Optakt: Atlético Madrid - Real Madrid, LaLiga, 7. spillerunde

3 år 8 måneder siden #1 af Administrationen
Madrid er...

Madrid er igen hele verdens fodbold-hovedstad, når El Derbi i aften bliver spillet på Wanda Metropolitano i det nordlige Madrid.

De to klubber spillede træningskamp mod hinanden i sommer i USA og ved den lejlighed blev Real Madrid smadret med hele 7-3 og det gav frygtelige tanker om den forestående sæson, som blot blev forværret for 14 dage siden, da Real Madrid lod sig køre over af et afbudsramt Paris SG-hold inden den forestående LaLiga-hurdle med tre svære udekampe mod Sevilla, Atlético Madrid og Barcelona.

Men siden har man spillet to meget overbevisende kampe mod Sevilla og Osasuna, som er blevet slået samlet med 3-0 og man er rykket alene på førstepladsen. Og det viser hvor hurtigt tingene kan ændre sig i fodbold, for efter Paris SG-kampen var holdningen hos de fleste nok, at Real Madrid ikke ville have en chance i de tre nævnte udekampe og reelt kunne være ude af mesterskabskampen efter udekampen mod Barcelona i slutningen af oktober, men nu står man i en langt mere gunstig position, også fordi ingen af de tre hold virker specielt velsmurte i øjeblikket.

Der venter naturligvis en ny svær kamp i aften, men Real Madrid har faktisk ikke tabt de seneste fire kampe på udebane mod Atlético Madrid, hvor Real Madrid har spillet to kampe uafgjort og vundet to gange og siden år 2000 har man kun tabt en udekamp til Atlético Madrid, hvor man har vundet 12 kampe og spillet 5 uafgjort i de øvrige opgør.

Real Madrid kommer ind til kampen med spillere, der sad over i midtugen, hvor Zidane stillede med B-kæden og der er faktisk kun tvivl om venstre back-positionen, hvor man til det sidste overvejer om Marcelo skal bruges, men det tegner til at der ikke bliver taget nogen chancer og derfor bliver det nok Nacho, som får genvalg og han slap også fornuftigt fra midtugekampen mod Osasuna.

Til gengæld bliver det en helt ny front-trio med Hazard, Benzema og Bale og det bliver naturligvis spændende at se dem over for Atlético Madrids helt nye forsvars-kæde, hvor der ikke er en eneste genganger fra sidste sæson, men man skal dog stadig overvinde Jan Oblak i Atlético Madrid-målet.

Atlético Madrid har alle mand til disposition, bortset fra Álvaro Morata, som fik en tåbelig udvisning i kampen mod Mallorca i midtugen og det betyder, at Diego Simeone med sikkerhed stiller med krigeren Diego Costa og stortalentet Joao Félix.

Der er kampstart kl. 21.00 og kampen kan følges på Strive. Efter kampen vil Christian og Jesper være i studiet til en nedtakts-podcast.

Real Madrids forventede hold: Courtois, Carvajal, Ramos, Varane, Nacho, Casemiro, Kroos, James, Hazard, Bale, Benzema.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 8 måneder siden #2 af Administrationen
Kun 1 nederlag på udebane siden år 2000. Er I overraskede over det? Vi var i hvert fald flere, som mente at tallet var højere...
Sidste redigering: 3 år 8 måneder siden ved Administrationen.
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid

3 år 8 måneder siden #3 af Madrid1998
Det er vel kun i liga regi. Vi har også tabt et par gange på udebane, i Chl, Copa del Rey, Supercuppen osv. De har til gengæld også vundet et par gange på Bernabéu i ligaen.

3 år 8 måneder siden #4 af ElMadrid

Administrationen skrev: Kun 1 nederlag på udebane siden år 2000. Er I overraskede over det? Vi var i hvert fald flere, som mente at tallet var højere...

Det må jeg sige. Troede at det var MANGE flere nederlage!

Kan man forresten ikke spille med Militao på venstrekant? Har han ikke spillet den position før i Portugal?

Kæft hvor jeg håber på en sejr, så vil holdet boble af selvtillid og Zizou vil få en del ro.

3 år 8 måneder siden #5 af Ramos4
Valverde fra start, spændende :O

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022

3 år 8 måneder siden #6 af mohbar
Valverde ind I starteren istedet for James. Ikke betryggende..

3 år 8 måneder siden #7 af slb1995
Jeg synes ikke, at Fede Valverde er nogen særlig stor fodboldspiller, men hvis det - som i midtugen - kan give Toni Kroos større frihed offensivt, er jeg stor fan. Kroos var tilbage på sit topniveau dér, og det håber jeg, han kan tage med til kampen i aften
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-, Ramos4

3 år 8 måneder siden #8 af Kingkongkong
Nogen der kan hjælpe mig med hvorfor at når jeg slår over på tv2 sport, så er det et noget atletik der bliver sendt og ikke Atletico-Real

3 år 8 måneder siden #9 af Ramos4
Jeg er ikke sikker på at modsvaret til Atleticos dybe defensiv er at spille så langsomt som menneskeligt muligt.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid

3 år 8 måneder siden #10 af Zyconith
Shit hvor et dejligt Derbi. Det er tæt, der er tænding på og begge mandskaber giver 100%.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

3 år 8 måneder siden #11 af madrid2000
Varane begynder at irritere mig mere og mere. Han aflevere konstant til modstanderen og skaber farlige situationer. Han er efterhånden blevet ret dårlig.
Følgende bruger(e) sagde tak: Raul-Madrid, ElMadrid

3 år 8 måneder siden #12 af Ramos4
Hazard er gået på sommerferie igen. Kroos er så god som ny til gengæld.

Leveret af Kunena Forum
Annonce