Nedtakts-podcast: Real Madrids overraskende målscorere pillede pynten af Messi og co.

4 år 3 uger siden #1 af Daniel
Der var fuld opdækning...

Der var fuld opdækning i madridista.dk's virtuelle studie søndag aften, efter Real Madrid havde pillet pynten af Barcelona i sæsonens sidste El Clásico på Santiago Bernabéu.

Sergio Ramos og co. vandt således ganske overbevisende 2-0 på eget græs og bragte sig alene i front af LaLiga, og de fire herrer - Oscar, Christian, Jesper og Daniel, kigger i dette stykke lyd blandt andet nærmere på, hvad der fungerede mod Barcelona søndag aften.

Lykkerus var der rigeligt af i studiet. Faktisk så meget, at der i denne omgang ikke blev uddelt en kampens badebold, til gengæld var der flere navne oppe at vende i snakken om kampens spiller.

Herudover det sædvanlige kig frem mod næste kamp, som er ude mod Real Betis på Benito Villamarín, hvor Real Madrid har haft et godt tag på andalusierne de seneste mange kampe.

I kan lytte til vores seneste snak her: Real Madrids overraskende målscorere pillede pynten af Messi og co.

Hala Madrid y nada más!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 3 uger siden #2 af Zyconith
Vildt at ingen efter kampen taler om Bale! Han har lige siddet på bænken i en hel Clásico!!?

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Sidste redigering: 4 år 3 uger siden ved Zyconith.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 3 uger siden #3 af Kiwes
Hold nu kæft en intro - mer af det :D
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 3 uger siden #4 af longwind
Fantastisk intro. Ved ikke om Jovic nogensinde kommer sig ovenpå den :D
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 3 uger siden #5 af Dios

Zyconith skrev: Vildt at ingen efter kampen taler om Bale! Han har lige siddet på bænken i en hel Clásico!!?


Og det er så fantastisk, at han så småt er begyndt at blive fuldstændig ligegyldig.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kiwes, elle44

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 3 uger siden #6 af Donmanuello
En ganske fin podcast, der dog til slut får det til at lyde som en børnehave, da der er en, der sviner Barcelona til ved at sige "Puta Barca". Der mistede podcasten sin seriøsitet.
Følgende bruger(e) sagde tak: JesperThomsen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 3 uger siden #7 af raul7=kongen

Donmanuello skrev: En ganske fin podcast, der dog til slut får det til at lyde som en børnehave, da der er en, der sviner Barcelona til ved at sige "Puta Barca". Der mistede podcasten sin seriøsitet.


Jeg skal beklage, at jeg i kådheden over en lækker 2-0 sejr fornedrer mig til at slynge et enkelt ord efter Barca i slutningen af en lille times seriøs snak om taktik og indsatser fra spillerne.

Eller. Det vil jeg faktisk ikke beklage. Vi er meget åbne for kritik, men hvis man som fan ikke kan sige et enkelt ord om arvefjenden gennem omtrent 80 år, så er vi virkelig blevet for blødsødne i min ellers forholdsvis politisk korrekte optik.

For pokker. Der er jo tale om to ord som bliver sunget til hver eneste kamp både før, under og efter på Bernabeu.
Sidste redigering: 4 år 3 uger siden ved raul7=kongen.
Følgende bruger(e) sagde tak: Administrationen, elle44, Vinícius, Kialpe

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 3 uger siden #8 af Real HWL

Donmanuello skrev: En ganske fin podcast, der dog til slut får det til at lyde som en børnehave, da der er en, der sviner Barcelona til ved at sige "Puta Barca". Der mistede podcasten sin seriøsitet.


Har du husket at føle dig krænket idag?
Følgende bruger(e) sagde tak: Administrationen, elle44

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 3 uger siden #9 af Donmanuello
Jeg er helt med på, at man bliver euforisk efter sådan en sejr. Det bliver jeg også selv. Helt bestemt.

Men jeg mener bare, at man ikke bør svine andre til på et sådan medie, som podcasten er. Jeg mindes heller ikke at have set nyheder, der på samme måde sviner Barcelona til. Der er mange af dem, så jeg kan selvfølgelig have misset nogle ;-)

At gøre det på et forum er noget helt andet. Og i særdeleshed på stadion er det helt ok. Det er en del af den psykologiske "krigsførelse".

Jeg ved ikke, hvor mange, der her på forum har følt den "strid", der er mellem disse 2 rivaler. Jeg har i hvert fald ikke, selvom jeg med min spanske far, der er inkarneret Real fan, følt striden, eller set den hos min far eller andet familie i Spanien. En af min fars brødre var Barcelona fan, men da han som entreprenør fik arbejde for vores kære præsident, så blev han Real fan.

Jeg tror, at mange danskere, der bliver fans af enten Real eller Barcelona, "lærer", at man skal hade hinanden. Det gælder ikke kun for disse 2 hold, men hvilke som helst andre tophold i enhver anden liga i udlandet. Man følger flowet. Så hvad er dét, der gør at en "dansker" får den følelse af had til et andet hold? Jeg har undret mig over det i mange år. Hvad får f.eks. en Brøndby fan til at håbe, at FCK ikke kommer langt i CHL, når de selv ikke er med. Hvordan kan man hade et andet hold så meget, at man ikke håber at et dansk hold får succes internationalt, når ens eget hold ikke kan. Misundelse?

Nå, men det er jo nok bare mig, der ikke er så "hadefuld" :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 3 uger siden #10 af Donmanuello

Real HWL skrev:

Donmanuello skrev: En ganske fin podcast, der dog til slut får det til at lyde som en børnehave, da der er en, der sviner Barcelona til ved at sige "Puta Barca". Der mistede podcasten sin seriøsitet.


Har du husket at føle dig krænket idag?

Jeg føler mig ikke krænket. Jeg synes, bare, at man skal respektere sine modstandere og ikke sparke til nogen, der ligger ned. Men det virker ikke som om, at respekt er noget du kender til. Der er ikke nogen grund til at angribe mig på mine følelser. Det får du ikke noget ud af.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Doc.juego, ChrillRM14, JesperThomsen, Madridista02

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 3 uger siden #11 af ChrillRM14

Real HWL skrev:

Donmanuello skrev: En ganske fin podcast, der dog til slut får det til at lyde som en børnehave, da der er en, der sviner Barcelona til ved at sige "Puta Barca". Der mistede podcasten sin seriøsitet.


Har du husket at føle dig krænket idag?


Stop.
Det der med at karikere en ‘krænkelseskultur’ er så kedelig nemt og forudsigeligt. Så kan man jo aldrig efterspørge en sober tone, hvis det der er responsen.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Følgende bruger(e) sagde tak: BBB, JesperThomsen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 3 uger siden #12 af Vinícius

Donmanuello skrev: Jeg er helt med på, at man bliver euforisk efter sådan en sejr. Det bliver jeg også selv. Helt bestemt.

Men jeg mener bare, at man ikke bør svine andre til på et sådan medie, som podcasten er. Jeg mindes heller ikke at have set nyheder, der på samme måde sviner Barcelona til. Der er mange af dem, så jeg kan selvfølgelig have misset nogle ;-)

At gøre det på et forum er noget helt andet. Og i særdeleshed på stadion er det helt ok. Det er en del af den psykologiske "krigsførelse".

Jeg ved ikke, hvor mange, der her på forum har følt den "strid", der er mellem disse 2 rivaler. Jeg har i hvert fald ikke, selvom jeg med min spanske far, der er inkarneret Real fan, følt striden, eller set den hos min far eller andet familie i Spanien. En af min fars brødre var Barcelona fan, men da han som entreprenør fik arbejde for vores kære præsident, så blev han Real fan.

Jeg tror, at mange danskere, der bliver fans af enten Real eller Barcelona, "lærer", at man skal hade hinanden. Det gælder ikke kun for disse 2 hold, men hvilke som helst andre tophold i enhver anden liga i udlandet. Man følger flowet. Så hvad er dét, der gør at en "dansker" får den følelse af had til et andet hold? Jeg har undret mig over det i mange år. Hvad får f.eks. en Brøndby fan til at håbe, at FCK ikke kommer langt i CHL, når de selv ikke er med. Hvordan kan man hade et andet hold så meget, at man ikke håber at et dansk hold får succes internationalt, når ens eget hold ikke kan. Misundelse?

Nå, men det er jo nok bare mig, der ikke er så "hadefuld" :-)


Jeg forstår godt hvad du mener.

Personligt ønsker jeg Barca held, når det ikke går ud over RM. De må hjertens gerne være godt med internationalt, så længe det ikke er på bekostning af RM. Ligeledes holder jeg altid med danske hold internationalt, selvom de er mit eget holds rivaler(medmindre de møder RM).

Så jeg forstår godt hvad du mener.

På den anden side vil jeg også mene, at situationen her er anderledes, idet det er sagt i forbindelse med og i forlængelse af den direkte kamp mod Barca. Som med Carvajal og Alba, der skændes når det går hedt for sig på banen, men bliver venner igen lige efter pausefløjtet. I den direkte kamp er det hele mere følelsesladet, og en sådan uskyldig lille stikpille skader ingen, men er blot én af mange måder at vise entusiasme. Det hele behøver ikke være så politisk korrekt.

Jeg er tilhænger af sober tilsvining af modstanderen - det er en del af spillet i min optik. Man må godt sige puta barca i forbindelse med kampen, men det er at gå over stregen, hvis man kalder Messi for en dværg eller Ronaldo for en homo med homohår. Grænsen kan nogle gange være hårfin, men personlige angreb er aldrig i orden og burde straffes. Oveni burde racisme, hån af Hillsborough-tragedien og lignende medføre livslang karantæne uden chance for benådelse. Men at sige fuck barca synes jeg ikke er over stregen - hverken på stadion eller i denne sammenhæng.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce