Optakt: Real Madrid - Inter, Champions League, 3. spillerunde

5 år 8 måneder siden #85 af Estadio Santiago Bernabéu

Estadio Santiago Bernabéu skrev: Jeg vil se mandfolk der kæmper, sved på panden, koncentration fra start til slut, og Zidanes berømte intensitet. Intet mindre kan gøre det for undertegnet selvom vi møder et formsvagt Inter Milano mandskab.

Fokus punkter: Vi skal have Benzema og Casemiro tilbage i topform. Og derudover skal Hazard fortsætte sin fremgang.

Jeg citerer mig selv fra første side. Puha en større skuffelse til trods for de 3 point. Casemiro er i hvert fald stadig ikke i topform og Hazard fik ikke bygget på. Det var heller ikke fordi man kunne se at spillerne ville dø for hinanden på banen så sveden stod ud af dem. Men det var trods alt Real Madrid og man kan aldrig afskrive den klub. Vi går en svær sæson i møde fordi vi vinder bestemt ikke Champions League og hvis Barcelona finder lidt momentum, så skal vi op i et andet gear.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 8 måneder siden #86 af Ramos4
Har i øvrigt lige set målet igen og det er tydeligt at Vinicius ikke forsøger at ramme Rodrygo på det 3. mål. Han forsøger at ramme Benzema, men bolden ryger heldigvis hele vejen over.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
5 år 8 måneder siden #87 af Madridista02

Ramos4 skrev: Har i øvrigt lige set målet igen og det er tydeligt at Vinicius ikke forsøger at ramme Rodrygo på det 3. mål. Han forsøger at ramme Benzema, men bolden ryger heldigvis hele vejen over.

Korrekt. Hvad skal vi gøre ved det, synes du?

Jeg savner Pepe :(

5 år 8 måneder siden #88 af Matamoro
Mbappé vil med statsgaranti ikke tage højresiden. Han vil have venstresiden. Det er også derfor man i PSG har rykket Neymar ind centralt. Det kommer også til at betyde noget for Hazard. Han ryger også ind centralt. Måske som falsk nier. Så selv om Mbappé kommer så mangler vi noget på højrekanten. Vores bedste bud er Rodrygo

5 år 8 måneder siden #89 af DeLaRed

Matamoro skrev: Mbappé vil med statsgaranti ikke tage højresiden. Han vil have venstresiden. Det er også derfor man i PSG har rykket Neymar ind centralt. Det kommer også til at betyde noget for Hazard. Han ryger også ind centralt. Måske som falsk nier. Så selv om Mbappé kommer så mangler vi noget på højrekanten. Vores bedste bud er Rodrygo

Jeg kan ikke se nogen grund til at Mbappe (hvis han altsaa kommer) ikke med tiden (maaske ikke naeste season, men derefter) overtager for Benzema helt i front, jeg mener han som spiller ligner Henry utrolig meget, og derfor ser jeg gerne at han overtager angriber positionen, han vil nemlig stadig kunne give os det Benz goer paa kanterne og naar han gaar ned i banen, men han vil vaere en langt stoerre trudsel i feltet, og vil helt naturligt ogsaa traekke flere forsvarspillere til sig, og derved bliver der plads til at vores midtbanen og kanter kan finde frie rum i feltet.

Paa den maade loeser vi vores angriber problem ifht at skulle finde en erstatning for Benzema (Jovic kan godt pisse retur til tyskland til Januar!) og saa kan vi ogsaa udnytte at vi nu engang har en masse unge talenter til kanterne (Kubo, Brahim, Vini, Rodrygo, samt Asensio og Oedegaard)...Det er naturligvis bare en tanke, men tror Mbappe helt paa toppen med de rigtige spillere omkring sig, kan blive super giftigt!

Og saa er jeg dybt uenig i at Rodrygo er det bedstevalg paa hoejre pt, vi saa gang paa gang sidste season at han ikke er god i opspillet paa den plads, samt har store mangler i sit defensive spil, som nu engang er vigtigt naa man spiller med offensive backs. Rodrygo er god helt oppe ved feltet, og er derfor god som indskifter hvor der ofte bliver lidt mere plads hos modstandernes forsvar, og her skal vi forsaette med at bruge ham i de sidste 30min af kampene, det er der vi faar mest ud af ham, og saa lade ham udvilke sig derfra, han ville maaske ogsaa goere sig bedre som haengende angriber, det er dog bare de faereste kampe hvor det pt giver mening for denne trup ikke at spille i en 4-3-3.

Asensio er paalagt meget had for tiden, men faktum er han er uden tvivl vores bedste bud paa hoejre kanten. Han er utrolig vigtig for vores defensiv naar vi spiller med LV/Nacho som backs. Bare se de seneste 3 kampe, hvor ofte han er helt nede at supportere, eller faktisk at daekke backen, fordi LV bliver fanget alt for hoejt i banen ved modstanderens omstilling, det kan Rodrygo slet ikke hamle op med.
Og rent offensivt har det vaeret tyndt med slut produktet, men vi bliver noed til at understrege at de seneste 5 kampe Real har spillet er Asensio startet paa banen, og her har man scoret 14 maal, i de foregaaende 5 kampe starter Asensio kun 1 enkelt kamp (hvor han lige er kommet tilbage fra skade) og her formaar man kun at scorer 6 maal.

De 2 kampe Rodrygo har startet paa banen, var vores 0:0 kamp med Sociedad, og vores 2:3 nederlag til Shakhtar, hvor han bliver skiftet ud i pausen(Real Scorer foerst efter hans udskiftning), dvs at de 125 minuter Rodrygo har vaeret paa banen fra start i denne season har vi ikke formaaet at scorer et eneste maal. Og han er yderligere med fra start i 12 kampe i La Liga sidste season, hvor han kun bidrage med et enkelt maal i de 12 kampe.

Saa Zidane har tydeligvis fat i den helt rigtige cocktail paa hoejre kanten lige nu. Asensio der skaber plads til sine medspillere med sin bevaegelighed med udgangspunkt i hoejre, samt suportere i defnsiven i de foerste 60-65min, og derefter send Rodrygo paa banen for at tage loebende ind i feltet mod et "traet" forsvar"....Og saa vent og se hvad Asensio kan byde paa rent offensivt naar vi har Carvajal tilbage paa backen og Marco ikke konstant skal agere "falsk" hoejre back, det kan vaere det ikke bliver bedre end nu, meeen det kan ligesaa vel vaere at det faktisk faar frigjort hans offensive spil!

Donde está la biblioteca?

5 år 8 måneder siden #90 af DeLaRed

Madridista02 skrev:

Ramos4 skrev: Har i øvrigt lige set målet igen og det er tydeligt at Vinicius ikke forsøger at ramme Rodrygo på det 3. mål. Han forsøger at ramme Benzema, men bolden ryger heldigvis hele vejen over.

Det kan vel kun blive en fyreseddel ;-)

Følgende bruger(e) sagde tak: Madridista02

5 år 8 måneder siden #91 af Fondo_Sur

DeLaRed skrev:

Madridista02 skrev:

Han skulle aldrig have blevet skiftet ind for så havde vi undgået at se den assist til Rodrygo, der ikke var helt med vilje.
Følgende bruger(e) sagde tak: Madridista02

5 år 8 måneder siden #92 af DeLaRed

Fondo_Sur skrev:

DeLaRed skrev:

Madridista02 skrev:

Han skulle aldrig have blevet skiftet ind for så havde vi undgået at se den assist til Rodrygo, der ikke var helt med vilje.

BREAKING NEWS: Hver gang Vini ikke er på banen, scorer Rodrygo hattrick!

I hørte det her først ;-)

5 år 8 måneder siden #93 af Ramos4

Madridista02 skrev:

Det betyder jo nok, at vi kommer til at hænge på ham længe endnu.

Det ændrede min holdning til hans indhop hvert fald. Jeg troede egentlig det var en god assist, men det var i realiteten endnu en håbløs beslutning fra Vinicius fod. Han forsøgte at lægge den bag ved Benzema i fremløb. Heldet tilsmilede os dog heldigvis.

Vini fik et gennemsnit på 3.6 for sin halve time mod Inter. Det er jo helt vildt.

Men hvis folk er glade. Så er det jo bare fint.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

5 år 8 måneder siden #94 af Dios
@Ramos4.

Vinicius lider under for få spillere i og omkring boksen. Ligeså snart der er flere end Benzema, så er chancen for Vinicius rammer én af dem også markant større :) Tror da helt sikkert også han prøvede at ramme Benzema, men fuck it. Det blev til en vidunderlig aflevering som førte til et vidunderligt mål. Lad os være glade for det, og så må kritikken ramme ham når den skal ramme ham.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

5 år 8 måneder siden #95 af Dios
@DeLaRed.

Hvis du vil have Asensio får den, så fair :) Jeg er faktisk ikke skide stor fan af Asensio, men derfor synes jeg stadig han skal være fast starter. Ikke på grund af de ting han gør, men for at få en trio oppe foran som spiller fast sammen. Det kan forhåbentlig kun skabe bedre relationer på banen end, hvis der bliver skiftet til hver kamp.
Asensio er det bedste valg, men jeg synes faktisk ikke Rodrygo er langt fra ham. Synes de bringer meget af det samme, og har de samme mangler. Rodrygo er dog mere direkte i sine dueller, som jeg savner fra Asensio, hvor han førhen var ham der kom ind som joker og gik mod målet.

Mit største ønske eller håb er faktisk at Ødegaard gør det så godt, at Zidane bliver nødt til at spille ham. Ikke på bekostning af vores trio på midtbanen. Kan ikke se hvorfor Ødegaard ikke skulle kunne scorer flere mål end Asensio i den position samt et hav flere assist. Men det kommer selvfølgelig helt an på hvordan Ødegaard kommer til at gøre det :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

Leveret af Kunena Forum