Bedømmelse af truppen mod Atlético

6 år 10 måneder siden #13 af El Siete

Madridista02 skrev: Jeg tror stadig 100procent på ham, og jeg er bag ham, men derfor må man stadig godt kritisere ham. Det er dybt useriøst og en skændsel, at han ankommer til første træningssession, og ser sådan ud. Der er ingen grund til, at du laver sjov med det jeg skriver, for faktum er, at det er uacceptabelt. Du signer ikke med en så stor klub, tager på ferie og æder dig fed. Jeg kan slet ikke forstå det. Men jeg tror stadig på ham, jeg tror på han bliver en stor succes for os. Ligesom jeg stadig tror på Jovic og alle andre nye spillere. Det betyder ikke man ikke må kritisere spillere der spiller dårligt. Og igår spillede Hazard direkte forfærdeligt!

Jeg er ikke efter dig fordi du kritiserer ham, jeg laver sjov med præmissen for din kritik. Du må da hjertens gerne kritisere spillere, og faktum er at han spillede dårligt igår. Det kan man kritisere rationelt. Men at sige at han "skider på klubben" fordi rygtet siger at han, en eliteatlet der tjener 100M kroner om året, og som netop har skrevet under med sin drømmeklub, har ligget på stranden og drukket bajere og spist pizza i et væk i nogle uger. Det synes jeg ikke er at bakke op om en spiller.
Det kan da være at han har taget et par kilo på, men tror det er helt ude af proportioner og nu pludselig er et argument der kan bruges for at han spiller dårligt, 3 måneder efter han havde sin første træningsdag.

Han havde sin debut for 15 dage siden, vel at mærke efter en skade, og i stedet for allerede at kalde ham en joke og ikke pengene værd (ikke dig der siger det) så måske give ham lidt mere tid end et par uger, til at nå det niveau vi alle ved han besidder. Igen, ny klub, holdkammerater, kultur, sprog osv, altsammen noget der kan være med til at forklare hans form.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
6 år 10 måneder siden #14 af Madridista02
Jeg kritiserer ham da netop rationelt. Jeg ved ikke om rygterne siger, at han har ligget på en strand og spist pizza, men jeg ved, at da jeg så ham under preseason, der var han ikke i form. Han havde taget flere kilo på, og det er uacceptabelt på det her niveau. Det er respektløst over for Real Madrid som investerer i ham. Det er uprofessionelt. Jeg var enormt skuffet over at se ham sådan. Han er købt som en giga stjerne, så er det ikke okay at slacke sådan på sin professionalisme. Forstår ikke, at du ikke kan forstå det.

Jeg savner Pepe :(

6 år 10 måneder siden #15 af Sahinovic
Hvis jeg ikke tager meget fejl, så er han altid kommet tilbage fra ferien med et par ekstra kilo. Så det virker til at Hazard har brug for at koble fuldstændigt fra i ferien, og det er så måden han vælger at restituere på efter en lang sæson.

Han fik ihvertfald løbet nogle kilometer mod Sevilla, og det virkede til at han var i OK form, så jeg kan ikke se problemet.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 6 år 10 måneder siden ved Sahinovic.

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
6 år 10 måneder siden #16 af Madridista02
Problemet er a han vender tilbage fra ferie, overvægtig og i ringe form. Dét er problemet og det er uacceptabelt.
Det kan umuligt have hjulpet på hans præstationer, at han havde taget på.

Jeg savner Pepe :(

6 år 10 måneder siden #17 af Ramos4

Sahinovic skrev: Hvis jeg ikke tager meget fejl, så er han altid kommet tilbage fra ferien med et par ekstra kilo. Så det virker til at Hazard har brug for at koble fuldstændigt fra i ferien, og det er så måden han vælger at restituere på efter en lang sæson.

Han fik ihvertfald løbet nogle kilometer mod Sevilla, og det virkede til at han var i OK form, så jeg kan ikke se problemet.

Han var god mod Sevilla, men i går gik han rundt. Han blev sparet i midtugen, så jeg kan ikke helt forstå hvad der gjorde at han var helt væk mod Atleti.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

6 år 10 måneder siden #18 af Sahinovic

Ramos4 skrev:

Sahinovic skrev: Hvis jeg ikke tager meget fejl, så er han altid kommet tilbage fra ferien med et par ekstra kilo. Så det virker til at Hazard har brug for at koble fuldstændigt fra i ferien, og det er så måden han vælger at restituere på efter en lang sæson.

Han var god mod Sevilla, men i går gik han rundt. Han blev sparet i midtugen, så jeg kan ikke helt forstå hvad der gjorde at han var helt væk mod Atleti.

De gange han forsøgte på noget blev han enten sparket/revet ned af en Atlético Madrid spiller, og når det så endeligt lykkedes ham at komme forbi så spilmulighederne således ud;

Ovenstående er jo bare ikke godt nok, der skal være flere spillere der tilbyder sig i given situation. Bale kunne eksempelvis bruge sin hurtighed og løbe mod forreste stolpe, men ham kan man jo ikke engang finde på billedet. Hazard fik ikke nok hjælp af sine medspillere de gange han havde bolden, aktiviteten rundt omkring ham stoppede næsten hver gang, og så bliver det altså svært.

Jeg siger ikke Hazard spillede en god kamp, men jeg synes heller ikke han var den dårligste på banen og jeg sidder heller ikke med fornemmelsen af at han løb mindst eller ikke kæmpede. Går jeg f.eks. ind på WhoScored så er han ikke den spiller der har fået den dårligste rating.

Florentino Pérez

6 år 10 måneder siden #19 af BBB

Sahinovic skrev:

Ovenstående er jo bare ikke godt nok, der skal være flere spillere der tilbyder sig i given situation. Bale kunne eksempelvis bruge sin hurtighed og løbe mod forreste stolpe, men ham kan man jo ikke engang finde på billedet.

Jeg ved ikke, hvordan du og Dios sætter en taktik op, men jeg har aldrig hørt, at en højre kant forventes at løbe med venstre stolpe, når der ligger en angriber i midten. Jeg fatter ikke, hvorfor Bale skal have skylden for, at Hazard spiller dårligt.

6 år 10 måneder siden #20 af Doc.juego

BBB skrev:

Sahinovic skrev:

Ovenstående er jo bare ikke godt nok, der skal være flere spillere der tilbyder sig i given situation. Bale kunne eksempelvis bruge sin hurtighed og løbe mod forreste stolpe, men ham kan man jo ikke engang finde på billedet.

Jeg ved ikke, hvordan du og Dios sætter en taktik op, men jeg har aldrig hørt, at en højre kant forventes at løbe med venstre stolpe, når der ligger en angriber i midten. Jeg fatter ikke, hvorfor Bale skal have skylden for, at Hazard spiller dårligt.

Sandheden ligger vel et sted i mellem ?
Jeg er en af dem der også mener Hazard jar været rigtig ringe ind til videre, og ligner en mand ude af form, og lignede (jeg ved det ikke !) En der vejede for meget, især i preseason.
I'm Hazard jar taget 1 eller 11 kg på ved jeg ikke, men han har ikke set oplagt ud... Det mener jeg også er ringe af en 100 mio. Spiller, som bør være på toppen af dit niveau nu.
Betyder det at han bliver et flop ? Nej det gør det nok ikke, det er hvert fald utrolig tidligt at kalde den, jeg ved jo også at han har fantastiske kvaliteter. Han kan snildt nå at vende sin sæson, det er jo tidligt. Og selvfølgelig har han været skadet, og skal have en tilvendings periode..
Så hazard har set uoplagt ud, og spillet kraftigt under niveau, men det kan ændre sig.

Omvendt så nej, han får fandme helller ikke lige meget hjælp i alle kampe. Fx ovenstående billede jeg ville heller ikke mene at Bale decideret skal løbe fra højre wing til venstre stolpe, men han er jo slet ikke i billede, og man kan vel godt forvente at han fx søger kanten af feltet, eller bagerste stolpe mens benzema tager forste ? Evt. Med et løb fra kroos eller valverde ?
Men der er kun 2 på den sidste 1/3 af banen, ikke god nok hjælp fra holdkammerater.

6 år 10 måneder siden #21 af nono
Når man køber en spiller som de fleste mener, er blandt de 4-5 bedste i verden kan man vel godt tillade sig at forvente at man får mere Neymar end Lucas Vasquez.

Af sådan en spiller forventer man mindst ét af følgende; målfarlighed, chanceskabende afleveringer, ledermentalitet og evne til at løfte holdet, vævre driblinger el. lign. Desværre har vi endnu til gode at se Hazard performe på bare ét af disse parametre. Det bekymrer mig en smule - ikke mindst fordi han lyder så motiveret og desperat efter at vise sit værd og skrive sig ind i Madrids historiebøger, når han giver interviews. Distancen mellem hans ord og hans uinspirerede ligegyldighed på grønsværen er ganske enkelt for stor.

Håber virkelig snart han kommer igang. Hvis han nu scorer fem kampe i træk og dermed begynder at blive den de andre ser til for løsninger, holdets stjerne, er dette jo også en rolle som forpligter og holder ham til ilden. Det har jo også været med til at holde Cristiano Ronaldo og Messt så gode, at det ikke har været en mulighed at gemme sig. Jeg håber ikke at han lader sig affinde med alibi-rolle hvor en Di Maria-agtig plads på holdet og i det interne hieraki er "fint nok"... Han skal skubbes frem i rampelyset - og så skal han lære at levere.
Sidste redigering: 6 år 10 måneder siden ved nono.

6 år 10 måneder siden #22 af BBB

Doc.juego skrev: Omvendt så nej, han får fandme helller ikke lige meget hjælp i alle kampe. Fx ovenstående billede jeg ville heller ikke mene at Bale decideret skal løbe fra højre wing til venstre stolpe, men han er jo slet ikke i billede, og man kan vel godt forvente at han fx søger kanten af feltet, eller bagerste stolpe mens benzema tager forste ? Evt. Med et løb fra kroos eller valverde ?
Men der er kun 2 på den sidste 1/3 af banen, ikke god nok hjælp fra holdkammerater.

Jeg er enig i store dele af dit indlæg, men at kalde det stillbillede for den sidste tredjedel af banen virker lidt skævt. Vi kan ikke engang se hele feltet, som da burde være absolut minimum.

6 år 10 måneder siden #23 af Sebberg
Må erklære mig enig med de fleste herinde.

Når en ny spiller kommer til en klub er der helt klart en tilvænningsperiode med indbyrdes forståelse, spilkoncept etc.

Men det er jo ikke, fordi du pludselig mister evnen til at drible eller afslutte, og det føles lidt sådan med Hazard.

Han har i efterhånden mange sæsoner været en del af en lille gruppe på omkring fem spillere i verden (Messi, Neymar, Sterling osv.), der nærmest i ni ud af ti tilfælde kan sætte sin direkte oppasser, hvorfor modstanderholdene altid må have to mand på.

Den evne, der jo handler om acceleration, timing og eksplosivitet, er fuldstændig forsvundet fra belgierens spil, og det kan meget vel have noget at gøre med vægten.

Og apropos den del, så er det også for uacceptabelt. Historier og skriverier om spilleres vægt er oftest skarpvinklede eller overdrevne, men her er det jo helt tydeligt, og vi taler altså om en mand, der endelig - efter flere års transfersaga - kommer til sin drømmeklub. Hvordan man kan komme tilbage i den forfatning er mig en gåde.

Håbet er helt klart, at han smider lidt kilo, og at han begynder at få timingen igen med sine driblinger, for det er den del, som vi har manglet i mange sæsoner nu.

6 år 10 måneder siden #24 af Dios

BBB skrev:

Doc.juego skrev: Omvendt så nej, han får fandme helller ikke lige meget hjælp i alle kampe. Fx ovenstående billede jeg ville heller ikke mene at Bale decideret skal løbe fra højre wing til venstre stolpe, men han er jo slet ikke i billede, og man kan vel godt forvente at han fx søger kanten af feltet, eller bagerste stolpe mens benzema tager forste ? Evt. Med et løb fra kroos eller valverde ?

Jeg er enig i store dele af dit indlæg, men at kalde det stillbillede for den sidste tredjedel af banen virker lidt skævt. Vi kan ikke engang se hele feltet, som da burde være absolut minimum.

Det kan faktisk skæres endnu mere ud i pap. Bale skal selvfølgelig være i feltet når Hazard og Benzema allerede er der.
Bale er lovligt undskyldt for mit vedkommende, hvis han forinden “chancen” havde lavet noget solidt defensivt arbejde.

Det gør stadig ikke Hazard’s indsats god kan jeg forstå, men klart bedre, hvis han kunne få en assist på den aktion.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Leveret af Kunena Forum