Optakt: Atlético Madrid - Real Madrid, LaLiga, 7. spillerunde

4 år 6 måneder siden #49 af Raul7-2880
“Fun” facts:
Barca har oplevet deres værste sæsonstart i 25 år. Sjovt/sørgeligt nok, er de kun én sejr fra at overhale os (uden hjælp fra Messi).

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 6 måneder siden #50 af Doc.juego

Haeder skrev: Fremragende kamp, især af Varane og Ramos, der så at de har en seriøs trussel til start-11eren i Militao og virkeligt steppede op! Egentlig en superkamp over hele linjen. Nacho kæmpede og viste, hvor solid han er. Carvajal lukkede fint af, men man savner de skarpe offensive indgreb, der gjorde ham til verdens bedste HB forrige år. Kroos og Valverde er en duo jeg sagtens kunne vænne mig til. Deres spillestil komplimenterer hinanden fremragende. Kroos som spil- og tempostyrende general mens Valverde med sine voldsomme drives og duelspil var en kæmpe torn i øjet for Atléticos midtbane. Casemiro komplimenterer Ramos og Varane perfekt og hans positionsevner er sublime. Bale er verdens sejeste mand. At man kan gå fra at være så uønsket og forhadt af træneren, fansene og klubben til nu at være offensivens absolut vigtigste våben på 3 måneder er mig en gåde. Hans utrættelige løb for at støtte Carvajal stod i stor konstant til Hazard som er en omvandrende joke pt. Det er jo tydeligt for enhver at han er direkte overvægtig. Tempoet går i stå med ham på bolden, han deltager ikke i defensiven i dag, kom frem til absolut ingenting og burde generelt se indad og bede Zidane om at bænke ham til han får styr på det mentale og fysiske. Benzema gør hvad han kan og viser klasse i ny og næ. Dog kunne det ønskes at det var i netop en kamp som denne at han virkelig træder i karakter og gør forskellen. Men man kan jo ikke få det hele.


Jeg er kun delvis enig i din analyse af midtbanen, det fungerer nemlig rigtig fint til en defensiv indsats hvor man spiller efter 0'et , og håber en af de forreste 3 lige får scoret på en halv chance.
Det var rigtig godt til denne kamp, svært hold, vi er på udebane, og er i en bedre stime, men vi er ikke der hvor vi vil eller bør være endnu.

Vi er Real Madrid, vi skal skabe kampene, skabe chancerne til at lave mål og styre en kamp offensivt.

Det gør man ikke med casemiro, kroos og valverde.
Det er som at spille med næsten 3 defensive spillere. Hvor kroos er den mindst defensive af dem.
Casemiro er for tiden sublim som 6'er - enig. Og er nødvendig op holdet, måske med undtagelse af hvis man spiller mod de svageste hold. Dog oftest nødvendigt for balancen, jeg er enig.

Valverde, løber i dag godt, og presser godt, det er super til dagens indsats, men han skaber jo intet offensivt. Han sætter ikke en mand, laver en gyde aflevering, eller et kanon lamgskud. Han løber..
Vi så fx allerede noget mere dynamik med modric.
Igen, super fint i dag, atletico er et svært hold men på toppen bør vi forsøge at dominere den, frem for at styre dem til 0-0
Men vi er der ikke endnu.

Kroos var bedre i dag, men han er jo ofte for os ikke et offensivt vidunder, han fordeler spillet, som 3. Eller 4. Sidste mand inden en chance, men med 3 isolerede spillere i toppen, bliver det lidt tomt offensivt. Han tager tempoet op kampen, som er fint.

Alle 3 er jo isolerede ok, især i dag, men sammen bliver det - i længden, for defensivt.

Man bliver nødt til at have en mere dynamisk og offensivt spiller ind i den konstellation.


Men nævner sidste gang, at det var en ok gameplan i dag, men planen var jo bare ikke at tabe.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 6 måneder siden #51 af Real HWL

Raul7-2880 skrev: “Fun” facts:
Barca har oplevet deres værste sæsonstart i 25 år. Sjovt/sørgeligt nok, er de kun én sejr fra at overhale os (uden hjælp fra Messi).


Vi er også kun en sejre fra at øge forspringet til 5 point

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 6 måneder siden #52 af Dios
Jeg kan simpelthen ikke fatte, at folk er så negative efter igår. Nuvel, så så jeg ikke kampen, men kom nu lidt!
4 point ude imod Sevilla og At. Madrid hvor vi har holdt nullet.
Der var en smutter imod Valladolid, men slap nu af en dyb depression folket har herinde.
Vi ligger nr. 1 og er ubesejret. Spillet flyder ikke, men det har det jo ikke gjort siden 2003.

Det er jo for sindssygt at folk er så depressive at hører på.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jaetinh, Real HWL, Sahinovic, Jakobsif555, Fondo_Sur, El Siete, Kialpe

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 6 måneder siden #53 af LasseRMD

Raul7-2880 skrev: “Fun” facts:
Barca har oplevet deres værste sæsonstart i 25 år. Sjovt/sørgeligt nok, er de kun én sejr fra at overhale os (uden hjælp fra Messi).


Nu har Barca så heller ikke spillet på udebane mod Sevilla, Atletico og Villarreal. Deres sværeste kamp har været Bilbao ude, som de trods alt også tabte. Vi er har taget point på alle udebaner indtil videre. :)
Sidste redigering: 4 år 6 måneder siden ved LasseRMD.
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 6 måneder siden #54 af Vinícius
Jeg synes det er fint, at man går ud og spiller på ikke at tabe. Atletico de kan jo vitterligt ikke spille fodbold mod gode hold. De kan kun vente på, at de gode hold bliver utålmodige mod deres stærke defensiv, og derefter begår fejl og så derpå straffe på kontra.. F***ing taber mentalitet i Atletico... Genialt af Zidane, 5/5. Atletico kan ødelægge en fodboldkamp, og hvis alle hold spillede som dem, ville lønningerne svare til 1. division i Danmark, for ingen ville se dem. Well, det var så mit sure opstød. Mange er sikkert uenige, men jeg holder fast i, at Atletico er en skændsel for fodbolden. Hvor ville det have været bedre, hvis de var gået konkurs for år tilbage.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 6 måneder siden #55 af Vinícius

Dios skrev: Jeg kan simpelthen ikke fatte, at folk er så negative efter igår. Nuvel, så så jeg ikke kampen, men kom nu lidt!
4 point ude imod Sevilla og At. Madrid hvor vi har holdt nullet.
Der var en smutter imod Valladolid, men slap nu af en dyb depression folket har herinde.
Vi ligger nr. 1 og er ubesejret. Spillet flyder ikke, men det har det jo ikke gjort siden 2003.

Det er jo for sindssygt at folk er så depressive at hører på.


Helt enig, det ser faktisk ikke så dårligt ud. Zidane har endelig fået styr på noget, nemlig defensiven! Lad os håbe det holder, og at det offensive kommer med tiden. Men defensiven er det klart vigtigste - man skal have et fundament at bygge på. Der er nye tider i fodbolden, og vi kan ikke bare gå ud og erklære, at vi vil spille flot offensiv fodbold (på bekostning af det defensive). Det ville være for arrogant, selvom jeg mener at kunne huske, at nogle her på forum mener, at det er dét vi skal.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 6 måneder siden #56 af Ramos4

Raul7-2880 skrev: “Fun” facts:
Barca har oplevet deres værste sæsonstart i 25 år. Sjovt/sørgeligt nok, er de kun én sejr fra at overhale os (uden hjælp fra Messi).


Det kræver så også at vi taber den pågælende runde også ;)

Og så har vi vist ikke haft helt samme kampprogram.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 6 måneder siden #57 af Ramos4

Dios skrev: Jeg kan simpelthen ikke fatte, at folk er så negative efter igår. Nuvel, så så jeg ikke kampen, men kom nu lidt!
4 point ude imod Sevilla og At. Madrid hvor vi har holdt nullet.
Der var en smutter imod Valladolid, men slap nu af en dyb depression folket har herinde.
Vi ligger nr. 1 og er ubesejret. Spillet flyder ikke, men det har det jo ikke gjort siden 2003.

Det er jo for sindssygt at folk er så depressive at hører på.


Spillet har ikke fungeret i 16 år - men ja, hvorfor stresse?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 6 måneder siden #58 af Vinícius

Ramos4 skrev:

Dios skrev: Jeg kan simpelthen ikke fatte, at folk er så negative efter igår. Nuvel, så så jeg ikke kampen, men kom nu lidt!
4 point ude imod Sevilla og At. Madrid hvor vi har holdt nullet.
Der var en smutter imod Valladolid, men slap nu af en dyb depression folket har herinde.
Vi ligger nr. 1 og er ubesejret. Spillet flyder ikke, men det har det jo ikke gjort siden 2003.

Det er jo for sindssygt at folk er så depressive at hører på.


Spillet har ikke fungeret i 16 år - men ja, hvorfor stresse?


Det er for useriøst at påstå. Selvfølgelig har spillet fungeret og endog rigtig godt i perioder, både under Mourinho og Ancelotti. Under Zidane har spillet og gameplan haltet, men der har været resultater. Jeg ved ikke, hvad du forventer, men det er da helt urealistisk, hvis det i følge din opfattelse ikke har fungeret i 16 år.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 6 måneder siden #59 af Dios

Ramos4 skrev:

Dios skrev: Jeg kan simpelthen ikke fatte, at folk er så negative efter igår. Nuvel, så så jeg ikke kampen, men kom nu lidt!
4 point ude imod Sevilla og At. Madrid hvor vi har holdt nullet.
Der var en smutter imod Valladolid, men slap nu af en dyb depression folket har herinde.
Vi ligger nr. 1 og er ubesejret. Spillet flyder ikke, men det har det jo ikke gjort siden 2003.

Det er jo for sindssygt at folk er så depressive at hører på.


Spillet har ikke fungeret i 16 år - men ja, hvorfor stresse?


Det er jo desværre blevet mentaliteten i Real Madrid. Vores enorme nedtur gjorde desværre, at folk egentlig er ligeglade med måden der bliver spillet på, så længe vi vinder.
Jeg kan ikke rigtig finde ud af om du er ironisk, men du har selv Mourinho som billede. Der findes vel ikke en træner som står for mere destruktiv fodbold end ham.

Lopetegui står for alt det Real Madrid engang var, men fans verden over svinede ham jo til før holdet overhovedet havde spillet en kamp. Det er hvad Real Madrid er blevet, og bare det, at et rygte om Mourinho skulle vende tilbage er jo den største falliterklæring og skamplet i klubbens historie. Det er uværdigt, og ja der har helt sikkert været rigtig gode momenter siden 2003, men noget kontinuerligt har der skam ikke været.

Zidane har overrasket alt og alle, og formået at få holdet til at arbejde som en enhed. Han har stoppet blødningen i defensiven, og fået banket noget selvtillid ind på og omkring holdet, så man nu måske ikke frygter 1-2 scoringer i starten af kampen imod os, eller i slutminutterne. Han har fået enkelte spillere til at oppe sig, og nu skal der arbejdes videre på det, og det tror jeg helt sikkert også der bliver.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 6 måneder siden #60 af Raul7-2880

Dios skrev: Jeg kan simpelthen ikke fatte, at folk er så negative efter igår. Nuvel, så så jeg ikke kampen, men kom nu lidt!
4 point ude imod Sevilla og At. Madrid hvor vi har holdt nullet.
Der var en smutter imod Valladolid, men slap nu af en dyb depression folket har herinde.
Vi ligger nr. 1 og er ubesejret. Spillet flyder ikke, men det har det jo ikke gjort siden 2003.

Det er jo for sindssygt at folk er så depressive at hører på.


Er det virkelig “sindssygt”? Man havde en historisk dårlig sæson sidste år men vælger stadig at beholde de samme spillere...
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce