Podcast-special: Rundt om de vigtigste udlejede spillere

1 uge 6 dage siden #13 af Dios

-#7- skrev: Jeg er enig i at det er noget af en stoledans Real Madrid er ved at begive sig ud i. Jeg synes personligt det er svært helt præcist at sige hvad Rodrygos spidskompetencer reelt er, modsat f.eks Vinicius, Kubo eller sågar Brahim Diaz. Det er som om han mangler noget mod til at udfordre, eller tage den uventede beslutning, hvilket også er meget at forvente af en teenager naturligvis. Men falsk 9’er på sigt? Jo hvorfor ikke, han er helt sikkert talentfuld, og arbejder man målrettet med ham, er jeg også sikker på at man får den spiller ud af ham som man ønsker.

På den korte bane ville en udlejning nok være ideelt, måske til Real Sociedad som kompensation for at tage Ødegaard ind et år tidligere end forventet?

Og så vil jeg godt knytte en kommentar til Asensio og det spørgsmålstegn du stiller ved ham, fordi for mig har Asensio allerede vist hvilken spiller han er, og det er ikke en spiller jeg nogensinde ser som en holdbar løsning i Real Madrid i længden. Han minder lidt for meget om James i mine øjne, en meget streaky type, som er helt uhørt et-benet, og ikke rigtig har hurtighed nok på de første meter til for alvor at gøre sig gældende på kanten. Og jeg tror simpelhen heller ikke hans overblik er godt nok til at spille centralt, så hvor efterlader det ham? Jeg håber han brager igennem her efter sin skade, og sætter sig tonstungt på den højrekant, men jeg tvivler virkelig.

Jeg havde lidt samme følelse omkring Asensio dengang. Hvad var han egentlig god til? Rodrygo's spidskompetence er hans placeringsevne eller forståelse af spillet IMO. Det er han virkelig god til, men ellers er han jo bare god over hele linjen. Lidt ligesom Asensio. Jeg har mine tvivl omkring begge, da de ikke er gode nok på kanterne som jeg ser det. Den med, at arbejde med Rodrygo inde centralt synes jeg giver god mening. Der er jeg bare ikke med Asensio, men lad os se hvad han bringer til holdet. Er ikke hans største fan, men er villig til at give ham lidt mere, selvom jeg heller ikke har været imponeret.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 uge 6 dage siden #14 af 9eren
Asensio har mål næse, hvilket vi i den grad mangler og kigger man tilbage på hans tid før hans skade bragte han fart i spillet både med hans løb, driblinger og gode pasninger. Jeg håber at han vender tilbage i fuld form, for man frygter det ender lidt som Jesé.

Asensio kunne sagtens ligge som en offensiv midt i en 4-2-3-1 formation med Ødegaard og Hazard på begge sider. Det er dog stadig et hold med meget rotation vi kommer til at se under Zidane, og derfor får vi nok aldrig det fulde udbytte af en konstellation i den offensive del af banen, ej heller pga overload af midtbane spillere og offensive spillere der optager pladserne og som skal spille.

Hugol. No hay dos sin tres.
30 años con el mejor club del mundo.
Madrid football Academy/Getafe Internacional (14-17 år)
Il mio nome é Guiseppe Meazza

1 uge 5 dage siden #15 af Dios
@9eren.

Er det ikke lige før Vinicius efterhånden har scoret flere mål end Asensio? Asensio har et helt vidunderligt spark som gør ham lidt målfarlig, ellers er han vel det stik modsatte.

Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-

1 uge 5 dage siden #16 af 9eren
Asensio har scoret næsten 30 mål i sin karriere for Real Madrid.

1 uge 4 dage siden #17 af -#7-

9eren skrev: Asensio har scoret næsten 30 mål i sin karriere for Real Madrid.

27 mål i 135 kampe, ifølge Wiki. Nu fortæller Wiki selvfølgelig ikke hele sandheden, da mange af de kampe sikkert ikke har været samtlige 90 minutter. Men det fortæller mig helt sikkert at Asensio ikke har målnæse.

"Once, when I was duck hunting with Bear Bryant, he shot at one, yet it kept flying. 'John,' he said, 'there flies a dead duck.' Now, that's confidence." - John McKay
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Sahinovic

1 uge 4 dage siden #18 af 9eren
Altså så skal man jo dykke rigtig meget ned i statistikkerne, men Asensio har scoret i mange vigtige kampe og ift hans position på banen og antallet af spille minutter, så har han klart næse for mål. Man forventede jo af Asensio skulle gå ind og være mere fyldestgørende i denne her sæson og lagde også fint ud. Offensiv bringer han som sagt også fart og gode pasninger plus mere direkte spil. Laver også en del assist

Sidste redigering: 1 uge 4 dage siden ved 9eren.

1 uge 4 dage siden #19 af -#7-
Nå, nu har jeg undersøgt sagen, og jeg må jo bøje mig i støvet. Du har ret. Asensio scorede ét mål i 30 ligakampe (1779 minutter spillet, eller 19,7 hele kampe), i sæsonen 18/19.

Så jeg tænker, hvad skal vi overhovedet bruge Håland eller Mbappe til?

Spøg til side, Asensio bliver 25 år til januar. Forinden har han altså haft en både spillemæssigt og statistikmæssigt svag sæson, samt en alvorlig knæskade. Min tiltro til ham var og er helt væk er jeg bange for, hvilket ærgrer mig helt vildt, da jeg faktisk på et tidspunkt troede vi havde at gøre med en kommende legende i klubben.

"Once, when I was duck hunting with Bear Bryant, he shot at one, yet it kept flying. 'John,' he said, 'there flies a dead duck.' Now, that's confidence." - John McKay
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

1 uge 4 dage siden #20 af 9eren
18-19 sæsonen bør man næppe tale nogle spillere nee uanset statistik eller ej, det var en forfærdelig sæson og han har været skadet i den meste af denne, hvilket var synd fordi han så meget stærk ud inden.

1 uge 4 dage siden #21 af Dios
Asensio's bedste sæson statsmæssigt tilbage i 17/18 leverede han 7 mål i ligaen og Chl. Uanset hvordan man vender og drejer det, så er målnæse vel bare ikke ordet. Jeg kan egentlig godt lide Asensio, men hans helt store gennembrud mangler stadig. Skridtet fra talent til fast inventar har han bare aldrig rigtig taget. Dejligt at få ham tilbage igen, og forhåbentlig betyder det endnu mindre spilletid til Bale.
Jeg tror bare langtfra det er ham som kommer til og redde os, eller gøre os mere målfarlige. Jeg håber jeg tager fejl, men intet peger vel i den retning.

1 uge 4 dage siden #22 af 9eren
Din skepsis omkring Asensio og andre brugeres skepsis omkring Rodrygo og Vinicius, er helt fair at have. Det får mig bare til at tænke på den kritik jeg har været ude med omkring Real Madrids vilde søgen efter den nye CR7, Raúl, Kakà osv aldrig lykkedes. Det lykkedes kun i den forstand, når vi køber et færdigt produkt.

For den skepsis I ligger inde med findes også i klubben og måden spillerne kommer til fadet på. Det er længe siden en ung spiller har fået så meget tillid, som det skete under Del Bosque og Valdano. Der er bare lige 60-120 millioner euro spillere de skal forbi først, og derfor ser vi aldrig en Raúl type fra Castilla længere. Reguilon kommer heller ikke tilbage, hvis Marcelo bliver i klubben. Endvidere kommer Lunin heller aldrig til at blive den nye stjerne målmand for nu har vi Courtois. Al den iver Real Madrid gør sig i søgen efter nye stjerner udenlands, vil folk herinde sende på udlejning, tror ikke nok på og væk igen, fordi vi ikke har med et færdig produkt at gøre. Folk forventer, at de er stjerner med det samme og så kan man kun sige at Real Madrid fejler når de indhenter talenterne og arbejder med dem. For tiden kører der masser af nyheder omkring Real Madrids ungdomsakademi er det bedste i Europa, hvilket jo ikke er usandt. Det er bare sjældent vi selv får udbytte af det fordi, at de ender i andre klubber. Og samme resultater er ved at ske med alle de talenter vi henter ind, hvilket priserne på spillerne også har en indflydelse på. Vinicius kommer til hver en tid bag Hazard uanset hvad.

Ligesom du håber at du tager fejl med Asensio, ligeså håber jeg, at jeg tager fejl omkring Hazard er et fejlkøb og vores talenter ikke bliver til det store. Asensio har hvertfald en del odds i mod sig på grund af sin skade og derfor er jeg mere tilbøjlig til at sige, at du nok går hen og får ret. Havde han ikke haft sin skade, så havde jeg set os i en bedre position det meste af sæsonen.

Det hele bunder vel i den skiftende strategi Real Madrid vælger, hvor jeg er mest tilhænger af, at største delen af truppen er Spaniere og egen avl og på toppen af kagen køber man en Mbappe, Figo, CR7. Nogengange er det fint at man kigger efter en Valverde, Varane og en Casemiro. Det har bare taget overhånd. Real Madrid vil altid være et elevator hold i form af top placeringer i ligaen, fordi man ikke har et koncept at følge og på grund af den skiftende strategi.

Statistik kan sige meget, men kommer Asensio tilbage i form, så vil jeg tro at han vil score flere mål end hidtil set.

Der kom lidt flere holdninger og meninger på end bare lige om Asensio er en mål komet her. Det udsprang fordi at jeg nu har set flere kritikkere på forskellige spillere som vi har hentet ind.

Sidste redigering: 1 uge 4 dage siden ved 9eren.

1 uge 3 dage siden #23 af Dios
@9eren.

Jeg forstår vitterligt ikke din negative vinkel på tingene. Markedet har ændret sig markant, og vi er ikke længere en magtklub på pengepungen. Vi har vores historie og nuværende resultater, at spille med og heldigvis er det nok i langt størstedelen af tilfældene. Vi er stillet godt ift. samtlige andre klubber i verden, da vores økonomi er sund, men vi kan ikke følge med, og personligt er jeg mere end begejstret for, at klubben er på forkant med det.
Hvis kriteriet er, at finde den næste Ronaldo, så er overliggeren vel også sat så højt, at 99,9% af alle talenter vil fejle. Det samme kan jo egentlig siges om alle andre spillere der skal erstatte ham. Det skal en Hazard f.eks. ikke, da ingen spillere kan erstatte ham. Derimod kan vi blive konkurrencedygtige på en anden måde, og her kan Hazard helt klart hjælpe os.

Ramos, Marcelo, Carvajal, Varane, Casemiro og Valverde er vel spillere som modsiger dine argumenter om, at ingen talenter får så meget tillid efter Del Bosque og Valdano ikke er i klubben længere? Derudover kan Reguillon og Achraf vel også tages med i ligningen.
Ingen andre klubber i verden kan prale af det samtidig med, at have så enorm succes som den stamme har været med til at skabe de sidste 6 år. Hvorfor er det en negativ ting? Nej vi har ikke fundet den nye Raúl på Castilla mandskabet, men er han overhovedet blevet skabt? Vi giver alle vores talenter en god mulighed for at etablere sig på holdet som Ramos, Marcelo og Varane har nydt godt af og som Vinicius og Rodrygo nyder godt af nu. Hvis de vil have regelmæssig spilletid, så har vi skabt Carvajal, Achraf, Casemiro og Valverde på den måde.

Hvis spillerne er gode nok, så spiller de i Real Madrid, hvis ikke, så bliver de solgt til en utrolig høj værdi. Det er jo ikke sådan, at der løber en gut rundt fra Castilla på et tophold et sted i verden, som vi ikke kan bruge, som er den nye Raúl. Synes Real Madrid er 2 skridt, hvis ikke flere foran resten af de andre klubber i verden.
Og lad os så lige slå fast. Hvis Vinicius havde banket kasser ind eller assisteret i så høj grad, at man kunne tale om ham som en af de bedste, eller indenfor få år vil blive den absolut bedste, så havde Hazard ikke engang været købt. Problemet med Vinicius er stadig, at han desværre har mere end svært ved at omsætte hans glimrende aktioner til noget positivt. Han har altså stadig kun scoret 2 mål i ligaen, hvor der skulle en afretning af til begge skud før de gik ind.
Nu er det klart, at man vil gøre alt for at få spillet Hazard ind på holdet. Nu er han købt, og derfor giver det ingen mening ikke at spille ham ind på holdet hurtigst muligt.

Min skepsis omkring Asensio bunder ud i, at han er blevet 24 år. Har været i Real Madrid i 4 sæsoner, og man ved stadig ikke hvad det bliver til med ham. Det er ikke ligesom med Vinicius og Rodrygo, hvor de i en meget tidligere alder viste noget på Real Madrid niveau. Det mangler jeg stadig at se fra Asensio. Om det kommer håber jeg, men nu må vi se :)

Følgende bruger(e) sagde tak: BBB, Jakobsif555

1 uge 3 dage siden #24 af 9eren
Jeg køber ikke den med at vi er sat bagud økonomisk. Vi handlede for over 200 millioner euro i sommers til positioner vi egentligtaget var godt besat på. Hazard var ikke nødvendig og i finalen sidste sæson, var jeg allerede meget skeptisk på baggrund af hans vægt og fordi vi havde Rodrygo, Asensio, Vinicius allerede. Vi købte en spiller som på dagen kan præstere en smule bedre end det vi allerede ligger inde med.

Vi havde brug for indkøb, men det var helt fremme og der formåede vi heller ikke at købe en angriber der var stærk nok. Hazard tuner helt sikkert holdet, men det kræver også, at man har nogle spillere der løfter ham med op, i form af Mbappe.

Jeg er enig med dig i at vi har nogle enkeltstående tilfælde over det seneste årti inklusiv Ramos, hvor at et ung talent får chancen nok gange til at kunne etablere sig.

Men det er alt for lidt succes ift det arbejde der bliver gjort i klubben for de spillere som ikke gør. Husk på at Florentino slettede Real Madrid C, da det økonomisk ikke kunne betale sig alligevel med holdet, et hold man på et tidspunkt nogle år inden havde betalt licens for at kunne spille i segunda b, på baggrund af et andet holds konkurs og tvangsnedrykning. Igen et sted, hvor jeg savner synlighed for hvad Real Madrid vil og et koncept der bliver holdt fast i. Real Madrid Castilla er jo stort set forsvundet fra klubbens første hold og det er længe siden man har haft en spiller der er blevet indkørt. Og nu bruger man mere holdet som en station for unge talenter man køber i udlandet indtil man finde ud af hvad der er bedre for dem.

Ok, hvis du kan lide modellen, så er det som jeg har sagt tidligere, man har valgt at kigge og købe et hav af offensive midtbane spillere fremfor at satse på få, og på flere forskellige typer. Kubo, Reinier, Ødegaard og nu det franske ungdomstalent. De spanske spillere er helt glemt fra klubbens indkøbs strategi og det er på trods af at det ikke er mere end 2-3 år siden man sagde klubben ville købe mere spansk.

Synes du selv at Zidane er træneren der kan løfte disse unge talenter og give dem det sidste eller skal de udlejes så han ikke skal gøre arbejdet?

Vedrørende Asensio synes jeg det er tidligt at afskrive ham fordi han er 24. Men ja lad os se hvad der sker!

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.