Podcast-special: Rundt om de vigtigste udlejede spillere

2 uger 6 dage siden #1 af Administrationen
Det kan blive...

Udlejede spillere

Det kan blive en sommer uden de store handler i international fodbold og så er det jo rart, at man har en masse spillere på udlejning, som kan komme i spil.

Vi tager temperaturen på vores mange udlejede spillere og giver vores bud på, hvor mange af dem, som har en chance for at vende tilbage og blive en del af førsteholdstruppen i den kommende sæson.

Herudover tager vi også en generel snak om fordele og ulemper ved at være udlejet.

Og sædvanen tro krydres det hele af en quiz.

I finder podcasten her:

Podcast-special: Rundt om de vigtigste udlejede spillere

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 uger 21 timer siden #2 af Dios
Tanken har egentlig strejfet mig mange gange, men er alligevel blevet glemt igen. Tanken kom dog tilbage idag, da jeg hørte denne podcast.
Hvad gør vi egentlig med Rodrygo? Ikke bare nu, men også på sigt. Har egentlig altid haft en idé om, at han ville være perfekt til at omskole som "falsk 9'er", eller arvetageren for Benzema. Han kan bedst lide at spille på venstrekanten, men her har vi jo Hazard og Vinicius, som Rodrygo ikke nærmer sig IMO.
Der er vel heller ikke tvivl om, at Mbappé er Real Madrid spiller senest om 2 år, og en Asensio som pt. er et kæmpe spørgsmålstegn er der jo stadig. Så med de 2 kanter dækket ind de potentielt næste 10 år, da min tro til både Hazard og Vinicius er enorm, så står Rodrygo egentlig bare og falmer lidt i den namedropping.

Derudover, så har vi en Ødegaard som også kun er et spørgsmål om tid før han har slået sit navn fast i Real Madrid. Om det så er på den centrale 3-mands midtbane, eller på "kanten" vil tiden vise. Kubo og Reinier er ligeså lovende talenter som Rodrygo, selvom sidstnævnte vel allerede har vist han har hvad der skal til, for at begå sig i Real Madrid.

Grunden til jeg egentlig mange gange har tænkt tanken er, at Rodrygo's spidskomptence i mine øjne er de forløb han laver for at komme i en god afslutningsmulighed i feltet. Synes godt man kan drage paralleller hen imod Ronaldo's løb ind i feltet. Derudover er han mere end en habil afslutter og faktisk også en god opspilstation, hvor han modsat Vinicius ved hvornår han skal holde på bolden, eller spille den videre.
Asensio er lidt samme type, men han har bare et viderunderligt drive med bolden, som Rodrygo ikke har.
Det samme kan siges om Mbappé, og grunden til han forhåbentlig aldrig kommer til og spille centralt, da hans forcer er, at true i bagrummet via hans hurtighed, og som sådan skal holdes lidt ude af opspillet, hvis man skal sætte det på kanten.

Hvad tænker i andre om den mulighed? Jeg synes hans potentiale er til meget mere end bare at være en breddespiller for Real Madrid. Tror godt han kan blive en type á la Gabriel Jesus, som vidst nok også startede på kanten. Jeg ved mange vil have en decideret goalgetter, men jeg synes netop Rodrygo har det killerinstinkt, som Benzema f.eks. ikke har.
Det kommer selvfølgelig også af, at jeg langtfra er fan af at smække indlæg ind i feltet til en høj Haaland, eller have en type oppe foran, som man ikke nødvendigvis ser 90% af tiden.
Tror ikke Jovic har det, og tror vi kommer til og se lidt det samme, hvis han bliver erstattet med Haaland, da Real Madrid's spil bare ikke er bygget op på den måde.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 2 uger 21 timer siden ved Dios.

2 uger 20 timer siden #3 af Jakobsif555

Dios skrev: Tanken har egentlig strejfet mig mange gange, men er alligevel blevet glemt igen. Tanken kom dog tilbage idag, da jeg hørte denne podcast.
Hvad gør vi egentlig med Rodrygo? Ikke bare nu, men også på sigt. Har egentlig altid haft en idé om, at han ville være perfekt til at omskole som "falsk 9'er", eller arvetageren for Benzema. Han kan bedst lide at spille på venstrekanten, men her har vi jo Hazard og Vinicius, som Rodrygo ikke nærmer sig IMO.
Der er vel heller ikke tvivl om, at Mbappé er Real Madrid spiller senest om 2 år, og en Asensio som pt. er et kæmpe spørgsmålstegn er der jo stadig. Så med de 2 kanter dækket ind de potentielt næste 10 år, da min tro til både Hazard og Vinicius er enorm, så står Rodrygo egentlig bare og falmer lidt i den namedropping.

Derudover, så har vi en Ødegaard som også kun er et spørgsmål om tid før han har slået sit navn fast i Real Madrid. Om det så er på den centrale 3-mands midtbane, eller på "kanten" vil tiden vise. Kubo og Reinier er ligeså lovende talenter som Rodrygo, selvom sidstnævnte vel allerede har vist han har hvad der skal til, for at begå sig i Real Madrid.

Grunden til jeg egentlig mange gange har tænkt tanken er, at Rodrygo's spidskomptence i mine øjne er de forløb han laver for at komme i en god afslutningsmulighed i feltet. Synes godt man kan drage paralleller hen imod Ronaldo's løb ind i feltet. Derudover er han mere end en habil afslutter og faktisk også en god opspilstation, hvor han modsat Vinicius ved hvornår han skal holde på bolden, eller spille den videre.
Asensio er lidt samme type, men han har bare et viderunderligt drive med bolden, som Rodrygo ikke har.
Det samme kan siges om Mbappé, og grunden til han forhåbentlig aldrig kommer til og spille centralt, da hans forcer er, at true i bagrummet via hans hurtighed, og som sådan skal holdes lidt ude af opspillet, hvis man skal sætte det på kanten.

Hvad tænker i andre om den mulighed? Jeg synes hans potentiale er til meget mere end bare at være en breddespiller for Real Madrid. Tror godt han kan blive en type á la Gabriel Jesus, som vidst nok også startede på kanten. Jeg ved mange vil have en decideret goalgetter, men jeg synes netop Rodrygo har det killerinstinkt, som Benzema f.eks. ikke har.
Det kommer selvfølgelig også af, at jeg langtfra er fan af at smække indlæg ind i feltet til en høj Haaland, eller have en type oppe foran, som man ikke nødvendigvis ser 90% af tiden.
Tror ikke Jovic har det, og tror vi kommer til og se lidt det samme, hvis han bliver erstattet med Haaland, da Real Madrid's spil bare ikke er bygget op på den måde.

På mange punkter er jeg faktisk enig. Især i delen at vi faktisk er vildt godt besat på kanterne i forvejen og selvom Mbappe ikke bliver hentet, så tror jeg heller ikke at Rodrygo kommer til at shine på højre kanten, ligesom Ronaldo aldrig ville have fungeret på den kant.

Men som falsk 9'er kan han måske have en chance. Dog er jeg nervøs for hans fysisk. Grunden til Benzema er så god i opstillet har jo også meget at gøre med hans gode fysik. Rodrygo er jeg bange for kan komme til kort mod dygtige aggressive forsvarspillere.

Havde han nu haft et antrit hvor han kunne sætte folk på en vending som Hazard, så havde hans fysik ikke været så vigtig. Men synes ikke hans speed er så overbevisende desværre at det kan kompensere for styrken på angriber positionen.

Håber dog jeg tager fejl, da jeg egentlig rigtig godt kan lide ham :-)
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

2 uger 20 timer siden #4 af -#7-
Jeg er enig i at det er noget af en stoledans Real Madrid er ved at begive sig ud i. Jeg synes personligt det er svært helt præcist at sige hvad Rodrygos spidskompetencer reelt er, modsat f.eks Vinicius, Kubo eller sågar Brahim Diaz. Det er som om han mangler noget mod til at udfordre, eller tage den uventede beslutning, hvilket også er meget at forvente af en teenager naturligvis. Men falsk 9’er på sigt? Jo hvorfor ikke, han er helt sikkert talentfuld, og arbejder man målrettet med ham, er jeg også sikker på at man får den spiller ud af ham som man ønsker.

På den korte bane ville en udlejning nok være ideelt, måske til Real Sociedad som kompensation for at tage Ødegaard ind et år tidligere end forventet?

Og så vil jeg godt knytte en kommentar til Asensio og det spørgsmålstegn du stiller ved ham, fordi for mig har Asensio allerede vist hvilken spiller han er, og det er ikke en spiller jeg nogensinde ser som en holdbar løsning i Real Madrid i længden. Han minder lidt for meget om James i mine øjne, en meget streaky type, som er helt uhørt et-benet, og ikke rigtig har hurtighed nok på de første meter til for alvor at gøre sig gældende på kanten. Og jeg tror simpelhen heller ikke hans overblik er godt nok til at spille centralt, så hvor efterlader det ham? Jeg håber han brager igennem her efter sin skade, og sætter sig tonstungt på den højrekant, men jeg tvivler virkelig.

"Once, when I was duck hunting with Bear Bryant, he shot at one, yet it kept flying. 'John,' he said, 'there flies a dead duck.' Now, that's confidence." - John McKay

2 uger 19 timer siden #5 af Jbner

Dios skrev: Tanken har egentlig strejfet mig mange gange, men er alligevel blevet glemt igen. Tanken kom dog tilbage idag, da jeg hørte denne podcast.

Jeg har tit tænkt det samme angående Rodrygo. Og så er jeg meget enig i det du skriver til sidst med Håland. Han er en dygtig spiller, men jeg tror bare ikke han passer ind i den type fodbold der spilles i Real Madrid, og jeg er bange for at det vil gå ham, ligesom det er gået Jovic.

Jakobsif555 skrev: På mange punkter er jeg faktisk enig. Især i delen at vi faktisk er vildt godt besat på kanterne i forvejen og selvom Mbappe ikke bliver hentet, så tror jeg heller ikke at Rodrygo kommer til at shine på højre kanten, ligesom Ronaldo aldrig ville have fungeret på den kant.

Jeg ved ikke om jeg misforstår det. Men hvis du mener at Ronaldo ikke ville have fungeret på højrekanten i Madrid, kan du måske have ret, det er svært at spå om. Men det var faktisk på højrekanten han kom frem, og også herfra han scorede 31 Premier League-mål i sæsonen 07/08, hvor de også vandt CL. Det var først da han kom til Real madrid at han for alvor begyndte at tage udgangspunkt fra venstre kant, og hvis jeg husker korrekt, startede han som angriber i Real Madrid, under Pellegrini, men blev så rykket ud på venstrekanten i sin anden sæson i Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

2 uger 18 timer siden #6 af Jakobsif555

Jbner skrev:

Jeg har tit tænkt det samme angående Rodrygo. Og så er jeg meget enig i det du skriver til sidst med Håland. Han er en dygtig spiller, men jeg tror bare ikke han passer ind i den type fodbold der spilles i Real Madrid, og jeg er bange for at det vil gå ham, ligesom det er gået Jovic.

Jakobsif555 skrev: På mange punkter er jeg faktisk enig. Især i delen at vi faktisk er vildt godt besat på kanterne i forvejen og selvom Mbappe ikke bliver hentet, så tror jeg heller ikke at Rodrygo kommer til at shine på højre kanten, ligesom Ronaldo aldrig ville have fungeret på den kant.

Jeg ved ikke om jeg misforstår det. Men hvis du mener at Ronaldo ikke ville have fungeret på højrekanten i Madrid, kan du måske have ret, det er svært at spå om. Men det var faktisk på højrekanten han kom frem, og også herfra han scorede 31 Premier League-mål i sæsonen 07/08, hvor de også vandt CL. Det var først da han kom til Real madrid at han for alvor begyndte at tage udgangspunkt fra venstre kant, og hvis jeg husker korrekt, startede han som angriber i Real Madrid, under Pellegrini, men blev så rykket ud på venstrekanten i sin anden sæson i Madrid.

Min pointe var at Ronaldos spidskompetence først for alvor kom til sin ret på vebstrekanten, da hans løb i feltet og mulighed for afslutning er klart mere effektiv fra den modsatte kant af hvad man sparker med. Ligesom den klassiske kantspiller som kommer til indlæg altid ligger modsat.

Her ser jeg ikke Rodrygo som en klassik kantspiller, ligesom Ronaldo ikke blev. Dette selvom han jo, som du også selv skriver, ellers slog igennem som en klassik udfordrende kantspiller. Han var måske også et dårligt eksempel, da han jo har et niveau hvor han nok ville have været fantastisk på alle positioner ;-)
Følgende bruger(e) sagde tak: Jbner

2 uger 18 timer siden #7 af Jbner

Jakobsif555 skrev:
Min pointe var at Ronaldos spidskompetence først for alvor kom til sin ret på vebstrekanten, da hans løb i feltet og mulighed for afslutning er klart mere effektiv fra den modsatte kant af hvad man sparker med. Ligesom den klassiske kantspiller som kommer til indlæg altid ligger modsat.

Her ser jeg ikke Rodrygo som en klassik kantspiller, ligesom Ronaldo ikke blev. Dette selvom han jo, som du også selv skriver, ellers slog igennem som en klassik udfordrende kantspiller. Han var måske også et dårligt eksempel, da han jo har et niveau hvor han nok ville have været fantastisk på alle positioner ;-)

Så er jeg helt enig! :)

2 uger 13 timer siden #8 af 9eren
Svært at sige om Rodrygo skal udlejes, hvis klubben ikke er i stand til at sælge spillere. Der er mange løse ender endnu

Ønsker selv han bliver og spiller mere sammen med Vinicius. I dag melder Hazard også selv ud, at han slet ikke er klar som jeg havde spottet på de seneste videoer og derfor kan Rodrygo få chancen i de næste kampe og vise sit værd. Hazard håber da på at han er klar til den første kamp efter Corona.

Hugol. No hay dos sin tres.
30 años con el mejor club del mundo.
Madrid football Academy/Getafe Internacional (14-17 år)
Il mio nome é Guiseppe Meazza
Sidste redigering: 2 uger 13 timer siden ved 9eren.

2 uger 7 timer siden #9 af Jakobsif555

9eren skrev: Svært at sige om Rodrygo skal udlejes, hvis klubben ikke er i stand til at sælge spillere. Der er mange løse ender endnu

Ønsker selv han bliver og spiller mere sammen med Vinicius. I dag melder Hazard også selv ud, at han slet ikke er klar som jeg havde spottet på de seneste videoer og derfor kan Rodrygo få chancen i de næste kampe og vise sit værd. Hazard håber da på at han er klar til den første kamp efter Corona.

Når du skriver du ønsker Rodrygo og Vini spille mere sammen, i hvilken konstellation du mener du så på banen?.

Jeg synes ingen af dem fungerer på højrekanten og Benzema er vel selvskrevet på toppen?

2 uger 6 timer siden #10 af 9eren
Hvis du tænker til den nye sæson, så synes jeg det er svært at sige noget endnu. Mit håb er at vi både får Haland og Mbappe og gr vi det, så synes jeg det nok vil passe bedst med en udlejning.

Er det kun Haland så vil jeg gerne se ham i truppen i en 4-2-3-1 formation eller i en 4-4-2. Og jo jeg ser ham gerne på højrekanten eller som angriber og der er god tid til at spille ham ind i de formationer. Ham og vinicius har spillet sammen på den måde før.

Jeg vil også gerne have Oscar og Ødegaard med i næste års trup.

Hugol. No hay dos sin tres.
30 años con el mejor club del mundo.
Madrid football Academy/Getafe Internacional (14-17 år)
Il mio nome é Guiseppe Meazza

1 uge 6 dage siden #11 af Sahinovic

9eren skrev: I dag melder Hazard også selv ud, at han slet ikke er klar som jeg havde spottet på de seneste videoer

Det var godt du spottede det via den seneste video, og endnu vigtigere at Hazard selv melder ud at han ikke helt er kampklar, for det er naturligvis ikke en selvfølge, når man har gennemgået en operation og været ude siden midten af februar.

Ramos ud.
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-, Dios

1 uge 6 dage siden #12 af Dios
Jakobsif555 skrev:

På mange punkter er jeg faktisk enig. Især i delen at vi faktisk er vildt godt besat på kanterne i forvejen og selvom Mbappe ikke bliver hentet, så tror jeg heller ikke at Rodrygo kommer til at shine på højre kanten, ligesom Ronaldo aldrig ville have fungeret på den kant.

Men som falsk 9'er kan han måske have en chance. Dog er jeg nervøs for hans fysisk. Grunden til Benzema er så god i opstillet har jo også meget at gøre med hans gode fysik. Rodrygo er jeg bange for kan komme til kort mod dygtige aggressive forsvarspillere.

Havde han nu haft et antrit hvor han kunne sætte folk på en vending som Hazard, så havde hans fysik ikke været så vigtig. Men synes ikke hans speed er så overbevisende desværre at det kan kompensere for styrken på angriber positionen.

Håber dog jeg tager fejl, da jeg egentlig rigtig godt kan lide ham :-)

Synes heller ikke rigtig Rodrygo kommer helt til sin ret derude på højrekanten. Det gik helt galt, da Hazard blev skadet, hvor det nærmest stod til ham at lave magien i angrebet.
Jeg synes netop han har været god til, at få bolden spillet i fødderne og fået vendt eller lagt den af. Selvfølgelig en helt delt nemmere på kanten end centralt, men alligevel.
Jeg ser ham nu heller ikke som den nye Benzema, men mere en type á la Gabriel Jesus. Grunden til jeg skrev "falsk 9'er" er, fordi han er god til at finde rum udenfor boksen også, så han kan indgå i opspillet. Nu leger vi bare, så kan det hedde Vinicius, Rodrygo og Mbappé oppe foran om 3-4 år. Hverken Vinicius eller Mbappé er kendt for at lægge den aflevering der skal til, så derfor skal der jo helst være en som skaber pladsen for dem. Det var nu også bare en tanke, da jeg synes hans potentiale er til langt mere end bare et vidersalg eller andet.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.