Nedtakts-podcast: Real Madrids overraskende målscorere pillede pynten af Messi og co.

2 år 5 måneder siden #25 af Taxii89
Det er jo bare feedback som alt andet :) Det er skrevet, det er modtaget og også reflekteret på - i langt de fleste kommentarer rigtig respektfuldt.

Jeg er ikke super aktiv i forummet, men der er sgu til tider også en lidt ærgerlig tone i den måde der bliver skrevet til hinanden på, denne tråd er faktisk en af de mildere hvad det angår.

Der er masser af plads til mudderkast på bold.dk, hvis man gerne vil ud med den slags ;)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 5 måneder siden #26 af Taxii89
Og det giver vel i øvrigt fin mening - skulle det være en mere seriøs podcast så ja, så havde det ikke passet ind. Men målet er nok mere at være super engagerede og med et personligt præg, hvilket giver mere mulighed for at gå til kanten :)
Jeg nød i hvert fald at lytte med efter jeg lige havde tunet ind på at forstå accenterne helt :)

2 år 5 måneder siden #27 af ChrillRM14

Donmanuello skrev: Jeg påpegede blot noget, som jeg synes var upassende, men det skal jeg nok holde mig fra igen, kan jeg forstå.

Selvfølgelig skal du ikke det! :) forhåbentlig trækkes ‘metoo’-halløjet ikke ned over simple debatter igen.

Generelt skide godt arbejde med podcastene! Når nu der er så meget ringe debat på danske fodboldforums, så er det nice med lidt kvali og tilgængeligt arbejde fra hjemmesiden her af! :)

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

2 år 5 måneder siden #28 af Jonas
@ Lars1991 Jeg arbejder som forsker på et dansk universitet (dvs jeg er til møderne og hører hvad der bliver snakket om) og jeg vil gerne afsløre at krænkelseskulturen her blot er et symptom på en meget værre tilstand. De danske universiteter er blevet inficeret af politisk venstre-ekstremisme i en grad jeg ikke tror den almindelige dansker er opmærksom på. Eksempelvis er gruppeidentitet (køn og race primært indtil nu) nu blevet et centralt parameter i evalueringen af ansøgere og ansatte. Der er tale om systematisk køns og race diskrimination for at bringe antallet af individer med en given gruppe-identitet omkring en subjektivt fastsat procentdel (antallet af hvide mænd skal ned indenfor mit felt) -- og det er kun toppen af isbjerget. Det er i praksis lige så ubehageligt som det lyder og det er kun politiske ekstremister der har et politisk ståsted længere til venstre end enhedslisten der ser det som noget positivt at værdsætte og behandle folk baseret på gruppeidentitet.

Jeg skal ikke kloge mig på hvor meget af dette du er opmærksom på, men fra mit ståsted opfatter jeg at du i din kommentar sætter "krænkelseskulturen" i et positivt lys og derfor vil jeg tillade mig at uddybe hvorfor nogle kan være uenige med dig.
Sidste redigering: 2 år 5 måneder siden ved Jonas.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Zyconith

2 år 5 måneder siden #29 af BBB
@Jonas
Jeg ved godt, at den ikke var henvendt til mig, men hvis du arbejder som forsker på et dansk universitet, så ved du - afhængigt af hvad du forsker i - at det er vigtigt med forbilleder, som du kan spejle dig i.

2 år 5 måneder siden #30 af Jonas

BBB skrev: @Jonas
Jeg ved godt, at den ikke var henvendt til mig, men hvis du arbejder som forsker på et dansk universitet, så ved du - afhængigt af hvad du forsker i - at det er vigtigt med forbilleder, som du kan spejle dig i.

Jeg mener ikke der findes en undskyldning for systematisk diskrimination og forskelsbehandling. Når det er sagt så er jeg heller ikke enig. Når du har et arbejde hvor du skal investere 70+ timer så er den eneste effektive drivkraft passion. Jeg bliver ikke motiveret af at se andre med brunt hår på mit arbejde, og ej heller andre med samme køn eller race. Det forekommer mig absurd at tale om.
Følgende bruger(e) sagde tak: nono, Real HWL

2 år 5 måneder siden #31 af raul7=kongen
På trods af Metoo, forskelsbehandling og ligestilling på universiteter er ganske interessante emner(og for størstedelen er foregået i en fin tone), så tror jeg efterhånden vi skal komme tilbage til kernen. Det hele startede med et indlæg som kritiserede min kommentar og det har vi debatteret, ligesom flere har meldt ind med deres holdninger omkring mine ord.

Lad os komme videre, ligesom vi på søndag nok skal holde os til vores traditionelle Hala Madrid y nada mas.

Er der andre kommentarer som vedrører vores podcast, så kunne det som altid være interessant for os at høre dem.

2 år 5 måneder siden #32 af Lars1991
Det kan da godt være at der nogle steder bliver gået for vidt, men som helhed er det da utrolig positivt at der endelig bliver gjort opmærksom på problemstilingen. Hvis 80-90% af dine kollegaer er hvide mænd, så er der måske et problem et eller andet sted som kræver noget opmærksomhed? Hellere går lidt for vidt, end ikke at skænke det noget opmærksomhed som har været tilfældet i mange, mange år nu. Jeg ser den her ligestillingskultur og især #metoo bevægelsen som et skridt i den rigtige retning. Men som alle ting, emner og bevægelser i denne verden så bliver der "overdrevet" på begge sider, og det kan godt være de får overdrevet ligestillingsmålet på dit arbejdsted, skal jeg ikke kunne sige. Men det så nok også et af de få steder i verden hvor det er sådan.

edit: så første kommentaren over mig efter, så jeg stopper her selvfølgelig :)
Sidste redigering: 2 år 5 måneder siden ved Lars1991.
Følgende bruger(e) sagde tak: BBB

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.