Optakt: Real Madrid - Inter, Champions League, 3. spillerunde

5 år 8 måneder siden #73 af Lars1991

longwind skrev: Det er godt nok vildt af se hvor mange der sviner Casemiro til efter hans første og eneste formdyk i næsten 2 sæsoner hvor han vel har spillet uafbrudt. Der er godt nok 0 tålmodighed med spillerne blandt nogle brugere herinde.

Det burde jo næsten give sig selv at han måtte løbe ind i et formdyk efter at han nærmest ikke har fået en pause i evindelige tider. Forstår ikke nogle folks forventninger om, at samtlige spillere skal ramme topniveau til enhver tid. Fejlen ligger i højere grad hos ledelsen der ikke har evnet at aflaste ham

Han har været ringe hele den her sæson og jeg har også tænkt som dig og været tålmodig med ham - men i dag var slet ikke okay. Så må han sige til Zidane at han har brug for en pause eller lignende. Jeg har lyst til at sige at det var den ringeste præstation jeg har set nogen lave i en Real Madrid trøje i meget lang tid, men vi har trods alt Vini.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Sahinovic, Ramos4

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 8 måneder siden #74 af Ramos4
Vi ligger godt i ligaen og vi lever i CL. Hazard forhåbentlig på vej igang. Puha - det er laaangt fra altid kønt - men vi kan et eller andet stadigvæk. Med Ramos som leder og med fight og kamp, så er vi sgu et okay hold på trods.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

5 år 8 måneder siden #75 af longwind

Kiwes skrev:

longwind skrev: Det er godt nok vildt af se hvor mange der sviner Casemiro til efter hans første og eneste formdyk i næsten 2 sæsoner hvor han vel har spillet uafbrudt. Der er godt nok 0 tålmodighed med spillerne blandt nogle brugere herinde.

Det burde jo næsten give sig selv at han måtte løbe ind i et formdyk efter at han nærmest ikke har fået en pause i evindelige tider. Forstår ikke nogle folks forventninger om, at samtlige spillere skal ramme topniveau til enhver tid. Fejlen ligger i højere grad hos ledelsen der ikke har evnet at aflaste ham

Men det er vel kun fair at han får samme sviner som de andre. Det er hans tur til at komme på bænken, og ja få en fortjent pause. For han var vores absolut ringeste spiller igen i dag.

Han var afgjort ringe, men jeg savner måske bare lidt pusterum inden en spiller fortjener at blive svinet til. Du siger selv at han skulle have samme sviner som "de andre". Måske skulle der bare lidt mere til før spillerne blev svinet til? :D Blot min holdning - vi har alle forskellige måder at være fans på, det er helt fint og sådan skal det være.

Synes den eneste spiller der fortjener en sviner er Militão, der vitterligt har været ringe lige siden han kom til klubben. Casemiro har leveret fantastiske indsatser næsten uafbrudt i 2 år. Derfor under jeg ham et par dårlige kampe uden svinere.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kiwes

5 år 8 måneder siden #76 af DeLaRed

Lars1991 skrev:

Han har været ringe hele den her sæson og jeg har også tænkt som dig og været tålmodig med ham - men i dag var slet ikke okay. Så må han sige til Zidane at han har brug for en pause eller lignende. Jeg har lyst til at sige at det var den ringeste præstation jeg har set nogen lave i en Real Madrid trøje i meget lang tid, men vi har trods alt Vini.

Hahaha, naaaaar ja, fordi Jovic har da klart udklasseret Vini de seneste 14 maaneder, med hans 2 maal og 2 assists paa 1.000 minutter ;-)

Donde está la biblioteca?

5 år 8 måneder siden #77 af DeLaRed

Ramos4 skrev: Vi ligger godt i ligaen og vi lever i CL. Hazard forhåbentlig på vej igang. Puha - det er laaangt fra altid kønt - men vi kan et eller andet stadigvæk. Med Ramos som leder og med fight og kamp, så er vi sgu et okay hold på trods.

Du har ret, vi kan et eller andet. Og saa maa vi ogsaa erkende at det ikke ligefrem har vaeret en nem start, vi spiller med vores 4. valg paa Hoejre backen (som er lige ved at koste point idag) pga af 3 skader i forsvaret, Militao er taget paa Corona-ferie og saa havde vi i de foerste 7 kampe af seasonen 13 forskellige spillere paa skadeslisten, saa det har ikke ligefrem vaeret optimale betingelser for Zizou og holdet, lad os nu se om vi kan overleve en Landsholds pause uden skader (det sker nok ikke) og kan faa vores skadede spillere retur (vi savner isaer Dani for helt at stabilisere vores defensiv, han er nu engang bedre end alternativerne) og saa lad os se hvad Hazard kan naar foerst den fysiske form er tilbage (det tager dog nok 4-5 kampe endnu ud fra det vi saa efter pausen fra ham idag), saa burde vi begynde at se lidt staerkere ud, isaer mod de mindre modstandere.

5 år 8 måneder siden #78 af Ramos4

DeLaRed skrev:

Ramos4 skrev: Vi ligger godt i ligaen og vi lever i CL. Hazard forhåbentlig på vej igang. Puha - det er laaangt fra altid kønt - men vi kan et eller andet stadigvæk. Med Ramos som leder og med fight og kamp, så er vi sgu et okay hold på trods.

Du har ret, vi kan et eller andet. Og saa maa vi ogsaa erkende at det ikke ligefrem har vaeret en nem start, vi spiller med vores 4. valg paa Hoejre backen (som er lige ved at koste point idag) pga af 3 skader i forsvaret, Militao er taget paa Corona-ferie og saa havde vi i de foerste 7 kampe af seasonen 13 forskellige spillere paa skadeslisten, saa det har ikke ligefrem vaeret optimale betingelser for Zizou og holdet, lad os nu se om vi kan overleve en Landsholds pause uden skader (det sker nok ikke) og kan faa vores skadede spillere retur (vi savner isaer Dani for helt at stabilisere vores defensiv, han er nu engang bedre end alternativerne) og saa lad os se hvad Hazard kan naar foerst den fysiske form er tilbage (det tager dog nok 4-5 kampe endnu ud fra det vi saa efter pausen fra ham idag), saa burde vi begynde at se lidt staerkere ud, isaer mod de mindre modstandere.

Ligaen ser jeg os som favoritter til, men det kunne da være dejligt, hvis der også var lidt at se frem til i CL knock-out fasen, så vi ikke bare ryger ud med det samme.

Camavinga eller lignende til at rotere med Casemiro og så Mbappe til højrekanten - så ligner vi jo et godt hold pludselig.

Vi har slet ikke set Ødegaard i omdrejninger endnu heller.

Men Zidane måtte nu godt få os til at presse bedre som et hold - og forsvaret er helt væk denne sæson so far. Puha.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

5 år 8 måneder siden #79 af Matamoro
Ok det bliver ikke bedre med Asensio på højrekanten. Giv Rodrygo chancen på højrekanten de næste 10 kampe og håb på at han pludselig knækker koden. Vi mangler bare kvalitet på den plads

5 år 8 måneder siden #80 af Fondo_Sur

Matamoro skrev: Ok det bliver ikke bedre med Asensio på højrekanten. Giv Rodrygo chancen på højrekanten de næste 10 kampe og håb på at han pludselig knækker koden. Vi mangler bare kvalitet på den plads

Rodrygo er egenligt fandens god. Teknik, spilforståelse, gode afslutninger osv.

Han skal bare fortsætte med at arbejde på sin fart og fysik, som han allerede gør.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Real HWL

5 år 8 måneder siden #81 af DeLaRed

Ramos4 skrev:

DeLaRed skrev:

Ligaen ser jeg os som favoritter til, men det kunne da være dejligt, hvis der også var lidt at se frem til i CL knock-out fasen, så vi ikke bare ryger ud med det samme.

Camavinga eller lignende til at rotere med Casemiro og så Mbappe til højrekanten - så ligner vi jo et godt hold pludselig.

Vi har slet ikke set Ødegaard i omdrejninger endnu heller.

Men Zidane måtte nu godt få os til at presse bedre som et hold - og forsvaret er helt væk denne sæson so far. Puha.

Ja Oedegaard er jo endnu en af dem der har haengt ud paa skadeslisten i lidt for lang tid, saa kan vi ogsaa faa ham igang, saa sker der noget nyt rent offensivt.

Du har ret ifht til vores forsvar, men vi har saa vidt jeg ved kun set vores A-bagkaede spille sammen en enkelt gang. i denne season, og det tror jeg har stor betydning. Mendy har generelt haft meget godt styr paa det defensive efter season starten, det har vaeret hans offensive spil som har manglet en smule i visse kampe, men naar vi spiller med Marcelo har vi jo ikke noegn venstre-back, og det er ingen overraskel for saadanne har det vaeret i de senste 2 seasoner.

Ramos og Varane ser maaske ikke helt saa staerke ud, men tror ogsaa de lider en smule af at Casemiro indtil videre har underpraesteret, han er jo tydeligvis traet og traenger til en pause paa minimum 14-18 dage for derefter at komme langsomt i spil igen, problemet er bare vi har intet svar til at spille uden Casemiro, alle konstellationer af Kroos/Fede/Modric har ikke paa noget tidspunkt fungeret, saa den er svaer.

Og ja som tidligere naevnt, det er fint at vi alle havde armene i vejret efter LV's praestation paa hoejre backen i E Clasico, men det endte saa ogsaa med sikkerhed med at blive hans bedste kamp i seasonen, det toer jeg odt garantere, vi ser igen idag at han har alt for mange defensive mangler (som koster et maal idag, og sagten kunne have kostet mere) og effensivt er det jo heller ikke noget at raabe hurra for, han smider for mange bolde vaek, og hans indlaeg har for lidt kvalitet og saa misser han alle dybde loebene fra Valverde og Asensio. Vi mangler Dani's niveau, men til noeds saa er Nacho stadig et bedre bud end LV, da han i den midste har rutinen til at lukke den defensive del af overfor de fleste middelmaadige spillere, og det skaber i sig selv stabilitet. Saa i sidste ende bliver vores defensiv ikke bedre foer Casemiro finder sit niveau fra sidste season, foer Mendy bare spiller 99% af alle minutter paa VB og foer vi faar Dani retur, saa tror jeg dog ogsaa pludselig vi vil se betydeligt staerkre ud i bagkaeden.

5 år 8 måneder siden #82 af DeLaRed

Matamoro skrev: Ok det bliver ikke bedre med Asensio på højrekanten. Giv Rodrygo chancen på højrekanten de næste 10 kampe og håb på at han pludselig knækker koden. Vi mangler bare kvalitet på den plads

Han fik mere end 10 kampe paa hoejre i sidste season, uden stoerre succes. Vi skal bibeholde Rodrygo som indskiftnings spiller, han har tydelig vist at han ikke kan klare presset af at vaere starter, lad ham udvikle sig som indskifter og saa indtoducere ham som starter naar han har obygget nok selvtillid. Problemet med ham paa hoejre er at der ikke er meget gods i ham i opspillet, han kommer foerst til sin ret naar han staar helt oppe ved (eller inden i) feltet, men vi mangler spillere der kan vaere med til at foere bolden op af banen, saa laenge vi ikke har en Hazard i absolut topform, for saa er det maaske ikke saa noedvendigt paa hoejre kanten mere, men pt er Asensio stadigvaek det bedre valg IMO, han mangler bare en Hoejre back bag sig, der kan klare de defensive pligter selv, saa han ikke konstant skal tage tilbage loebene!

5 år 8 måneder siden #83 af Dios

DeLaRed skrev:

Sahinovic skrev:

DeLaRed skrev:

Kiwes skrev:

DeLaRed skrev:

Kiwes skrev: Asensio ud og Modric ind ved næste halvleg tak.

Asensio spiller pt Højre Back da LC ligger på linje med Benz i pres-spiller hele tiden, ikke sikker på det er rigtigt at hive vores reelle højre back ud!

Asensio smider alle bolde væk og spiller af pis - min mening.

Fair nok! Men har han virkelig smidt sp mange bolde væk? Har ikke set at han har været dårligere i afleveringerne end for eksempel Hazard, måske jeg tar fejl.

Ser du den bold Asensio forsøger at slå i dybden lige før slutfløjt? Den kommer aldrig nogensinde igennem og det kan man se inden han slår afleveringen, men han forsøger alligevel og det tragisk at se på - dem har Hazard ikke haft nogle af i denne kamp.

Nu siger jeg ikke at Asensio spiller godt offensivt, jeg mener bare at han kommer til at mangle defensivt hvis vi kigger på alternativerne, er nemlig helt uenig i @Dios’s kommentar om LV, synes ikke han spiller godt på Backen idag, er blevet overløvet et par gange og er generelt alt for højt oppe i banen i pres-spillet, her hjælper det at have Marco...

Og så skal vi ikke glemme at det er Asensios tvær aflevering der fører til Valverdes chance i feltet, som han sparker i jorden, så server vel ca ligeså farlig som Hazard har været indtil videre. (Ikke st jeg er efter Hazard, men det er jo ikke ligefrem ham der styrer vores offensiv idag)

Det er bare ærgerligt når det er Lucas som lægger bolden ind til Benzema i feltet, som header den tilbage til Valverde :D røg hele argumentet så ikke? Haha :D

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

5 år 8 måneder siden #84 af DeLaRed

Dios skrev:

DeLaRed skrev:

Sahinovic skrev:

DeLaRed skrev:

Kiwes skrev:

DeLaRed skrev:

Kiwes skrev: Asensio ud og Modric ind ved næste halvleg tak.

Asensio spiller pt Højre Back da LC ligger på linje med Benz i pres-spiller hele tiden, ikke sikker på det er rigtigt at hive vores reelle højre back ud!

Asensio smider alle bolde væk og spiller af pis - min mening.

Fair nok! Men har han virkelig smidt sp mange bolde væk? Har ikke set at han har været dårligere i afleveringerne end for eksempel Hazard, måske jeg tar fejl.

Ser du den bold Asensio forsøger at slå i dybden lige før slutfløjt? Den kommer aldrig nogensinde igennem og det kan man se inden han slår afleveringen, men han forsøger alligevel og det tragisk at se på - dem har Hazard ikke haft nogle af i denne kamp.

Nu siger jeg ikke at Asensio spiller godt offensivt, jeg mener bare at han kommer til at mangle defensivt hvis vi kigger på alternativerne, er nemlig helt uenig i @Dios’s kommentar om LV, synes ikke han spiller godt på Backen idag, er blevet overløvet et par gange og er generelt alt for højt oppe i banen i pres-spillet, her hjælper det at have Marco...

Og så skal vi ikke glemme at det er Asensios tvær aflevering der fører til Valverdes chance i feltet, som han sparker i jorden, så server vel ca ligeså farlig som Hazard har været indtil videre. (Ikke st jeg er efter Hazard, men det er jo ikke ligefrem ham der styrer vores offensiv idag)

Det er bare ærgerligt når det er Lucas som lægger bolden ind til Benzema i feltet, som header den tilbage til Valverde :D røg hele argumentet så ikke? Haha :D

Overhovedet ikke, jeg har da 100% ret i at det er Asensio's tvaer-aflevering til Lucas som goer at muligheden overhovedet opstaar ;-) Og saa har jeg yderligere 100% ret i at at vores defensiv i hoejre side lider et kaempe tab da Asensio bliver skiftet ud, den er ihvertfald rigtig svaer at mod-argumentere...

Men som jeg ogsaa skriver, saa er det ikke fordi Asensio spiller en staerk offensiv kamp, jeg mener bare det er en smule soegt at sige at han smider for mange bolde i offensiven vaek og at han skulle skiftes ud. Nu saa vi jo (ud over maalet) at Rodrygo ikke gjorde det meget bedre offensivt efter indskiftningen, da alt vores spil derefter gaar igennem midten eller igennem Vini paa venstre, men Rodrygo har ikke de samme defensive styrker som Asensio, og det er jo tydeligt at se at Inter udnytter det, og at LV kommer til at se rigitg ringe ud rent defensivt de sidste 25min af kampen. (det var dog ikke en decideret kritik af Rodrygo, for han scorer et flot maal, og beviser igen at han er en god indskifter, der klarer sig god naar der er plads omkring det lille felt, men man skal bare ikke undervurdere Asensios betydning for vores defensiv idag)

Og her er lige en til taenkeboksen:
De senste 5 kampe har Asensio startet paa vores hoejre kant, og selvom han ikke har vaeret direkte involveret i et maal (er dog med i opbygningen til Valverde's maal mod Huesca), saa har Real Madrid's offensiv formaaet at scorer sammenlagt 14 maal, det er 2.8 maal per kamp, det er er 1 maal mere per kamp end vi sluttede hele sidste La Liga season med (1.8 maal per kamp i 19/20). Og det kommer sig blandet andet af at Asensio er med til at goere banen bred, hans loebe monestre med baade at gaa dybt langs linjen, samt at drive ind af i banen goer at modstandernes forsvar hele tiden skal omstille sig, og det ser vi bare ikke fra andre af de spillere vi har paa hoejre kanten (jo maaske LV naar han spiller wing, men hans kvalitet paa bolden er bare altid et spoergsmaals tegn, og staar ofte tilbage som den der har de fleste boldtab efter en kamp i offenisven, saa det er for meget nat og dag). Men for at Man kan faa mest ud af Asensio paa hoejre, saa skla der vaere ne habil back bag ham, der i foerste omgang ikke tvinger ham til at tage et utal af tilbage loeb hele tiden, men ud over det ogsaa er hurtig og praecis nok i boldomgang til at finde Asensios loeb, som vi saa det igen igaar saa formaar LV ikke at slaa boldene til hverken ham(asensio) eller Valverde naar de tager loebene om bag modstanerens back, der mangler den kaere Lucas bare noget kvalitet.

Saa selvom folk mener Asensio ikke er god nok, saa bliver man noed til lige at kigge paa alternativerne, for saa laenge vi spiller 4-3-3 (som indtil videre tydeligt har vaeret vores bedste formation) saa er Asensio det absolut bedste bud vi har paa hoejre-kanten....(Maaske Oedegaard kan goere det bedre, det ville vaere fint at proeve, men LV og Rodrygo saa vi nok i sidste season til at understrege at de begge pt skal vaere indkskiftere paa kanten)

Jeg vil dog ligesom alle andre gerne se Mbappe eller Kubo eje den Hoejre-kant, men saa laenge de ikke spiller for Real Madrid, saa er Asensio utrolig vigtig for en position som var vores absolut svageste i sidste season.

Leveret af Kunena Forum