Nedtakts-podcast: Real Madrids overraskende målscorere pillede pynten af Messi og co.

7 måneder 3 uger siden #13 af Brylle

Donmanuello skrev: En ganske fin podcast, der dog til slut får det til at lyde som en børnehave, da der er en, der sviner Barcelona til ved at sige "Puta Barca". Der mistede podcasten sin seriøsitet.

Min opfattelse af Madridista.dk i løbet af årene og den identitet som jeg synes de har påtaget sig lidt er, at det er et pisse provokerende medie. Dette syn har jeg på baggrund af diverse provokerende bemærkninger i artikler gennem tiden samt den måde man ofte får gjort grin med rivalens aktiviteter, deres spillere, stab eller andet. Ret mig endelig hvis jeg tager helt fejl.

Det kan jeg godt se kan dele vandene, men personligt er jeg kæmpe fan af den tilgang når der ikke er tale om selve Real Madrid som medie. Det gør mig ikke noget at det hele har noget kant.

Generelt kan jeg godt lide at deltagerne i podcasten begynder at føle sig tilpas og åbner langt mere op for dem selv og skruer lidt på i retoriken. Det gør det lidt mere unikt som medie i min verden.

Godt arbejde boys.
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo, elle44, Kialpe

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 måneder 3 uger siden #14 af Real HWL

Donmanuello skrev:

Real HWL skrev:

Donmanuello skrev: En ganske fin podcast, der dog til slut får det til at lyde som en børnehave, da der er en, der sviner Barcelona til ved at sige "Puta Barca". Der mistede podcasten sin seriøsitet.

Har du husket at føle dig krænket idag?

Jeg føler mig ikke krænket. Jeg synes, bare, at man skal respektere sine modstandere og ikke sparke til nogen, der ligger ned. Men det virker ikke som om, at respekt er noget du kender til. Der er ikke nogen grund til at angribe mig på mine følelser. Det får du ikke noget ud af.

Jeg kender alt til respekt. Men min sympati for barca ligger på et meget lille sted. Og når man får chancen, skal man sparke hårdt og dybt når de endelig ligger ned. Men der er vi så forskellige.

Og hvis man på en fanside ikke kan komme med en lille stikpille til ens rivaler når man har chancen, så ved jeg snart ikke hvor vi er på vej hen. Jeg er ved at brække mig over det her samfund med #Metoo og folk der konstant hyler når der er noget der ikke lige passer dem. Nogen gange kan man også bare tænke sit og lade det passere.

Men jeg beklager meget hvis jeg med min lille kommentar har ramt dig på dine følelser, det var bestemt ikke meningen. Så undskyld for det.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jonas, Kialpe

7 måneder 3 uger siden #15 af ChrillRM14
@RealHwl

altså... man får næsten lyst til at spørge: har du så også husket at føle dig krænket over, at andre er krænket i dag? :D

Manden har en anden mening om, hvordan Madridista.dk’s retorik bør være... det er sgu da lidt et low-punch at kritisere ham for at være ‘krænket’.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Sidste redigering: 7 måneder 3 uger siden ved ChrillRM14.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

7 måneder 3 uger siden #16 af Real HWL

ChrillRM14 skrev: @RealHwl

altså... man får næsten lyst til at spørge: har du så også husket at føle dig krænket over, at andre er krænket i dag? :D

Manden har en anden mening om, hvordan Madridista.dk’s retorik bør være... det er sgu da lidt et low-punch at kritisere ham for at være ‘krænket’.

Haha, jeg er mega krænket :D

Det er også fint at have sin mening. Men hvis vi alle sammen bliver stødt over små ting, så kan man snart ikke være nogen steder. Helt ærlig "Puta Barca" sagt lidt i sjov på en herlig aften. Hvor små sko går i i om jeg må spørger?

7 måneder 3 uger siden #17 af raul7=kongen

Donmanuello skrev: Jeg er helt med på, at man bliver euforisk efter sådan en sejr. Det bliver jeg også selv. Helt bestemt.

Men jeg mener bare, at man ikke bør svine andre til på et sådan medie, som podcasten er. Jeg mindes heller ikke at have set nyheder, der på samme måde sviner Barcelona til. Der er mange af dem, så jeg kan selvfølgelig have misset nogle ;-)

At gøre det på et forum er noget helt andet. Og i særdeleshed på stadion er det helt ok. Det er en del af den psykologiske "krigsførelse".

Jeg ved ikke, hvor mange, der her på forum har følt den "strid", der er mellem disse 2 rivaler. Jeg har i hvert fald ikke, selvom jeg med min spanske far, der er inkarneret Real fan, følt striden, eller set den hos min far eller andet familie i Spanien. En af min fars brødre var Barcelona fan, men da han som entreprenør fik arbejde for vores kære præsident, så blev han Real fan.

Jeg tror, at mange danskere, der bliver fans af enten Real eller Barcelona, "lærer", at man skal hade hinanden. Det gælder ikke kun for disse 2 hold, men hvilke som helst andre tophold i enhver anden liga i udlandet. Man følger flowet. Så hvad er dét, der gør at en "dansker" får den følelse af had til et andet hold? Jeg har undret mig over det i mange år. Hvad får f.eks. en Brøndby fan til at håbe, at FCK ikke kommer langt i CHL, når de selv ikke er med. Hvordan kan man hade et andet hold så meget, at man ikke håber at et dansk hold får succes internationalt, når ens eget hold ikke kan. Misundelse?

Nå, men det er jo nok bare mig, der ikke er så "hadefuld" :-)

Jeg er egentlig meget enig i det flere andre har skrevet, særligt Kratmus nuancerer det fint.

For mig at se, så er vi fans som dækker dette og ikke et medie støttet af - eller med direkte relation til - Real Madrid. Vi er end ikke en officiel fanklub.
Om det handler om direkte had eller om jeg som dansker har oplevet det på egen krop. Jeg tænker det ikke så bogstaveligt. Men det mest interessante ved sport er nu engang rivalisering, uden Celtics/Lakers, El Clasico, Old Firm, Yankees/Red Sox osv. ville sportsgrene og ligaer jo slet ikke være det samme, og det vil nu engang altid være en del af Real Madrids historie, at man konkurrerer med Barca, man er på godt og ondt gensidigt afhængige af hinanden.

Du har helt ret til din holdning, men jeg synes det er vildt, at man kan fare i flint over ét ord efter en tre kvarter lang podcast, hvor vi yderst sagligt behandler og nuancerer kampen, situationen i ligaen og spillernes indsats. Jeg kunne forstå det, hvis det var noget vi gentog uge ud og uge ind, selv når vi mødte Eibar eller lignende, men det er jo ikke tilfældet. Eller, hvis vi brugte det løbende i podcasten som skiller eller andet, men for pokker, det er sagt i en lynkort udgangsreplik efter vi har vundet El Clasico.

Jeg har sågar snakket med Barca-fans som har hørt vores nedtakt og blot trukket på skuldrene af det.

Dette bliver også de sidste ord i denne sag. Vi vil som sagt gerne have alle med, men vi vil også gerne bevare vores personlighed og engagement i det her. Over tid er det trods alt i stort omfang det som skal være det bærende.

“The problem of the English player, sometimes it’s difficult for them to understand that they don’t have to work 100% in training. There are some training sessions where it’s important not to work 100%. The French don’t understand why they have to work 100% every day.”
Carlo Ancelotti
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, elle44, ChrillRM14, Jonas, Kialpe

7 måneder 3 uger siden #18 af ChrillRM14

Real HWL skrev:

Det er også fint at have sin mening. Men hvis vi alle sammen bliver stødt over små ting, så kan man snart ikke være nogen steder. Helt ærlig "Puta Barca" sagt lidt i sjov på en herlig aften. Hvor små sko går i i om jeg må spørger?

Fair nok, lad os kalde det små sko.
For mig virker det bare en smule... tja... ironisk :p Altså, at man bliver forarget over, at andre er forargrede :D Et eller andet latent bliver jo trigget af den oprindelige kommentar, når du trækker hele MeToo-bølgen ned over Donmanuellos kommentar. Du må indrømme, at det er lidt sjovt.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Sidste redigering: 7 måneder 3 uger siden ved ChrillRM14.

7 måneder 3 uger siden #19 af Lars1991

ChrillRM14 skrev:

Real HWL skrev:

Fair nok, lad os kalde det små sko.
For mig virker det bare en smule... tja... ironisk :p Altså, at man bliver forarget over, at andre er forargrede :D Et eller andet latent bliver jo trigget af den oprindelige kommentar, når du trækker hele MeToo-bølgen ned over Donmanuellos kommentar. Du må indrømme, at det er lidt sjovt.

Haha det mega sjovt og hyklerisk og det en retorik man ser overraskende tit blandt debatører på den side af argumentet. De mega krænket over at folk bliver krænket og man ser det gang på gang. Man man kan vel ikke forvente meget andet af folk der ser metoo-bølgen og tænker at det er noget negativt. Ikke at det skal handle om det, men nu det anden gang jeg har set "krænkelsekultur" og #metoo blive nævnt herinde som noget negativt, og denne gang kunne jeg ikke lade vær med at give mit besyv med. Men jeg lader det også blive ved det.

7 måneder 3 uger siden #20 af Donmanuello

Real HWL skrev: Jeg kender alt til respekt. Men min sympati for barca ligger på et meget lille sted. Og når man får chancen, skal man sparke hårdt og dybt når de endelig ligger ned. Men der er vi så forskellige.

Og hvis man på en fanside ikke kan komme med en lille stikpille til ens rivaler når man har chancen, så ved jeg snart ikke hvor vi er på vej hen. Jeg er ved at brække mig over det her samfund med #Metoo og folk der konstant hyler når der er noget der ikke lige passer dem. Nogen gange kan man også bare tænke sit og lade det passere.

Men jeg beklager meget hvis jeg med min lille kommentar har ramt dig på dine følelser, det var bestemt ikke meningen. Så undskyld for det.

Du rammer mig ikke på mine følelser. Det skal der mere til. Men sjovt, at det ikke er meningen at ramme mig på mine følelser, når det netop er dét at jeg skulle føle mig krænket, der er essensen i dit indlæg.

Nu er det heller ikke din sympati for Barcelona, som jeg drager tvivl om, men din eventuelle respekt for andre. Når du smider sådan en kommentar, så er det respektløst overfor modtageren. Der er ingen tvivl om, at vi alle har en mening, og den er ikke altid identisk. Så kan du jo vælge at føle dig krænket over, at jeg synes, at du har været respektløs. Det er du i din gode ret til. Men så må du jo bare lade det passere...

Jeg påpegede blot noget, som jeg synes var upassende, men det skal jeg nok holde mig fra igen, kan jeg forstå.

7 måneder 3 uger siden #21 af Donmanuello

Brylle skrev:

Min opfattelse af Madridista.dk i løbet af årene og den identitet som jeg synes de har påtaget sig lidt er, at det er et pisse provokerende medie. Dette syn har jeg på baggrund af diverse provokerende bemærkninger i artikler gennem tiden samt den måde man ofte får gjort grin med rivalens aktiviteter, deres spillere, stab eller andet. Ret mig endelig hvis jeg tager helt fejl.

Det kan jeg godt se kan dele vandene, men personligt er jeg kæmpe fan af den tilgang når der ikke er tale om selve Real Madrid som medie. Det gør mig ikke noget at det hele har noget kant.

Generelt kan jeg godt lide at deltagerne i podcasten begynder at føle sig tilpas og åbner langt mere op for dem selv og skruer lidt på i retoriken. Det gør det lidt mere unikt som medie i min verden.

Godt arbejde boys.

Du tager ikke fejl. Det er første gang jeg hører podcasten, og jeg havde bare forestillet mig, at det var en seriøs podcast, hvilket det også var i 99,99% af tiden. Hvilket jeg - og min holdning alene - synes ødelægges af kommentaren til sidst.

7 måneder 3 uger siden #22 af Real HWL

Donmanuello skrev:

Real HWL skrev: Jeg kender alt til respekt. Men min sympati for barca ligger på et meget lille sted. Og når man får chancen, skal man sparke hårdt og dybt når de endelig ligger ned. Men der er vi så forskellige.

Du rammer mig ikke på mine følelser. Det skal der mere til. Men sjovt, at det ikke er meningen at ramme mig på mine følelser, når det netop er dét at jeg skulle føle mig krænket, der er essensen i dit indlæg.

Nu er det heller ikke din sympati for Barcelona, som jeg drager tvivl om, men din eventuelle respekt for andre. Når du smider sådan en kommentar, så er det respektløst overfor modtageren. Der er ingen tvivl om, at vi alle har en mening, og den er ikke altid identisk. Så kan du jo vælge at føle dig krænket over, at jeg synes, at du har været respektløs. Det er du i din gode ret til. Men så må du jo bare lade det passere...

Jeg påpegede blot noget, som jeg synes var upassende, men det skal jeg nok holde mig fra igen, kan jeg forstå.

Du skrev at jeg med min kommentar havde angrebet dig på dine følelser. Det beklaget jeg. Jeg vil ikke kommentere yderligere på det her.

raul7=kongen som sagde det forfærdelige ord, har selv kommet med en god forklaring. Og jeg håber bare i fremtiden at dem der laver podcast ikke vil lægge bånd på sig selv.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

7 måneder 3 uger siden #23 af BBB
Jeg er ret glad for jeres podcasts, og det suser de helt rigtige steder, når Kongen er med. Som jeg har skrevet tidligere, så er vi ikke altid enige, men Christian har nogle gode pointer, og han fremstår meget nuanceret (jeg kan ikke huske, at han har ønsket en spiller smidt i Middelhavet uden redningsvest pba. en kamp :-D).

Derfor gjorde det også en lille smule ondt, at det var lige netop Christian, der sagde det. Hvis det nu bare havde været ham den intelligente, ham med RM halstørklæde på til podcastoptagelser eller ham fynboen, der tydeligvis er blevet besat af en mellemtilfreds vestjyde. Så ville den have været lettere at sluge. Som man siger.
Følgende bruger(e) sagde tak: Administrationen

7 måneder 3 uger siden #24 af Bismo
Hvis man ikke må stikke til Barca ovenpå weekendens kamp, hvornår kan man så? :)

Det er sgu noget af det, der gør fodbold sjovt synes jeg. Min bror og gode ven er begge ekstreme Barca fans (som i VIRKELIGT ekstreme) og har været det siden slut 90'erne, og jeg har måttet lægge øre til en del trash talk i en del år efterhånden, uden at det har ødelagt vores forhold.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.