Mourinho kan få gensyn med flere spillere

7 år 4 måneder siden #37 af BBB

Ramos4 skrev:

Matamoro skrev: At man kan ønske sig Mourinho som træner er mig en gåde. Nævn en offensivspiller der har udviklet sig under Mourinhos ledelse!
Jeg tror det bliver mere end svært at få tiltrukket de bedste spillere til klubben med sådan en afdanket træner. Hazard, Pogba, Mbappe, De Bruyne, Eriksen, Salah, Rasford, Neymar gider da ikke spille for Mourinho. Men det kan da være vi får et gensyn med Khedira

Jeg ved ikke om du kan huske Di Maria og Özil? De har vel aldrig spillet bedre siden end her i Madrid under Mourinho. Eller Khedira for den sags skyld. Eller Higuain. Eller Benzema. Eller Coentrao. Jeg gider ikke blive ved, men overvej om du har farvede briller på ;)

Jeg er kæmpe fan af både Dí María og Özil under Mourinho, men der er folk, som (fejlagtigt) vil hævde at Dí María kun var god i de 6 måneder, som ledte op til Champions League trofæet. Det var den periode, hvor han spillede centralt på en 3-mands midtbane.

Real HWL skrev: Det er bare sjovt at visse trænere konstant mister omklædningsrummet efter 2-3 år. Så er der jo noget galt. Nu har jeg selv været i gamet bare indenfor en anden sportsgren, og er træneren en idiot over for sine spillere, så har han et problem. Så kan han bare ikke få det maksimale ud af sin trup. Det handler ikke om magt, men om gensidig respekt mellem træner og spillertrup. Hvis du har respekt for din træner, vil du gå igennem ild og vand for ham. Men hvis træneren er en idiot, så er det lige meget hvor meget klubben bakker op om ham, så er han bare dead man walking.

Der er nogle spillere, som træneren skal have med sig, og så er der spillere, som skal leve på enten ærgerrighed (Ronaldo) eller professionalisme (Xabi Alonso). Træneren må for min skyld godt have korte udfald med enkelte spillere på holdet. Mourinho havde det med Özil, Dí María, Ronaldo, Benzema, Ramos, Marcelo og Casillas for at nævne et par stykker. Flere af dem kom stærkere tilbage. Det er ikke løsningen, at gå i flæsket på en spiller, fordi det ikke kører for ham, men det er OK, hvis spillerne ikke forsøger.
Jeg husker ikke, at Mourinho har haft udfald mod spillere, som har leveret en professionel indsats. At skifte hårfarve til ærkerivalens farver lige inden en kamp, fordi man er utilfreds med træneren, er topmålet af barnlighed og uprofessionalisme. Hvis Mourinho ikke havde været oppe og tottes med alle i sin tid i United, så havde jeg sgu solgt Pogba efter den scene..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 4 måneder siden #38 af Jonas

Real HWL skrev:

Jonas skrev:

Real HWL skrev:

Jonas skrev:

Real HWL skrev:

Jonas skrev: Kom så med ham! :D Han er lige hvad vi har brug for. Det eneste forbehold jeg har er at nogle af de gamle drenge (Ramos!) nok bliver pige-sure og vil skabe problemer fordi de mister magt og indflydelse (Mou deler ikke magt). Hvis Mou bliver bakket op i at sætte Ramos og eventuelle andre på plads, så ser fremtiden med ham lys ud. Spillerne har fået lov til at køre et show for længe.

For det gik jo rigtig godt i United efter han prøvede at sætte Pogba på plads. Mourinho taber omklædningsrummet på 2 uger hvis han sætter sig op mod Ramos.

Det går ikke godt hvis klubben ikke står 100% sammen med træneren. Hvis United havde troet 100% på Mou havde de meldt ud at Pogba ville blive solgt ved nærmeste mulighed. Det ville have sendt et stærkt signal til resten af truppen og jeg er ret sikker på at de så ville have rettet ind og arbejdet som de professionelle spillere de burde være. Nu fik spillerne i stedet færden af at der ikke var 100% opbakning til Mou og så strejkede de effektivt til han blev fyret. Forkælede snotunger. Den eneste måde at undgå det på er at pege på døren hvis spillerne begynder at skabe sig.

Det havde været verdens største selvmål at sælge Pogba til fordel for Mourinho. Desuden må det være svært for en arbejdsgiver at stå 100 procent bag en medarbejder der laver så meget lort i den. Han bliver uvenner med alt og alle den mand.

Jeg skulle ikke bruge en undskyldning for at sælge Pogba - han er yderst middelmådig. Når det er sagt, så handler det ikke om hvem spilleren eller træneren er. Det handler om at man støtter op omkring træneren og giver ham den magt overfor spillerne der er nødvendig for at skabe en sund kultur og resultater. Hvis du lader spillerne diktere træneren ender du med strejker og ustabilitet dikteret af om spillerne har lyst til at spille og om træneren har spurgt pænt om de gider den pågældende dag. Det er ikke en platform man skaber resultater fra. Jeg tror ikke det er tilfældigt at Mou har skabt de største resultater med underdog-klubber. Hér har han uden tvivl stået over spillerne og hierarkiet træneren og spillerne imellem har været som det skal være for at skabe resultater.

Det er bare sjovt at visse trænere konstant mister omklædningsrummet efter 2-3 år. Så er der jo noget galt. Nu har jeg selv været i gamet bare indenfor en anden sportsgren, og er træneren en idiot over for sine spillere, så har han et problem. Så kan han bare ikke få det maksimale ud af sin trup. Det handler ikke om magt, men om gensidig respekt mellem træner og spillertrup. Hvis du har respekt for din træner, vil du gå igennem ild og vand for ham. Men hvis træneren er en idiot, så er det lige meget hvor meget klubben bakker op om ham, så er han bare dead man walking.

Enig. Definitionen af en idiot er dog subjektiv og hvis du er en forkælet diva der har høje tanker om dig selv og din status på holdet, så kan der være mange (ubegrundede) årsager til at du synes træneren er en idiot. Træneren skal ikke være spillernes ven, han skal være deres chef. Selvfølgelig skal han behandle dem med respekt, hvilket jeg også tror Mourinho gør, men for at udføre sit job skal man som træner være i stand til simple ting såsom at stille krav til spillerne og fortælle dem når de ikke gør det godt nok. Hvis det får spillerne til at synes at træneren er en idiot, så ligger problemet ikke hos træneren men hos spillerne. Det er her træneren skal have magt og opbakning til at sætte spillerne på plads. Jeg har ikke svært ved at forestille mig at en person som Pogba, der går så meget op i status, medier og har så ringe en arbejdsmoral, kan blive fornærmet over at træneren sætter krav og siger at han ikke gør det godt nok. Det er da så tydeligt hvad der er foregået i United. Spillerne er fra curling-generationen..

7 år 4 måneder siden #39 af Real HWL

Jonas skrev:

Real HWL skrev:

Jonas skrev:

Real HWL skrev:

Jonas skrev:

Real HWL skrev:

Jonas skrev: Kom så med ham! :D Han er lige hvad vi har brug for. Det eneste forbehold jeg har er at nogle af de gamle drenge (Ramos!) nok bliver pige-sure og vil skabe problemer fordi de mister magt og indflydelse (Mou deler ikke magt). Hvis Mou bliver bakket op i at sætte Ramos og eventuelle andre på plads, så ser fremtiden med ham lys ud. Spillerne har fået lov til at køre et show for længe.

For det gik jo rigtig godt i United efter han prøvede at sætte Pogba på plads. Mourinho taber omklædningsrummet på 2 uger hvis han sætter sig op mod Ramos.

Det går ikke godt hvis klubben ikke står 100% sammen med træneren. Hvis United havde troet 100% på Mou havde de meldt ud at Pogba ville blive solgt ved nærmeste mulighed. Det ville have sendt et stærkt signal til resten af truppen og jeg er ret sikker på at de så ville have rettet ind og arbejdet som de professionelle spillere de burde være. Nu fik spillerne i stedet færden af at der ikke var 100% opbakning til Mou og så strejkede de effektivt til han blev fyret. Forkælede snotunger. Den eneste måde at undgå det på er at pege på døren hvis spillerne begynder at skabe sig.

Det havde været verdens største selvmål at sælge Pogba til fordel for Mourinho. Desuden må det være svært for en arbejdsgiver at stå 100 procent bag en medarbejder der laver så meget lort i den. Han bliver uvenner med alt og alle den mand.

Jeg skulle ikke bruge en undskyldning for at sælge Pogba - han er yderst middelmådig. Når det er sagt, så handler det ikke om hvem spilleren eller træneren er. Det handler om at man støtter op omkring træneren og giver ham den magt overfor spillerne der er nødvendig for at skabe en sund kultur og resultater. Hvis du lader spillerne diktere træneren ender du med strejker og ustabilitet dikteret af om spillerne har lyst til at spille og om træneren har spurgt pænt om de gider den pågældende dag. Det er ikke en platform man skaber resultater fra. Jeg tror ikke det er tilfældigt at Mou har skabt de største resultater med underdog-klubber. Hér har han uden tvivl stået over spillerne og hierarkiet træneren og spillerne imellem har været som det skal være for at skabe resultater.

Det er bare sjovt at visse trænere konstant mister omklædningsrummet efter 2-3 år. Så er der jo noget galt. Nu har jeg selv været i gamet bare indenfor en anden sportsgren, og er træneren en idiot over for sine spillere, så har han et problem. Så kan han bare ikke få det maksimale ud af sin trup. Det handler ikke om magt, men om gensidig respekt mellem træner og spillertrup. Hvis du har respekt for din træner, vil du gå igennem ild og vand for ham. Men hvis træneren er en idiot, så er det lige meget hvor meget klubben bakker op om ham, så er han bare dead man walking.

Enig. Definitionen af en idiot er dog subjektiv og hvis du er en forkælet diva der har høje tanker om dig selv og din status på holdet, så kan der være mange (ubegrundede) årsager til at du synes træneren er en idiot. Træneren skal ikke være spillernes ven, han skal være deres chef. Selvfølgelig skal han behandle dem med respekt, hvilket jeg også tror Mourinho gør, men for at udføre sit job skal man som træner være i stand til simple ting såsom at stille krav til spillerne og fortælle dem når de ikke gør det godt nok. Hvis det får spillerne til at synes at træneren er en idiot, så ligger problemet ikke hos træneren men hos spillerne. Det er her træneren skal have magt og opbakning til at sætte spillerne på plads. Jeg har ikke svært ved at forestille mig at en person som Pogba, der går så meget op i status, medier og har så ringe en arbejdsmoral, kan blive fornærmet over at træneren sætter krav og siger at han ikke gør det godt nok. Det er da så tydeligt hvad der er foregået i United. Spillerne er fra curling-generationen..

Når jeg omtaler en træner som en idiot, har det ikke noget at gøre med at han ikke må sætte en spiller på plads eller stille krav til sine spillere. Så er det fordi han køre en eller flere spiller helt ned i kulkælderen psykisk, så han/de mister alt form for selvtillid. Der er ca 23-26 spiller på et hold og der er ikke 2 spillere der er ens, der vil altid være en diva, en med en kæmpe p.. og en der er lidt for tyk, men fælles for dem alle er at de kæmper røven ud af bukserne til hver træning. I den professionelle verden finders der ikke curling børn, de når slet ikke så langt. Mourinho er sikkert en fin fyr og han er en dygtig træner. Men jeg bryder mig ikke om hans tilgang til fodbold og så undre det mig at han stort set mister omklædningsrummet lige meget hvor han er. Fint han tager magtkampe mod nogen af sine spillere, noget siger mig bare at han er rimelig dårlig til det.

7 år 4 måneder siden #40 af Real HWL

BBB skrev:

Ramos4 skrev:

Matamoro skrev: At man kan ønske sig Mourinho som træner er mig en gåde. Nævn en offensivspiller der har udviklet sig under Mourinhos ledelse!
Jeg tror det bliver mere end svært at få tiltrukket de bedste spillere til klubben med sådan en afdanket træner. Hazard, Pogba, Mbappe, De Bruyne, Eriksen, Salah, Rasford, Neymar gider da ikke spille for Mourinho. Men det kan da være vi får et gensyn med Khedira

Jeg ved ikke om du kan huske Di Maria og Özil? De har vel aldrig spillet bedre siden end her i Madrid under Mourinho. Eller Khedira for den sags skyld. Eller Higuain. Eller Benzema. Eller Coentrao. Jeg gider ikke blive ved, men overvej om du har farvede briller på ;)

Jeg er kæmpe fan af både Dí María og Özil under Mourinho, men der er folk, som (fejlagtigt) vil hævde at Dí María kun var god i de 6 måneder, som ledte op til Champions League trofæet. Det var den periode, hvor han spillede centralt på en 3-mands midtbane.

Real HWL skrev: Det er bare sjovt at visse trænere konstant mister omklædningsrummet efter 2-3 år. Så er der jo noget galt. Nu har jeg selv været i gamet bare indenfor en anden sportsgren, og er træneren en idiot over for sine spillere, så har han et problem. Så kan han bare ikke få det maksimale ud af sin trup. Det handler ikke om magt, men om gensidig respekt mellem træner og spillertrup. Hvis du har respekt for din træner, vil du gå igennem ild og vand for ham. Men hvis træneren er en idiot, så er det lige meget hvor meget klubben bakker op om ham, så er han bare dead man walking.

Der er nogle spillere, som træneren skal have med sig, og så er der spillere, som skal leve på enten ærgerrighed (Ronaldo) eller professionalisme (Xabi Alonso). Træneren må for min skyld godt have korte udfald med enkelte spillere på holdet. Mourinho havde det med Özil, Dí María, Ronaldo, Benzema, Ramos, Marcelo og Casillas for at nævne et par stykker. Flere af dem kom stærkere tilbage. Det er ikke løsningen, at gå i flæsket på en spiller, fordi det ikke kører for ham, men det er OK, hvis spillerne ikke forsøger.
Jeg husker ikke, at Mourinho har haft udfald mod spillere, som har leveret en professionel indsats. At skifte hårfarve til ærkerivalens farver lige inden en kamp, fordi man er utilfreds med træneren, er topmålet af barnlighed og uprofessionalisme. Hvis Mourinho ikke havde været oppe og tottes med alle i sin tid i United, så havde jeg sgu solgt Pogba efter den scene..

Jeg er meget enig med dig. Men når en træner har så mange magtkampe på hold, og med så mange forskellige spillere. Så er der noget galt. En trup præstere bedst hvis der ikke er for meget uro på de indre linjer. En trup i harmoni vinder også flere pokaler. Det er Zidane et godt bevis på. Med hensyn til Pogbas barnlighed med hårfarven, så lavet han 2 mål i den kamp mod City :) Flabet ja, men uprofessional nej.

7 år 4 måneder siden #41 af mohbar
ZLATAN: "Med Mourinho... Jeg kunne gå ud og dræbe for Mourinho. Den var den slags motivation han gav mig".
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel

7 år 4 måneder siden #42 af Zyconith

Real HWL skrev: og så undre det mig at han stort set mister omklædningsrummet lige meget hvor han er. Fint han tager magtkampe mod nogen af sine spillere, noget siger mig bare at han er rimelig dårlig til det.

Tror ikke han mistede det i hverken Benfica, Leiria, Porto eller Inter? Det gik da også fint med at vinde ligaen tre gange med Chelsea og fire cups og en ligatitel hos Real Madrid og to cups, samt to cups og en europæisk cup med Manchester United? Tænker det må være de 3 ud af 7 klubber han har været træner, som du mener med "lige meget hvor han er". At ledelsen i Manchester United, Real Madrid og Chelsea er fucked er jo ikke nogen nyhed. Mourinho har jo kvalitativt set løftet alle de klubber han har været i gennem tiden. Det kunne meget vel være at det var ham vi havde brug for.

Men lige meget hvilken træner vi har, så ændrer det jo ikke på at vi har magtliderlig præsident der ødelægger det for hvilken som helst træner vi ville få.
Det ville være fint hvis Florentino gik af. Armslængde princippet har han på ingen måder været i stand til at opretholde.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Sidste redigering: 7 år 4 måneder siden ved Zyconith.

7 år 4 måneder siden #43 af Jonas
@ Real HWL

Jeg tror du overvurderer professionalismen af spillerne generelt. I United var det tydeligt at Pogba tog det personligt og blev tøse-fornærmet da Mou sagde at han ikke gjorde det godt nok. Han blev også tøse-fornærmet da Mou tog hans status i anfører hierarkiet som følge af upassende opførsel. Derefter skabte hans sig på alle mulige måder og radierede uprofessionelisme i en uhørt grad. Der skulle Mou have haft opbakning fra klubben side til at sætte ham på plads (sælge ham) for at signalere udadtil at den opførsel ikke tolereres. Det skete ikke og nu har United en situation hvor holdet præsterer som spillerne har lyst til og ikke modtager inputs fra træneren - de spiller essentielt uden træner. Det er måske fint nok på den korte bane (fordi spillerne er stoppet med at strejke), men det er jo ikke en strategi der giver resultater på den lange bane.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

7 år 4 måneder siden #44 af Sebberg
I bliver ved med at kredse om, hvorvidt Mourinho generelt taber omklædningsrummene eller ej. Det er for mig slet ikke det vigtige, selvom det, som jeg vil nævne nu, har en vis relation til det.

Men i mit tilfælde er jeg gigantisk modstander af Mourinho, fordi han de seneste fire år bare har vist, at han ikke er en dygtig træner. Sort på hvidt.

Han floppede til sidst i Chelsea, og så endte han med at blive ansat i United på nogenlunde samme tidspunkt som et håndfuld andre promonente trænere (Pep, Klopp....).

Og hvor Klopp og Pep stille og roligt fik implementeret deres filosofi og skabte et dygtigt fodboldhold, så har det jo været helt tragikomisk med Mourinho. To og et halvt år inde kunne man stadig ikke tyde, hvad United rent faktisk ville på banen, hvilket slet ikke burde være muligt med det spillermateriale.

Så jo, det er skidt, at Mourinho skaber sig unødvendigt meget i presset, og at han tager mærkværdige kampe med spillerne, men for mig handler det om, at han bare virker til at være en ringe træner. Om det er taktisk eller i forhold til at skabe motivation er et godt spørgsmål, men det ændrer ikke på, at hans hold har præsteret urimeligt ringe på banen i mange år, og at vi gang på gang har set store spillere sprudle efter hans afgang.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Real HWL, Rogoshin, El Siete, Mosse

7 år 4 måneder siden #45 af Zyconith

Sebberg skrev: I bliver ved med ...

Sikke du kan...

En Premier League titel og en cup sejr i Chelsea? Dårlig træner?

En 2. plads sidste år efter 4 år udenfor top 3 og Europa League titel? Dårlig træner?

Han har jo løftet klubben gevaldigt. Det er det bedste resultat i mange år for Manchester United. Og den bølge Mourinho har skabt rider Solskjæer nu videre på...

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

7 år 4 måneder siden #46 af Numeredoce
Mourinho har vundet mere end Klopp og Potch tilsammen.

MEN, og det er et stort men.

Hvis man, for første gang i Perez regeringstid, tænker mere end én sæson frem, så er Mourinho simpelthen en falliterklæring. Han vil bringe et enormt cirkus med sig. Pressen elsker at gøre sig uvenner med ham, han elsker at gøre sig uvenner med pressen. Han kan tage kampene med profilerede spillere, det er jeg enig i, og vi har brug for det (tænker mest på Ramos her). Mou var ikke fantastisk i Chelsea, og en decideret katastrofe i United. Men hvis vi bare skal hyre Mou for at rydde op i truppen, så skal han vel bare have en 3 måneders kontrakt, så en permanent afløser kan bygge et nyt hold?

Nårh nej. Hvis vi henter trænere med en fast filosofi, der tager tid at opbygge, så er det jo ude af døren så snart de taber et par kampe i træk. Det betyder at Klopp og Pottchetino er diskvalificerede. Det er ellers ærgeligt. Tænkt hvad det kunne blive til, hvis vi havde en fast spillestil, over flere sæsoner, som vi udviklede og udviklede/hentede spillere til at spille. Tænk hvis vi ikke bare købte den bedste spiller i verden, uanset position og kvaliteter, men lukkede specifikke huller på holdet (som Klopp fx har gjort i år i Liverpool). Ak ja. Tænk engang.

Til sidst: I må gerne komme efter mig, og sige at jeg ikke er "ægte" fan osv. osv., men:
Hvis vi går ind i sæsonen 19/20 med Mourinho og Neymar, så bliver det begrænset hvor mange kampe jeg ser.

Jeg ved godt der er stavefejl i mit brugernavn...... Mit spansk er heldigvis blevet bedre siden ;-)

7 år 4 måneder siden #47 af El Siete

Zyconith skrev:

Sebberg skrev: I bliver ved med ...

Sikke du kan...

En Premier League titel og en cup sejr i Chelsea? Dårlig træner?

En 2. plads sidste år efter 4 år udenfor top 3 og Europa League titel? Dårlig træner?

Han har jo løftet klubben gevaldigt. Det er det bedste resultat i mange år for Manchester United. Og den bølge Mourinho har skabt rider Solskjæer nu videre på...

United har simpelthen succes lige nu på grund af Mourinho. Vildt nok. Og her gik jeg og troede det var på trods af ham.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista, Dios, Mosse

7 år 4 måneder siden #48 af mohbar
Sidste redigering: 7 år 4 måneder siden ved mohbar.

Leveret af Kunena Forum