Podcast-special: Rundt om de vigtigste udlejede spillere

3 år 10 måneder siden #25 af Dios
@9eren.

Vi skal lige være enige om, at der er tale om en subjektiv debat her. For hvad du eller jeg synes er fuldstændig subjektivt. Jeg mener bestemt, at vi i den grad har behov for Hazard, da jeg ikke ser Vinicius være på hans niveau indenfor de næste 2-3 sæsoner, ej heller Rodrygo, Asensio etc.. Derudover anser jeg Benzema som den absolut bedste 9'er i verden i den udgave vi har set ham i uden Ronaldo, så nej ham ville jeg ikke bytte ud med nogen andre 9'ere i verden.
Vi har helt klart brug for en spiller som Mbappé, da vi ikke siden Figo tiden har haft en verdensklasse højrekant. Du taler om Hazard's vægt som noget nyt. I øvrigt komisk, at nævne den finale da han scorede 2 mål og blev kampens spiller :D

Der er vel 50-70 verdensklasse spillere verden over, som har klassen til at spille på topplan. Havde du regnet med, at Real Madrid vil kunne producere 30-40% af dem via deres talentarbejde? Det er jo umuligt. Specielt når det nærmest er blevet umuligt at handle spillere under 18 år ift. til tidlige tider.
Problemet med det du vil er, at man ikke kan vinde titler på, at producere et hav af talenter, forme dem og give dem tid på førsteholdet. Ja vi ser det i Ajax og Dortmund, men presset i Real Madrid er bare lidt større for at underdrive en masse.
Ser du hellere, at vi ikke kan konkurrere i Cl, men til gengæld kan få Real Madrid C, Castilla og Real Madrid til at være en stor trup?
Hvis spillerne på Castilla ikke er gode nok, hvorfor skal de så have chancen i førsteholdstruppen? Som sagt, hvis en spiller er god nok, så er han god nok. Uagtet om han kom til klubben som 8 årig, eller blev hentet til klubben som 18 årig. Havde Vinicius taget turen fra Juvenil holdene op til Castilla og vist præcis det samme i den alder, så havde klubben jo ikke skrottet ham, men hentet ham op og lægge en ordentlig plan for ham.
Du ser det som en svaghed og jeg ser det som en kæmpe styrke, og en af grundene til, at vi netop har været så gode til, at få etableret de største talenter til nu at udgøre stammen på holdet.

Man skal jo ikke købe spansk bare for at købe spansk. Så havner man jo langt under ambitionsniveauet. Vi skal hente de absolut største talenter uagtet nationalitet. Kan godt se det problematiske i, at have hentet så mange offensive midtbanespillere som vi har gjort. Det er bare langtfra de fleste som slår igennem i Real Madrid, men heldigvis har de ikke alle samme alder, og det kan have betydning på hvornår de skal køres ind på holdet.
Ødegaard står forhåbentlig overfor springet til næste sæson. Så skal Kubo vel igennem samme mølle som Ødegaard næste sæson, hvor Reinier så skal have en tilvænning i Spanien. Hvad der sker ved vi jo ikke, men at tage springet fra at være et kæmpe talent til og være en fremtræden spiller på holdet er ikke nemt. Det kan vi jo se på Asensio og Isco.

Jeg synes Zidane har gjort et rigtigt fornuftigt stykke arbejde med de unge indtil videre. Mange er sure over hans ageren overfor Llorente og Ceballos, men sådan er det jo med alle trænere. De har deres syn på tingene, men indtil videre synes jeg han har gjort det fortrinligt. Ingen af de 2 spillere har slået igennem andet steds, så hvorfor skulle de så kunne slå igennem i Real Madrid? Derudover, så skal han have stor ros for, at få Casemiro spillet ordentligt ind på holdet, og hive Valverde op af hatten, som ingen af os herinde havde spået om skulle være så vigtig for holdet allerede.
Det er jo en vurderingssag fra spiller til spiller om de skal være i truppen eller udlejes. Ødegaard har flere gange udtalt, at han fuldstændig selv bestemmer, og han er glad for den plan og frihed han har fået. Det er nok også grunden til han er modnet så godt som han er.
Asensio har lige indtil 2022 at gøre sig håb om en fremtid i Real.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 10 måneder siden #26 af BBB

Dios skrev: Min skepsis omkring Asensio bunder ud i, at han er blevet 24 år. Har været i Real Madrid i 4 sæsoner, og man ved stadig ikke hvad det bliver til med ham. Det er ikke ligesom med Vinicius og Rodrygo, hvor de i en meget tidligere alder viste noget på Real Madrid niveau. Det mangler jeg stadig at se fra Asensio. Om det kommer håber jeg, men nu må vi se :)


Asensio har da bevist meget mere end Vinicius og Rodrygo? Hvor er de foran ham? Vinicius kan løbe hurtigt, men ikke ramme målet. Rodrygo har haft 3(?) kampe fra start. Asensio har vel scoret flere mål i finaler end de to kommer til i løbet af de næste 3 år.
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid er en livsstil, Spanien og Madrid er mit hjem
3 år 10 måneder siden #27 af 9eren
Jeg er også enig i at det er en subjektiv debat, og at vi to er for og i mod Hazard. Der mangler noget kvalitet og modnings tid hos Vinicius for at være der hvor du ønsker han skal være, men der ser jeg ikke løsningen skal være at købe en bedre spiller, der bænker ham, men at købe bedre spillere omkring ham. Og undskyld jeg trækker Benzema med ind i debatten her som du også har gjort, men det var der vi havde kæmpe behov for at forstærke os, og mange spillere kan blive løftet af det inklusiv Vinicius og Rodrygo. Benzema er lang over the hill, og vi manglede en målsluger, hvilket Hazard jo slet ikke er! Ja han scorede 2 mål som overvægtig, men nu ser vi jo virkelig, hvor problematisk det er, at Hazard slet ikke har den professionalisme som andre atleter i sportens verden har.

Nej jeg regner ikke med at Real Madrid kan producere så mange talenter til 1 holdet, men vi er gået helt i stå! Det handler måske om materialet, men det kan også i den grad være på grund af træner kvaliteteten. Der er ingen som Jesus Guti lige nu i Real Madrid og det er svært at holde fast i de rigtig dygtige talent trænere, hvis man ikke tager akademiet alvorligt. Det tvivler jeg på Florentino gør. Jeg håber Raúl kan gøre noget alvorligt i klubben, han har trods alt været igennem den mølle, men han har også været under kritik. Jeg er dog mega fan af ham og han skal få al den tillid som han fortjener.

Jeg er helt enig med dig i, at vi ikke skal nærme os Ajax og Dortmund. Real Madrid er de største af de største, men jeg synes jo kvaliteten i arbejdet med talenterne er mere mangelfuldt end i meget lang tid. Det er en anden snak, men sportsligt set trænger vi i den grad til at gå i en ny retning og måske med andre folk i bestyrelsen.

Jeg håber du har ret i at Kubo og de andre kommer igennem den rigtige proces ved udlejninger og slår igennem i Real Madrid. Og nej vi skal ikke bare købe spansk bare for at gøre det, men jeg har altid haft den holdning at et hold der består af flere nationale spillere når længst, fordi de videregiver kulturen, de rigtige værdier i klubben og traditionerne bedst videre til de udenlandske spillere.

Zizou har lavet et godt stykke arbejde med Valverde, ingen issues der men synes at Llorente strålede imens Zidane var væk. Og han kune godt ha spillet en rolle. Llorente slog Liverpool ud og det har da givet ham en gigantisk chance i Atletico de Madrid.

Ceballos burde ha været blevet i Betis.

Ønskelisten: Frimpong, Alphonso Davies, Juanlu, M, Gutierrez, Jobe Bellingham, Rafa Marin, Leny Yoro, (Florian Wirtz).

RM TV Über alles

Sidste redigering: 3 år 10 måneder siden ved 9eren.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 10 måneder siden #28 af Dios

BBB skrev:

Dios skrev: Min skepsis omkring Asensio bunder ud i, at han er blevet 24 år. Har været i Real Madrid i 4 sæsoner, og man ved stadig ikke hvad det bliver til med ham. Det er ikke ligesom med Vinicius og Rodrygo, hvor de i en meget tidligere alder viste noget på Real Madrid niveau. Det mangler jeg stadig at se fra Asensio. Om det kommer håber jeg, men nu må vi se :)


Asensio har da bevist meget mere end Vinicius og Rodrygo? Hvor er de foran ham? Vinicius kan løbe hurtigt, men ikke ramme målet. Rodrygo har haft 3(?) kampe fra start. Asensio har vel scoret flere mål i finaler end de to kommer til i løbet af de næste 3 år.


Vinicius talent er enormt. Han har 2 kæmpe mangler, som desværre er meget afgørende i moderne fodbold. Hans afslutninger og afleveringer, men ingen andre har nogensinde før i den alder taget så meget ansvar, og vist sig frem på den måde. Nuvel, så har Asensio scoret nogle fremragende mål, og været Bale god til at shine på de rigtige tidspunkter, men vi har intet kontinuerligt set fra hans side af.
Jeg synes helt klart Vinicius har vist langt mere end Asensio allerede nu. Alle vurderinger skal jo ikke vurderes på de kolde tal, for så er Bale jo en af Real Madrid's bedste indkøb. Heldigvis har vi alle øjne til og se det langtfra er tilfældet :D

Rodrygo synes jeg er undervurderet. Han er fantastisk intelligent på en fodboldbane, og synes hans potentiale er betragteligt større end Asensio's.

Hvis man kun må vælge 2 af de 3, så er jeg mere end overbevist om, at Asensio er ham der bliver fravalgt, fordi han som 24 årig stadig ikke har vist noget som gør forhåbninger om, at vi ikke har brug for Mbappé eller Ødegaard, som vel nok er de 2 som vil true hans plads de næste 2 år. Jeg vil ikke afskrive Asensio overhovedet, men han er et kæmpe spørgsmålstegn.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 10 måneder siden #29 af Dios
@9eren.

Nu har jeg gentaget mig selv et hav af gange, men gør det gerne igen. De sidste 2 sæsoner inkls. denne, så har Benzema scoret flere mål end samtlige af vores offensive spillere tilsammen. Nr. 2 på listen har i begge sæsoner været Ramos, fordi han tager straffespark. Sparkede han ikke dem, så ville Benzema bare øge mængden af hans mål.
Findes der overhovedet en angriber i verden, som er bedre til at iscenesætte sine holdkammerater end Benzema? Et større nej findes vel ikke. Ville Vinicius ligge på plus 20 mål, fordi angriberen hedder Lewandowski? Ville Lewandowski overhovedet scorer ligeså mange mål, hvis Vinicius skulle servicere ham?
Det er som at erstatte Kroos med Modric, eller omvendt. Kampen bliver nok anderledes, men ikke nødvendigvis til det bedre.
Jeg synes det er håbløst at tale om, at erstatte Benzema med en rigtig goalgetter når man kigger på spillerne omkring ham. Ramos ligger på 5 mål. Casemiro, Modric og Kroos med 3 mål. Bale, Valverde, Lucas, Jovic, Varane, Vinicius, Rodrygo på 2 mål, og så har vi et hav af spillere der har scoret 1 mål.
Der er simpelthen bare ikke meget logik over det.

16 mål og 15 assist sidste sæson for Chelsea. Det var præcis hvad vi har manglet. Flere mål fra spillere omkring Benzema. Desværre er det langtfra blevet sådan med Hazard, og kun tiden kan vise hvad det bliver til med ham.

Jeg ved ikke meget om Real Madrid's ungdomssystem, og det interessere mig egentlig heller ikke. Ser man på de spanske talenter og etableret spillere, så bærer det jo præg af, at man ligesom i Barcelona ramte en guldgruppe af årgange, men de spillere bliver ligesom ikke produceret hvert år. Det sker i alle lande, og lige pt. har Frankrig tur i den. Holland er ved at komme efter det igen efter det har stået stille i mange år.
Llorente slog Liverpool ud, og Reyes sendte mesterskabet i vores hænder, men det betyder jo ikke alverdens. Llorente har haft mere end svært ved at bide sig fast i start 11'eren, og er stadig den dag idag reserve.
Jeg var selv vild med Llorente, og ville mere end gerne have set ham i Real Madrid som reserve, men mere end det bliver det jo aldrig til.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid er en livsstil, Spanien og Madrid er mit hjem
3 år 10 måneder siden #30 af 9eren
Jeg ønsker bare ikke at Benzema skal agere iscenesætter som delantero, men det er det som jeg ønsker at Asensio, Vinicius og Ødegaard skal i stedet. Og så lad os få en angriber som giver mere betydning i de store kampe.

Nu negligere du en smule betydningen af mål hos Llorente og Reyes, men det samme kan også gøres med Benzema. Det er sjældent han er særlig målfarlig længere i de store kampe og gøre ikke meget væsen af sig. Benzema får trods alt også konstant chancen og vil til hver en tid ha scoret flere mål end de andre offensive spillere, for han bliver sjældent roteret.

Ønskelisten: Frimpong, Alphonso Davies, Juanlu, M, Gutierrez, Jobe Bellingham, Rafa Marin, Leny Yoro, (Florian Wirtz).

RM TV Über alles

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid er en livsstil, Spanien og Madrid er mit hjem
3 år 10 måneder siden #31 af 9eren
Om Vinicius ville ha scoret flere mål med Lewandowski ved sin side eller Mbappe er ikke til at sige, men et hold løftes ved at have gode spillere omkring sig. Ville Madrid ha vundet alt det som de har vundet uden Raúl og Iker Casillas?

Helt med på at der er perioder hvor mange spillere kommer fra egen avl, men der ville komme flere talenter op, hvis der blev gjort mere ud af talent afdelingen!

Ønskelisten: Frimpong, Alphonso Davies, Juanlu, M, Gutierrez, Jobe Bellingham, Rafa Marin, Leny Yoro, (Florian Wirtz).

RM TV Über alles

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 10 måneder siden #32 af BBB

9eren skrev: Jeg ønsker bare ikke at Benzema skal agere iscenesætter som delantero, men det er det som jeg ønsker at Asensio, Vinicius og Ødegaard skal i stedet. Og så lad os få en angriber som giver mere betydning i de store kampe.


Manden har ikke lavet 10 assists i hele sin karriere. Du kan simpelthen ikke bygge et angreb op om ham.


@Dios:
Hvis du vitterligt mener, at kunne se noget ekstra i Vinicius, så er det helt fair. Min nevø leger også, at en ko siger "vov". Det med at han tager ansvar, fordi han løber med bolden, det giver jeg absolut intet for, hvis han ikke ved, hvad han skal gøre med bolden, når han har løbet et par meter. Michael Laudrup sagde på et tidspunkt, at forskellen på en god spiller og en professionel er, at den gode spiller kan sætte en mand og derefter træffe en beslutning. Den professionelle ved, hvorfor han sætter en mand.
Hvis Vinicius dribler, og derefter ikke får noget ud af det, så har han måske taget ansvar, men han har også truffet en dum beslutning. Du kan ikke give kredit for det ene, og derefter negligere det andet.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 10 måneder siden #33 af Dios
@9eren.

Jeg negligere ikke deres mål. Min pointe er, at alle kan scorer de mål, men hvad betyder det, hvis ikke de kan leve op til det efter?

Jeg ville også have Isco til at præstere kontinuerligt, men hvad nytter det, hvis han ikke gør det? Du kan ikke bare få Asensio og Vinicius til at løfte Benzema's ansvar, og slet ikke når ingen af dem er i nærheden af at præstere bare noget der ligner.

Har de ikke vundet alt uden Casillas og Raúl? Forstår ikke pointen i den her?

@BBB.

Hvordan er det muligt ikke, at se noget ekstra i Vinicius? Det han mangler er det "nemmeste", men det er immervæk sjældent du kan træne dig til de kompetencer han har. Det har taget mig omkring et år at få min søn til at sætte den i det lange hjørne stort set hvergang. Skud på mål er simpelt, og en disciplin man kan rykke sig i. Kun tiden vil vise om han er intelligent nok som f.eks. Rodrygo er, men det kommer forhåbentlig med erfaringen.

Hvorfor tror du jeg har været kæmpe fortaler for, at vi fik hentet Hazard? Det er netop fordi jeg ikke negligere det Vinicius gør forkert. For han er langtfra klar endnu til, at stå for Real Madrid's offensiv. Der er for mange dumme beslutninger og for lidt kvalitet over det han foretager sig. Mange siger vi fik hentet Hazard forsent, og den giver jeg gerne folket, hvis Hazard ikke levere højere end hvad vi har set fra ham, for så har det nærmest været spild af penge. Dog mener jeg, at det er positivt Hazard er lidt oppe i alderen, da jeg vitterligt tror på Vinicius er på verdensklasse niveauet indenfor 4 år. Så er Hazard 33 og Vinicius 24, og den naturlige gang vil ske.
Alt er sat på spidsen og intet et så rosenrødt, men forstå pointen :)
Jeg håber Vinicius lærer en helt del af Hazard. For er der noget jeg elsker ved Hazard, så er det de beslutninger han tager. Han er ligeglad med om det er ham der er målscoreren. Han gør oftest det der er bedst for holdet, og vil hellere spille chancen langt større end og lave en Ronaldo og trykke af på en umulig vinkel, for at komme med et eksempel.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid er en livsstil, Spanien og Madrid er mit hjem
3 år 10 måneder siden #34 af 9eren

BBB skrev:

9eren skrev: Jeg ønsker bare ikke at Benzema skal agere iscenesætter som delantero, men det er det som jeg ønsker at Asensio, Vinicius og Ødegaard skal i stedet. Og så lad os få en angriber som giver mere betydning i de store kampe.


Manden har ikke lavet 10 assists i hele sin karriere. Du kan simpelthen ikke bygge et angreb op om ham.


Han er stadig kun 19 og skal lære meget ift overblik og pasningsspillet helt fremme og så de afslutninger. Men alt andet han gør inden er sublimt ! Han sætter virkelig sine modstandere af og det færdige produkt i hans aktioner skal nok komme!

Ønskelisten: Frimpong, Alphonso Davies, Juanlu, M, Gutierrez, Jobe Bellingham, Rafa Marin, Leny Yoro, (Florian Wirtz).

RM TV Über alles

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid er en livsstil, Spanien og Madrid er mit hjem
3 år 10 måneder siden #35 af 9eren

Dios skrev: @9eren.

Jeg negligere ikke deres mål. Min pointe er, at alle kan scorer de mål, men hvad betyder det, hvis ikke de kan leve op til det efter?

Jeg ville også have Isco til at præstere kontinuerligt, men hvad nytter det, hvis han ikke gør det? Du kan ikke bare få Asensio og Vinicius til at løfte Benzema's ansvar, og slet ikke når ingen af dem er i nærheden af at præstere bare noget der ligner.

Har de ikke vundet alt uden Casillas og Raúl? Forstår ikke pointen i den her?


Spring den med Casillas og Raúl over så.

Benzema skal slet ikke have noget ansvar i mine øjne, jeg ser hans tid i Real Madrid som færdig. Jeg vil have en offensiv der består af fart og teknik og masser af dybdeløb samt målfarlighed kontinuerligt. Intet af det kan Benzema bringe. Real Madrid spiller utroligt langsomt under Zizou og det er også på grund af Benzema.

Det er derfor jeg vil have spillere som Oscar, Archraf, Reguilon, Ødegaard Mbappe og Haaland til klubben. Mens jeg gerne vil beholde Rodrygo og Asensio med flere.

Ønskelisten: Frimpong, Alphonso Davies, Juanlu, M, Gutierrez, Jobe Bellingham, Rafa Marin, Leny Yoro, (Florian Wirtz).

RM TV Über alles

Sidste redigering: 3 år 10 måneder siden ved 9eren.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 10 måneder siden #36 af Jakobsif555

9eren skrev:

Dios skrev: @9eren.

Jeg negligere ikke deres mål. Min pointe er, at alle kan scorer de mål, men hvad betyder det, hvis ikke de kan leve op til det efter?

Jeg ville også have Isco til at præstere kontinuerligt, men hvad nytter det, hvis han ikke gør det? Du kan ikke bare få Asensio og Vinicius til at løfte Benzema's ansvar, og slet ikke når ingen af dem er i nærheden af at præstere bare noget der ligner.

Har de ikke vundet alt uden Casillas og Raúl? Forstår ikke pointen i den her?


Spring den med Casillas og Raúl over så.

Benzema skal slet ikke have noget ansvar i mine øjne, jeg ser hans tid i Real Madrid som færdig. Jeg vil have en offensiv der består af fart og teknik og masser af dybdeløb samt målfarlighed kontinuerligt. Intet af det kan Benzema bringe. Real Madrid spiller utroligt langsomt under Zizou og det er også på grund af Benzema.

Det er derfor jeg vil have spillere som Oscar, Archraf, Reguilon, Ødegaard Mbappe og Haaland til klubben. Mens jeg gerne vil beholde Rodrygo og Asensio med flere.


Medgiver at Benzema ikke har så meget fart, men synes du han mangler teknik? Benzema er da muligvis vores mest tekniske spiller? Hans første berøring og bold omgang er helt eminent! Jeg husker stadig tydeligt da han satte hele Atleticos forsvar ved baglinjen.

Det er nok mere Vini som mangler teknik..
Følgende bruger(e) sagde tak: 9eren

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce