at være ret kvik.

Ang målmandsduellen så er jeg komplet ligeglad med hvem af de to der står, men pt virker der for mig som om man blot har skiftet ud for at skifte ud. Niveauet er ikke hævet eller sænket for den sags skyld.

7 år 5 måneder siden #32 af asp3200
Vi er bare ikke bedre. Ligaen har aldrig været aktuel og da slet ikke nu.

Lige før man håber på kæmpe nederlag i chl, cdr og liga så Perez får øjnene ud af arkitekt planer og ser at der skal købes kvalitet og sælges primadonnaer.

Der er så meget arrogance, undervurdering og overlegenhed i den her trup. Skal udrensning til. Nok er nok.

7 år 5 måneder siden #33 af ElMadrid

Siempre fiel skrev:

ElMadrid skrev:

Siempre fiel skrev: Altså flere af spillerne har genfundet en smule form på det seneste, men det jo den eneste ændring der er sket. Selvfølgelig vil vi over tid vinde flere kampe end vi gjorde i starten af sæsonen, men intet har jo på noget tidspunkt tydet på at vi ellers er forbedret under håbløse Solari. Men uden at ha fulgt specielt meget med herinde, så forestiller jeg mig at mange nærmest allerede har stået klar med livstidskontrakt til vores ligegyldige træner og forlængelser til halvdelen af holdet blot fordi vi har vundet et par kampe i streg. Idag blev vi så ydmyget for gud ved hvilken gang i denne sæson. Shit et katastrofehold vi er vidne til uge efter uge

Altså er du ikke snart træt af at høre på sig selv hele tiden? Det er den samme sang hver gang vi taber. Sjovt nok, som du selv skriver i øvrigt, så hører man ikke meget fra dig når det går godt.

Vi har forstået dine pointer. Du behøver ikke at gentage dem efter hvert nederlag.

Når det er sagt så vinder vi ikke La Liga i år. Det er pinligt at vi skal blive ved med at tabe på egen bane. Og fandme til et hold der ikke har vundet i 10 kampe og kun har hentet sølle 2 point i 2019.

Og btw, det her sølle "Sjovt nok, som du selv skriver i øvrigt, så hører man ikke meget fra dig når det går godt" er jo næsten grinagtigt. Altså jeg har da været inde og læse en smule, men niveauet er simpelthen så lavt og pubertært - at sku høre folk falde i svime over et Real Madrid-hold fordi det magter at undgå at tabe enkelte kampe det er jo så stupidt at jeg ik engang har magtet debatten. Men held og lykke med den - det er så vidt jeg ka se lykkedes folk som dig at skræmme adskillige interessante debattører væk fra forummet med barnlige, personlige angreb så snart man er uenig. Men held og lykke med folkeskoleniveaudebatten

Sølle, grinagtigt, folk som dig, lavt og pubertært, barnlige, personlige angreb, folkeskoleniveaudebatte...Det vil klæde dig, som den udmærket debattør du ellers er, hvis du kigger lidt indad inden du, belærer andre om "personlige angreb så snart man er uenig".

Din undskyldning med at du ikke skriver herinde, når det går godt fordi "niveauet er simpelthen så lavt og pubertær". Helt seriøst, tror du selv på det? Og hvad er det der gør at niveauet bliver acceptabelt fordi dig, om jeg må sige, når vi taber? Logikken siger ellers det modsatte. Folk herinde er ganske enkelt ikke i deres bedste humør efter et nederlag, hvilket mange indlæg også afspejler. Måske endda min egen.

Nu var mit indlæg mere som feedback end det var kritik. Jeg personligt elsker at læse folk, der kan argumentere for deres sag. Det kan du om nogen. Problemet er at du ofte skriver herinde efter et nederlag med det samme indhold igen og igen. Mit problem med det, udover at du er pisse pessimist, beklager, men at du ikke bringer noget nyt. Du skriver ikke HVORFOR vi taber eller kaster lys over, hvem der gjord hvad ud fra en analyse osv.
Sidste redigering: 7 år 5 måneder siden ved ElMadrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: nono

7 år 5 måneder siden #34 af ElMadrid

asp3200 skrev: Vi er bare ikke bedre. Ligaen har aldrig været aktuel og da slet ikke nu.

Lige før man håber på kæmpe nederlag i chl, cdr og liga så Perez får øjnene ud af arkitekt planer og ser at der skal købes kvalitet og sælges primadonnaer.

Der er så meget arrogance, undervurdering og overlegenhed i den her trup. Skal udrensning til. Nok er nok.

Det er ikke korrekt. Med en sejr i dag, så har tingene set helt anderledes ud. Barca har kunne mærke os. Hvis du er i tvivl, så kig på deres opstilling i går. Selv om de var på hjemmebane og de har et meget hårdt program foran sig, så var der alligevel plads til Messi osv.

Jeg vælger at håbe på et mirakel fordi Barca selv er i dårlig forfatning. De spiller ikke selv meget bedre. Nu må vi se, hvad der sker næste uge. Et nederlag til dem og en sejer til os vil ændre tingene igen.

7 år 5 måneder siden #35 af Real HWL

asp3200 skrev: Vi er bare ikke bedre. Ligaen har aldrig været aktuel og da slet ikke nu.

Mon ikke også snart Bernabeu for alvor begynder at vende sig mod Perez. Jeg kan ikke forstille mig andet efter det her. Og hvis det sker, så er han nød til at reagere til sommer. Ellers er han en færdig mand i Real.
Sidste redigering: 7 år 5 måneder siden ved Real HWL.

7 år 5 måneder siden #36 af Lars1991
Selvfølgelig er Courtois en forstærkning, han er markant bedre i luften og indtil videre har vi slippet for de mærkelige drops der altid kommer med Navas. Resten er et lignende niveau ja.
Men når man så vælger at sælge vores vigtigste spiller i sommer uden at hente en anden ind, så det klart at vi ikke lige pludselig gør det bedre ved at have en lidt bedre målmand.

Leveret af Kunena Forum