Optakt: Real Madrid - Barcelona, Copa del Rey, semifinale 2. kamp
- Raul-Madrid
- Guld bruger
-
Til dem der siger Vini ikke er klar osv kan jeg kun sige, forstil jer en kopi af ham på den modsatte side, det ville skabe kaos!
skide ærgeligt vi igen taber til Barca og møg ufortjent selvom vi ikke kan bruge det til så meget - men det altså holdet der sejler primært forsvaret i ca 15min og hvor det også kunne ha blevet værre!
Vi må op på hesten igen igen og lære af vores fejl - spillet var godt og taktikken super det vel også derfor vi alle er splittet lidt over kampen
RAUL!!!!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Steen skrev:
Real HWL skrev:
SaabyDK skrev:
Steen skrev:
mohbar skrev:
Steen skrev:
-#7- skrev: Det bliver spændende at se om det er den nye Robinho vi har købt, eller den nye Neymar.
Måske endda den nye Walcott.
Vent og se.
Vent og se på hvad? Du kan sige ''vent og se'' om samtlige unge spillere, jeg forstår ikke hvorfor folk bliver ved med at sige det om Vinicius? Faktum er, at man har betalt mellem 335-450 millioner kroner for en spiller, som hverken er en dribbler eller en afslutter. Nu håber man så at han udvikler sig til en af delene, eller begge, men ingen af os kan vide, om dette nogensinde sker. Hvad er hans force? Jeg kan virkelig ikke se, hvad folk forventer han udvikler sig til, typemæssigt?
Du har ganske ret i, at man ikke kan kalde Vini for en afslutter, men det er da næsten pinagtigt, at du ikke vil anderkende ham som en dribler. Men måske det bare er din stædighed? Jeg mindes i hvert fald, at du fremhævede ham som en spiller, der absolut ingenting kunne i sin tid - hvilket vel allerede er blevet modbevist.
Lad os andre nyde Vinicius, og så bare husk på at næste gang Steen kommer med sin analyse af en ung usleben diamant, så behøver man ikke lægge så meget i det han skriver :)
Forhåbentligt nød du de 3-4 mål han kostede, som var skyld i, vi røg ud. Jeg gjorde i hvert fald ikke.
Stop dig selv før det bliver pinligt!
Raul-Madrid skrev: Jeg er helt enig i at Vini skulle ha scoret 1 eller 2 basser over de sidste 2 kampe mod Barca - men man må altså give ham at han gøre LIGE HVAD DER PASSER HAM - kampens bedste spiller igen igen og det er selvom han brænder! han skal bare lære at skyde - det er alle vel enige i!
Til dem der siger Vini ikke er klar osv kan jeg kun sige, forstil jer en kopi af ham på den modsatte side, det ville skabe kaos!
skide ærgeligt vi igen taber til Barca og møg ufortjent selvom vi ikke kan bruge det til så meget - men det altså holdet der sejler primært forsvaret i ca 15min og hvor det også kunne ha blevet værre!
Vi må op på hesten igen igen og lære af vores fejl - spillet var godt og taktikken super det vel også derfor vi alle er splittet lidt over kampen
En kopi af Vini på den anden side ville skabe en masse, men stadig ingen mål.
Jeg holder meget af Benzema, men truppen skriger på mål. Det vil en Hazard heller ikke hjælpe på er min tese, så vi skal altså ligge hovedet i blød til sommer, for der skal mange ændringer til i truppen før vi er hvor vi skal være.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Real HWL skrev:
Steen skrev:
Real HWL skrev:
SaabyDK skrev:
Steen skrev:
mohbar skrev:
Steen skrev:
-#7- skrev: Det bliver spændende at se om det er den nye Robinho vi har købt, eller den nye Neymar.
Vent og se.
Vent og se på hvad? Du kan sige ''vent og se'' om samtlige unge spillere, jeg forstår ikke hvorfor folk bliver ved med at sige det om Vinicius? Faktum er, at man har betalt mellem 335-450 millioner kroner for en spiller, som hverken er en dribbler eller en afslutter. Nu håber man så at han udvikler sig til en af delene, eller begge, men ingen af os kan vide, om dette nogensinde sker. Hvad er hans force? Jeg kan virkelig ikke se, hvad folk forventer han udvikler sig til, typemæssigt?
Du har ganske ret i, at man ikke kan kalde Vini for en afslutter, men det er da næsten pinagtigt, at du ikke vil anderkende ham som en dribler. Men måske det bare er din stædighed? Jeg mindes i hvert fald, at du fremhævede ham som en spiller, der absolut ingenting kunne i sin tid - hvilket vel allerede er blevet modbevist.
Lad os andre nyde Vinicius, og så bare husk på at næste gang Steen kommer med sin analyse af en ung usleben diamant, så behøver man ikke lægge så meget i det han skriver :)
Forhåbentligt nød du de 3-4 mål han kostede, som var skyld i, vi røg ud. Jeg gjorde i hvert fald ikke.
Fandme underholdende :-D
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
- Cristiano7
- Platin bruger
-
Doc.juego skrev:
Cristiano7 skrev: Det er ikke ufortjent det her. Når vi ikke kan score og vinde kampen, så er det fortjent at Barcelona vinder fordi de kan SCORE på deres chancer.
Vores offensiv har ikke været godt nok i denne sæson. Man køber endda Mariano og Brahim Diaz for at tilføje lidt ekstra til offensiven. Så er de ikke engang med i truppen. Nå.
Undre også mig at fx Mariano ikke er med. Han er den eneste rigtige angriber type vi har, netop i en kamp hvor vi bare ikke har kunne score, ville det være fint at have en målfarlig angriber inde, end der går efter målet, afslutter godt fra mange situationer og søger mod feltet. Lucas og Vini skulle jo nok skabe en del chancer, især over fløjene. Her er benzemas force jo ikke, da han er en type der søger mere tilbage i spillet og deltaget i det opbyggende, og er generelt mindre målfarlig, men spilskabende..
Det giver jo 2 måder at spille fodbold på, kontra fx asensio og valverde
Enig.
Det er så træls at ledelsen ikke kan se problemet.
Problemet er at vi mangler en GOD angriber.
Vi havde vist muligheden for at købe Piatek, men valgte Brahim Diaz. Piatek bomber nu for Milan i serie A, mens Brahim kan ikke få en plads i truppen.
Vi er blevet Arsenal under Wenger.
Cristiano7 skrev:
Doc.juego skrev:
Cristiano7 skrev: Det er ikke ufortjent det her. Når vi ikke kan score og vinde kampen, så er det fortjent at Barcelona vinder fordi de kan SCORE på deres chancer.
Vores offensiv har ikke været godt nok i denne sæson. Man køber endda Mariano og Brahim Diaz for at tilføje lidt ekstra til offensiven. Så er de ikke engang med i truppen. Nå.
Undre også mig at fx Mariano ikke er med. Han er den eneste rigtige angriber type vi har, netop i en kamp hvor vi bare ikke har kunne score, ville det være fint at have en målfarlig angriber inde, end der går efter målet, afslutter godt fra mange situationer og søger mod feltet. Lucas og Vini skulle jo nok skabe en del chancer, især over fløjene. Her er benzemas force jo ikke, da han er en type der søger mere tilbage i spillet og deltaget i det opbyggende, og er generelt mindre målfarlig, men spilskabende..
Enig.
Vi havde vist muligheden for at købe Piatek, men valgte Brahim Diaz. Piatek bomber nu for Milan i serie A, mens Brahim kan ikke få en plads i truppen.
Nej. Det er vi slet ikke. Real Madrid bliver ikke til Wengers Arsenal på én skidt sæson. Nok har vi bakset med at finde opskriften på national succes, men på den europæiske scene har vi haft masser af succes de senere år.
Det hele er godt og gammeldags træls som Real Madrid-fan for tiden, men Wengers Arsenal ligefrem? Bare nej...
- Cristiano7
- Platin bruger
-
Daniel skrev:
Cristiano7 skrev:
Doc.juego skrev:
Enig.
Nej. Det er vi slet ikke. Real Madrid bliver ikke til Wengers Arsenal på én skidt sæson. Nok har vi bakset med at finde opskriften på national succes, men på den europæiske scene har vi haft masser af succes de senere år.
Det hele er godt og gammeldags træls som Real Madrid-fan for tiden, men Wengers Arsenal ligefrem? Bare nej...
Kun i denne sæson.
Men det bliver spændende og se hvordan vi agter på transfermarked i de kommende sæsoner når der skal sbruges en masse millioner kroner på renovering af Bernabeu.
Vinicius er skide talentfuld, men han bliver altså nød til at score nogle flere mål. Ja hvad fanden gør vi, vi scorer bare ikke nok mål :/. Jeg har svært ved at se, hvad vi kan gøre i indeværende sæson for at score flere mål uden at miste balancen på midten. Måske 4-4-2 med en midtbane bestående af Asensio, Casemiro, Modric, Lucas og Vinicius og Benz længere fremme.
Fondo_Sur skrev:
Real HWL skrev:
Steen skrev:
Real HWL skrev:
SaabyDK skrev:
Steen skrev:
mohbar skrev:
Steen skrev:
Vent og se.
Fandme underholdende :-D
Nu synes jeg også selv at Steen's analyse er helt skør ift. Min egen opfattelse.
Men man får altså ikke noget ud af one-liners og stik-piller, selv om man er meget uenig i en holding og synes den er grotesk. (Det er ikke meningen at den sætning skal være en stikpille :p bare en opfordring )
Her er et link til de 3 mål på YouTube.
@Steen kan du ikke forklare hvor de er Vini's skyld ? Kan simpelthen ikke se det.
Jeg har prøvet at finde en video der så lidt længere tilbage, men kunne ikke.
Generelt er jeg enig i at Vini burde have fået en til 2 kasser.
Men jeg synes det er lidt galt at give ham så meget af skylden.
Man glemmer at fx benzema og Lucas begge havde mindst en chance (ofte skabt af Vini) som var mindst lige så 100 %.
Men de får ikke den samme røffel, på trods af at Vini er en 18 årig knægt der har været i truppen i 8 måneder, Lucas er ca. 27-28 og har været i truppen i 4-5 år.
Benzema er ca 31 år og har været i truppen i 9 år ca. Har haft enevælde på angriber posten i 5-6 år, på trods af at der har været/er spillere i truppen som moratta og Mariano, som begge har et signifikant bedre mål pr. Minutter gennemsnit end benzema i klubben (jeg påstår ikke at de er bedre angribere, men vil vove at påstå at de er bedre rent "mål-næse" agtigt, men mindre gode med bolden, og det er en helt anden type angriber - i know).
Men folk giver Vini en meget stor del af skylden, og jeg forstår det godt, fordi han er MEGET tydelig på banen, han er vild og skaber så sindsygt meget, derfor lægger man mærke til ham, men ud over 4 store chancer til ham selv skaber han jo også 4 store chancer til andre (cirka tal) og de chancer blev jo OGSÅ brændt.
Jeg er også ved at rive håret ud på mig selv når en kæmpe chance bliver brændt.. men i det mindste tager han ansvar og skaber noget, og der er trods alt 11 mand på banen. Og han er den indiskutabelt mindst rutinerede spillere af dem alle, så derfor synes jeg det er hårdt at give ham så meget af skylden, når folk der har været i truppen i 10 år og er garvede angribere også brænder.
Benzema har fx ofte været beskyttet med at hans rolle er at gøre andre bedre.
Men er det ikke det Vini gør ? Bevares han SKAL lære at omsætte de chancer. Men han er næsten altid spilbar, tager vanvittige løb som fx gør modric meget bedre, da han får nogle gode pasningsmuligheder, spiller godt med backen, og skaber chancer til andre.
Jeg mener Vini skal blive bedre til at score - ja, men prøver at skabe lidt reflektion over hvad han faktisk bringer til banen.
Lucas og bezena er ikke store målscorer trods deres erfaringer og alder, men man skal forvente at Vini er det efter 7 mdr ?
Håber dog han bliver det.
Kunne være spændende at se om Vini fx fungerede med Mariano der altså er lidt mere en målscorer end de ovennævnte.
Her er et link til de 3 mål på YouTube.
@Steen kan du ikke forklare hvor de er Vini's skyld ? Kan simpelthen ikke se det.
Jeg har prøvet at finde en video der så lidt længere tilbage, men kunne ikke.
Generelt er jeg enig i at Vini burde have fået en til 2 kasser.
Men jeg synes det er lidt galt at give ham så meget af skylden.
Man glemmer at fx benzema og Lucas begge havde mindst en chance (ofte skabt af Vini) som var mindst lige så 100 %.
Men de får ikke den samme røffel, på trods af at Vini er en 18 årig knægt der har været i truppen i 8 måneder, Lucas er ca. 27-28 og har været i truppen i 4-5 år.
Benzema er ca 31 år og har været i truppen i 9 år ca. Har haft enevælde på angriber posten i 5-6 år, på trods af at der har været/er spillere i truppen som moratta og Mariano, som begge har et signifikant bedre mål pr. Minutter gennemsnit end benzema i klubben (jeg påstår ikke at de er bedre angribere, men vil vove at påstå at de er bedre rent "mål-næse" agtigt, men mindre gode med bolden, og det er en helt anden type angriber - i know).
Men folk giver Vini en meget stor del af skylden, og jeg forstår det godt, fordi han er MEGET tydelig på banen, han er vild og skaber så sindsygt meget, derfor lægger man mærke til ham, men ud over 4 store chancer til ham selv skaber han jo også 4 store chancer til andre (cirka tal) og de chancer blev jo OGSÅ brændt.
Jeg er også ved at rive håret ud på mig selv når en kæmpe chance bliver brændt.. men i det mindste tager han ansvar og skaber noget, og der er trods alt 11 mand på banen. Og han er den indiskutabelt mindst rutinerede spillere af dem alle, så derfor synes jeg det er hårdt at give ham så meget af skylden, når folk der har været i truppen i 10 år og er garvede angribere også brænder.
Benzema har fx ofte været beskyttet med at hans rolle er at gøre andre bedre.
Men er det ikke det Vini gør ? Bevares han SKAL lære at omsætte de chancer. Men han er næsten altid spilbar, tager vanvittige løb som fx gør modric meget bedre, da han får nogle gode pasningsmuligheder, spiller godt med backen, og skaber chancer til andre.
Jeg mener Vini skal blive bedre til at score - ja, men prøver at skabe lidt reflektion over hvad han faktisk bringer til banen.
Lucas og bezena er ikke store målscorer trods deres erfaringer og alder, men man skal forvente at Vini er det efter 7 mdr ?
Håber dog han bliver det.
Kunne være spændende at se om Vini fx fungerede med Mariano der altså er lidt mere en målscorer end de ovennævnte.
Det skulle forstås på den måde, at han kostede 3-4 mål ved ikke at score på de chancer han fik/selv skabte. Hans præstationen var god, hvis man ser bort fra hans afbrændere og enkelte førstegangsberøringer, som ødelagde et par chancer. Alt i alt var han banens bedste sammen med Reguilón.
Det var kæmpe chancer, og uanset hvem spilleren var, skulle der mindst være blevet scoret én gang.
Hvis du f.eks. ser på situationen hvor nogle medier mener, der kunne fløjtes for straffespark, og lægger mærke til hans førsteberøring, vil du kunne se, at en helt basal førsteberøring ville resultere i en stor chance, men at det går fuldstændig galt for ham. Du kan se det i denne video, minut 1:32
Minut 2:00 - stor chance som han burde få mere ud af, men ikke en chance, man kan kræve, der scores på
Minut 2:38 - kæmpe chance, hvor han slet ikke rammer bolden ordentligt
Minut 3:24 - enorm chance, hvor hans boldberøring endnu engang er fornærmende ringe, og ødelægger en kæmpe chance. Kommer dog godt igen efter hans dårlige skud bliver blokeret, og skaber en stor chance til Benzema
Minut 3:51 - Kæmpe chance hvor han fra 5 meters afstand skyder bolden langt over mål. Meget kritisabelt. Det er især hans sparketeknik - eller mangel på samme - man skal lægge mærke til ved denne afbrænder.
Minut 5:41 - Hans boldkontrol ødelægger en stor chance - som han selv skabte, ved at tørre Pique af - til at spille den ind til Benzema.
Som det kan ses, burde han havde scoret mindst et mål.
Udover disse eksempler, var der også andre dårlige aktioner ... Men der var også rigtig mange gode aktioner, som kan ses i videoen, bl.a.
Minut 6:20 - Her skaber han en kæmpe chance ud af ingenting
Minut 7:00 - Denne aktion, den er vild. Den minder mig om Ronaldos løb i hans annullerede scoring mod Spanien i 2010.
Det er kun positivt, at han kommer frem til chancerne, ved enten selv at skabe dem eller ved at placere sig korrekt. Hvis han en dag bliver en dygtig afslutter, bliver han jo uden tvivl en god spiller, men når han er så dårlig til det, som han er nu, mener jeg ikke at det er givet, at han en dag bliver kynisk foran målet. Det kan ikke udelukkes, men det er heller ikke garanteret.
Samlet set synes jeg, at han spiller en god kamp, alder og erfaring taget i betragtning. Han skulle have scoret mindst et mål, men udover hans chancer, er han så involveret i spillet, at jeg vil sige, at han gjorde det godt. Ligesom efter den første El Clasico. Kampen var måske også et godt wake up call. Jeg vil langt hellere have, at han laver disse fejl i CdR, end i Champions League.
Det er fint at du laver en analyse af hans aktioner, men jeg tror at du skyder dig selv i foden. I din iver efter at skyde Vini ned, kommer du selv til at lave et selvmål eller to.
Bare for at tage et eksempel, så nævner du en episode, hvor du kritiserer hans sparketeknik, eller mangel på samme. Jeg er ikke uenig med dig at manden sparker virkelig dårligt og hvis jeg havde været hans træner, så havde jeg sat ham til at sparke til en bold OG ramme mål til hver træning.
Men lige netop denne situation som du nævner (5 meter fra målet), der har jeg set selveste Ronaldo og Messi brænde sådan en. Det skyldes at bolden bliver spillet bag ham. Synes faktisk at det viser en flot forståelse fra ham, at han overhovedet får en chance ud af det.
Det er tydeligt at se at du har din værdighed at miste (selvom du proklamerer det modsatte). Du vil ikke forholde dig til en 18 årige knægt, der har bidt sig fast på 1. Holdet i RM og imponerer i så stort en kamp.
Du vil ej forholde dig til at Barca var nødt til at droppe deres højre wing for at dobbelt dække for Vini. Noget vi kun så da Ronaldo spillede for os.
Du nævnte for eksempel at han ikke var en dribler. Men prøve nu at gense videoen igen. Især den episode du omtaler som minder dig om Ronaldo vs Spanien. Vini tørre jeg 2-3 spillere af som om de var fluer. Endda hvor det er sød at i kampen, hvor kræfterne er ved at være opbrugte.
Derudover klæder det dig ikke at blive ved med at snakke om at han ikke vil lære at sparke til en bold. Behøver jeg at nævne Messi. Manden kunne jo ikke sparke frispark. Du har sikkert hørt om den historie med ham og Maradona, hvor efter Messi faktisk lærte at sparke ordentligt til en bold (under frispark situationer).
Knægten er kun 18 år og har masser at lære. Lad os nyde ham for jeg tror at han går en stor fremtid i møde.