Optakt: Es una final, Hazard

1 måned 3 uger siden #73 af BBB
Besvaret af BBB på emne Optakt: Es una final, Hazard

Real HWL skrev: Jeg er helt enig i at vi misbruger alt for mange chancer, og det er møg frustrerende at se på. Men vi skaber også mange chancer, hvilket er positivt og gør det lidt sjovere at se på. Jeg ved ikke hvem der ikke ønsker at Benz og Hazard ikke får et godt samarbejde. Men det er i hvertfald ikke noget der bliver værdsat. Tror kun jeg har læst et indlæg fra Dios der nævner det i kampen fra igår. Jeg har givet både Benz og Hazard et 3 tal fordi jeg syntes de arbejder og kombinere godt i angrebet. Syntes ikke Benz skal straffes for at Hazard brænder en kæmpe chance. spillet op til chancen er jo vanvittig godt. Havde Hazard scoret på sin chance igår havde Benz fået en assist, så var der sikkert en del brugere der havde givet Benz en 3er istedet for en 2er.

Hvis Benzema havde scoret på sine chancer, så havde hans karakter ikke været afhængig af, om han fik en assist eller ej.

Vi har ~25 skud på mål. Vi rammer målet på 12 skud (lidt under 50%). En pæn del af de skud var rimelig lige til for Muslera at gribe. Det er selvfølgelig aldrig godt nok. Vi fik rigtig mange chancer med frit løb mod mål, og det burde vi have forvaltet bedre.
Når det er sagt, så kombinerede vi pænere i angrebet end tidligere på sæsonen, men det er selvfølgelig ikke nok, hvis vi ikke scorer målene i sidste ende.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, ElMadrid

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 3 uger siden #74 af Matamoro
Besvaret af Matamoro på emne Optakt: Es una final, Hazard
Uanset hvordan vi vender og drejer det, så mangler vi mål. Benzema er god i det opbyggende spil, men er ikke giftig nok som målscorer. Der er lang tid til det næste transfervindue og det er svært at få øje på en ledig målscorer på markedet.

Vi bør nok overveje at skifte formation, så vi kan få flere af vores angribere i spil. Måske kunne en 4-2-3-1- opstilling være en løsning. Benzema skal trækkes ned i en playmakerrolle hvor han er bedst og Bale eller Jovic skal spille spydspids. Hazard, Rodrygo og Vinicius må konkurrere om de to pladser på kanterne.

Casemiro, Valverde og Kroos må konkurrere om de to pladser på den centrale midtbane.

En sådan opstilling kunne se sådan ud

…………………..Casemiro Valverde…………………

Rodrygo………….Benzema………………….Hazard

................................Bale...........................................

Eller:

…………………Casemiro Kroos……………………..

Bale...…………….Benzema……........……...Vinicius

.............................Jovic.........................................
Sidste redigering: 1 måned 3 uger siden ved Matamoro.
Følgende bruger(e) sagde tak: madrid2000

1 måned 3 uger siden #75 af Real HWL
Besvaret af Real HWL på emne Optakt: Es una final, Hazard

BBB skrev:

Real HWL skrev: Jeg er helt enig i at vi misbruger alt for mange chancer, og det er møg frustrerende at se på. Men vi skaber også mange chancer, hvilket er positivt og gør det lidt sjovere at se på. Jeg ved ikke hvem der ikke ønsker at Benz og Hazard ikke får et godt samarbejde. Men det er i hvertfald ikke noget der bliver værdsat. Tror kun jeg har læst et indlæg fra Dios der nævner det i kampen fra igår. Jeg har givet både Benz og Hazard et 3 tal fordi jeg syntes de arbejder og kombinere godt i angrebet. Syntes ikke Benz skal straffes for at Hazard brænder en kæmpe chance. spillet op til chancen er jo vanvittig godt. Havde Hazard scoret på sin chance igår havde Benz fået en assist, så var der sikkert en del brugere der havde givet Benz en 3er istedet for en 2er.

Hvis Benzema havde scoret på sine chancer, så havde hans karakter ikke været afhængig af, om han fik en assist eller ej.

Vi har ~25 skud på mål. Vi rammer målet på 12 skud (lidt under 50%). En pæn del af de skud var rimelig lige til for Muslera at gribe. Det er selvfølgelig aldrig godt nok. Vi fik rigtig mange chancer med frit løb mod mål, og det burde vi have forvaltet bedre.
Når det er sagt, så kombinerede vi pænere i angrebet end tidligere på sæsonen, men det er selvfølgelig ikke nok, hvis vi ikke scorer målene i sidste ende.

Vi giver alle karakterer forskelligt. Jeg kan sagtes give Benzema en god karakter selvom han ikke score mål. Hvis han har kæmpet, og deltaget godt i det opbyggende spil, plus skabt en masse muligheder for sine medspillere. Jeg syntes dog hans afslutninger var sløje igår, det vil jeg give dig ret i.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

1 måned 3 uger siden #76 af Sahinovic

ElMadrid skrev:

Sahinovic skrev:

Dios skrev: Nu siger jeg det, da ingen andre gør. Om Hazard mangler selvtillid kan jeg ikke udtale mig om, men Hazard viser erfaringen og hvorfor han er verdensklasse ved målet. Han ved udmærket, at han er kommet for tæt på bolden, og mister et skridt. Han kan ikke få nok power i skuddet, og hans placering ift. bolden, så vil han lave en Vinicius og ramme den på hælen.
Om det er med vilje han vil spille Kroos i stedet for Benzema tror jeg ikke, og heldigt ser det ud, men han spiller en chance større, fordi han godt selv ved, at han ikke kan få det træf på bolden som han vil. Elendigt touch gør udfaldet.

At han ikke scorer i kampen er elendigt, men knalder han ikke hårdt til den og lidt højere end normalt, så tror jeg Gala spilleren ville kunne parere den på stregen. Det skal dog ikke hedde, at der kun skal komme et mål ud af den situation.

Han spiller en fin kamp idag, men det vil folk jo bare ikke se.

Han er med i nærmest alt der er farligt idag, og man har ikke set nok til Hazard hvis man ikke ved, at han foretrækker at spille bolden videre fremfor at skyde selv. Hvor er det komisk, at han skal kritiseres for at spille den videre i stedet for at skyde selv. Som du selv kommer ind på, så er manden jo ikke dum, han har et verdensklasse instinkt, og ved hvornår han skal afslutte eller spiller den videre, og han gjorde det helt rigtige ved at spille den videre.

Han er med når det er farligt, og han er god i kombinationsspillet og det er langt vigtigere end at komme på måltavlen i aften, men åbenbart ikke for alle. Han kunne have kommet frem til flere chancer, hvis bare Benzema havde været bedre idag.

Jeg fristes til at stille dig et (ledende) spørgsmål: Hvis Gala havde scoret mål i de sidste 10 min, ville kombinationsspillet havde givet os point?

Folk kritisere jo ikke kombinationsspillet, men de manglende mål. Altså hvis man ikke kan kritisere en spiller, der har et helt frit mål og brænder i så vigtig en kamp, hvornår må man så kritisere ham i dine øjne?

Selvfølgelig skal Hazard kritiseres for hans afbrænder, men nu hvor du selv nævner det, så giver du ham 1-tal på baggrund af den ene afbrænder i kampen, og det kan jeg ikke forstå. Du udvælger en enkelt aktion og vurdere ham så ud fra denne, og det giver aldrig nogensinde en helhedsvurdering af hans præstation, og jo man kan sagtens levere en god indsats selvom man brænder en gigantisk chance.

Til dit ledende spørgsmål, så synes jeg altså alligevel det er en underlig måde at sætte det op på, for det er via de gode kombinationsspil vi kommer frem til chancerne og via dem vi får alle tre point. Vi fik ikke et eneste point mod Mallorca, og der manglede vi da i den grad Hazard og det gode kombinationsspil.

Monsieur Glacé - manden, der aldrig siger et pip, når det går godt, og når det går skidt.
Sidste redigering: 1 måned 3 uger siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

1 måned 3 uger siden #77 af madrid2000

Matamoro skrev: Uanset hvordan vi vender og drejer det, så mangler vi mål. Benzema er god i det opbyggende spil, men er ikke giftig nok som målscorer. Der er lang tid til det næste transfervindue og det er svært at få øje på en ledig målscorer på markedet.

Vi bør nok overveje at skifte formation, så vi kan få flere af vores angribere i spil. Måske kunne en 4-2-3-1- opstilling være en løsning. Benzema skal trækkes ned i en playmakerrolle hvor han er bedst og Bale eller Jovic skal spille spydspids. Hazard, Rodrygo og Vinicius må konkurrere om de to pladser på kanterne.

Casemiro, Valverde og Kroos må konkurrere om de to pladser på den centrale midtbane.

En sådan opstilling kunne se sådan ud

…………………..Casemiro Valverde…………………

Rodrygo………….Benzema………………….Hazard

................................Bale...........................................

Eller:

…………………Casemiro Kroos……………………..

Bale...…………….Benzema……........……...Vinicius

.............................Jovic.........................................

Jeg er meget enig med det her.

Benzema og Hazard er super spillere i det opbyggende spil, men nogen store afslutter er de ikke. Derfor spiller fint frem til chancer, men den sidste afgørende aflevering/afslutning mangler, fordi vi ikke har en Ronaldo/Van Nistelrooy/Raul oppe foran. Læg dertil at anden geled er Ajax 2.0, altså spiller uden erfaring, og derfor ikke har den fornødne klodblodighed foran målet. Læg dertil, at vi har en Vinicious, der er super til at flyve forbi modstanderen, men afslutter extremt dårligt. Derfor scorer vi heller ikke så mange mål, derfor kommer vi heller ikke til at vinde noget i år.

Bale oppe foran er faktisk en frisk tanke. Han spiller oppe foran for Wales, og han virker som den bedste afslutter vi har.

1 måned 3 uger siden #78 af Dios
Besvaret af Dios på emne Optakt: Es una final, Hazard
Jeg er faktisk enige i begge parter hvad angår Benzema og Hazard. Jeg selv gav dem 2, fordi de simpelthen ikke var skarpe nok foran mål, og i mine øjne sløsede tingene væk, fordi det var så nemt at komme til fine afslutningsmuligheder.
Derudover, så vil jeg til hver en tid hellere have 2 spillere som sløser lidt foran mål, men skaber den ene store chance efter den anden. Målene skal nok komme på sigt, hvor imod det altid er de store chancer der er svære at skabe.
Benzema har ikke tur i den lige pt. men jeg tør nu godt kalde Benzema en målscorer, og mål for en angriber kommer oftest i stimer. Hazard mangler som sagt stadig de sidste %, og at tro han fortsætter med at være uskarp vidner i mine øjne om, at man ikke har fulgt ham skide meget for Chelsea eller landsholdet.
Han er typen, som ser det store billede, og altid prøver at gøre chancen større. Jeg har set utrolig mange Hazard kampe, og derfor ved jeg også, at han ville have afsluttet, hvis han følte han kunne få en ordentlig afslutning på den bold. Jeg ved også, at han havde spillet en Jovic helt fri foran mål i Mallorca kampen, hvis det var ham, som havde Vinicius mulighed, som blev afsluttet med hælen.

Jeg er skuffet over dem begge i deres sidste aktioner foran mål, men jeg er enormt begejstret over, at se de allerede nu er begyndt at finde hinanden så godt. Ronaldo og Benzema samarbejdet var vanvittigt godt, fordi Benzema var så god til, at spille chancen større til Ronaldo, så han stort set altid scorede. Modsat Ronaldo, så er Hazard mindst ligeså god som Benzema til at lægge den af og spille chancen større, og det tror jeg begge får kæmpe gavn af. Jeg tror helt sikkert stadig vi kommer til at mangle mange af Ronaldo's mål, men der findes ikke én spiller, som vil kunne erstatte Ronaldo, så derfor er det også snart på tide, at søge en anden vej.
Derfor er det måske også på tide, at spille med en mere defensiv midtbane, som kan lukke mere af for modstanderen, så vi ikke behøver at scorer 3-4 mål for at vinde en kamp. Valverde her er et perfekt bud på den løsning.

Nu skal vi have vores højrekant igang som altid har haltet gevaldigt efter vores venstrekant, og efter Rodrygo's præstation igår, så synes jeg han har spillet sig langt tættere på endnu en chance i stedet for Vinicius, Lucas, James og Isco. Han indgik perfekt i det offensive spil, og kom med sine udfordringer på de rigtige tidspunkter, selvom det var tydeligt og se, at han havde langt flere defensive pligter en de 2 oppe foran.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 1 måned 3 uger siden ved Dios.

1 måned 3 uger siden #79 af ElMadrid
Besvaret af ElMadrid på emne Optakt: Es una final, Hazard

Sahinovic skrev:

ElMadrid skrev:

Sahinovic skrev:

Dios skrev: Nu siger jeg det, da ingen andre gør. Om Hazard mangler selvtillid kan jeg ikke udtale mig om, men Hazard viser erfaringen og hvorfor han er verdensklasse ved målet. Han ved udmærket, at han er kommet for tæt på bolden, og mister et skridt. Han kan ikke få nok power i skuddet, og hans placering ift. bolden, så vil han lave en Vinicius og ramme den på hælen.
Om det er med vilje han vil spille Kroos i stedet for Benzema tror jeg ikke, og heldigt ser det ud, men han spiller en chance større, fordi han godt selv ved, at han ikke kan få det træf på bolden som han vil. Elendigt touch gør udfaldet.

At han ikke scorer i kampen er elendigt, men knalder han ikke hårdt til den og lidt højere end normalt, så tror jeg Gala spilleren ville kunne parere den på stregen. Det skal dog ikke hedde, at der kun skal komme et mål ud af den situation.

Han er med i nærmest alt der er farligt idag, og man har ikke set nok til Hazard hvis man ikke ved, at han foretrækker at spille bolden videre fremfor at skyde selv. Hvor er det komisk, at han skal kritiseres for at spille den videre i stedet for at skyde selv. Som du selv kommer ind på, så er manden jo ikke dum, han har et verdensklasse instinkt, og ved hvornår han skal afslutte eller spiller den videre, og han gjorde det helt rigtige ved at spille den videre.

Han er med når det er farligt, og han er god i kombinationsspillet og det er langt vigtigere end at komme på måltavlen i aften, men åbenbart ikke for alle. Han kunne have kommet frem til flere chancer, hvis bare Benzema havde været bedre idag.

Jeg fristes til at stille dig et (ledende) spørgsmål: Hvis Gala havde scoret mål i de sidste 10 min, ville kombinationsspillet havde givet os point?

Folk kritisere jo ikke kombinationsspillet, men de manglende mål. Altså hvis man ikke kan kritisere en spiller, der har et helt frit mål og brænder i så vigtig en kamp, hvornår må man så kritisere ham i dine øjne?

Selvfølgelig skal Hazard kritiseres for hans afbrænder, men nu hvor du selv nævner det, så giver du ham 1-tal på baggrund af den ene afbrænder i kampen, og det kan jeg ikke forstå. Du udvælger en enkelt aktion og vurdere ham så ud fra denne, og det giver aldrig nogensinde en helhedsvurdering af hans præstation, og jo man kan sagtens levere en god indsats selvom man brænder en gigantisk chance.

Til dit ledende spørgsmål, så synes jeg altså alligevel det er en underlig måde at sætte det op på, for det er via de gode kombinationsspil vi kommer frem til chancerne og via dem vi får alle tre point. Vi fik ikke et eneste point mod Mallorca, og der manglede vi da i den grad Hazard og det gode kombinationsspil.

Det er ikke korrekt at jeg giver ham et 1 tal pga. det misbrugte chance alene. Jeg tror at du blander ting sammen.

Jeg skrev i indlæg #70 følgende: men der hvor min kritik er, at det simpelthen ikke er godt nok at vi skal misbruge så mange chancer (igen) i aften. Jeg har valgt at give ham og Benz et 1 tal. Simpelthen fordi det var ved at koste os meget dyrt.

Så kort sagt, så skyldes det lave karakter de mange chancer, der blev misbrugte. Jeg medgiver gerne at det var hårdt dømt, men det er netop pga. det helhedsindtryk du snakker om. Vi bliver ved med at brænde mange chancer kamp efter kamp. igår var under al kritik og var tæt på at koste.

I øvrigt er det hellere ikke korrekt at de mange chancer giver point. Det er målene der tæller. og det var netop det du skrev at det var mindre vigtigt med Hazard. Bare fordi vi ikke fik skabt nok chancer mod Mallorca, betyder det ikke at det skal være vores reference fra nu af. Vi skal simpelthen smadre et hold som Gala med den forfatning de er i nu.

1 måned 3 uger siden #80 af ElMadrid

Dios skrev: Jeg er faktisk enige i begge parter hvad angår Benzema og Hazard. Jeg selv gav dem 2, fordi de simpelthen ikke var skarpe nok foran mål, og i mine øjne sløsede tingene væk, fordi det var så nemt at komme til fine afslutningsmuligheder.
Derudover, så vil jeg til hver en tid hellere have 2 spillere som sløser lidt foran mål, men skaber den ene store chance efter den anden. Målene skal nok komme på sigt, hvor imod det altid er de store chancer der er svære at skabe.
Benzema har ikke tur i den lige pt. men jeg tør nu godt kalde Benzema en målscorer, og mål for en angriber kommer oftest i stimer. Hazard mangler som sagt stadig de sidste %, og at tro han fortsætter med at være uskarp vidner i mine øjne om, at man ikke har fulgt ham skide meget for Chelsea eller landsholdet.
Han er typen, som ser det store billede, og altid prøver at gøre chancen større. Jeg har set utrolig mange Hazard kampe, og derfor ved jeg også, at han ville have afsluttet, hvis han følte han kunne få en ordentlig afslutning på den bold. Jeg ved også, at han havde spillet en Jovic helt fri foran mål i Mallorca kampen, hvis det var ham, som havde Vinicius mulighed, som blev afsluttet med hælen.

Jeg er skuffet over dem begge i deres sidste aktioner foran mål, men jeg er enormt begejstret over, at se de allerede nu er begyndt at finde hinanden så godt. Ronaldo og Benzema samarbejdet var vanvittigt godt, fordi Benzema var så god til, at spille chancen større til Ronaldo, så han stort set altid scorede. Modsat Ronaldo, så er Hazard mindst ligeså god som Benzema til at lægge den af og spille chancen større, og det tror jeg begge får kæmpe gavn af. Jeg tror helt sikkert stadig vi kommer til at mangle mange af Ronaldo's mål, men der findes ikke én spiller, som vil kunne erstatte Ronaldo, så derfor er det også snart på tide, at søge en anden vej.
Derfor er det måske også på tide, at spille med en mere defensiv midtbane, som kan lukke mere af for modstanderen, så vi ikke behøver at scorer 3-4 mål for at vinde en kamp. Valverde her er et perfekt bud på den løsning.

Nu skal vi have vores højrekant igang som altid har haltet gevaldigt efter vores venstrekant, og efter Rodrygo's præstation igår, så synes jeg han har spillet sig langt tættere på endnu en chance i stedet for Vinicius, Lucas, James og Isco. Han indgik perfekt i det offensive spil, og kom med sine udfordringer på de rigtige tidspunkter, selvom det var tydeligt og se, at han havde langt flere defensive pligter en de 2 oppe foran.

@Dios

jeg er både enige og uenige. Så godt at du også gave dem lave karakter. Men mit problem med dem begge er, at de tilbyder det samme. Jeg er bare bange for at det bliver et tamt angreb og at vi mister mange point mod små hold, som jo har luret at de skal stille sig tilbage og køre på kontra, da vi simpelthen ikke evner at bryde igennem eller brænder chancerne på skammeligste vis, når vi endelig får dem.

Konstellationen Ronaldo og Benzema var fænomenal fordi de hver især tilbød noget forskelligt og især Ronaldo's kynisme var meget afgørende for os for at vinde pokaler især i CHL. Nu har jeg hørt dig "sige" at målene nok skal komme siden lopetegui trænede os. Men de udeblev. 15 måneder efter og vi har stadig ikke fundet formelen. I de 3 kampe vi har spillet i CHL er ingen i vores angreb noteret for et mål, selvom i 2 af kampene var modstanderne til at spise, som vi så PSG gjord i går.

Nu har vi fået Hazard i år, men min bekymring som jeg skrev i tidligere indlæg er, at vi simpelthen mangler kynisme foran mål. Kamp efter kamp skal vi vente til sidste dommerfløjte før vi kan ånde lettet op. Årsagen er, for det meste, at vi ikke score nok mål.

Fedt at så mange herinde er glade for kombinationspillet, men når det er den samme tendens med at vi bliver ved med at misbruge chancerne, så kommer der altså ikke nogen pokaler på bordet. Et bedre hold end Gala, der ikke har scoret ét eneste mål i CHL i denne sæson, havde straffet os. Vi bliver simpelthen nødt til at være skarpere foran mål når vi kommer videre til KO fasen, ellers bliver det rigtig grimt, som vi så mod PSG.

Husk på at mod bedre hold, der kommer vi næppe frem til 14 skud på mål. At Gala vælger at forærer os kampen ved at skifte ud på midtbanen i anden halvleg, var ren held og var med til at skabe de mange chancer for os. Det vil næppe ske mod bedre hold.
Sidste redigering: 1 måned 3 uger siden ved ElMadrid.

1 måned 3 uger siden #81 af Real HWL
Besvaret af Real HWL på emne Optakt: Es una final, Hazard

ElMadrid skrev:

Sahinovic skrev:

ElMadrid skrev:

Sahinovic skrev:

Det er ikke korrekt at jeg giver ham et 1 tal pga. det misbrugte chance alene. Jeg tror at du blander ting sammen.

Jeg skrev i indlæg #70 følgende: men der hvor min kritik er, at det simpelthen ikke er godt nok at vi skal misbruge så mange chancer (igen) i aften. Jeg har valgt at give ham og Benz et 1 tal. Simpelthen fordi det var ved at koste os meget dyrt.

Så kort sagt, så skyldes det lave karakter de mange chancer, der blev misbrugte. Jeg medgiver gerne at det var hårdt dømt, men det er netop pga. det helhedsindtryk du snakker om. Vi bliver ved med at brænde mange chancer kamp efter kamp. igår var under al kritik og var tæt på at koste.

I øvrigt er det hellere ikke korrekt at de mange chancer giver point. Det er målene der tæller. og det var netop det du skrev at det var mindre vigtigt med Hazard. Bare fordi vi ikke fik skabt nok chancer mod Mallorca, betyder det ikke at det skal være vores reference fra nu af. Vi skal simpelthen smadre et hold som Gala med den forfatning de er i nu.

Hvis man forventer at man går ned og smadre et hold som Gala på deres inferno af en hjemmebane, så forstår jeg godt man er skuffet. Både Real og Gala havde alt at spille for igår. Men i den virkelige verden tager man ikke bare til Tyrkiet og smadre et hold 4-0. Og specielt ikke i vores forfatning.
Sidste redigering: 1 måned 3 uger siden ved Real HWL.
Følgende bruger(e) sagde tak: Sahinovic

1 måned 3 uger siden #82 af Dios
Besvaret af Dios på emne Optakt: Es una final, Hazard
@ElMadrid.

Men hvis du ikke har mange af de samme profiler, så får du dem heller aldrig til at spille flydende fodbold, som skaber fart i spillet, overtal og plads at spille på. Er helt enig i, at vi ikke scorer nok mål, og grunden til jeg er overbevist om at det nok skal komme er, at hvis man spiller godt - altså succesfuldt med mange afleveringer som sidder i skabet, og man bliver ved med at skabe så store chancer som vi gjorde imod Gala, så er det en positiv energi som giver selvtillid. Kæmper du derimod med mange fejlafleveringer, og har svært ved at skabe 100% chancer, så giver det en negativ energi, som instinktivt giver irritation.
Vi skal også bare blive enige om, at mange mål ikke betyder flere point. Det er differencen imellem mål scoret og mål imod der er afgørende. Ja, jeg sagt det siden Lopetegui, men mit største argument var også, at man ikke lukkede så mange ind som vi gjorde, og det er jo stadig også det mit argument er nu, hvor jeg skriver, at Valverde er svaret på det, som det ser ud nu.

Jeg synes det er noget afsporet, at sige vi 15 måneder stadig ikke har fundet formelen. Real Madrid har jo ikke kun ét problem, som er manglende mål. Reelt set, så skal vi kun bruge 38 mål for at få 38 sejre, så problemet er jo langt større end bare manglende mål. Nu gav Psg heller ikke Brügge 2 afsindigt nemme mål, så hvorfor er Real's største problem ikke der? Kampen igår viste jo også, at Gala nemt kunne have scoret 5 mål. Det er jo ikke sådan vi skal spille fodbold, og i mine øjne er det vores absolut største problem. Vi så det også imod Mallorca. De lå under stregen og i kæmpe krise, men viste med deres spil og vilje fra start, at de var overbeviste om, at de sagtens ville kunne scorer på os, og det kunne de jo også nemt.

Selvfølgelig er jeg enig i, at vi skal være mere kyniske foran mål, men det har jeg også stor tiltro til, at Hazard og Benzema kommer til at blive som tiden skrider frem. Når det er sagt, så handler det selvfølgelig også om hvordan holdet levere, og specielt vores forsvarsspil. For starter vi kampen bagud, så ændre det fuldstændig setup'et for begge mandskaber, og vores spil, fordi vi desværre ikke har et fast koncept gør, at vi begynder at spille panikbolde og høvle indlæg ind i feltet. Altså spil der er stik mod Benzema og Hazard's kompetencer.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

1 måned 3 uger siden #83 af Sahinovic

ElMadrid skrev: Det er ikke korrekt at jeg giver ham et 1 tal pga. det misbrugte chance alene. Jeg tror at du blander ting sammen.

Nu skriver du at din kritik går på at der igen bliver misbrugt mange chancer, men jeg er nu ret sikker på at Hazard kun har den ene store chance i kampen som han så vælger at smække på overlæggeren, og det er så deraf jeg ikke forstår at det kan takseres til et 1-tal.

Jeg skriver heller ikke på noget tidspunkt at det er chancerne eller kombinationsspillet der giver point, men der skal altså skabes chancer for at score mål, så i første omgang skal vi vel lægge ud med at blive gode til at skabe disse? Lige på nuværende tidspunkt vil jeg til enhver tid hellere have at vi bliver gode til at skabe de målgivende chancer, for det har vi ikke været gode til i meget lang tid. Det så vi jo eksempelvis mod Mallorca, og det gjorde vi ganske enkelt fordi Hazard ikke var med. Målene skal nok komme både fra Benzema og Hazard, det er jeg helt sikker på, men lige nu er det IMO langt vigtigere at få holdet til at spille godt sammen.

Kan vi i denne sæson få skruet holdet så godt sammen at de producere et hav af chancer i næsten hver kamp, så mangler vi vel bare at have købt en mand der kan sætte dem ind fra næste sæson af (Mbappé), så på denne front mener jeg ikke vi er dækket godt nok ind med blot Benzema og Hazard.

*(kan se at Dios kom mig lidt i forkøbet med enkelte dele af mine indlæg da jeg var igang med at skrive, så beklager hvis det bliver lidt for meget af det samme).

Monsieur Glacé - manden, der aldrig siger et pip, når det går godt, og når det går skidt.
Sidste redigering: 1 måned 3 uger siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

1 måned 2 uger siden #84 af ElMadrid

Real HWL skrev:

ElMadrid skrev:

Sahinovic skrev:

ElMadrid skrev:

Sahinovic skrev:

Hvis man forventer at man går ned og smadre et hold som Gala på deres inferno af en hjemmebane, så forstår jeg godt man er skuffet. Både Real og Gala havde alt at spille for igår. Men i den virkelige verden tager man ikke bare til Tyrkiet og smadre et hold 4-0. Og specielt ikke i vores forfatning.

Det var slet ikke min forventning, men udefra kampens forløb og at Gala knækkede fuldstændig sammen, så kunne det sagtens have endt med en knusende sejr.

Tingene hænger lidt sammen. En af årsagerne til vores forfatning, er jo den manglende selvtillid som igen kommer af de manglende mål.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.